Artykuły

Filtry i sortowanie
Artykułów w bazie: 714

Microsoft Dynamics 365 Business Central dla OPP – Nowoczesne ERP w organizacjach non-profit

ERP w OPP/NGO – specyfika i wyzwania Organizacje Pożytku Publicznego (OPP) funkcjonują inaczej niż firmy nastawione na zysk. Ich działalność może obejmować różne obszary – od działań charytatywnych, przez kluby sportowe, po koła zainteresowań. Mają one różną wielkość i zasięg, a ich struktura często obejmuje zarówno siedzibę główną, jak i rozproszonych pracowników terenowych oraz wolontariuszy. Praca w OPP często odbywa się w modelu hybrydowym i koncentruje się wokół realizacji projektów, co wymaga szczególnego podejścia do zarządzania zasobami i finansami.  Dodatkowym wyzwaniem jest brak działalności produkcyjnej oraz konieczność przestrzegania przepisów prawa, w tym ustawy o rachunkowości. W związku z tym organizacje non-profit potrzebują systemu ERP dostosowanego do ich unikalnych potrzeb, który usprawni zarządzanie finansami, projektami oraz zasobami.  Korzyści z ERP w OPP Obszar FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ  Mimo innego charakteru działalności OPP podlegają przepisom ustawy o rachunkowości i muszą prowadzić przejrzystą ewidencję finansową. System ERP wspiera je w zakresie:  sprawnego raportowania zgodne z przepisami (np. JPK, KSEF), co ułatwia składanie sprawozdań i audytów, ewidencji środków trwałych i wyposażenia, automatyzacji przypisywania kosztów do poszczególnych projektów i programów, przejrzystego śledzenia funduszy, darowizn i dotacji z różnych źródeł finansowania. Obszar HR  ERP z modułem do zarządzania zasobami ludzkimi i wolontariuszami wspiera rejestrację ich godzin pracy, zarządzania wynagrodzeniami i innymi sprawami kadrowymi.  Obszar BUDŻETOWANIE  Dzięki ERP organizacja może odwzorować pełną strukturę wewnętrzną i wykorzystać ją w planowaniu budżetu. Możliwe jest także wykorzystanie mechanizmu przepływów akceptacji (workflow) do weryfikacji dokumentów kosztowych, co zwiększa kontrolę nad finansami.  Obszar PROJEKTY  Ponieważ większość działań OPP ma charakter projektowy, system ERP staje się nieocenionym narzędziem do monitorowania:  kosztów, przychodów, projektów, przypisywania zadań pracownikom, śledzenia procesu realizacji zadań. Obszar HANDEL  System ERP umożliwia zarządzanie dokumentami handlowymi, takimi jak:   zamówienia zakupu, usługi, faktury sprzedaży. Wygodne funkcje, np. możliwość wysyłania dokumentów w formacie PDF i usprawniają codzienną pracę.  Obszar MAGAZYN  Dla OPP prowadzących gospodarkę magazynową ERP oferuje funkcje ewidencjonowania:  stanów magazynowych, obsługę procesów przyjęć i wydań, inwentaryzacji. Obszar CRM  Dla Organizacji Pożytku Publicznego (OPP) kluczowe jest budowanie relacji z darczyńcami, sponsorami i beneficjentami. Moduł CRM umożliwia monitorowanie kontaktów, darowizn i kampanii fundraisingowych, ułatwiając zarządzanie relacjami z interesariuszami.  Dodatkowo CRM wspiera marketing i komunikację, automatyzując kampanie oraz wysyłkę e-maili, co zwiększa skuteczność działań promocyjnych. Dzięki temu OPP mogą skupić się na swojej misji, usprawniając organizację i rozwój.  Obszar BI  Dzięki zintegrowanym narzędziom analitycznym organizacje mogą interpretować dane zgromadzone w systemie ERP za pomocą wskaźników i regularnych raportów dostosowanych do wymogów sponsorów i władz.  Przewagi technologiczne Business Central dla OPP Nowoczesny system ERP powinien być elastyczny i skalowalny. Business Central oferuje OPP wiele zalet, takich jak:  ograniczenie kosztów infrastruktury – system dostępny w chmurze eliminuje konieczność utrzymywania drogich serwerów, dostęp online – możliwość pracy z każdego miejsca, także na urządzeniach mobilnych, pełna integracja z Microsoft 365 – synchronizacja z Outlook, Teams, Power Automate, Power Apps i Power BI. Jesteśmy świadomi, jak ważna jest sprawna organizacja pracy i zarządzanie zasobami w organizacjach pożytku publicznego. Dlatego oferujemy kompleksowy system ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central, który jest w pełni dostosowany do potrzeb jednostek OPP. Dzięki niemu możliwe jest zautomatyzowanie procesów i łatwe zarządzanie finansami, zasobami oraz projektami, co pozwala na jeszcze większe skoncentrowanie się na misji i celach Państwa organizacji.  Dlaczego Microsoft Dynamics 365 Business Central? Microsoft Dynamics 365 Business Central to nowoczesne rozwiązanie ERP oparte na chmurze, które łączy w sobie elastyczność, skalowalność oraz niezawodność. System ten jest zaprojektowany z myślą o organizacjach, które potrzebują narzędzi wspierających zarządzanie zasobami i operacjami w sposób przejrzysty, skuteczny i zgodny z najnowszymi wymogami prawnymi.  a) Zarządzanie zasobami i projektami: Centralizacja informacji o projektach i kampaniach, Łatwe przypisywanie zasobów do różnych inicjatyw oraz ich kontrola na każdym etapie, Uproszczenie zarządzania wolontariuszami i pracownikami, w tym planowanie pracy oraz śledzenie wyników. b) Zintegrowane raportowanie: Generowanie raportów finansowych i operacyjnych w jednym miejscu, Możliwość tworzenia sprawozdań dostosowanych do wymogów prawnych OPP oraz analizowania skuteczności prowadzonych projektów. c) Automatyzacja i optymalizacja procesów: Automatyzacja codziennych zadań, takich jak księgowość, rozliczenia, zarządzanie danymi. Eliminacja czasochłonnych procesów manualnych, co pozwala skupić się na realizacji misji organizacji. Skontaktuj się, aby dowiedzieć się więcej
Obrazek wyróżniający dla 'Microsoft Dynamics 365 Business Central dla OPP – Nowoczesne ERP w organizacjach non-profit'

Financial Reporter w Dynamics 365 Finance and Operations – Nowoczesne narzędzie do raportowania finansowego

Dla wielu firm przygotowanie rachunku zysków i strat, zestawienia bilansowego czy porównania z budżetem to nadal czasochłonny proces. Dane są eksportowane do Excela, gdzie ktoś ręcznie je przelicza, scala i formatuje, a później jeszcze raz poprawia. Często skutkuje to opóźnieniami i błędami w raporcie. Financial Reporter w Dynamics 365 Finance and Operations rozwiązuje ten problem. To narzędzie stworzone specjalnie dla działów finansowych, które: chcą pracować na danych z ERP, potrzebują elastycznych raportów, oczekują automatycznego przeliczania wyników po każdym zaksięgowaniu. W skrócie: usprawnia raportowanie w systemie ERP. Przejdźmy razem przez najważniejsze funkcjonalności dające przełożenie na jakość biznesu. Dostęp do danych w czasie rzeczywistym Po zaksięgowaniu dokumentu dane są natychmiast dostępne w Financial Reporterze. Raport można: odświeżyć jednym kliknięciem, wyeksportować do Excela, zapisać jako tzw. snapshot i wrócić do wersji z danego dnia​. To nie tylko wygodne, ale też istotne dla audytorów i kontrolerów, którzy potrzebują widzieć, jak wyglądał stan ksiąg „na dzień X”. Tworzenie raportów przez użytkowników biznesowych Zaletą Financial Reportera jest to, że użytkownik finansowy – po krótkim przeszkoleniu – może samodzielnie: zmienić układ raportu, dodać nowy wymiar analityczny (np. dział, produkt, region), utworzyć nowy raport od zera. Nie jest to narzędzie dla każdego, ale po wsparciu konsultanta finansowego można osiągnąć dużą niezależność od zespołu IT. Wersjonowanie i porównania z budżetem System umożliwia: generowanie różnych wersji raportu (np. na potrzeby rewizji lub audytu), porównania międzyokresowe, porównania rzeczywistych wyników z planem budżetowym​. Raporty można grupować, podpisywać i publikować w zdefiniowanych przestrzeniach, a ich przetwarzanie nie obciąża głównego systemu – raporty są generowane w osobnej bazie danych. Pisaliśmy o raportach w osobnym artykule. Dlaczego Financial Reporter poświęcamy osobną stronę? Jest to bowiem dedykowane narzędzie dla działów finansowych opierające się na danych księgowych. Sposób aktualizowania danych i budowania raportów jest inna niż, np. w SSRS. Dlatego podjęliśmy decyzję, że warto o tym napisać trochę więcej 😊 Podsumowanie Jak widzisz posiadanie Microsoft Dynamics 365  F&O dostarcza wiele korzyści ułatwiających działania każdego działu. Nie tylko zbiera dane w jednym miejscu. Pozwala nimi zarządzać w sposób efektywny i przemyślany. Dzięki Financial Reporter działy finansowe i kontrolingu mają: Zawsze aktualne dane – bez potrzeby eksportu Możliwość szybkiego reagowania na odchylenia i ryzyka Większą niezależność To narzędzie zaprojektowane z myślą o potrzebach zespołów finansowych – bez „wymuszania” technologicznych obejść. Jeśli dziś kontroling czeka trzy dni na raport z ERP to może czas dać im narzędzie, które dostarcza odpowiedzi od razu?
Obrazek wyróżniający dla 'Financial Reporter w Dynamics 365 Finance and Operations – Nowoczesne narzędzie do raportowania finansowego'

E-paragon – od kiedy można go wystawiać?

Czy wiesz, że e-paragon może wkrótce wyprzeć swoją papierową wersję? To kolejny krok na drodze do cyfryzacji i automatyzacji branży handlowej, który pozwala na obniżenie kosztów, szybszą obsługę klientów i sprzyjające środowisku odpapierzenie firmy. Dowiedz się, jak wystawić e-paragon w enova365. Co to jest e-paragon? E-paragon jest elektroniczną wersją dokumentu fiskalnego, który jest bardzo dobrze znany. Otrzymujesz go przy okazji prywatnych zakupów jako potwierdzenie zawarcia transakcji. Paragon elektroniczny ma być jego odpowiednikiem wystawianym przez specjalne kasy online, przesyłanym (na życzenie kupującego) na wybrany przez niego adres e-mail lub numer telefonu oraz do Centralnego Repozytorium Kas (CRK). Oznacza to, że w przeciwieństwie do paragonu standardowego, nie ma potrzeby jego wydruku. Zgodnie z § 25 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących e-paragon powinien zawierać dokładnie takie same informacje, jakie znajdują się na paragonie papierowym, czyli: nazwę podatnika wraz z adresem punktu sprzedaży lub adresem siedziby podatnika, NIP podatnika, kolejny numer wydruku, datę, godzinę i minutę wydruku dokumentu, nazwę „Paragon fiskalny”, cenę towaru lub usługi i jego/jej nazwę umożliwiającą identyfikację, cenę jednostkową towaru lub usługi, ilość i wartość sumaryczną sprzedanego towaru lub wykonanej usługi, wartości wszelkich udzielonych rabatów, wartość podatków dla poszczególnych pozycji paragonu, sumę podatków, łączną wartość sprzedaży brutto, numer kasy i oznaczenie kasjera (gdy jest więcej niż jedno stanowisko kasowe), NIP nabywcy (na jego żądanie). Wśród zalet e-paragonu dla sprzedawcy można wymienić oszczędność kosztów, lepszą integrację e-paragonów z systemami księgowymi oraz łatwiejszą analizę sprzedaży na podstawie wystawionych dokumentów. Nabywca z kolei może w prosty sposób przechowywać e-paragony (np. przy pomocy aplikacji) i łatwiej korzystać z reklamacji i ze zwrotów. Ponadto brak konieczności drukowania papierowego dokumentu jest lepszy dla środowiska. W jaki sposób e-paragony oszczędzają czas? Przykłady Sklep internetowy nie musi już drukować paragonów i umieszczać ich w paczce, wysyłanej do klienta, bo klient może otrzymać paragon na przykład e-mailem. Sklep stacjonarny także może wysyłać e-paragon przez e-mail zamiast drukować paragon papierowy. Klient musi tylko wyrazić taką chęć i podać numer telefonu, a paragon do niego trafi. Oba rodzaje sklepów oszczędzają na kosztach serwisowania drukarek i materiałach eksploatacyjnych. E-paragon – od kiedy można go wystawić? Podstawą prawną, która umożliwia wystawianie e-paragonów, jest pakiet SLIM VAT 3, czyli nowelizacja ustawy o VAT z 26 maja 2023 roku. Zakłada ona, że paragony elektroniczne można wystawiać od 15 września 2023.  W celu wystawienia e-paragonu konieczne jest (zgodnie z art. 111 ust 3a pkt 1 ustawy o VAT) uzyskanie zgody nabywcy, która może zostać wyrażona: przy jednoczesnym zaakceptowaniu regulaminu sprzedaży, w ramach którego została ona uwzględniona (musi on mieć jednak zapis pozwalający na rezygnację z niej), w momencie dokonywania zakupu, np. poprzez ustne potwierdzenie lub (w przypadku zakupów online) wybór opcji „e-paragon” w systemie transakcyjnym sklepu, za pośrednictwem aplikacji bądź strony internetowej (np. poprzez wypełnienie dedykowanego formularza). Jak wystawić e-paragon? Wspomniana wyżej zgoda nie jest jedynym wymogiem pozwalającym na to, by móc wprowadzić e-paragon. Jak wystawić go w pełni poprawnie?  15 września 2023 r. Ministerstwo Finansów udostępniło platformę o nazwie HUB Paragonowy oraz aplikację mobilną e-paragony 2.0. Założeniem tego rozwiązania jest możliwość anonimowego wystawiania e-paragonów z wykorzystaniem kodu kreskowego generowanego w aplikacji mobilnej e-paragony 2.0.   enova365 umożliwia wystawianie e-paragonów w integracji z HUBem eparagony Kod generowany jest przez użytkownika aplikacji (kupującego), który podaje go do zeskanowania sprzedawcy. Po zeskanowaniu kodu kasa lub drukarka fiskalna prześle paragon w postaci elektronicznej do HUB-a Paragonowego, gdzie będzie on przechowywany przez okres 30 dni.  Użytkownik aplikacji e-paragony 2.0 ma możliwość pobrania paragonu oraz zapisania go na urządzeniu mobilnym lub w chmurze. Sama aplikacja pozwala także na digitalizację paragonów w formie papierowej.  Co jednak istotne, rozwiązanie zaproponowane przez Ministerstwo Finansów ma charakter dobrowolny. Oznacza to, że sprzedawcy mogą wystawiać e-paragony wykorzystując w tym celu własne aplikacje np. w powiązaniu z prowadzonymi programami lojalnościowymi. Możliwe jest także wystawianie paragonów wyłącznie w formie papierowej np. jeżeli sprzedawca nie posiada drukarki wspierającej komunikację z rządowym HUB-em Paragonowym.  Jak dostarczyć kupującemu e-paragon? Przepisy prawa określają 3 różne rozwiązania dotyczące sposobu dostarczenia e-paragonu. Nabywca powinien samodzielnie wybrać jeden z nich: dostarczenie SMS na podany numer telefonu, dostarczenie w wiadomości e-mail, dostarczenie do odpowiedniej aplikacji w urządzeniu mobilnym. Ten trzeci sposób wydaje się ciekawą możliwością dla wszystkich osób, które chcą mieć porządek w swoich dokumentach. Na rynku istnieje obecnie kilka tego rodzaju rozwiązań, a jednym z ważniejszych jest aplikacja „E-paragony” dostępna w AppStore i Google Play, przygotowana przez Ministerstwo Finansów. E-paragon a drukarka fiskalna Block Quote Wysyłkę e-paragonów na platformę rządową umożliwiają tylko wybrane modele drukarek fiskalnych. Jeżeli chcesz zacząć więc wystawiać e-paragony zweryfikuj, czy posiadane przez Ciebie urządzenia umożliwiają wysyłkę e-paragonów do HUB-a paragonowego Ministerstwa Finansów.   Jak działają e-paragony w enova365? Jak wspomnieliśmy, enova365 umożliwia wystawianie e-paragonów w integracji z platformą eparagony.pl. Pamiętaj jednak, że możesz wystawić e-paragon tylko na drukarce fiskalnej, która obsługuje takie dokumenty. Jak to działa? Informacje o wystawieniu e-paragonu mogą być wysyłane do klienta w postaci wiadomości e-mail, w których umieszczany jest link do wystawionego dokumentu. Wszystkie wystawione dokumenty są dostępne w systemie enova365. Każdy e-paragon wystawiony w integracji z platformą e-paragony jest przechowywany w postaci elektronicznej na tej platformie. Zastanawiasz się, jak system ERP enova365 wspiera firmy z branży handlowej i jak e-paragony działają w praktyce? Zachęcamy do bezpłatnego przetestowania systemu enova365.
E-paragon-od-kiedy-można-go-wystawiać

Jak tworzyć własne raporty operacyjne w Dynamics 365 Finance and Operations?

Jeśli w Twojej firmie każda prosta modyfikacja wydruku (np. faktury, potwierdzenia zamówienia) oznacza kontakt z działem IT lub dostawcą ERP – to znak, że system raportowy nie pracuje dla Ciebie, tylko Ty dla niego. W dynamicznie zmieniających się realiach biznesowych, posiadanie odpowiednich narzędzi jest koniecznością, aby nie tracić czasu na czynności nie wnoszące wartości. W Dynamics 365 Finance & Operations (F&O) raporty i dokumenty operacyjne można przygotowywać przy użyciu różnych narzędzi – od SSRS, przez szablony Excel/Word, po tzw. Business Documents. Co ważne – większość z nich da się przygotować lub zmodyfikować bez programowania. W tym artykule przyjrzymy się bliżej każdemu z nich. Raporty SSRS – szybki dostęp do danych operacyjnych SSRS, czyli SQL Server Reporting Services System to oprogramowanie do raportowania umożliwiające tworzenie sformatowych raportów. Istnieje kilkaset gotowych raportów SSRS: zestawienia sald i obrotów, dzienniki, raporty magazynowe, wydania i przyjęcia, faktury sprzedaży i zakupu. To raporty statyczne, generowane niemal w czasie rzeczywistym – bez potrzeby eksportowania danych. Można je konfigurować, np. ustawić automatyczną wysyłkę faktury do klienta po zatwierdzeniu dokumentu​. Praktyka wdrożeniowa pokazuje, że większość firm modyfikuje raporty SSRS​. Dlatego w trakcie wdrożenia zawsze definiuje się: zakres potrzebnych dokumentów, wygląd raportów, ich zawartość i strukturę. Ich wadą jest konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy technicznej do ich tworzenia i modyfikacji, co może generować dodatkowe koszty oraz wydłużać czas wdrożenia zmian. SSRS jest także mniej elastyczne w zakresie wizualizacji danych w porównaniu do nowoczesnych narzędzi analitycznych. Ale ich ogromną zaletą jest szeroka funkcjonalność, możliwość automatyzacji oraz integracja z systemem. Umożliwiają eksport do różnych formatów i zapewniają kontrolę dostępu do danych. Szablony Excel i Word – raportowanie w ERP bez programowania Rzadziej wykorzystywane, ale bardzo praktyczne narzędzie to szablony Excel/Word połączone z tzw. data entities (czyli widokami danych z systemu). Możesz stworzyć szablon dokumentu (np. umowę, potwierdzenie zamówienia), gdzie część treści jest statyczna, a część automatycznie uzupełniana danymi z systemu – np. nazwą kontrahenta, kwotą netto, datą dostawy. W Excelu możesz wygenerować raport, który automatycznie pobierze dane i od razu je sformatuje (np. w formie tabeli z kolorowaniem wartości, sortowaniem, filtrowaniem). To rozwiązanie bazuje na znajomości Excela i Worda, ale nie wymaga pisania kodu jak w przypadku SSRS. Użytkownicy mogą samodzielnie edytować wygląd dokumentu. Business Documents w Dynamics 365 – co to jest i jak działa To również rozwiązanie oparte na MS Office, które pozwala przygotować dokumenty z elementami dynamicznymi (np. kwoty, adresy, numery faktur), ale też zdefiniować formatowanie zgodne z brandingiem firmy (logo, kolory, fonty). W praktyce najczęściej wykorzystywane są do generowania faktur sprzedaży​. Business Documents opierają się na szablonach Word, które można łatwo edytować bez wsparcia IT. Pozwalają na szybkie i intuicyjne modyfikowanie wyglądu dokumentów, co jest dużą zaletą dla użytkowników biznesowych. Ograniczeniem jest jednak mniejsza elastyczność w zakresie logiki biznesowej i danych w porównaniu do SSRS. Podsumowanie Wiele mówi się o zaletach systemów ERP. Jedną z nich jest uproszczone raportowanie. W końcu po co mieć dane w jednym miejscu jeśli nie dałoby się ich sprawnie przeanalizować. Można to zrobić na wiele różnych sposobów. Z korzyści jakie możemy wymienić to: Spójność dokumentów – logo, kolory, układ zgodny z brandbookiem firmy Oszczędność czasu – zmiana układu raportu bez konieczności programowania Zwiększenie niezależności działów operacyjnych – mogą samodzielnie tworzyć własne raporty i dokumenty Jeśli dziś w Twojej firmie faktura musi przejść przez 3 osoby, żeby wyglądała tak, jak trzeba, to znak że coś trzeba zmienić.
Obrazek wyróżniający dla 'Jak tworzyć własne raporty operacyjne w Dynamics 365 Finance and Operations?'

Jak usprawnić przepływ informacji w firmie? Poznaj 2 użyteczne funkcje

Czy dzień w biurze zaczynasz od skanowania poczty i czatu Microsoft Teams? Nic dziwnego, bo wymiana informacji to podstawa w niemal każdej pracy, a jej jakość determinuje możliwość osiągnięcia przez biznes sukcesu. W dobrej sytuacji są użytkownicy enova365, bo mogą korzystać z funkcji, które usprawniają przepływ informacji w firmie z poziomu tego programu. Dzięki temu, że mają wszystkie informacje w jednym miejscu oszczędzają czas i mają wszystko pod kontrolą. Wszystkie informacje w „mózgu” firmy HR-owcy, handlowcy, księgowi w firmie czy biurze rachunkowym często praktycznie „mieszkają” w systemie ERP. W związku z tym, właśnie w tym systemie powinna się też znajdować cała ich komunikacja z innymi pracownikami czy kontrahentami. Taką możliwość oferuje enova365. Dzięki wybranym funkcjom cała wymiana informacji między pracownikami lub kontrahentami może przebiegać w systemie ERP, czyli w „mózgu” organizacji i tam można zawsze znaleźć komplet potrzebnej wiedzy. Dwie pomocne funkcje to: dyskusje, czyli szybka wymiana informacji w formie komentarzy pod dokumentami czy formularzami w systemie, ogólnosystemowy czat – zwany w enova365 konwersacjami. Poniżej przedstawiamy krótko ich możliwości. Dyskusje czyli szybka wymiana informacji pod dokumentami czy formularzami W enova365 pod wybranym formularzem – np. kartoteką pracownika czy dokumentem – np. fakturą kosztową – można wymieniać się komentarzami z innymi pracownikami lub klientami. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące wybranego dokumentu czy wybranej pozycji w systemie znajdują się w enova365. Przykładowa dyskusja może przebiegać następująco. Krok 1 – rozpoczynasz dyskusję Krok 2 – dodajesz do dyskusji uczestników lub podpinasz dodatkowe dokumenty Możesz zdecydować, które osoby mają zobaczyć Twój komentarz. Dodając wątek lub komentarz przy pomocy @ możesz wywołać konkretną osobę, która ma uprawnienia do korzystania z systemu. Do dyskusji możesz też załączyć dowolne dokumenty – np. umowy czy faktury. Krok 3 – osoba „wywołana” do dyskusji otrzymuje powiadomienie Co istotne, dyskusje enova365 zostały wyposażone w system powiadomień systemowych oraz e-mailowych, dlatego osoba wywołana do dyskusji otrzyma powiadomienie w systemie lub wiadomość e-mail. Krok 4 – komentujesz i odpowiadasz na komentarze. Dyskusje i konwersacje czyli czat to funkcje dostępne dla wszystkich użytkowników enova365 Konwersacje systemowe czyli ogólnosystemowy czat Każdy użytkownik systemu enova365 może korzystać z funkcji konwersacji. Czatować mogą ze sobą pracownicy 1:1 lub w większych grupach oraz pracownicy i kontrahenci, którzy mają konto w Pulpicie Kontrahenta lub Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego. Po lewej stronie użytkownik widzi wszystkie konwersacje, które stworzył lub do których został dodany. Po prawej stronie widoczna jest treść poszczególnych konwersacji. Ikona pojedynczego „ludzika” oznacza, że dana konwersacja jest wymianą informacji pomiędzy dwoma użytkownikami (w przypadku gdy dany użytkownik ma dodane zdjęcie, wyświetla się ono zamiast ikony „ludzika”), natomiast podwójny „ludzik” oznacza konwersację grupową. Komunikacja w firmie – przepływ informacji na przykładach Jak wspomniane wyżej funkcje przydają się w codziennej pracy w firmie? Pora na kilka przykładów. Przepływ informacji: księgowość – inne działy w firmie Każdy pracownik działu księgowości część dnia spędza na sprawdzaniu czy otrzymane faktury zostały prawidłowo wystawione lub opisane oraz wielu innych sprawach, z których część może stanowić wewnętrzny proces kontroli. W takim przypadku mogą pojawić się pytania do poszczególnych dokumentów kosztowych. Skorzystanie z funkcji dyskusji w enova365 pozwala na zadawanie ważnych pytań i szybkie uzyskiwanie na nie odpowiedzi. Przede wszystkim, łatwo zaangażować w wymianę informacji odpowiednie osoby. O tym, że czeka na nich pytanie zostaną oni powiadomieni e-mailem lub komunikatem w systemie. Dodatkowo, omawiane dokumenty będą dla wszystkich widoczne.W razie jakichkolwiek wątpliwości i konieczności powrotu do wymiany informacji – są one dostępne w systemie. Korzyści: Zapobieganie utracie ważnych informacji – wszystkie są w systemie Szybkie uzyskanie potrzebnej wiedzy – oszczędność czasu i wyższa produktywność Wymiana informacji w czasie rzeczywistym: pracownik – klient Klienci oczekują efektywności podczas interakcji z dostawcami produktów czy usług. Wiele firm jest tego świadomych i dlatego korzysta z takich narzędzi, jak Pulpit Kontrahenta czy Pulpit Klienta Biura Rachunkowego enova365, które umożliwiają szybki przepływ dokumentów i częściową samoobsługę klientom. Z tych platform mogą korzystać 24/7, zawsze mając dostęp do istotnych dla nich danych czy dokumentów. Kiedy klienci chcą uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie – te narzędzia przyspieszą jej uzyskanie, jednocześnie nie wymuszając konieczności korzystania z innych kanałów. Od niedawna, dzięki dyskusjom i czatowi umożliwiają odpowiadanie na pytania klientów nawet w czasie rzeczywistym. Korzyści: Szybka i bezpieczna komunikacja z klientami Podniesienie poziomu obsługi klienta Sytuacja kryzysowa: konieczność sprawdzenia, na którym etapie wkradł się błąd Wyobraź sobie, że pojawiła się sytuacja kryzysowa, która wymaga prześledzenia wstecz całej komunikacji z danego okresu czasu. I pomyśl, jak trudne by to było, gdyby zespół korzystał z wielu kanałów komunikacji. Dzięki zgromadzeniu wszystkich form komunikacji w jednym miejscu dokładnie wiesz, dokąd się udać, gdy w firmie pojawią się błędy. Możesz łatwo prześledzić przepływ informacji między osobami zaangażowanymi w projekty, co pozwoli na systematyczne odkrywanie, na jakim etapie wkradł się błąd. Korzyści: Możliwość łatwego prześledzenia historycznej komunikacji w celu sprawdzenia czy i gdzie wkradł się błąd Lepsze zarządzanie kryzysowe System komentowania i czat w systemie ERP – cała komunikacja w firmie w jednym narzędziu Oczywiście o „dyskusjach” i czacie w enova365 można napisać dużo więcej, ale po powyższych wyjaśnieniach pewnie masz już wstępne wyobrażenie, jak to działa. Wiesz, że wykorzystanie dyskusji i czatu w systemie ERP pozwala na: wyeliminowanie silosów komunikacyjnych – zamiast zamieszczać komentarze do ważnych dokumentów czy projektów w różnych narzędziach – np. Microsoft Teams czy Slack – cała firmowa wymiana informacji może przebiegać w systemie ERP, łatwe odtworzenie komunikacji w odniesieniu do poszczególnych dokumentów, formularzy, zadań czy projektów, dzięki przetwarzaniu jej w enova365, większe bezpieczeństwo – dzięki dobremu zabezpieczeniu całego systemu ERP, powiadomienia – dzięki którym „wywołani” do dyskusji pracownicy mogą szybko zareagować.
Jak-usprawnić-przepływ-informacji-w-firmie-Poznaj-2-użyteczne-funkcje

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym

Zarządzanie biznesem z Microsoft w erze AI. Weź udział w Dynamics Business Forum 2025

Szukasz innowacyjnych, a jednocześnie sprawdzonych i stabilnych rozwiązań dla swojego biznesu? Spotkaj się z ekspertami technologii dla biznesu. Dynamics Business Forum 2025 to cykl bezpłatnych konferencji dla biznesu organizowanych przez IT.integro, które odbędą się od maja do czerwca 2025 roku w sześciu polskich miastach: Warszawie (6.05), Wrocławiu (13.05), Katowicach (20.05), Krakowie (27.05), Gdańsku (3.06) i Poznaniu (10.06). Wydarzenie koncentruje się na innowacyjnym systemie ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central oraz jego integracji z technologiami chmurowymi i sztuczną inteligencją – które razem tworzą jedyną na rynku tak zintegrowaną i kompleksową platformę narzędzi. ERP w nowym wydaniu – jak generatywna AI zmienia tempo rozwoju biznesu? Systemy ERP powstały, by integrować rozproszone procesy w dużych organizacjach. Jednak wciąż pojawiają się nowe modele działania, zacierają granice pomiędzy branżami, a oczekiwania klientów rosną, szczególnie w zakresie personalizacji doświadczeń. Rosnąca złożoność procesów i ogromne ilości danych powodują, że pełne wykorzystanie systemu ERP wciąż wymaga nakładów pracy i odpowiednich narzędzi. Nadzieją dla rosnącej presji i konkurencyjności są narzędzia generatywnej AI. Obok automatyzacji powtarzalnych zadań, ich kluczową korzyścią jest wspieranie podejmowania bardziej trafnych decyzji. Generatywna AI już teraz podnosi efektywność systemów ERP i tworzy realną przewagę konkurencyjną dla firm, które potrafią mądrze ją wykorzystać. Według Gartnera do 2027 roku połowa systemów ERP będzie posiadać funkcje wspierane przez generatywną AI. Dołącz do grona liderów nowoczesnego biznesu W obliczu dynamicznego rozwoju technologii, takich jak sztuczna inteligencja i chmura obliczeniowa, przedsiębiorstwa poszukują innowacyjnych rozwiązań wspierających efektywne zarządzanie. Odpowiedzią na te potrzeby jest Dynamics Business Forum 2025 – cykl bezpłatnych konferencji organizowanych przez IT.integro we współpracy z Microsoft i firmą Supremo. Wydarzenia odbędą się w sześciu polskich miastach:​ Warszawa – 6 maja, Hotel Radisson Collection​ Wrocław – 13 maja, Concordia Design Katowice – 20 maja, Hotel Monopol Kraków – 27 maja, Hotel Ferreus Modern Art Deco Gdańsk – 3 czerwca, Radisson Hotel & Suites Poznań – 10 czerwca, Concordia Design​ Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak liczba miejsc jest ograniczona. Rejestracja oraz szczegółowe informacje dostępne są na oficjalnej stronie wydarzenia Dynamics Business Forum 2025. Konferencja skupi się na praktycznym zastosowaniu systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central, uznanego za najlepszy system ERP według rankingu Forbes Advisor 2024. Uczestnicy będą mieli okazję poznać, jak integracja Business Central z narzędziami AI, takimi jak Microsoft Copilot, może usprawnić procesy biznesowe, zwiększyć efektywność operacyjną i wspierać podejmowanie trafnych decyzji. ​ W programie przewidziano sesje prowadzone przez ekspertów z IT.integro i Supremo, którzy przedstawią najnowsze trendy w technologii oraz omówią, jak nowoczesne rozwiązania wpływają na transformację przedsiębiorstw wdrażających zintegrowane systemy zarządzania i narzędzia AI do swoich organizacji. To doskonała okazja dla liderów biznesu i menadżerów do zdobycia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania wartościowych kontaktów.​ Poznaj siłę AI i ekosystemu Microsoft już dziś i zarezerwuj swoje miejsce na Dynamics Business Forum! Partnerami merytorycznymi Dynamics Business Forum są IT.integro oraz Supremo. Microsoft jest partnerem technologicznym. Rejestracja na DynamicsBusinessForum.pl Do zobaczenia!
Obrazek wyróżniający dla 'Zarządzanie biznesem z Microsoft w erze AI. Weź udział w Dynamics Business Forum 2025'

Dynamics Business Forum: 5 edycji, 2500+ uczestników, 11 miast

Dynamics Business Forum to pierwsza tego rodzaju inicjatywa specjalistów z obszaru ERP, zapoczątkowana już w 2016 roku. Cykliczne konferencje tworzą przestrzeń do szerzenia wiedzy o nowych technologiach dla biznesu, a dotychczasowe odsłony zyskały łącznie zainteresowanie ponad 2500 przedstawicieli firm z całego kraju. Zrealizowanych zostało w sumie 30 spotkań w aż 11 polskich miastach! Jak wyglądały poprzednie edycje? Dynamics Business Forum 2024: Nowa generacja systemów ERP i CRM W ramach ostatniej odsłony konferencji odwiedziliśmy Warszawę, Gdańsk, Poznań, Kraków i Wrocław. Partnerzy merytoryczni konferencji – IT.integro, Netwise oraz Microsoft – zaprezentowali uczestnikom potencjał zintegrowanego ekosystemu narzędzi biznesowych One Microsoft. Narzędzi bazujących na chmurze i skoncentrowanych wokół kompleksowego systemu ERP, Dynamics 365 Business Central. W oparciu o konkretny proces pokazaliśmy zgromadzonym, w jak dużym stopniu technologia ta oraz CRM wspierają obsługę sprzedaży, realizacji zamówień i zaawansowanego raportowania. Nie zabrakło tajników integracji z asystentem AI Microsoft Copilot, platformą Shopify czy usługami Business Intelligence – Power BI. Prelegenci przybliżyli także technologiczne tło tej zaawansowanej synergii, a uczestnicy z firm międzynarodowych mieli okazję poznać działanie Business Central z perspektywy właśnie organizacji globalnych. Dynamics Business Forum on-line Czyli rok 2020, który zaskoczył cały świat pandemią COVID-19. Wiele firm musiało dostosować się do zupełnie nowych realiów i wkroczyć w cyfrową rzeczywistość, dlatego był to szczególnie istotny moment do podzielenia się wiedzą na temat znaczących technologii. Podczas 2 spotkań, zrealizowanych w przestrzeni wirtualnej, skupiliśmy się na szukaniu rozwiązań, które mogłyby wesprzeć przedsiębiorstwa w świetle nowych wyzwań ekonomicznych wynikających z pandemii. Dynamics Business Forum on-tour: 11 miast w 2 miesiące Była to najbardziej intensywna odsłona konferencji! Miała miejsce w 2019 roku. Odwiedziliśmy wówczas wiele zakątków kraju, spotykając się z setkami przedstawicieli lokalnych firm. Poznali oni aktualne w tamtym czasie trendy IT oraz elastyczność technologii ERP wraz ze specyfiką projektów wdrożeniowych. Dynamics Business Forum Przemysł 4.0 Po trzeciej rewolucji przemysłowej nadszedł czas Przemysłu 4.0, czyli zmian wywołanych cyfrową transformacją, skoncentrowanych wokół integracji inteligentnych technologii w ramach sieci połączeń. Dla specjalistów IT.integro – pomysłodawcy i organizatora inicjatywy Dynamics Business Forum – to właśnie ta koncepcja stanowiła myśl przewodnią wydarzenia, dedykowanego tym razem firmom produkcyjnym. Zgłębiły one tajniki wykorzystywania inteligentnych maszyn i zintegrowanych systemów do napędzania oraz optymalizacji właściwych dla siebie procesów. Dynamics Business Forum 2016 Historia cyklu spotkań z liderami biznesu rozpoczęła się w Warszawie. Pierwsza odsłona zgromadziła ponad 300 uczestników. Wiedzą w ramach 3 ścieżek tematycznych podzieliło się aż 26 prelegentów reprezentowanych przez 12 partnerów Microsoft. Program skoncentrował się wówczas na trendach wyznaczających drogę rozwoju w sektorze małych i średnich firm. Sukces inicjatywy już na starcie nie pozwolił nam zatrzymać się na jednej edycji! Dołącz do liderów biznesu na Dynamics Business Forum 2025 Już w maju i czerwcu spotykamy się na tegorocznym cyklu spotkań realizowanych pod hasłem „Siła AI i innowacji ekosystemu Microsoft”. Wydarzenie odbędzie się w 6 miastach: •          Warszawa | 06.05.2025 •          Wrocław | 13.05.2025 •          Katowice | 20.05.2025 •          Kraków | 27.05.2025 •          Gdańsk | 03.06.2025 •          Poznań | 10.06.2025 Jeśli jesteś przedstawicielem średniej, dużej bądź wielooddziałowej firmy i poszukujesz inspiracji do rozwoju przez innowacje, sprawdź szczegóły programu i zarejestruj się bezpłatnie na: www.DynamicsBusinessForum.pl!
Dynamics-Business-Forum-5-edycji_-2500-uczestników_-11-miast

Microsoft Dynamics 365 Business Central: najlepszy system ERP 2024 wg Forbes’a

Dynamiczny rozwój technologii wpływa na nieustanne zmiany w globalnym środowisku biznesowym. Organizacje – zarówno te działające na lokalnym rynku, jak i międzynarodowe – muszą szukać kompleksowych rozwiązań do zarządzania procesami i integracji danych. Poznajcie zatem światowej klasy system ERP dedykowany średnim i dużym przedsiębiorstwom oraz międzynarodowym grupom kapitałowym. Wyróżniony w rankingu Forbes Advisor 2024 Microsoft Dynamics 365 Business Central używany jest w ponad 170 krajach na całym świecie, a z jego chmurowej wersji korzysta już ponad 40 000 przedsiębiorstw. W ubiegłym roku zyskał on wyróżnienie w rankingu Forbes Advisor, zdobywając tym samym miano najlepszego systemu ERP w skali globalnej. Czym system odznacza się na tle innych? Dlaczego miałbyś uznać właśnie to narzędzie za wyjątkowe? Zapewnia ono zakres funkcjonalny, umożliwiający kompleksowe zarządzanie organizacją – od projektów i finansów, poprzez sprzedaż i marketing, po zasoby ludzkie, łańcuch dostaw, magazyn czy produkcję oraz serwis. Wyróżniają go przy tym: Skalowalność Dzięki oparciu na chmurze Microsoft Azure charakteryzuje go ogromna elastyczność oraz skalowalność. Rozszerzenia i aplikacje wg potrzeb Czyli możliwość dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych wymagań firm. System jest również otwarty na integrację z tysiącami aplikacji dostępnych na Microsoft AppSource – platformie z gotowymi rozwiązaniami i usługami do obsługi konkretnych branż bądź procesów. Rozwiązania AI i Business Intelligence Dynamics 365 Business Central oferuje coraz więcej funkcji napędzanych przez inteligentnego asystenta, Microsoft Copilot, który wspomaga automatyzację zadań. Daje również dostęp do zaawansowanej analityki Business Intelligence, z którą możesz tworzyć interaktywne raporty i wizualizacje nawet jako osoba, która na co dzień nie zajmuje się analityką. Współpraca z Microsoft 365 Integracja z pakietem Microsoft 365, obejmującym m.in. Outlook’a, Excel’a czy MS Teams, sprzyja efektywnej współpracy w zespole w ramach środowiska dobrze znanych wszystkim narzędzi. Bez konieczności przełączania się pomiędzy aplikacjami, a bezpośrednio z poziomu systemu. Otwartość na integracje System może w prosty sposób współpracować z zewnętrznymi narzędziami biznesowymi, które już wykorzystuje firma. Do dyspozycji masz także ponad 1200 wbudowanych konektorów. Mobilność Dostęp do systemu jest możliwy z dowolnego miejsca z pomocą laptopa, tabletu czy telefonu, co sprzyja jego wykorzystaniu nie tylko przez pracowników biurowych, ale też handlowców, pracowników produkcyjnych bądź magazynierów. Przyjazność dla użytkowników Rozpoczęcie pracy z Dynamics 365 Business Central ułatwia intuicyjny interfejs, a także możliwe kursy szkoleniowe oraz narzędzia wspomagające on-boarding. Centralny punkt ekosystemu narzędzi Microsoft Główną istotą systemów klasy ERP jest integracja wszystkich obszarów organizacji. Ogromną siłą Dynamics 365 Business Central jest jednak jeszcze więcej: fakt, iż to główny filar potężnego środowiska technologicznego stworzonego przez Microsoft, które dzięki zaawansowanej współpracy integruje dane, procesy oraz pracowników na wyjątkowym poziomie. Korzystając z systemu, zyskujesz również dostęp do: Power Platform Rozwiązania niskokodowe oferujące funkcjonalności, z którymi możesz m.in. tworzyć własne aplikacje, strony internetowe, indywidualnych asystentów AI, analizować dane na wysokim poziomie zaawansowania oraz zautomatyzować przepływy pracy. Microsoft 365 Znane narzędzia biurowe oraz komunikatory takie jak Outlook, Excel czy MS Teams, które dzięki współpracy zapewnią Ci nową jakość pracy. Innowacyjnych usług Takich jak chmura Microsoft Azure, Dataverse do magazynowania danych czy sztuczna inteligencja – MS Copilot. Sieci partnerów Microsoft Dostarczają oni wiedzę i możliwość rozszerzania systemu o dodatkowe aplikacje biznesowe bądź branżowe, odpowiadające na specyficzne potrzeby. Bez konieczności wprowadzania modyfikacji. Microsoft Copilot, czyli AI w systemie ERP Warto zaznaczyć, że Microsoft Copilot nie jest jednym asystentem AI, a wieloma Copilotami, które w ramach poszczególnych narzędzi ekosystemu Microsoft zapewniają im dedykowane funkcje. Użytkownicy Dynamics 365 Business Central on-line mogą korzystać więc na co dzień z inteligentnego wsparcia. Zadaniem Microsoft Copilot jest poprawa kreatywności, produktywności oraz zautomatyzowanie wszelkich powtarzalnych czynności. Takie zastosowanie sztucznej inteligencji oferowane jest każdemu obszarowi działalności organizacji, na każdym szczeblu. Co zyskujesz z Microsoft Copilot? M.in.: Natychmiastowy dostęp do szeroko zakrojonej analityki Możliwość pozyskiwania odpowiedzi na pytania zadane w języku naturalnym Szeroko zakrojone opcje wyszukiwania, np. wśród korespondencji czy dokumentacji Pomoc w tworzeniu dokumentów takich jak oferty, zamówienia, faktury Możliwość uzgadniania wyciągów bankowych Wzrost jakości obsługi klienta Usprawnioną nawigację po systemie Wsparcie w zakresie on-boardingu nowych pracowników Poznaj możliwości systemu na konferencji Dynamics Business Forum 2025 To 6. Edycja cyklu spotkań dla liderów biznesu z całej Polski, podczas której eksperci ERP zaprezentują w akcji szeroki zakres funkcjonalny systemu z naciskiem na jego współpracę z technologią AI, Business Intelligence i chmurą obliczeniową. Dołącz już w maju i czerwcu w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Gdańsku lub Poznaniu. Zarejestruj bezpłatny udział na: www.DynamicsBusinessForum.pl!
Obrazek wyróżniający dla 'Microsoft Dynamics 365 Business Central: najlepszy system ERP 2024 wg Forbes’a'

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Wyświetlono 10 z 714 artykułów
Pokaż więcej