Firma, która obsługuje ponad 99% wszystkich kancelarii prawniczych w Polsce, musi działać niezawodnie. Tego też wymaga od swoich kontrahentów, którzy dostarczają rozwiązania IT. W tym artykule dowiesz się przede wszystkim: 

  • Na czym polegało wdrożenie systemu enova365 w firmie Currenda?
  • Dlaczego firma Currenda zdecydowała się na właśnie ten system ERP?
  • Jakie były główne obszary wdrożenia?  

 

Czym zajmuje się firma Currenda? 

Currenda Sp. z o.o. dostarcza oprogramowanie dla sądownictwa i kancelarii komorniczych, oferuje również wsparcie i utrzymanie systemów. Rozwiązania te pomagają firmom w sprawnym zarządzaniu procesami prawnymi. W ramach spółki funkcjonuje również wydawnictwo książek i czasopism o tematyce prawniczej i egzekucyjnej. 

Czas na nowy system ERP – dlaczego? 

Przed firmą Currenda stało duże wyzwanie związane z brakiem aktualności systemu i możliwości jego dostosowania do szybko zmieniających się przepisów prawnych dla przedsiębiorców. Do tego dochodziły pojawiające się nowe regulacje w ustawie o rachunkowości. Docelowy system ERP musiał być przede wszystkim elastyczny i gotowy do późniejszej rozbudowy. Istotna była również łatwa integracja w obszarze stosowanych już rozwiązań.

„W przypadku firmy Currenda zarekomendowaliśmy wdrożenie systemu enova365 w wersji platynowej i wykorzystanie modułów, które w pełni pokrywały procesy leżące w kręgu zainteresowań naszego Klienta. Oprogramowanie dostarczane przez firmę Soneta sp. z o.o. spełnia wszystkie wymagania przepisów polskiego prawa. Producent szybko i sprawnie reaguje na zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne, więc możemy być pewni, że nasi klienci otrzymują system na miarę ich wymagań. Aktualność systemu i możliwość przystosowania ich do nowych regulacji była jednym z kluczowych warunków stawianych przez firmę Currenda. Wybór oprogramowania enova365 był tego gwarantem.” – mówi Michał Glinka – Kierownik sprzedaży ds. kluczowych klientów, Ekspert Systemy Informatyczne. 

 

Wdrożenie systemu enova365 ułatwiło przede wszystkim proces obsługi sprzedaży i fakturowania. Czynności, które były wykonane wcześniej ręcznie, zostały zastąpione automatycznymi działaniami. Tak też stało się z obsługą zamówień od kontrahentów, procesy dzieją się teraz bez ingerencji ze strony operatorów. 

Obsługa i kontrola wydatków zaczyna się teraz już od poziomu planowanych wydatków wnioskowanych przez pracowników. System sprawdza poprawność takiego wydatku, uwzględnia, czy w danym przypadku obowiązują specjalne warunku i czy dany wniosek może być procesowany dalej. 

 

Kolejnym niestandardowym rozwiązaniem było wdrożenie dodatkowego zabezpieczenia przy logowaniu się użytkowników do systemu enova365 w wersji Multi. Zastosowano tutaj 2FA (two-factor authentication) poprzez podawanie kodu wysyłanego na telefon komórkowy.

 

Całość wdrożenia wraz z opracowaniem PDF znajdziesz pod linkiem