Wcześniej dane postrzegane były jako tajny język, który rozumieją tylko eksperci. Te czasy na szczęście już dawno minęły. Dziś każdy może zrozumieć dane, od dyrektora generalnego po świeżo upieczonego stażystę. Wyzwanie pozostaje jednak takie samo – jak możemy nadać sens tym wszystkim danym? Często świat danych w organizacjach przyjmuję format labiryntu arkuszy kalkulacyjnych, silosów i trudnych w obsłudze systemów, które odmawiają współpracy. 

 

W dzisiejszym dynamicznym, opartym na danych świecie, firmy stoją przed wieloma wyzwaniami. Jedną z najpilniejszych kwestii są wspomniane silosy i odrębne systemy, które uniemożliwiają całościowy wgląd w kluczowe informacje. Różne działy w organizacjach, takie jak sprzedaż, marketing oraz obsługa klienta, często działają niezależnie i przechowują swoje dane oddzielnie. Prowadzi to do fragmentarycznych raportów i niskiego poziomu efektywności.

Ogromna ilość danych generowanych każdego dnia dodaje kolejną warstwę złożoności. Analiza tych dużych zbiorów wymaga specjalistycznych umiejętności i złożonego kodowania, co sprawia, że proces ten jest czasochłonny i wymaga wielu zasobów. Ponadto współpraca i dzielenie się wiedzą między zespołami mogą okazać się trudne, co prowadzi do rozbieżnych przepływów pracy i niemożności podejmowania przemyślanych decyzji. Warto także wspomnieć o bezpieczeństwie. Zarządzanie danymi w odpowiedni sposób jest jednym z głównych wyzwań, z którymi zmagają się organizacje. Zapewnienie ochrony przed naruszeniami i nieautoryzowanym dostępem jest jednak kluczem do utrzymania zaufania klientów i interesariuszy. Co więcej, wraz z wykładniczym wzrostem ilości danych, skalowanie narzędzi do wydajnego przetwarzania ich dużych zbiorów staje się koniecznością.

Czym jest Tableau?

Tableau to zaawansowane oprogramowanie do wizualizacji danych i analizy biznesowej. Jest to narzędzie do tworzenia interaktywnych i dynamicznych wykresów, diagramów, tabel i innych wizualizacji, które pozwalają użytkownikom na łatwą analizę i interpretację. Ujednolicając źródła danych, Tableau rozbija silosy oraz zapewnia płynny i ujednolicony widok informacji. Intuicyjny interfejs platformy i zaawansowane funkcje analityczne pozwalają użytkownikom analizować złożone dane bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy w zakresie kodowania. Ponadto kompleksowe funkcje wokół bezpieczeństwa i mechanizmy zarządzania danymi Tableau zapewniają, że dane pozostają chronione i są zarządzane zgodnie z przepisami. Buduje to zaufanie między użytkownikami i interesariuszami, zapewniając ich, że dane są bezpieczne na platformie.

Tableau zapewnia wgląd w dane w czasie rzeczywistym, umożliwiając firmom podejmowanie szybkich i świadomych decyzji. Ta elastyczność jest kluczowa w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym w każdej chwili mogą pojawić się zarówno nowe możliwości jak i niespodziewane wyzwania. Tableau staje się przewodnikiem, który pomaga organizacjom radzić sobie ze złożonymi sytuacjami i przekształcać dane w cenny zasób oraz w przewagę konkurencyjną.

 

Portfolio Tableau oraz CRM Analytics

W portfolio Tableau znajduje się wiele różnych produktów.  Pierwszym, o którym warto wspomnieć, jest Tableau Server. Dzięki niemu mamy możliwość bezpiecznie udostępniać i publikować nasze interaktywne pulpity nawigacyjne i wspólnie ze swoim zespołem na nich pracować. Widząc Tableau Cloud na pewno odgadniesz, że chodzi o dane w chmurze. Tableau Cloud pozwala na dostęp do Tableau w dowolnym miejscu i czasie. Tutaj również możesz współpracować, dzielić się spostrzeżeniami i korzystać z automatycznych aktualizacji.

Tableau Desktop to podstawa pracy w wielu firmach. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi „drag & drop” możesz połączyć się z dowolnym źródłem danych i błyskawicznie tworzyć robiące wrażenie wizualizacje. W łatwy sposób wyczyścisz i przygotujesz dane do analizy. Jeśli jesteś użytkownikiem platformy Salesforce i chcesz wzbogacić swoją pracę o inteligentne analizy i wizualizacje, CRM Analytics to produkt dla Ciebie. Łączy on Salesforce, wiodącą platformę CRM, i Tableau, superbohatera analizy danych. Użytkownicy CRM Analytics korzystają z pełnej integracji z danymi Salesforce, eksplorują dane i tworzą przydatne wizualizacje, które wykorzystują w środowisku CRM na różnych urządzeniach. Mają dostęp do analiz w czasie rzeczywistym, również w podróży i poza biurem. Ten dynamiczny duet przenosi grę CRM na wyższy poziom, zapewniając narzędzia potrzebne do podejmowania świadomych decyzji w procesach budowania relacji z klientami i podwyższania wyników sprzedażowych.

 

Salesforce Data Cloud for Tableau

Pamiętasz jeszcze co to Salesforce Data Cloud? Jeśli nie, koniecznie oglądnij poprzedni odcinek “Salesforce na wyciągnięcie ręki” lub przeczytaj artykuł na jego temat.  Data Cloud daje dostęp do wszystkich danych z instancji Salesforce w Tableau. Dzięki temu można łatwiej, w czasie rzeczywistym, wizualizować, automatyzować, eksplorować i działać na danych – z dowolnego źródła – i śledzić najważniejsze wskaźniki kluczowe dla biznesu. Dodatkowa korzyść to możliwość znacznego zmniejszenia kosztów poprzez konsolidację inwestycji w przechowywanie danych. Już nie musisz kopiować danych – z Data Cloud analityka jest możliwa na podstawie wielu różnych źródeł na zasadzie no-copy.

___

 

Aby uzyskać więcej informacji, również w formie wideo lub podcastu, odwiedź stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/