Na pytania Marka Mac – CEO portalu myERP.pl odpowiadal Paweł Rybak, CCO w Shoper.

Jak Pan ocenia rok 2021 pod kątem pozyskanych czy też ukończonych projektów? Czy pandemia miała wpływ na Państwa kontrakty?

Paweł Rybak, Chief Commercial Officer (CCO) w Shoper: 2021 był bardzo wyjątkowym rokiem dla platformy Shoper z kilku powodów. Przede wszystkim, z sukcesem zadebiutowaliśmy na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut giełdowy to bardzo ważny krok w rozwoju naszej firmy i budowania rozpoznawalności marki Shoper na polskim rynku. W 2021 roku udało nam się również przejąć Shoplo – trzecią najbardziej popularną w kraju platformę e-commerce w modelu Software as a Service (SaaS). Pozwoliło nam to umocnić się na pozycji lidera pod względem liczby obsługiwanych sklepów w modelu SaaS, a nasza strategia zakłada realizację kolejnych ambitnych celów. Pandemia oczywiście ma w tym swój udział – w wyniku kolejnych lockdownów, nasze społeczeństwo przeszło przyspieszoną cyfryzację, co zaowocowało zarówno przejściem kolejnych firm do kanału online, jak i zmianą nawyków zakupowych Polaków, który coraz częściej wybierają zakupy internetowe na pierwszym miejscu. Shoper ze swoimi rozwiązaniami stara się maksymalnie ułatwić im sprzedaż i proces zakupowy w internecie.

 

 Proszę wymienić jedną „mocną stronę” Waszego produktu. Jeśli miałby Pan określić jedną branżę, dla której Wasz produkt jest dedykowany, to jaka byłaby to branża?

Shoper oferuje nowoczesną platformę do prowadzenia sklepu internetowego, pozwalającą wygodnie zarządzać oraz rozwijać sprzedaż w kanale online. Wraz z intuicyjnym systemem, zapewnia wszystkie niezbędne narzędzia i integracje do profesjonalnej i efektywnej sprzedaży w sieci. Jest więc rozwiązaniem „wszystko w jednym”, z którego korzystają przedstawiciele wszystkich branż. Mają oni dostęp nie tylko do stale rozwijanej i stabilnej platformy e-commerce, ale również dedykowanych im wielu usług dodatkowych oraz stałego wsparcia klienta. Wsparcie nie ogranicza się jednak wyłącznie do kwestii technicznych, ale swoim zakresem obejmuje również edukację, marketing i rozwój e-biznesów. Jeśli więc ktoś szuka optymalnego rozwiązania do prowadzenia sprzedaży we własnym sklepie online – Shoper będzie dla niego najlepszym wyborem.

Jakie najczęściej podejście stosują Państwo przy wdrażaniu systemu ERP? Skupiacie się na wdrażaniu każdego modułu w ramach jednego systemu, czy też preferujecie rozwiązanie „integracji systemów zewnętrznych”?

Na platformie Shoper dajemy możliwość integracji sklepu z popularnymi, zewnętrznymi systemami ERP, jak również skorzystania z nowoczesnej platformy Apilo, ułatwiającej zarządzanie i integrację e-sprzedaży w wielu kanałów jednocześnie. Największą zaletą Apilo jest opcja zarządzania całą sprzedażą online w jednym miejscu. Modułowa budowa systemu pozwala także na ciągłe zwiększanie jego funkcjonalności i dostosowywania do zmieniającego się rynku i wymagań e-sprzedawców.

Na co stawia Wasza firma w 2022 roku?

Stawiamy na ciągły rozwój i podnoszenie jakości naszych usług. Od początku 2022 roku wprowadzamy kolejne nowości, które pomagają jeszcze łatwiej i skuteczniej sprzedawać online za pośrednictwem platformy Shoper.

Wśród nowości znalazły się już m.in. Shoper Connect, usługa wspierająca obsługę kupujących w sklepach internetowych, TikTok Ads, czyli usługa reklamowa na popularnej platformie social media oraz usługi finansowania, pomagające sprzedawcom zdobyć środki na rozwój swoich biznesów. Shoper rozwija również narzędzia i integracje wspierające sprzedaż wielokanałową – przejęliśmy agencję Selium, specjalizującą się w obsłudze sprzedaży na międzynarodowych marketplace’ach (takich jak Amazon, Alibaba czy AliExpress), nawiązaliśmy również współpracę z Shopee, popularną platformą handlową działającą w Polsce od września 2021 roku. Oprócz tego, ogłosiliśmy niedawno inwestycje w nowe ośrodki przetwarzania danych oraz sieć światłowodową realizowane przy współpracy z firmą Atman. W 2022 roku liczba centrów danych wykorzystywanych przez Shoper zwiększy się do czterech. Kupujący i sprzedający zyskają dzięki temu większą szybkość i bezpieczeństwo transakcji internetowych.

O kolejnych nowościach w naszej ofercie będziemy informować na bieżąco, już teraz zapraszam na stronę www.shoper.pl.

 

Na czym wg Pana powinni skupić się właściciele firm wybierając system ERP?

Na próbie znalezienia odpowiedzi na kluczowe pytanie: czego konkretnie potrzebują. Warto rozejrzeć się po rynku i przekalkulować koszty. Przeanalizować, kto zajmie się wdrożeniem, kto pomoże ze wsparciem technicznym. Idealny ERP to taki, który jest dopasowany do potrzeb firmy. Jednym z najważniejszych wyzwań podczas prowadzenia sklepu internetowego, jest poszerzanie grona odbiorców i znajdowanie nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Warto więc korzystać z tych rozwiązań, które pomagają maksymalnie ten proces ułatwić.