Artykuły

Filtry i sortowanie
Artykułów w bazie: 2

7 oznak, że czas na nowy system Business Intelligence!

Czy Twój system Business Intelligence naprawdę wspiera rozwój firmy… czy tylko udaje, że to robi? Na co dzień wdrażamy systemy BI w firmach z różnych branż i regularnie spotykamy się z tym samym problemem wiele organizacji wciąż opiera się na przestarzałych narzędziach, które nie zapewniają aktualnych, wiarygodnych i spójnych danych. W efekcie raporty powstają godzinami, dane często się nie zgadzają, a pracownicy chętniej korzystają z Excela niż z dostępnego systemu BI. To wszystko może być sygnałem, że coś nie działa tak, jak powinno. Co to oznacza w praktyce? Dane są niespójne lub opóźnione, tworzenie raportów pochłania zbyt dużo czasu, użytkownicy szukają własnych obejść, bo nie ufają systemowi, a integracja z innymi narzędziami – takimi jak ERP czy CRM – odbywa się ręcznie, najczęściej przez eksporty do Excela. Brzmi znajomo? Jeśli tak, to możliwe, że posiadany system Business Intelligence nie spełnia już swojej roli. Właśnie dlatego opracowaliśmy 7 oznak świadczących, że nadszedł najwyższy czas na nowy system Business Intelligence. Sprawdź, jakie to oznaki! Dane rozproszone w systemach Zbieranie danych z wielu systemów wymaga ręcznego przetwarzania i konwersji, co jest czasochłonne. Każdy system ma inną strukturę danych, co utrudnia ich łączenie w raportach i późniejszą interpretację. Brak centralnej bazy danych zwiększa ryzyko rozbieżności w raportach opracowywanych przez różne działy. Nowoczesny system BI integruje dane z różnych źródeł, tworząc jedno centralne źródło dla analityki biznesowej. Działy opracowują odrębne raporty Raporty generowane w różnych działach przedstawiają inne wyniki, co utrudnia podejmowanie decyzji. Dane w raportach mogą się rozbiegać, ponieważ w systemach są aktualizowane w innym czasie. Działy mogą skorzystać z innych źródeł danych, co prowadzi do różnych wyników dla tych samych wskaźników. Nowoczesny system BI integruje dane z różnych systemów w jednym miejscu, zapewniając spójność raportowania. Długi czas oczekiwania na raporty Jeśli raporty nie są dostępne w czasie rzeczywistym, decyzje są podejmowane na podstawie nieaktualnych danych. Opóźnienia w raportowaniu mogą spowodować nietrafione inwestycje lub nieoptymalne alokowanie zasobów. Zarząd firmy traci możliwość szybkiej reakcji na zmiany rynkowe, co prowadzi do strat. Nowoczesny system BI ujednolica w firmie cały proces raportowania i zapewnia dostęp do aktualnych danych. Brak bieżącej kontroli wskaźników KPI Brak dostępu do analiz finansowych na żądanie, utrudnia zarządzanie rentownością firmy. Decydenci zbyt późno mogą zauważyć wzrost kosztów operacyjnych, co doprowadzi do niekontrolowanych strat. Menedżerowie nie mogą na bieżąco śledzić wyników sprzedaży, poziomu kosztów czy wyników finansowych. Nowoczesny system BI umożliwia raportowanie w czasie rzeczywistym oraz zapewnia transparentność wyników. Ponoszenie wysokich kosztów Firma może podejmować złe decyzje kosztowe, ponieważ nie ma rzetelnej analizy wydatków i przychodów. Ręczne poprawianie błędów w raportach wymaga dodatkowej pracy analityków i działu IT. Brak spójnych danych może prowadzić do niepotrzebnych wydatków, np. zakupów zbędnych surowców. Nowoczesny system BI optymalizuje koszty operacyjne i pozwala lepiej zarządzać wydatkami. Niska produktywność pracowników Ręczne przygotowywanie raportów angażuje wielu pracowników, zwiększając koszty operacyjne. Analitycy poświęcają czas na ręczne zbieranie i przetwarzanie danych zamiast ich analizę. Długi czas pracy nad raportami zwiększa koszty pracy i ogranicza wydajność zespołów. Nowoczesny system BI umożliwia automatyczną integrację i standaryzację danych, eliminując ręczne konwersje. Pozostawanie o krok za konkurencją Wolniejsze raportowanie oznacza, że firma traci szanse biznesowe na rzecz bardziej innowacyjnych konkurentów. Jeśli raporty są generowane zbyt długo, firma nie jest w stanie wykorzystać okazji biznesowych na czas. Brak szybkiego raportowania utrudnia personalizację oferty i dostosowanie się do oczekiwań klientów. Nowoczesny system BI umożliwia raportowanie danych w czasie rzeczywistym, przyspieszając proces decyzyjny. Podczas gdy tradycyjne raporty często pokazują „co się wydarzyło”, nowoczesny BI odpowiada też na pytania „dlaczego?”, „co się stanie, jeśli…?” oraz „co powinniśmy zrobić?” — wspierając firmę na poziomie analityki predykcyjnej i preskrypcyjnej. Nowoczesny system Business Intelligence pozwala firmom podejmować lepsze decyzje na podstawie danych – szybciej, precyzyjniej i bardziej intuicyjnie niż tradycyjne rozwiązania. Nie chodzi już tylko o tworzenie raportów. Chodzi o dostęp do danych w czasie rzeczywistym, łatwe analizy ad hoc, interaktywne dashboardy i pełną integrację z systemami ERP, CRM czy e-commerce.
7-oznak_-że-czas-na-nowy-system-Business-Intelligence_

A gdyby dane potrafiły same odpowiadać? Poznaj AI Qlik Answers!

Znalezienie odpowiedzi wśród ustrukturyzowanych danych obecnie nie stanowi już żadnego problemu, gdyż istnieje wiele rozwiązań i mechanizmów, które to umożliwiają. Zgodnie z informacjami pochodzącymi z Forrester, Predictions 2024: Data And Analytics, aż 80% dostępnych na świecie danych jest nieustrukturyzowanych. A ponieważ nie są one zorganizowane w z góry zdefiniowany sposób, lub nie mają określonego modelu danych, znalezienie wśród nich odpowiedzi stanowi nie lada problem. Użytkownicy biznesowi wykorzystują nie tylko dane zawarte w tabelach. Wykorzystują także informacje zapisane w dokumentach, repozytoriach wiedzy i systemach operacyjnych. Często jednak znalezienie w nich odpowiedzi jest niezwykle trudne, a otrzymanie jej na czas bywa ogromnym wyzwaniem. Jak zatem dotrzeć do ogromnego potencjału jaki kryją w sobie nieustrukturyzowane dane? Zupełnie nowy sposób szukania odpowiedzi Jeszcze niedawno tradycyjne wyszukiwanie było jedynym sposobem na znalezienie informacji. Istnieje jednak ogromna różnica między wynikami wyszukiwania a odpowiedziami. Wyszukiwanie zapewnia jedynie listę możliwych źródeł, w których powinna zawierać się odpowiedź. Otrzymane w ten sposób wyniki należy następnie ręcznie zbadać w celu zgromadzenia właściwych informacji. Wbudowane wyszukiwarki słów kluczowych działają tylko w przypadku jednego źródła i wykorzystują statyczne algorytmy rankingowe. Otrzymane wyniki często są niekompletne albo nie trafione. Tradycyjne metody wyszukiwania nie są więc w stanie efektywnie przetwarzać i analizować nieustrukturyzowanych danych. Block Quote Tutaj z pomocą przychodzą nowoczesne technologie. Generatywna sztuczna inteligencja (AI) i RAG (Retrieval Augmented Generation) oferują zupełnie nowy sposób szukania i udzielania spersonalizowanych odpowiedzi pochodzących z w pełni wyselekcjonowanych, niestrukturyzowanych treści. Największe wyzwania w obsłudze niestrukturyzowanych danych Według badania Benchmark Report zleconego przez Qlik, największym wyzwaniem w obsłudze nieustrukturyzowanych danych jest problem z wydobyciem właściwych odpowiedzi i spostrzeżeń na co wskazało, aż 77% ankietowanych liderów ds. danych i produktów. Natomiast 66% ma problem z identyfikacją właściwych informacji, a 57% ma wątpliwości co do zapewnienia dokładności i zaufania otrzymanym informacjom. Brak odpowiednich narzędzi sprawia, że większość organizacji nie korzysta obecnie z niestrukturyzowanych danych. 45% respondentów ankiety wskazało, że dopiero zaczęli zdawać sobie sprawę z wartości jakie kryją się w niestrukturyzowanych danych, a tylko 24% uważa, że ​​ich organizacja jest dobrze przygotowana do wykorzystania potencjału niestrukturyzowanych danych. Efektywna analiza nieustrukturyzowanych danych Qlik Answers jest przełomowym rozwiązaniem pozwalającym na analizę nieustrukturyzowanych danych w prosty i intuicyjny sposób. Dzięki wykorzystaniu naturalnego języka zapytań, użytkownicy biznesowi mogą generować odpowiedzi bez potrzeby wsparcia IT. Qlik Answers to generatywny asystent wiedzy oparty na sztucznej inteligencji. Generuje spersonalizowane odpowiedzi pochodzące z niestrukturyzowanych źródeł i dokumentów, które zostały starannie wyselekcjonowane w specjalistycznych bazach wiedzy. Wyniki podawane są zawsze wraz z dostępem do źródeł, z których pochodzą zapewniając spójność, zaufanie i przejrzystość. W przeciwieństwie do tradycyjnych, wbudowanych wyszukiwarek, generatywna sztuczna inteligencja dostarcza gotowych odpowiedzi na pytania, a nie tylko wykaz źródeł, gdzie odpowiedź może się znajdować. Użytkownicy biznesowi otrzymują szybki i łatwy dostęp do wiedzy pochodzącej z wcześniej niewykorzystanych źródeł. Poznaj moc AI Qlik Answers Qlik Answers to kompletne, gotowe do użycia i zorientowane na użytkownika biznesowego rozwiązanie, szybkie we wdrażaniu i zapewniające wysoką jakość i łatwość użytkowania. Qlik połączył najnowocześniejsze techniki wyszukiwania semantycznego, generatywnej sztucznej inteligencji i RAG w prostym rozwiązaniu typu plug-and-play. Qlik posiada spersonalizowane konektory do wielu różnych źródeł pozwalające na szybki dostęp do szerokiej gamy systemów i platform. Niestrukturalna treść może być indeksowana bez konieczności jej przenoszenia — poprzez tworzenie baz wiedzy w Qlik Cloud® i przekierowaniu ich do repozytoriów niestrukturalnej treści. W kolejnym kroku zostają utworzeni asystenci AI odpowiadający na pytania użytkowników w oparciu o jedną lub kilka baz. Asystentów można łatwo wbudować w aplikacje Qlik, aby zapewnić do nich łatwy dostęp. Użytkownicy zadają pytania po czym natychmiast otrzymują odpowiedzi generatywne z informacją o źródle danych z którego pochodzą. Istnieje także możliwość przekazania informacji zwrotnych na temat jakości odpowiedzi w celu lepszego doboru treści. Zobacz jak działa AI Qlik Answers Obejrzyj wideo, aby zobaczyć jak Qlik Answers wspiera podejmowanie lepszych decyzji dzięki generatywnym odpowiedziom opartym na sztucznej inteligencji z nieustrukturyzowanych danych. Przedstawiony przykład pokazuje wykorzystanie Chatbot’a AI, który pracuje na wyselekcjonowanej bazie wiedzy z dokumentacji technicznej do naszego systemu ERP HermesSQL. Nagranie pochodzi z Webinaru – Wiarygodne dane to lepsze decyzje. Jak Qlik Sense i AI Qlik Answers zapewniają przewagę konkurencyjną? Wykorzystanie AI Qlik Answers to szereg korzyści Szybki dostęp do wiedzy – użytkownicy otrzymują łatwy dostęp do precyzyjnych odpowiedzi na pytania, co przyspiesza proces podejmowania decyzji i zwiększa efektywność operacyjną. Efektywne wykorzystanie czasu i zasobów – automatyzacja procesu wyszukiwania i analizy danych pozwala zaoszczędzić czas pracowników, co zwiększa ich produktywność i pozwala skupić się na realizacji celów biznesowych. Zaufane połączenia z danymi – Qlik Answers opiera się na istniejącej dokumentacji biznesowej, a wbudowane konektory do Amazon, Azure, Dropbox, Google, czy Sharepoint ułatwiają odszukanie danych w różnych systemach i platformach. W pełni zarządzana baza wiedzy – treść jest indeksowana tam, gdzie się znajduje – nie trzeba jej przenosić. Wystarczy utworzyć nową bazę wiedzy w Qlik Cloud i połączyć ją z asystentem. W celu poprawy zarządzania danymi dostęp do poszczególnych baz wiedzy można kontrolować nawet z poziomu użytkownika. Transparentność odpowiedzi – użytkownicy biznesowi otrzymują odpowiedzi na pytania z bezpośrednimi linkami do treści źródłowych, mogą wiec szybko odczytać podsumowanie treści lub pobrać plik źródłowy w celu lepszego zapoznania się z tematem. Wbudowany proces ocen – dzięki zbieraniu informacji zwrotnych od użytkowników o jakości otrzymanych przez nich wyników administratorzy mogą poprawić jakość przyszłych odpowiedzi. Łatwość wdrożenia i użytkowania – AI Qlik Answers to rozwiązanie typu plug-and-play, jest szybkie i proste w instalacji i integracji z wieloma różnymi systemami, co minimalizuje koszty i czas wdrożenia. Wsparcie procesów biznesowych Wprowadzenie sztucznej inteligencji do procesów związanych z danymi to doskonały sposób na zwiększenie efektywności i wartości biznesu. Rozwiązania AI w Qlik pomogą Twojej organizacji zbudować solidne fundamenty, by móc efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję i zmaksymalizować wartość danych. Qlik Answers znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z danymi nieustrukturyzowanymi: Sprzedaż – Dane nieustrukturyzowane stanowią ogromne źródło informacji o klientach, rynku i efektywności działań sprzedażowych. Jednak ich analiza jest wyzwaniem, ponieważ nie pasują one do klasycznych baz danych i systemów CRM. Dzięki AI można lepiej rozumieć klientów, optymalizować procesy negocjacyjne i szybciej reagować na problemy. Wdrożenie analizy danych nieustrukturyzowanych daje przewagę konkurencyjną i pozwala na bardziej efektywne podejmowanie decyzji biznesowych. Obsługa posprzedażowa klienta – Obszar ten generuje ogromne ilości danych, ale większość z nich to dane nieustrukturyzowane – rozmowy telefoniczne, e-maile, czy zgłoszenia serwisowe. Wykorzystanie Qlik Answers w przeszukiwaniu dokumentacji technicznej, manuali, czy instrukcji obsługi to tylko niektóre z możliwości, które przekładają się na lepsze doświadczenia klientów i zwiększenie efektywności działu obsługi. Produkcja – W erze Przemysłu 4.0 firmy produkcyjne zbierają i przetwarzają ogromne ilości danych. Wykorzystanie AI do analizy danych nieustrukturyzowanych na produkcji pozwala firmom na lepsze zarządzanie informacją, automatyzację analiz i bardziej efektywne podejmowanie decyzji. Qlik Answers może wspierać analizę raportów, dokumentacji i danych IoT, co przekłada się na realne oszczędności i wzrost wydajności. Magazyn – W nowoczesnych magazynach generuje się ogromne ilości danych, które mogą pomóc w optymalizacji procesów, redukcji błędów i zwiększeniu efektywności. Jednak wiele z tych danych jest nieustrukturyzowanych – pochodzą z notatek pracowników, nagrań, e-maili czy raportów serwisowych. Wykorzystanie Qlik Answers pozwali na szybkie znalezienie potrzebnych informacji i ich wykorzystanie w celu podjęcia decyzji. Łańcuch dostaw – Dane nieustrukturyzowane w logistyce to wszystkie informacje, które nie znajdują się w klasycznych bazach danych, arkuszach kalkulacyjnych czy systemach ERP/WMS/TMS. Jednak często zawierają kluczowe informacje, które mogą poprawić efektywność operacyjną, redukować ryzyko i zwiększać kontrolę nad procesami logistycznymi. Qlik Answers może analizować dokumenty, e-maile i raporty szukając odpowiedzi na pojawiające się pytania. Kompleksowa platforma analityczna Qlik Qlik posiada pełną gamę rozwiązań AI, które wykorzystują najlepsze w swojej klasie zabezpieczenia, zarządzanie i pełną zgodność z nowoczesnymi certyfikatami bezpieczeństwa. Qlik oferuje całkowicie niezależną, kompleksową platformę do analizy ustrukturyzowanych, ilościowych danych wraz z generatywnym asystentem wiedzy opartym na sztucznej inteligencji generującym spersonalizowane odpowiedzi pochodzące z niestrukturyzowanych źródeł i dokumentów.
A-gdyby-dane-potrafiły-same-odpowiadać-Poznaj-AI-Qlik-Answers_
Wyświetlono 2 z 2 artykułów
To wszystko