Serwis aplikacyjny i jego rola w przedsiębiorstwie – podcast

Projekt wdrożeniowy to ogromne wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa. Zarówno ze względu na to, że jest to element kosztogenny. Ale też przez to, że bardzo angażuje pracowników klienta, którzy uczestniczą w projekcie.

Dlaczego wyzwanie? Dlatego, że ci pracownicy oprócz swoich codziennych wyzwań i obowiązków, z których nikt ich nie zwalnia, dodatkowo muszą uczestniczyć w takim projekcie wdrożeniowym. Wyzwanie dlatego, że taki projekt musi być bardzo dobrze wdrożony po stronie firmy konsultingowej. Ale oczywiście musi być też dobrze wdrożony po stronie klienta. Projekt się już zakończy, czyli system osiąga fazę wieku młodzieńczego. Po zakończeniu wdrożenia, przechodzi do następnej fazy. I rozpoczyna się „drugie życie” projektu. I wtedy zaczyna się rola działu wsparcia i utrzymania (serwis aplikacyjny – service desk)

Serwis aplikacyjny…

Serwis aplikacyjny, to taki dział, który wykonuje w swojej pracy bardzo szerokie spektrum działań. Rozwiązują zwykłe tematy, zgłaszane przez klientów, czyli np. rozwiązywaniu błędów, usterek, incydentów czy problemów. Ale też świadczą usługi konsultacji, prowadzą szkolenia i audyty. Ale najważniejsze, to że wykonują prace aktualizacyjne systemu, upgrade. Ich największą odpowiedzialnością jest rozwój systemu i jego optymalizacja.  

… i jego rola w przedsiębiorstwie

W siódmym podcaście myERP.pl, do którego zaprosiłem Agnieszkę Werbińską, Dyrektor Service Desk w Supremis. Rozmawiamy o roli działu service desk w pracy dla klienta po wdrożeniu systemu ERP.

Podczas rozmowy Agnieszka opowiada o specyficznej pracy takiego działu, ich obowiązkach, ale też o odpowiedzialności, jaką muszą pracownicy tego działu wziąć na swoje barki. Koniecznie przesłuchajcie, bo naprawdę warto.

Serdecznie zapraszam do odsłuchania i komentowania.
Marek Mac

Spotify: