Wszystko-pod-jednym-dachem”-–-Produkcja-oparta-na-projektach-z-Monitorem-G5

Wszystko pod jednym dachem – Produkcja oparta na projektach z Monitorem G5

C&D Snickeri z siedzibą w Falköping jest producentem drewnianych elementów wyposażenia wnętrz. Każdy nowy klient oznacza nowy projekt z nowymi produktami. Stawia to wysokie wymagania przed systemem ERP. "Ważne jest dla nas, aby system ERP mógł zarządzać szybkim przepływem części i produktów, które przechodzą przez nasze drzwi. Rzadko wytwarzamy ten sam produkt dwa razy" - wyjaśnia Emil Carlson, kierownik zakładu.

Monitor G5 to standardowy system przeznaczony dla wszystkich rodzajów firm produkcyjnych. Niezależnie od tego, czy firma produkuje płytki drukowane, plastikowe torby, klocki hamulcowe czy mleko półtłuste, zawsze istnieje sposób na usprawnienie procesów i ułatwienie pracy dzięki Monitor G5. C&D Snickeri zajmuje się głównie projektowaniem i produkcją mebli oraz wnętrz drewnianych. Żadne dwa projekty nie są takie same, więc każde nowe zadanie rozpoczyna się od zarejestrowania nowych części w systemie.

Około 40 pracowników pracuje w fabryce w Falköping, projektując, produkując i montując wnętrza biur na planie otwartym i w różnych przestrzeni publicznych, hoteli, sklepów itp.

"Mamy dział projektowy, który zarządza projektami od początku do końca. Ważne jest dla nas, aby system ERP mógł zarządzać szybkim przepływem części i produktów, które przechodzą przez nasze drzwi. Rzadko wytwarzamy ten sam produkt dwa razy. Mamy więc szybki przepływ procesów, zarówno w zakresie zakupów, jak i dostaw" - dodaje Emil.

Monitor umożliwia C&D śledzenie tego, co jest produkowane, zakupów, niezawodności dostaw dostawców i niezawodności dostaw dla klientów.

"Możemy również sprawdzić, czy nasze planowanie czasu produkcji jest prawidłowe. Jeśli musimy coś kupić, jesteśmy informowani na czas".

"Ważne jest dla nas, aby system ERP mógł zarządzać szybkim przepływem części i produktów, które przechodzą przez nasze drzwi."

EmilCarlson

C&D | Snickeri

C&D posiada certyfikat FSC, a Monitor jest dużą pomocą w tym obszarze, dzięki możliwości śledzenia zakupów, zarządzania fakturami, wytwarzanych produktów i wszystkich procesów w ramach produkcji.

"To duży plus i znacznie ułatwia nam przeprowadzanie audytów" - dodaje Emil.

W ramach produkcji, firma C&D zdecydowała się nie dzielić różnych rodzajów pracy na różne operacje.

"Czas pracy stolarzy należy do nich. Rozpoczynają pracę i od razu zabierają się do pracy. CNC i obróbka powierzchni mają swoje własne operacje, aby oddzielić je od siebie. Mamy wielu wykwalifikowanych i kompetentnych stolarzy. Są oni zaangażowani od początku do końca i obsługują wszystkie nasze operacje. Od piłowania paneli i strugania drewna, są zaangażowani aż do momentu, gdy produkt jest zapakowany i gotowy do dostawy".

C&D Snickeri pracuje głównie nad projektami. Może to być produkcja prostych szafek w dużych ilościach, zaawansowanych pokryć schodów lub lad recepcyjnych. Rejestr projektów w Monitorze daje przegląd przepracowanych godzin, zakupów i statusu fakturowania zamówień do klientów itp.

"Zarządzamy tu również monitorowaniem naszych projektów. W tym miejscu wykonujemy prognozy, porównujemy z budżetem i dokonujemy własnych szacunków dotyczących postępu finansowego projektu. Posiadanie tego wszystkiego pod jednym dachem jest dla nas dużym plusem" - dodaje.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Z Excela do Monitora ERP

Optymalizuj działania oszczędzając czas i pieniądze dzięki przejściu z arkuszy kalkulacyjnych do jednego źródła danych – Monitora ERP. Korzystanie z programu Excel do śledzenia, zarządzania i utrzymywania danych firmy jest ryzykowne, a badania sugerują, że ponad 80% arkuszy kalkulacyjnych zawiera błędy. Manualne błędy są potencjalnym zagrożeniem dla każdego programu komputerowego, ale Excel jest na nie szczególnie podatny. Gdy zestaw arkuszy kalkulacyjnych zostanie udostępniony w firmie, odzyskanie nad nim kontroli jest prawie niemożliwe. Bez jednego, prawidłowego źródła danych dla całej firmy nie można mieć całkowitej pewności, jakie zmiany zostały wprowadzone po udostępnieniu arkusza kalkulacyjnego, ani czy wszyscy opierają swoje działania na prawidłowym zestawie informacji. Jakie jest więc rozwiązanie? Przyjrzyjmy się sześciu wyzwaniom stojącym przed producentami podczas pracy z danymi, transakcjami, operacjami i użytkownikami oraz zarządzania nimi w codziennej pracy – zestawiając i porównując arkusze kalkulacyjne Excel z systemem Monitor ERP. Centralizacja danych Excel Program ten jest w dużym stopniu zależny od ręcznego wprowadzania danych, co zwiększa ryzyko błędów typograficznych i klasycznej pułapki arkusza kalkulacyjnego: nieprawidłowo skonfigurowanych formuł. Wadliwa formuła pozostawiona na dłuższy czas sprawia, że błędy mnożą się. Ponieważ pliki Excel są często zapisywane na dyskach lokalnych, są one również podatne na przypadkowe usunięcie, awarię sprzętu lub uszkodzenie.  Monitor ERP System integruje szeroki zakres procesów biznesowych (produkcja, sprzedaż, zakupy, zarządzanie zapasami, sprzedaż i księgowość) w jednym miejscu – centralizując dane, redukując silosy informacyjne i zapewniając wszystkim w firmie dostęp do tych samych, aktualnych informacji. Dzięki aktualizacjom danych w czasie rzeczywistym, osoby decyzyjne mogą uzyskać dostęp do dokładnych informacji, aby podejmować szybkie i prawidłowe decyzje, reagując na warunki rynkowe. Wewnętrzna współpraca ExcelUdostępnianie plików Excel między pracownikami, zespołami i działami może być bardzo uciążliwe. A gdy więcej niż jedna osoba pracuje nad arkuszem kalkulacyjnym, łatwo jest stracić dostęp do najnowszej wersji lub, co gorsza, przypadkowo nadpisać czyjąś pracę. Monitor ERP System umożliwia płynne działanie różnych zespołów i działów, usprawniając współpracę poprzez zapewnienie pracownikom dostępu do współdzielonych danych i zasobów. Zamówienia, operacje, transakcje i zadania mogą być śledzone i zarządzane w całej firmie, pomagając usprawnić przepływ pracy i zapobiegać powstawaniu wąskich gardeł. Ponadto uprawnienia użytkowników mogą być przypisywane zgodnie z indywidualnymi rolami firmy, zapewniając, że właściwe osoby pracują z odpowiednimi danymi. Raportowanie i analityka ExcelProgram posiada podstawowe funkcje analityczne, ale brakuje mu bardziej zaawansowanych funkcji narzędzi, takich jak Business Intelligence, które pozwalają zagłębiać się w szczegółowe analizy i umożliwiać podejmowanie świadomych decyzji. Monitor ERPFunkcja Business Intelligence Monitora ERP przekształca dane firmy w cenne informacje biznesowe, pomagając menedżerom śledzić i analizować dane oraz trendy, tworzyć atrakcyjne wizualizacje i podejmować mądrzejsze decyzje. W dzisiejszym środowisku biznesowym podejmowanie decyzji w oparciu o dane jest coraz ważniejsze dla producentów dążących do uzyskania przewagi konkurencyjnej. Zarządzanie klientami i dostawcami Excel Program ten po prostu nie został opracowany do przechowywania, utrzymywania i śledzenia zamówień oraz interakcji z klientami – mimo że wiele osób używa go właśnie w tym celu. Możesz być w stanie poradzić sobie z niewielką liczbą klientów, ale gdy tylko ich liczba wzrośnie, wszystko może szybko wymknąć się spod kontroli. To samo dotyczy zarządzania dostawcami.  Monitor ERPSystem posiada funkcjonalność CRM (zarządzanie relacjami z klientami) do obsługi wszystkich kontaktów, dzięki czemu można zarządzać działaniami, klientami, statystykami, ofertami, zamówieniami klientów i fakturami powiązanymi z wybranymi sprzedawcami. Ułatwia również zarządzanie dostawcami, od kompleksowych danych kontaktowych po działania i statusy. Umożliwia to szybsze przetwarzanie zamówień i lepszą obsługę klienta. Bezpieczeństwo, ścieżki audytu i historia danych Excel Program nie jest wyposażony we wbudowaną ścieżkę audytu, więc nie ma możliwości śledzenia, kto i kiedy wprowadził zmiany, ani łatwego powrotu do poprzednich wersji. Utrudnia to utrzymanie odpowiedzialności i identyfikację błędów. Wiele branż wymaga przeprowadzania audytów w celu zapewnienia zgodności z przepisami, a Excel utrudnia spełnienie tych standardów, narażając firmy na ryzyko prawne.  Monitor ERP System posiada solidne funkcje bezpieczeństwa, które pozwalają firmom zarządzać tym, którzy pracownicy mają dostęp do określonych typów informacji i obszarów systemu. Zapewnia to integralność danych i zmniejsza ryzyko naruszeń. Ponadto dostępne są częste aktualizacje, dzięki czemu zawsze można korzystać z najbezpieczniejszej, najnowszej wersji oprogramowania. Efektywność czasowa i kosztowa Excel Konsolidacja danych z wielu arkuszy kalkulacyjnych jest czasochłonna i pracochłonna, co negatywnie wpływa na wyniki finansowe firmy. Raportowanie danych jest również bardziej nieefektywne, ponieważ praca w programie Excel wymaga ręcznego formatowania i przygotowywania, co zajmuje cenny czas – zwłaszcza jeśli raporty są potrzebne często.  Monitor ERP Usprawniając procesy takie jak planowanie produkcji i przetwarzanie zamówień oraz centralizując przepływy pracy w jednym systemie, Monitor ERP zapewnia, że zasoby są kierowane tam, gdzie są najbardziej potrzebne, oszczędzając czas i koszty producentów. Optymalizuje również zarządzanie zapasami, zapewniając zawsze odpowiedni poziom zapasów i nie wiążąc niepotrzebnie kapitału.
Z-Excela-do-Monitora-ERP
Logo firmy Monitor ERP System
zweryfikowano

0/5

Monitor ERP System

Kompleksowe zarządzanie firmą produkcyjną


Monitor ERP System
Cała Polska
500 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Elektronika, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Tworzywa sztuczne
Opis
Kompletny system zarządzania firmą i wsparcia decyzji biznesowych. MONITOR zapewnia Ci kontrolę nad całą Twoją działalnością. System ten składa się z wielu modułów, które w sumie obejmują wszystkie kluczowe działania we współczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym....
rozwiń