W poniższym artykule dowiesz się, przed jakimi wyzwaniami związanymi z danymi stają obecnie organizacje oraz jak Salesforce postanowił je rozwiązać wprowadzając Salesforce Data Cloud. Ponadto odkryjesz, jak osiągnąć poziom personalizacji i automatyzacji w czasie rzeczywistym, który dotąd wydawał się niemożliwy do osiągnięcia. Przedstawimy także przykład bardzo znanej organizacji, która wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym do tworzenia wyjątkowych doświadczeń klientów.

 

Wyzwania związane z ogromną ilością danych

W skali globalnej ilość danych podwaja się co 12 godzin. Bez „jednego źródła prawdy” wykorzystanie takiej ilości danych jest bardzo skomplikowane, ponieważ musimy brać pod uwagę tę znajdujące się w wielu różnych miejscach, oraz pochodzące z różnych typów baz danych, które wpływają zarówno w formie streamingu jak i batch.

Nawet jeśli jesteś w stanie zebrać różne źródła danych, jak później przechowywać te dane w zharmonizowany sposób i udostępnić je tak, aby twoje zespoły mogły na ich podstawie działać? Jest to ciekawe zagadnienie dla organizacji, które chcą prowadzić analitykę, zarządzać stanami magazynowymi, uruchamiać zapytania czy też tworzyć aktywacje marketingowe. Zwykle jednak użytkownicy biznesowi nie mają pełnego dostępu. 

Czym jest Salesforce Data Cloud?

Odpowiedzią Salesforce na wyzwania związane z danymi oraz rosnące oczekiwania przedsiębiorstw i ich klientów jest Salesforce Data Cloud. To platforma do zarządzania relacjami z klientami w czasie rzeczywistym, która ułatwia każdej firmie zebranie i zrozumienie wszystkich danych z dowolnego systemu bądź kanału. Po zebraniu danych następuje ich harmonizacja i łączenie w dynamiczne „single source of truth” czyli „jedno źródło prawdy”, obejmujące interakcje każdego klienta z daną firmą. Harmonizowanie danych, które są aktualizowane co milisekundę, umożliwia zespołom w całej firmie spersonalizowany kontakt z klientami, przy wykorzystaniu automatyzacji i inteligentnych rekomendacji.

Organizacje są teraz w stanie przechowywać duże ilości danych w jednym miejscu, lecz Data Cloud nie jest tylko pasywnym repozytorium danych. To aktywna platforma, która daje każdemu użytkownikowi możliwość generowania wniosków i aktywowania działań w ramach Klienta 360. Nie ma znaczenia czy jest to spersonalizowany e-mail marketingowy, zgłoszenie serwisowe czy rozmowa handlowa. Wszystko odbywa się przy zachowaniu prywatności i zgodności z przepisami

Innowacyjność Salesforce Data Cloud: 6Vs

 

Salesforce stworzył innowacyjną platformę dzięki prowadzeniu szeroko zakrojonych badań w zakresie sześciu „V” dużych zbiorów danych:

–   Variety czyli Różnorodności

–   Velocity – Prędkości

–   Volume, czyli Ilości

–   Veracity, które oznacza Wiarygodność

–   A także Value i Ecosystem Value, które reprezentują Wartości i Wartości środowiskowej 

 

Na czym polega 6V?

Wszystko zaczyna się od możliwości obsługi różnorodnych danych z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, a także z różnych źródeł, takich jak urządzenia mobilne czy też poczta elektroniczna. Złącza z pudełka Data Cloud z platformą CRM Salesforce pozwalają na bezproblemowe pobieranie danych za pomocą kilku kliknięć bez konieczności kodowania, dzięki czemu zwrot z inwestycji jest łatwiejszy i szybszy. 

Firma oferuje także możliwość podłączenia innych źródeł danych z pamięci w chmurze za pomocą connectorów z Amazon Web Services, Google i Azure. Z kolei Mulesoft, rozwiązanie pozwalające na integrację praktycznie wszystkich systemów, z których korzystają organizacje, dodatkowo umożliwia integrację ponad 100 innych źródeł w całym przedsiębiorstwie. To możliwe dzięki gotowym connectorom.

Kiedy mówimy o połączeniu danych, wypada także poruszyć kwestie prędkości ich połączenia i obsługi. Data Cloud pozwala na łączenie na trzy sposoby – streaming, czyli strumienia w czasie rzeczywistym, batch i Bi-Directional Federated Queries, czyli dwustronnych zapytań federacyjnych.

Kolejną potrzebą, którą Salesforce wziął pod uwagę, jest duża ilość danych, ponieważ opisane możliwości muszą działać na ogromną skalę, dla miliardów profili, na petabajtach danych i z tysiącami zadań aktywnych w tle.

 Bardzo ważne jest także, aby móc przygotować te dane w odpowiedni sposób i dokonać na nich transformacji w celu ich udoskonalania. W Data Cloud dane są harmonizowane i mapowane do kanonicznego modelu danych, w celu ich standaryzacji. Pomaga to rozwiązać problemy z identyfikacją poszczególnych osób w różnych systemach. Bez zdefiniowania, co jest czym w którym systemie (na przykład dane kontaktowe czy też adresowe), każda aplikacja może zawierać inną wersję danego klienta. To z kolei uniemożliwia uzyskanie ujednoliconego profilu.

Po imporcie, harmonizacji i modelowaniu danych docieramy do kwestii Veracity, czyli wiarygodności. W Data Cloud tworzymy to “jedno źródło prawdy” ujednolicając dane w formie profilów.

 Wszystko to brzmi obiecująco, ale Salesforce zdaje sobie sprawę, że klienci chcą wyciągnąć z ich rozwiązań wartość. Dlatego oferują możliwość wykorzystania zharmonizowanych danych w analizach biznesowych, do stworzenia spersonalizowanego marketingu jak i do wykorzystywania w aktywacjach. 

Formula 1 oraz ich Salesforce Data Cloud

 Przyjrzyjmy się wiodącemu klientowi Salesforce, który wykorzystuje ujednolicone profile i osiąga robiące wrażenie rezultaty. Formuła 1 to organizacja, która zrzesza 500 milionów fanów i zdecydowała się współpracować z Salesforcem, aby ujednolicić i wykorzystać ogromne ilości danych, które zbierają.

Dzięki Data Cloud rejestrują każdą interakcję, niezależnie od tego, czy jest to aktywność na żywo (na przykład podczas weekendu wyścigowego), online, czy w ich aplikacji na smartfonach. Dzięki zebraniu danych, harmonizacji i tworzeniu ujednoliconych profilów klientów, Formuła 1 osiąga hiper personalizację na nowym poziomie. Dzięki wyjątkowym i dopasowanym do fana doświadczeniom, zaangażowanie fanów zwiększa się z roku na rok. Widać to na przykład w statystykach „Race Weekend Attendance”, czyli ilości fanów na poszczególnych wyścigach, które konsekwentnie rosną.

 Formuły 1 dysponuje ujednoliconym profilem każdego fana. Organizacja ma pełny wgląd do ich aktywności na różnych kanałach, zakupów i dotychczasowych interakcji. Dzięki temu widokowi mają wszystko, czego potrzebują, żeby zrozumieć na ile ich fani są zaangażowani.

Podsumowując: Salesforce Data Cloud oferuje nowy, innowacyjny sposób na połączenie, harmonizację i wykorzystanie dużych ilości danych w czasie rzeczywistym. Tak jak Formula 1, każda organizacja może połączyć dane zewsząd, bez względu na to, w jakim są formacie i gdzie się znajdują. Unifikacja praktycznie bez żadnego ETL i bez konieczności kopiowania jest już rzeczywistością. Do tego można uruchomić swój model, na przykład z Amazon Sagemaker, zobaczyć kompleksowe wizualizacje z Tableau i koniec końców stworzyć wyjątkowe doświadczenia dla klientów. 

A jak będzie wyglądać Twoja platforma w czasie rzeczywistym?

___

Po więcej informacji zapraszamy na stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/