Firma, która obsługuje ponad 99% wszystkich kancelarii prawniczych w Polsce, musi działać niezawodnie. Tego też wymaga od swoich kontrahentów, którzy dostarczają rozwiązania IT. W tym artykule dowiesz się przede wszystkim:
Na czym polegało wdrożenie systemu enova365 w firmie Currenda?
Dlaczego firma Currenda zdecydowała się na właśnie ten system ERP?
Jakie były główne obszary wdrożenia?
Czym zajmuje się firma Currenda?
Currenda Sp. z o.o. dostarcza oprogramowanie dla sądownictwa i kancelarii komorniczych, oferuje również wsparcie i utrzymanie systemów. Rozwiązania te pomagają firmom w sprawnym zarządzaniu procesami prawnymi. W ramach spółki funkcjonuje również wydawnictwo książek i czasopism o tematyce prawniczej i egzekucyjnej.
Czas na nowy system ERP – dlaczego?
Przed firmą Currenda stało duże wyzwanie związane z brakiem aktualności systemu i możliwości jego dostosowania do szybko zmieniających się przepisów prawnych dla przedsiębiorców. Do tego dochodziły pojawiające się nowe regulacje w ustawie o rachunkowości. Docelowy system ERP musiał być przede wszystkim elastyczny i gotowy do późniejszej rozbudowy. Istotna była również łatwa integracja w obszarze stosowanych już rozwiązań.
„W przypadku firmy Currenda zarekomendowaliśmy wdrożenie systemu enova365 w wersji platynowej i wykorzystanie modułów, które w pełni pokrywały procesy leżące w kręgu zainteresowań naszego Klienta. Oprogramowanie dostarczane przez firmę Soneta sp. z o.o. spełnia wszystkie wymagania przepisów polskiego prawa. Producent szybko i sprawnie reaguje na zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne, więc możemy być pewni, że nasi klienci otrzymują system na miarę ich wymagań. Aktualność systemu i możliwość przystosowania ich do nowych regulacji była jednym z kluczowych warunków stawianych przez firmę Currenda. Wybór oprogramowania enova365 był tego gwarantem.” – mówi Michał Glinka – Kierownik sprzedaży ds. kluczowych klientów, Ekspert Systemy Informatyczne.
Wdrożenie systemu enova365 ułatwiło przede wszystkim proces obsługi sprzedaży i fakturowania. Czynności, które były wykonane wcześniej ręcznie, zostały zastąpione automatycznymi działaniami. Tak też stało się z obsługą zamówień od kontrahentów, procesy dzieją się teraz bez ingerencji ze strony operatorów.
Obsługa i kontrola wydatków zaczyna się teraz już od poziomu planowanych wydatków wnioskowanych przez pracowników. System sprawdza poprawność takiego wydatku, uwzględnia, czy w danym przypadku obowiązują specjalne warunku i czy dany wniosek może być procesowany dalej.
Kolejnym niestandardowym rozwiązaniem było wdrożenie dodatkowego zabezpieczenia przy logowaniu się użytkowników do systemu enova365 w wersji Multi. Zastosowano tutaj 2FA (two-factor authentication) poprzez podawanie kodu wysyłanego na telefon komórkowy.
Całość wdrożenia wraz z opracowaniem PDF znajdziesz pod linkiem
Komentarze (0)
Napisz komentarz
Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!
Biura i usługi IT jeszcze łatwiej dostępne – Technopark Pomerania cyfryzuje się z enova365
Gdy udostępniasz firmom infrastrukturę biurową i technologiczną liczy się każda minuta i każdy dokument. Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny – właściciel kompleksu biurowego Technopark Pomerania – wybrał enova365 by jeszcze efektywniej wspierać rozwój przedsiębiorstw. Efekty: automatyzacja rozliczania najmu powierzchni biurowej i usług IT, efektywniejsze zarządzanie nieruchomościami oraz wzrost wiarygodności biznesowej.
W czym nowe oprogramowanie miało wesprzeć Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny?
Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny (SPNT) udostępnia firmom nowoczesną infrastrukturę biurową i technologiczną oraz profesjonalne programy wsparcia. I robi to na dużą skalę, bo ze wsparcia organizacji w rozwoju korzystają obecnie aż 102 firmy.
Do spółki, która jest własnością miasta Szczecin, należy kompleks Technopark Pomerania. Obejmuje on budynki biurowe, sale konferencyjne, szkoleniowe i coworkingowe oraz parking podziemny. Organizacja wynajmuje je firmom na preferencyjnych warunkach. Do SPNT należy także największa serwerownia w regionie, której zasoby także są udostępniane start-upom i dojrzałym biznesom.
Czego brakowało poprzednio wykorzystywanym programom?
Przed wdrożeniem enova365 Park Naukowo-Technologiczny w Szczecinie wykorzystywał kilka różnych programów. Ponieważ nie były ze sobą zintegrowane, konieczne było „ręczne” przenoszenie danych z programu do programu czy rozliczanie różnych umów najmu. Ręcznie musiano też, na przykład, aktualizować informacje na stronie internetowej, dotyczące dostępności wynajmowanych nieruchomości. Niepotrzebnie spowalniało i utrudniało to pracę.
Programy nie były też aktualizowane, kiedy zmieniały się przepisy prawne, ani nie nadążały za ewoluującymi potrzebami organizacji.
Wymagania wobec nowego systemu
Zarząd spółki rozpoczął poszukiwania nowego systemu, wolnego od wad poprzedników. Nowe oprogramowanie miało przede wszystkim umożliwiać integrację wszystkich procesów biznesowych w jednym systemie. Było to konieczne, żeby móc wdrożyć automatyzację i elektroniczny obieg dokumentów oraz wyeliminować ręczną pracę.
Jeden program miał wspierać między innymi:
ewidencję posiadanych obiektów i powiązanych z nimi umów najmu, polis ubezpieczeniowych czy zdarzeń: remontów lub awarii,
rozliczanie wynajmu powierzchni biurowych, sal konferencyjnych czy powierzchni serwerowni, albo usług IT – np. dzierżawę serwerów,
pozyskiwanie ad-hoc precyzyjnych informacji zarządczych,
dostarczanie niezbędnych danych uprawnionym pracownikom, najemcom i dostawcom,
aktualizację informacji na stronach internetowych, dzięki integracji,
efektywną obsługę klientów.
Jakie moduły systemu enova365 wdrożono i które procesy usprawniono?
Kiedy wybór padł na enova365 i firmę wdrożeniową KOMAKO w pierwszej kolejności wdrożono moduły enova365 Handel i magazyn, Nieruchomości oraz moduły z obszaru finansowo-księgowego: Księga Handlowa i Księga Inwentarzowa.
To pozwoliło na pełną cyfryzację wszystkich procesów związanych z wynajmowaniem firmom biur, miejsc parkingowych, pomieszczeń magazynowych, sal konferencyjnych czy dzierżawą serwerów wirtualnych.
Rozliczanie najmu
Jak działa po wdrożeniu?
W enova365 najem można rozliczyć jednorazowo lub na podstawie umów cyklicznych.
W pierwszym przypadku wystarczy wybrać usługę, za którą przygotowywane jest rozliczenie – w tym wypadku najem:
powierzchni biurowej,
pomieszczeń magazynowych lub gastronomicznych,
szafek odzieżowych,
sal konferencyjnych.
Do rozliczenia najmu zostaje wykorzystana stawka wpisana, jako cena wynajmu danego obiektu. Po wpisaniu okresu najmu (może to być godzina, dzień czy miesiąc) wystarczy kliknąć rozlicz najem, a system utworzy fakturę, wyśle ją do klienta i automatycznie zadekretuje.
Przy fakturowaniu na podstawie umów cyklicznych system automatycznie generuje dokumenty sprzedaży w wyznaczonym czasie. Faktury te są od razu widoczne w systemie dla księgowych i automatycznie dekretowane.
Korzyści:
Jednorazowe fakturowanie najmu przy pomocy 3 kliknięć. Przy fakturowaniu cyklicznym system całkiem Cię w tym wyręcza
Łatwość wystawiania faktur za dowolny czas najmu – począwszy od godziny, aż po miesiące
Księgowa od razu widzi w systemie wystawione faktury
Ewidencja wynajmowanych obiektów
Jak działa po wdrożeniu?
W module Nieruchomości enova365, w formie drzewa odwzorowana jest struktura wszystkich posiadanych nieruchomości. Każdy obiekt – biuro, biurko, miejsce parkingowe, szafka na ubranie czy sala konferencyjna – może mieć w nim swoje odbicie i może być powiązany z innym obiektem.
Dodatkowo wszystkie obiekty są dostępne w formie listy, gdzie można je filtrować według typów czy dostępności.
W odniesieniu do każdej nieruchomości możesz też sprawdzić powiązane z nią zdarzenia – umowy (zawarte na czas określony i nieokreślony), dokumenty, na podstawie których wystawiane są dokumenty rozliczeniowe, a także planowane remonty, awarie, polisy ubezpieczeniowe i wiele innych.
Korzyści:
Szybki wgląd w rejestr wynajętych i niewynajętych obiektów
Błyskawiczna identyfikacja zależności między obiektami
Wszystkie informacje o posiadanych nieruchomościach w jednym miejscu
Zarządzanie umowami z najemcami
Jak działa po wdrożeniu?
enova365 umożliwia łatwą ewidencję umów, zawartych z najemcami. Można do nich podpinać załączniki, na bazie których wystawiane są dokumenty rozliczeniowe, ale także zaznaczyć indywidualne warunki płatności dla umowy – sposób zapłaty, termin czy rachunek bankowy. Jest też opcja ustawienia indywidualnych parametrów fakturowania.
Korzyści:
Szybka obsługa umów
Informowanie klientów o ofercie
Jak działa po wdrożeniu?
System enova365 jest zintegrowany ze stronami internetowymi, na których klienci mogą znaleźć informacje o dostępnych do wynajęcia powierzchniach biurowych czy zasobach IT.
Dzięki temu, każda informacja o zmianie statusu dostępności obiektu czy usługi, zarejestrowana w enova365 – ma swoje odbicie na stronie internetowej.
Korzyści:
Zmieniasz dane tylko raz – w enova365, a są one zaktualizowane także na stronie internetowej.
Efekty wdrożenia enova365 w Szczecińskim Parku Naukowo-Technologicznym – co myślą uczestnicy projektu?
System, który obsługuje wszystkie procesy biznesowe wdrożony w 4 miesiące
Paweł Muszyński, kierownik projektu ze strony SPNT: „Szczęśliwie trafiłem na wiarygodnych i odpowiedzialnych partnerów po stronie zespołu wdrożeniowego wykonawcy. Odpowiedzi na nasze pytania trafiały do mnie szybko, były treściwe i merytoryczne. Współpraca układała się harmonijnie, nie było konfliktów, wzajemnych pretensji, a to dobrze wróżyło i przełożyło się na końcowy efekt w postaci uruchomienia po 4 miesiącach pracy systemu obsługującego wszystkie podstawowe procesy biznesowe naszej organizacji.”
Zrealizowaliśmy nasze cele biznesowe, otworzyliśmy nowe możliwości przed firmą, mamy platformę do realizacji naszych następnych zamierzeń
Andrzej Feterowski, Dyrektor Zarządzający SPNT: „Operacja się udała. Zaangażowaliśmy w nią cały nasz zespół, wierząc, że współpraca ludzi wzbogaca. W mojej ocenie równowaga pomiędzy zespołami wdrożeniowymi wykonawcy i zamawiającego jest kluczowa, a w tym przypadku okazało się, że możliwe było takie konstruowanie zasad współpracy, aby osiągnąć wynik na zasadzie win-win. I to się udało. Zrozumienie naszych potrzeb, przy równoczesnym identyfikowaniu możliwości zespołu wdrożeniowego wykonawcy i oprogramowania zaowocowało generalnie bezkonfliktową współpracą. Zrealizowaliśmy nasze cele biznesowe, otworzyliśmy nowe możliwości przed firmą, mamy platformę do realizacji naszych następnych zamierzeń.”
Chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom automatyzacji? Jeszcze dziś umów się na bezpłatną prezentację online, w czasie której nasi konsultanci pokażą, jak system ERP enova365 wspiera pracę w firmie.
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....