Zarządzanie-produkcją-z-rozkrojami-w-systemach-ERP

Zarządzanie produkcją z rozkrojami w systemach ERP

Coraz więcej firm wykorzystuje w procesie produkcji rozkroje, które pozwalają na maksymalne zużycie dostępnych materiałów i ograniczenie odpadów do minimum. Organizacją rozkrojów zajmują się specjalistyczne programy, z którymi można zintegrować system ERP, by kompleksowo zarządzać procesami produkcyjnymi i technologicznymi w całej firmie.

System Macrologic ERP umożliwia między innymi przygotowywanie zleceń produkcyjnych, określenie zapotrzebowania na materiały i ich kosztów, przygotowanie optymalnego harmonogramu produkcji oraz sprawne zarządzanie magazynem i dostawami.

Wykorzystanie rozkrojów to wymierne korzyści dla firmy

Duża konkurencja na rynku sprawia, że firmy muszą dbać o jakość i terminowość realizowanych zamówień, nie zapominając przy tym o optymalizacji kosztów. Doskonałym sposobem na zwiększenie efektywności produkcji jest wykorzystanie w jej toku rozkrojów. Służą one do precyzyjnego docinania materiałów takich jak metal, płyty meblarskie, papier, blachy czy szkło na dowolne formaty, przy maksymalnym wykorzystaniu dostępnego materiału i ograniczeniu ilości odpadów. Odpowiednim ułożeniem wykrojników na materiale sterują oczywiście specjalistyczne programy przeznaczone do optymalizacji cięcia i minimalizacji odpadów produkcyjnych. Już samo to przekłada się na korzyści dla firm w postaci oszczędności materiałów i obniżenia kosztów produkcji.

Nowe możliwości zarządzania produkcją z Macrologic ERP

Włączenie w te procesy systemu Macrologic ERP nie tylko maksymalizuje powyższe korzyści, ale uzupełnia je o nowe możliwości:

  • definiowanie kart technologicznych uwzględniających rozkroje,
  • szybkie przygotowanie zleceń produkcyjnych i ich ewidencja,
  • bieżąca kontrola nad realizowanymi zamówieniami, w tym eliminowanie wadliwych produktów,
  • szacowanie kosztów wytworzenia produktów na podstawie zdefiniowanej technologii uwzględniającej rozkroje,
  • aktualne informacje o stanach magazynowych, w tym raporty odpadów,
  • analiza zapotrzebowania na materiały i szacowanie ich kosztów,
  • zlecanie dostaw materiałów,
  • ewidencja czasu pracy pracowników.

Oczywiście możliwe jest dopasowanie funkcjonalności modułu Produkcjado indywidualnych potrzeb każdej firmy, a także rozbudowanie systemu o nowe rozwiązania.

Łączenie zleceń produkcyjnych i wykorzystanie rozkrojów

Kluczowe dla firm pracujących z rozkrojami jest dążenie do jak najefektywniejszego zużycia surowców, z których powstają ich produkty. System przygotowuje zlecenia produkcyjne tak, aby na jednym rozkroju można było umieścić różnorodne produkty i maksymalnie wykorzystać dostępny materiał.

Zlecenia produkcyjne w łatwy sposób konstruować można w oparciu o zgromadzone w programie dane o produktach, zasobach (maszyny, linie produkcyjne, pracownicy), materiałach i technologiach. Można również określić pożądane wymiary produktów. Warto zaznaczyć, że podczas generowania zamówień produkcyjnych w Macrologic ERP dla produkcji korzystamy z listy wszystkich zamówień, na której produkty możliwe do wyprodukowania w technologii rozkrojów są specjalnie oznaczone. Co ważne, produkty można poddać dalszym operacjom, takim jak chociażby składanie, przewijanie, paczkowanie itp., a w sam proces technologiczny wpleść można takie elementy jak przygotowanie linii produkcyjnej czy sprzątanie stanowiska pracy, a także uporządkować je w określonej kolejności.

Oczywiście program nie dopuści do zlecenia produkcji przekraczającej aktualne stany magazynowe surowców. Wsparciem w zarządzaniu dostawami i magazynem może być inny moduł – Logistyka, który oferuje między innymi mobilną obsługę magazynów.

Aktualizacja stanów magazynowych

Dzięki stałej współpracy między systemem Macrologic a programem do zarządzania rozkrojami, stany magazynowe surowców są na bieżąco aktualizowane. Ułatwia to nie tylko planowanie dostaw, ale także kontrolę nad surowcami wybieranymi do produkcji konkretnych partii produktów. Program tworzący rozkroje dopasowuje je bowiem do materiałów tak, aby w maksymalny sposób je wykorzystać. Dlatego też możliwe jest zużywanie nie tylko całych nowych rolek materiałów, ale także rolek częściowo już wykorzystanych, a nawet skrawków materiałów pozostałych z innych zleceń produkcyjnych. Oszczędności materiałów mogą okazać się naprawdę imponujące.Przekłada się to oczywiście bezpośrednio na zmniejszenie kosztów wyprodukowania poszczególnych produktów.

Przeczytaj także: MECHANIZM OBSŁUGI ATRYBUTÓW TOWARÓW W SYSTEMIE SOFTLAB WMS

Rozliczanie produkcji

Dane o wyprodukowanych produktach na bieżąco trafiają do systemu ERP i przyporządkowywane są do poszczególnych zleceń produkcyjnych. Dzięki temu można śledzić stan realizacji każdego ze zleconych zamówień. Przetwarzane w ten sposób dane mogą uwzględniać na przykład wielkość i wagę produktów. System rejestruje także uszkodzone produkty oraz partie produktów, które muszą przejść teksty kontroli jakości. Możliwe jest również raportowanie ilości produktów wytwarzanych na każdej maszynie czy linii produkcyjnej. Można także przeliczyć ilości wyprodukowanych elementów w odniesieniu do jednostek zużytych na ich produkcję surowców. W razie awarii maszyn system automatycznie raportuje dotychczas wytworzone ilości produktów i informacje o rodzaju awarii.

 

 

Co zyskujesz dzięki połączeniu programu do tworzenia rozkrojów z systemem Macrologic ERP?

Minimalizowanie strat materiałów i zmniejszenie kosztów produkcji

Największą korzyścią ze współpracy oprogramowania ERP z programami do rozkrojów jest zmniejszenie kosztów produkcji. Dzieje się tak dzięki efektywniejszemu wykorzystaniu materiałów – ilość odpadów powstających w procesie produkcji jest minimalizowana, a zużyciu ulegają nawet najmniejsze skrawki materiałów. Oprogramowanie pilnuje, aby materiały przeznaczone do produkcji zużywane były w określonej kolejności i w całości wykorzystywane.

Aktualne informacje o stanach magazynowych surowców

Stała współpraca między modułami produkcyjnym i magazynowym sprzyja planowaniu dostaw oraz wspiera organizację pracy magazynu. Magazyn z wyprzedzeniem otrzymuje informacje o planowanej produkcji, co umożliwia wcześniejsze przygotowanie materiałów do produkcji i przyspiesza prace.

Łatwiejsze rozliczenie czasu pracy pracowników

Dzięki integracji modułu produkcyjnego z kadrowo-płacowym możliwe jest dokładniejsze rozliczanie czasu pracy pracowników poprzez sprawne rejestrowanie prac wykonanych przez pracowników, maszyny i kooperantów. Możliwa jest ewidencja czynności przygotowawczych i zakończeniowych. Pozwala to analizować zadania, jakie realizują pracownicy i oceniać ich efektywność.

Szacowanie kosztów wytworzenia produktów

Integracja z Macrologic ERP Produkcja pozwala na wyliczenie rzeczywistych kosztów wytworzenia poszczególnych produktów. Koszty mogą być analizowane dla całego zlecenia lub w podziale na fazy produkcji. Możliwa jest analiza kosztów w wybranym okresie, na przykład miesiącu czy roku. Można także porównywać koszty rzeczywiste z planowanymi, jak również porównywać analizy z różnych okresów, co umożliwia podjęcie działań prowadzących do optymalizacji kosztów produkcji.

Pozostałe korzyści
  • Zmniejszenie ilości odpadów
  • Lepsze wykorzystanie surowców
  • Oszczędność czasu
  • Zmniejszenie kosztów produkcji
  • Efektywne zarządzanie czasem pracy pracowników
  • Szacowanie kosztów wytworzenia produktów
  • Aktualizacja stanów magazynowych
  • Kontrola zużycia materiałów
  • Przyspieszenie produkcji
  • Realizacja wielu zleceń jednocześnie
  • Automatyzacja rozliczania produkcji

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Logo firmy Asseco Business Solutions
zweryfikowano

4/5(1 głosy)

Asseco Business Solutions

Rozwój bez ograniczeń #genius #anywhere #paperless


Softlab ERP
+3
Lubelskie
1000 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, eCommerce, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Asseco Business Solutions to jeden z czołowych dostawców systemów ERP w Polsce. Firma powstała z połączenia spółek zajmujących się rozwiązaniami IT dla przedsiębiorstw i może poszczycić się 30 latami doświadczenia....
rozwiń