NEMO i sztuczna inteligencja

NEMO i sztuczna inteligencja

Steruj procesami biznesowymi w chmurze w sposób inteligentny i w czasie rzeczywistym

Grupa proALPHA, jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla średniej wielkości przedsiębiorstw produkcyjnych, rozszerza swoją platformę innowacji o możliwości predykcyjne z chmury dzięki nowemu, opartemu na sztucznej inteligencji rozwiązaniu zaawansowanej analityki NEMO. NEMO umożliwia jeszcze efektywniejszą integrację rozwiązań stworzonych przez Grupę proALPHA.

W oparciu o zwinną technologię chmury NEMO identyfikuje korelacje i anomalia w procesach biznesowych, przedstawiając przy tym całościowy obraz działalności danego przedsiębiorstwa. Korzystając ze sztucznej inteligencji najnowszej generacji, NEMO daje przedsiębiorstwom możliwość inteligentnego kontrolowania procesów biznesowych i analizowania ich w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to samodzielnie identyfikuje wzorce i nieprawidłowości w danych wzdłuż całego łańcucha wartości, definiuje zalecane działania, wskazuje potencjały optymalizacji i ocenia je w kategoriach pieniężnych.

Potencjał wykraczający daleko poza analitykę biznesową

Analizę danych danego przedsiębiorstwa można podzielić na trzy etapy. Pierwszym krokiem jest eksploracja i przygotowanie danych. Na tym etapie dane są pozyskiwane i przygotowywane przy użyciu podstawowych narzędzi, aby można było ocenić ich jakość.

Jeśli określone raporty i analizy są potrzebne w regularnych odstępach, można je przygotować w drugim kroku przy użyciu analizy biznesowej i przedstawić w formie graficznej. Dzięki tym informacjom można efektywniej wyciągać wnioski i szybciej podejmować decyzje.

NEMO idzie o krok dalej, mianowicie w kierunku analityki predykcyjnej: zapewnia ona nie tylko całościowy wgląd w dane przedsiębiorstwa, lecz także jest w stanie je wyjaśnić i zidentyfikować wcześniej nieodkryte powiązania. „NEMO w połączeniu ze sztuczną inteligencją oferuje nam całkiem nowe spojrzenie na nasze dane i efektywną pomoc w podejmowaniu decyzji” ‒ mówi Wolfgang Fuhr, szef działu IT i organizacji w Gebr. Pfeiffer SE, o swoich pierwszych doświadczeniach z NEMO.

NEMO wykracza poza etapy eksploracji i przygotowania danych oraz nie ogranicza się do stosowania standardowych narzędzi analityki biznesowej, analizując wszystkie dane w łańcuchu wartości przy użyciu nowoczesnych metod sztucznej inteligencji.

Maksymalna optymalizacja zarządzania kapitałem obrotowym

„W ramach projektu NEMO wyznaczyliśmy sobie jasny cel: chcemy aby nasi klienci mogli kontrolować swoje przedsiębiorstwo w sposób jak najbardziej inteligentny i intuicyjny” ‒ podkreśla Gunnar Schug, dyrektor zarządzający firmy humanIT Software GmbH należącej do Grupy proALPHA. „NEMO pomaga szybko i bezpiecznie identyfikować korelacje i nieprawidłowości, które nie są od razu oczywiste dla ludzkiego umysłu”.

Punktem wyjściowym wszystkich obliczeń w NEMO jest tzw. zamrożony kapitał. Służy on jako wskaźnik efektywności przedsiębiorstwa, ponieważ odnosi się do wszystkich jego obszarów. Przykładowo kapitał może być zamrożony w opóźnionej dostawie towaru, zbyt długich przestojach w gospodarce materiałowej, awarii w produkcji, a także niezadowalającej moralności płatniczej klientów.

„Dzięki temu zamrożony kapitał stanowi idealny punkt wyjścia, na podstawie którego można identyfikować największe obszary działania danego przedsiębiorstwa, oraz dobre źródło impulsów do optymalizacji procesów biznesowych”. ‒ dodaje Gunnar Schug.

Dzięki NEMO stawiamy sobie jasny cel: wspierać naszych klientów w sterowaniu ich przedsiębiorstwem w sposób jak najbardziej inteligentny i intuicyjny

Gunnar Schug

Head of Advanced Analytics, proALPHA Group

Od narzędzia integracji do siły napędowej innowacji

NEMO został zaprojektowany jako produkt czysto chmurowy i jest dostępny na wszystkich platformach ekosystemu proALPHA ERP+, jak również dla zewnętrznych dostawców ERP. Dane przedsiębiorstwa są ładowane do chmury za pomocą programu eksportowego i dzięki technice Plug and Play klient może natychmiast przystąpić do pracy.

W ten sposób NEMO nie tylko przyczynia się do realizacji strategii chmurowej proALPHA, lecz także wspiera integrację wszystkich rozwiązań oferowanych przez Grupę. Podobnie jak w magazynie danych, dane z pozostałych rozwiązań Grupy proALPHA są gromadzone w NEMO i przetwarzane w celu wykazania korelacji. Tym samym rozwiązanie to staje się inteligentnym narzędziem do integracji w chmurze i pełni jednocześnie funkcję centrum innowacji, dzięki któremu poszczególne mikroserwisy mogą być szybciej udostępniane w chmurze.

Wysoki potencjał rozwojowy

W najbliższym czasie rozwiązanie NEMO będzie dostępne w zakresie całego portfolio proALPHA ERP+. Dzięki temu NEMO rozwija spektrum swoich funkcji, np. dzięki proALPHA CRM lub rozwiązaniu do zarządzania jakością (CAQ) stworzonego przez Böhme & Weihs. Ponadto ma możliwość rozwoju i doskonalenia istniejących funkcjonalności poprzez ciągłe dodawanie nowych kluczowych wskaźników efektywności, metryk i samodzielnych modułów.

Prognozy, przewidywania i symulacje, które mają ułatwiać podejmowanie wiarygodnych decyzji, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Tym samym platforma innowacji w chmurze taka jak NEMO, która ma zapewnić sektorowi średnich przedsiębiorstw przewagę konkurencyjną, przyciąga coraz większą uwagę.

Dalsze informacje na temat NEMO dostępne są tutaj www.nemo-ai.com. Zainteresowane firmy mają tu możliwość przetestowania produktu przy użyciu własnych danych. Korzystając z pakietu podstawowego NEMO, na podstawie danych firmowych można w kilku krokach stworzyć prognozy łącznie z konkretnymi zaleceniami.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

IFS Connect 2025: Nagrody Business Transformation Awards – Uznanie dla Liderów Transformacji Cyfrowej

Podczas konferencji IFS Connect 2025 w Polsce przyznano prestiżowe nagrody Business Transformation Awards, którymi IFS honoruje swoich klientów wyróżniających się na drodze transformacji cyfrowej. Wyróżnienia te są dowodem uznania dla firm, które z powodzeniem wdrażają nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, zwiększając swoją efektywność i konkurencyjność. Block Quote Kategoria: Business Transformation Leader W tej kategorii przyznano aż trzy nagrody, co jest wyjątkową sytuacją. Zwyciężyli: Grupa Kęty – za skuteczne wdrożenie pierwszej fazy systemu IFS Cloud, które stało się fundamentem ich cyfrowej transformacji. Nagrodę odebrał Pan Roch Jasiaczek. Wuteh – za zdolność do adaptacji i transformacji biznesowej, w tym optymalizację procesów i zwiększenie efektywności. Nagrodę odebrał Pan Paweł Kuliński. ZPAS – za kompleksowe wdrożenie IFS Cloud, obejmujące wszystkie kluczowe obszary działalności firmy, od produkcji po finanse. Nagrodę odebrał Pan Paweł Mierzejewski. Image Slider Kategoria: Innovative Business Nagrodę otrzymała firma GZ Media z Czech, największy producent płyt winylowych na świecie. Dzięki wdrożeniu IFS Cloud firma znacząco usprawniła swoje operacje, zwiększając efektywność i elastyczność biznesową. Nagrodę odebrał Josef Bouska. Kategoria: Implementation Excellence Nagrodę w tej kategorii zdobyła firma Kilargo za profesjonalne zarządzanie procesem wdrożeniowym, który umożliwił transformację operacyjną w sektorze Food and Beverage.  Nagrodę odebrała Dyrektor Finansowa Monika Słowińska. Kategoria: Reference Client of the Year Nagrodę przyznano firmie Gamet za skuteczne zarządzanie procesami produkcyjnymi i sprzedażowymi oraz aktywne dzielenie się doświadczeniami z innymi firmami. Nagrodę odebrał Sebastian Rowiński. Kategoria: Digital Transformation Architect Laureatem tej kategorii została firma KAN, lider w branży nowoczesnych rozwiązań instalacyjnych, wyróżniona za odważną transformację cyfrową z wykorzystaniem IFS Cloud. Nagrodę odebrał Łukasz Urbaniak. Nowa Kategoria: IFS Brand Ambassador W 2025 roku IFS wprowadził nową kategorię – IFS Brand Ambassador. Pierwszym laureatem tej nagrody został Arkadiusz Szafrański z firmy Mikomax, wyróżniony za wyjątkowe zaangażowanie i promowanie wartości IFS. IFS rozwija, wdraża i wspiera zaawansowane rozwiązania technologiczne wspierające cyfrową transformację firm na całym świecie. Dzięki innowacyjnym produktom, takim jak IFS Cloud, wspiera klientów w optymalizacji procesów biznesowych i zwiększaniu efektywności.
Obrazek wyróżniający dla 'IFS Connect 2025: Nagrody Business Transformation Awards – Uznanie dla Liderów Transformacji Cyfrowej'
Logo firmy IFS
zweryfikowano

4/5(2 głosów)

IFS


IFS
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki
Opis
Zredukuj złożoność, koszty i ryzyko. Planuj i optymalizuj dostępność kluczowych zasobów, świadczenie usług i wydajność pracowników oraz zarządzaj nimi dzięki IFS Cloud....
rozwiń