CRM to nic innego jak zarządzanie relacjami z klientem czyli w rozwinięciu skrótu „customer relationship management”. System CRM daje możliwość obsługi relacji z klientem na każdym etapie współpracy jak marketing, sprzedaż, e-commerce, obsługa.

Rozwiązanie SAP CRM zapewnia także automatyzację i integrację wszystkich działań związanych z klientami. Najbardziej zaawansowane systemy umożliwiają także dostęp do narzędzi wspomagających analizę danych dotyczących klientów, obsługę mediów społecznościowych, współpracę i personalizację oraz wiele innych funkcjonalności.

Korzyści z zastosowania rozwiązań SAP CRM

Zastosowanie rozwiązań jakie oferuje SAP CRM pozwala na udoskonalenie obsługi klienta i wyniesienie z nim interakcji na wyższy poziom. Aby podnieść wskaźnik retencji klientów i znacząco zwiększyć zyski często wystarczy tylko niewielkie usprawnienie. Pomyśl, ile może zyskać Twoja firma wykorzystując funkcjonalności rozbudowanych systemów CRM do obsługi relacji z klientami, które oferują następujące korzyści.

  1. Lepsze wrażenia z obsługi klienta: daj przedstawicielom centrum kontaktowego i technikom serwisu terenowego widok 360° na klientów, aby mogli dostarczać spersonalizowane doświadczenia klientów i szybko rozwiązywać problemy.
  2. Zwiększona retencja klientów: Zachwyć swoich klientów spersonalizowaną obsługą, która zdobywa lojalność. Przeprowadzaj analizy w czasie rzeczywistym, aby zidentyfikować najlepsze oferty, odpowiedni czas i optymalny kanał.
  3. Wyższe przychody ze sprzedaży: zwiększ widoczność lejków sprzedaży i sprzedawaj więcej — dzięki zintegrowanym narzędziom do automatyzacji sprzedaży, zarządzania potencjalnymi klientami, prognozowania, sprzedaży krzyżowej, handlu elektronicznego i nie tylko.
  4. Większa wydajność procesów: Pomóż zespołom ds. sprzedaży, marketingu i obsługi osiągać więcej przy mniejszym wysiłku — korzystając ze zautomatyzowanych procesów i zaplanowanych monitów o dalsze działania.
  5. Pracuj mądrzej — lepsza współpraca: udostępniaj informacje między zespołami, działami oraz wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami za pomocą opartego na współpracy CRM — aby lepiej obsługiwać klientów w każdym punkcie kontaktu.

Jakie są kluczowe cechy SAP CRM?

Dzisiejsze systemy zarządzania relacjami z klientami obejmują podstawowe funkcje CRM, a także zaawansowane możliwości CRM, które znacznie wykraczają poza funkcje sortowania i archiwizowania kontaktów z przeszłości. Dzięki zastosowaniu rozwiązań SAP CRM można usprawnić wszystkie procesy związane z obsługą klienta i wzmocnić relacje, umieszczając klienta w centrum działań związanych ze sprzedażą, marketingiem, handlem i usługami.

Dzisiejsze systemy CRM dają możliwość zarządzania kontaktami, potencjalnymi klientami i interakcjami z klientami. Ponadto oferują dostęp do analityki i automatyzacji oraz integrację z innymi, aktualnie wykorzystywanymi systemami. Te wszystkie możliwości oferuje SAP CRM.

  • Zarządzanie kontaktami: Bezpieczne przechowywanie informacji o klientach — w tym nazwiska, dane kontaktowe, konta w mediach społecznościowych i preferencje dotyczące komunikacji — w centralnej bazie danych, do której cały zespół ma dostęp w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Zarządzanie interakcjami: Śledzenie wszystkich interakcji z klientami — w tym wiadomości e-mail, rozmowy telefoniczne, posty w mediach społecznościowych i sesje na czacie — aby uzyskać widok 360° na każdego klienta i zapewnić spójne wrażenia w wielu kanałach.
  • Zarządzanie potencjalnymi klientami: Identyfikowanie, ocenianie i śledzenie potencjalnych klientów w swoim lejku – aby przekształcić więcej potencjalnych klientów w kupujących. Dzięki SAP CRM można zintegrować generowanie leadów, zarządzanie lejkiem sprzedaży i działania związane z lead nurturingiem.
  • Automatyzacja przepływu pracy: automatyzacja powtarzalnych, ręcznie wykonywanych zadań, takich jak wprowadzanie danych rekordów kontaktów – i wykorzystywanie mocy wbudowanej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, dla zapewnienia interakcji opartych na chatbocie w mediach społecznościowych i aplikacjach do przesyłania wiadomości.
  • Analiza klientów: dostarczanie właściwych informacji we właściwym czasie dzięki raportom CRM na żądanie i interaktywnym pulpitom nawigacyjnym. Przewidywanie, czego chcą klienci, personalizowanie ich doświadczenia i podejmowanie właściwych działań w danym momencie.
  • Integracje CRM: Integruj system CRM ze swoją witryną internetową, platformami poczty e-mail i kalendarza, oprogramowaniem księgowym i rozliczeniowym, ankietami dla klientów, zarządzaniem dokumentami i podpisami elektronicznymi – dla przyspieszenia i ułatwienia procesów w firmie.
  • Bezpieczny, mobilny CRM: Wszystkie funkcje SAP CRM powinny być dostępne zawsze i wszędzie, z dowolnego urządzenia. Ponadto CRM w chmurze powinien pomóc w usprawnieniu wymagań dotyczących bezpieczeństwa, prywatności danych i zgodności z RODO.

SAP CRM dla sprzedaży, marketingu, serwisu i e-commerce

Dzięki jednej bazie danych i ujednoliconym procesom CRM łączy wszystkie działania skierowane do klientów. Ale oferuje także konkretne korzyści każdemu z działających zespołów.

Czym jest CRM dla sprzedaży?

CRM dla sprzedaży daje dostęp do szans sprzedażowych. Twoi przedstawiciele mogą nawiązywać udane kontakty, zautomatyzować generowanie leadów, personalizować oferty, podawać dokładne wyceny, korzystać z CRM w pipeline, współpracować, tworzyć raporty – ogólnie mogą robić wszystko.

Czym jest CRM dla marketingu?

SAP CRM dla marketingu sprawia, że to co nieprzewidywalne staje się przewidywalne. Pomaga poznać upodobania i potrzeby każdego klienta, dzięki czemu można zaskoczyć ich wyjątkowymi doświadczeniami. Automatyzacja marketingu funkcjonuje za kulisami, wykonując zadania za przedstawicieli, którzy mogą skupić się na zdobywaniu klientów.

Co to jest CRM dla serwisu?

Klienci oczekują więcej – a CRM dla serwisu, to realizuje. Dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom możesz zbudować lojalność swoich klientów. Automatyzacja ręcznych procesów pozwala zmniejszyć liczbę błędów obsługi w terenie i zaoszczędzić czas. Korzystanie z chatbotów serwisowych przyspiesza obsługę klienta i odpowiadanie na podstawowe pytania.

Czym jest CRM w e-commerce?

E-commerce CRM to zestaw narzędzi CRM, które zapewniają wielokanałową obsługę handlu – w zakresie zakupów i sprzedaży mobilnej, online i tradycyjnej. Daje możliwość rozpoznawania klientów w różnych kanałach i skupianie się na tych najbardziej wartościowych.

Gdzie spotkamy system SAP CRM?

Rozwiązanie SAP CRM wykorzystywane jest w systemach ERP, które służą do zarządzania zasobami firmy. Wśród systemów SAP ERP oferowanych przez SUPREMIS znajduje się pełne portfolio rozwiązań od SAP Business One dla MŚP, poprzez SAP Business ByDesign dla rozwijających się średnich firm i dużych przedsiębiorstw, do SAP S/4HANA, które dedykowane jest największym organizacjom.
Zachęcamy do zapoznania się z rozwiązaniem CRM w SAP Business One.