Zgodnie z założeniem globalnej strategii „Carrefour 2026”, firma kontynuuje swoją transformację cyfrową na polskim rynku. Sieć uruchomiła zaawansowany system CRM, pozwalający na doskonaleniu relacji z klientami oraz zwiększanie efektywności wewnętrznych procesów ich obsługi. Dostawcą nowego rozwiązania jest Salesforce.
Wprowadzenie nowego systemu CRM w Carrefour Polska jest kluczowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy na polskim rynku, mającym na celu usprawnienie obsługi klientów oraz optymalizację komunikacji. Dzięki nowemu rozwiązaniu sieć zyskała narzędzie umożliwiające efektywną obsługę klienta poprzez jednolity system zarządzania relacjami, który wspiera obsługę wielokanałową oraz oferuje kompleksowy widok na każdego klienta.
System CRM, zbudowany na platformie Salesforce Service Cloud, został zintegrowany z innymi systemami wewnętrznymi, zapewniając 360-stopniowy ogląd na profil klienta. Taka integracja umożliwia pracownikom Carrefour Polska szybszy dostęp do niezbędnych informacji, co znacząco przyspiesza i ułatwia obsługę klientów oraz analizę danych.
Carrefour Polska na przestrzeni ostatnich lat nieustająco się rozwija, stale zwiększając liczbę swoich klientów i kanałów, w którym są obsługiwani. Postanowiliśmy rozpocząć kolejny etap naszej cyfrowej transformacji i dzięki temu usprawnić zarówno pracę naszego zespołu w centrali i sklepach, obsługę naszych klientów, jak i lepiej analizować zbierane od lat dane. Dzięki temu nasi pracownicy zyskają więcej czasu na obsługę klientów, a nasi konsumenci jeszcze lepszą i szybszą obsługę. Dokładna analiza danych pozwoli nam także wyciągnąć więcej trafnych wniosków i lepiej projektować nasze działania w przyszłości.
Wdrożenie nowego systemu było możliwe dzięki współpracy z Cloudity, certyfikowanym partnerem Salesforce. Dokładna analiza potrzeb przedwdrożeniowych zapewniła, że system został skonfigurowany zgodnie z wymaganiami biznesowymi i technicznymi Carrefour Polska, co zaowocowało skutecznym wdrożeniem.
Celem było stworzenie systemu, który jest czymś więcej niż platformą do obsługi ticketów. Chcieliśmy oddać do dyspozycji Obsługi Klienta i pracowników Carrefour narzędzie, które daje kompletny ogląd klienta, łącząc informacje z wielu systemów dziedzinowych. Zdecydowanie założenia te udało się zrealizować. – dodaje Michał Malanowski.
Wdrożenie systemu CRM przyniosło natychmiastowe korzyści, takie jak ujednolicone raportowanie i dostęp do danych poprzez zintegrowane dashboardy, co usprawnia zarządzanie informacjami w całej organizacji. Od działu obsługi klienta, przez dyrektorów sklepów, po zarząd – wszyscy mają dostęp do aktualnych i relewantnych danych, co pozwala na jeszcze lepszą koordynację działań i optymalizację procesów.
Inwestycja Carrefour Polska w system Salesforce CRM jest wyrazem dążenia firmy do doskonałości w obsłudze klienta oraz efektywnego zarządzania wewnętrznymi procesami. Stanowi to kolejny krok na drodze do realizacji strategii „Carrefour 2026”, podkreślając dalszą transformację cyfrową firmy i zwiększając rolę innowacji w budowaniu jej przyszłości na polskim rynku.
Ostatnie komentarze