Audyty i badania przeprowadzane przez biegłych rewidentów stanowią kluczowy element zapewnienia transparentności i wiarygodności działalności przedsiębiorstw. W Symfonii doskonale zdajemy sobie sprawę z wyzwań, jakie niesie ze sobą ten proces, zwłaszcza w kontekście rosnących wymagań regulacyjnych oraz oczekiwań interesariuszy.  

Dlatego też, z myślą o Was – naszych klientach, przygotowaliśmy serię pytań i odpowiedzi, które mają na celu nie tylko rozwiać Wasze wątpliwości, ale również wyposażyć Was w niezbędną wiedzę i narzędzia, by ten proces przejść jak najłagodniej. Nasz zespół ekspertów zgłębił najczęściej pojawiające się pytania dotyczące audytów i badań przeprowadzanych przez biegłych rewidentów, aby móc dostarczyć Wam praktyczne i przystępne odpowiedzi, które wspomogą Was na każdym etapie tego procesu. 

Zapraszamy do zapoznania się z naszym zbiorem pytań i odpowiedzi, mając nadzieję, że staną się one solidnym fundamentem, na którym będziecie mogli oprzeć swoje działania audytowe. 

 

Jak mogę wykorzystać plik JPK_KR do raportowania w Excelu przy użyciu Symfonii Finanse i Księgowość? 

Plik JPK_KR zawiera szczegółowe informacje na temat ksiąg rachunkowych i może być doskonałym źródłem raportowania. Aby ułatwić Ci wykorzystanie danych zawartych w JPK_KR udostępniamy raport, który na podstawie wczytanego przez Ciebie, dowolnego, pliku JPK_KR umożliwi przygotowanie takich zestawień jak: 

  • dziennik księgowań  
  • zapisy księgowe  
  • obroty  

Aby skorzystać z raportu wykonaj poniższe czynności: 

  • Pobierz arkusz Dziennik_zapisow_ksiegowych.xlxs dostępny na dole strony 
  • Wygeneruj raport JPK_KR  za interesujący Cię okres i zapisz go na dysku 
  • Otwórz arkusz Dziennik zapisów księgowych i przejdź na zakładkę JPK_KR 

  • kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolny wiersz arkusza i pod prawym przyciskiem myszy wybierz opcję XML -> Importuj.  

  • Wskaż wcześniej zapisany plik JPK_KR 
  • Przejdź w arkuszu na zakładkę Obrotówka 
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym polu tabeli i wybierz Odśwież. Program zaczyta do arkusza dane z zaimportowanego pliku JPK_KR 

 

Czym jest ślad rewizyjny w Symfonii Finanse i Księgowość i jak mogę z niego korzystać?  

W programie Symfonia Finanse i Księgowość oraz Symfonia ERP Finanse i Księgowość dostępny jest raport Historii zmian, w którym można prześledzić listę zarejestrowanych zmian we wprowadzonych dokumentach. 

Więcej szczegółów na temat tego raportu znajdziesz artykule Historia zmian 

  Raport Historii zmian jest dostępny w pakiecie uniwersalnym i profesjonalnym. Jeśli posiadasz pakiet ekonomiczny i chciałbyś mieć dostęp do tego raportu skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym.  

  

Jak utworzyć raport Zestawienia Obrotów i Sald w Excelu przy użyciu Symfonii? 

Aby wykonać raport Zestawienia Obrotów i Sald i zapisać go do pliku Excel wykonaj następujące czynności: 

  • Wejdź w menu Raporty->Konta->Obroty kont w miesiącu 

  • Wybierz interesujące Cię kryteria. Pamiętaj o zaznaczeniu opcji Eksport do Excela 

Program wygeneruje raport w postaci do druku i jednocześnie wyświetli to samo zestawienie w programie Excel.  

 

Jak Symfonia Finanse i Księgowość obsługuje bazy danych? 

Informacje wprowadzane w czasie pracy z programem zapisywane są w plikach o specjalnej organizacji, zwanych bazami danych. Obsługa zapisu i wykorzystywania informacji z baz danych jest prowadzona przy pomocy serwera baz danych. 

Szarsze informacje na temat obsługi baz danych znajdziesz w materiale: Obsługa baz danych 

 

Gdzie znajdę wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe w programie Symfonia? 

Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach danych programu Symfonia produkcji Symfonia sp. z o.o. znajdziesz w poniższym linku: Wykaz zbiorów danych 

 

Jakie algorytmy i reguły obliczeń stosowane są w Symfonii Finanse i Księgowość? 

W poniższym linku znajdziesz informacje na temat algorytmów o jakie oparte jest działanie programów Symfonia Finanse i Księgowość oraz Symfonia ERP Finanse i Księgowość. Dowiesz na jakich zasadach oparte jest: 

  • tworzenie różnic kursowych 
  • działanie rozrachunków 
  • generowanie bilansu otwarcia 
  • księgowanie dokumentów 
  • wyliczanie sprawozdań 

itp. 

Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w materiale: Algorytmy i reguły obliczeń 

 

Jakie wymogi ustawy o rachunkowości spełniają programy Symfonii? 

Wymogi stawiane programom finansowo – księgowym w Ustawie o Rachunkowości, a programy Symfonii 

Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994 r obowiązuje od dnia 1 stycznia 1995 r. z późniejszymi zmianami w kolejnych latach. 

W poniższym linku znajdziesz wymagania, jakie ustawa stawia w przypadku prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu specjalistycznego oprogramowania wraz z informacją w jaki sposób zostały one zrealizowane w programach Symfonii.  

Wymogi ustawy o rachunkowości 

 

Gdzie mogę zadać dodatkowe pytania dotyczące korzystania z Symfonii Finanse i Księgowość? 

Dodatkowe pytania można zadawać w Społeczności Klientów Symfonii, gdzie skupieni są specjaliści, praktycy oraz partnerzy gotowi udzielić wsparcia i odpowiedzi na nurtujące pytania. Możesz je zadać w Społeczności Klientów Symfonii.  

Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.