CRM

SAP CRM – zarządzaj relacjami z klientami na każdym etapie współpracy

CRM to nic innego jak zarządzanie relacjami z klientem czyli w rozwinięciu skrótu „customer relationship management”. System CRM daje możliwość obsługi relacji z klientem na każdym etapie współpracy jak marketing, sprzedaż, e-commerce, obsługa.

Rozwiązanie SAP CRM zapewnia także automatyzację i integrację wszystkich działań związanych z klientami. Najbardziej zaawansowane systemy umożliwiają także dostęp do narzędzi wspomagających analizę danych dotyczących klientów, obsługę mediów społecznościowych, współpracę i personalizację oraz wiele innych funkcjonalności.

Korzyści z zastosowania rozwiązań SAP CRM

Zastosowanie rozwiązań jakie oferuje SAP CRM pozwala na udoskonalenie obsługi klienta i wyniesienie z nim interakcji na wyższy poziom. Aby podnieść wskaźnik retencji klientów i znacząco zwiększyć zyski często wystarczy tylko niewielkie usprawnienie. Pomyśl, ile może zyskać Twoja firma wykorzystując funkcjonalności rozbudowanych systemów CRM do obsługi relacji z klientami, które oferują następujące korzyści.

  1. Lepsze wrażenia z obsługi klienta: daj przedstawicielom centrum kontaktowego i technikom serwisu terenowego widok 360° na klientów, aby mogli dostarczać spersonalizowane doświadczenia klientów i szybko rozwiązywać problemy.
  2. Zwiększona retencja klientów: Zachwyć swoich klientów spersonalizowaną obsługą, która zdobywa lojalność. Przeprowadzaj analizy w czasie rzeczywistym, aby zidentyfikować najlepsze oferty, odpowiedni czas i optymalny kanał.
  3. Wyższe przychody ze sprzedaży: zwiększ widoczność lejków sprzedaży i sprzedawaj więcej — dzięki zintegrowanym narzędziom do automatyzacji sprzedaży, zarządzania potencjalnymi klientami, prognozowania, sprzedaży krzyżowej, handlu elektronicznego i nie tylko.
  4. Większa wydajność procesów: Pomóż zespołom ds. sprzedaży, marketingu i obsługi osiągać więcej przy mniejszym wysiłku — korzystając ze zautomatyzowanych procesów i zaplanowanych monitów o dalsze działania.
  5. Pracuj mądrzej — lepsza współpraca: udostępniaj informacje między zespołami, działami oraz wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami za pomocą opartego na współpracy CRM — aby lepiej obsługiwać klientów w każdym punkcie kontaktu.

Jakie są kluczowe cechy SAP CRM?

Dzisiejsze systemy zarządzania relacjami z klientami obejmują podstawowe funkcje CRM, a także zaawansowane możliwości CRM, które znacznie wykraczają poza funkcje sortowania i archiwizowania kontaktów z przeszłości. Dzięki zastosowaniu rozwiązań SAP CRM można usprawnić wszystkie procesy związane z obsługą klienta i wzmocnić relacje, umieszczając klienta w centrum działań związanych ze sprzedażą, marketingiem, handlem i usługami.

Dzisiejsze systemy CRM dają możliwość zarządzania kontaktami, potencjalnymi klientami i interakcjami z klientami. Ponadto oferują dostęp do analityki i automatyzacji oraz integrację z innymi, aktualnie wykorzystywanymi systemami. Te wszystkie możliwości oferuje SAP CRM.

  • Zarządzanie kontaktami: Bezpieczne przechowywanie informacji o klientach — w tym nazwiska, dane kontaktowe, konta w mediach społecznościowych i preferencje dotyczące komunikacji — w centralnej bazie danych, do której cały zespół ma dostęp w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Zarządzanie interakcjami: Śledzenie wszystkich interakcji z klientami — w tym wiadomości e-mail, rozmowy telefoniczne, posty w mediach społecznościowych i sesje na czacie — aby uzyskać widok 360° na każdego klienta i zapewnić spójne wrażenia w wielu kanałach.
  • Zarządzanie potencjalnymi klientami: Identyfikowanie, ocenianie i śledzenie potencjalnych klientów w swoim lejku – aby przekształcić więcej potencjalnych klientów w kupujących. Dzięki SAP CRM można zintegrować generowanie leadów, zarządzanie lejkiem sprzedaży i działania związane z lead nurturingiem.
  • Automatyzacja przepływu pracy: automatyzacja powtarzalnych, ręcznie wykonywanych zadań, takich jak wprowadzanie danych rekordów kontaktów – i wykorzystywanie mocy wbudowanej sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, dla zapewnienia interakcji opartych na chatbocie w mediach społecznościowych i aplikacjach do przesyłania wiadomości.
  • Analiza klientów: dostarczanie właściwych informacji we właściwym czasie dzięki raportom CRM na żądanie i interaktywnym pulpitom nawigacyjnym. Przewidywanie, czego chcą klienci, personalizowanie ich doświadczenia i podejmowanie właściwych działań w danym momencie.
  • Integracje CRM: Integruj system CRM ze swoją witryną internetową, platformami poczty e-mail i kalendarza, oprogramowaniem księgowym i rozliczeniowym, ankietami dla klientów, zarządzaniem dokumentami i podpisami elektronicznymi – dla przyspieszenia i ułatwienia procesów w firmie.
  • Bezpieczny, mobilny CRM: Wszystkie funkcje SAP CRM powinny być dostępne zawsze i wszędzie, z dowolnego urządzenia. Ponadto CRM w chmurze powinien pomóc w usprawnieniu wymagań dotyczących bezpieczeństwa, prywatności danych i zgodności z RODO.

SAP CRM dla sprzedaży, marketingu, serwisu i e-commerce

Dzięki jednej bazie danych i ujednoliconym procesom CRM łączy wszystkie działania skierowane do klientów. Ale oferuje także konkretne korzyści każdemu z działających zespołów.

Czym jest CRM dla sprzedaży?

CRM dla sprzedaży daje dostęp do szans sprzedażowych. Twoi przedstawiciele mogą nawiązywać udane kontakty, zautomatyzować generowanie leadów, personalizować oferty, podawać dokładne wyceny, korzystać z CRM w pipeline, współpracować, tworzyć raporty – ogólnie mogą robić wszystko.

Czym jest CRM dla marketingu?

SAP CRM dla marketingu sprawia, że to co nieprzewidywalne staje się przewidywalne. Pomaga poznać upodobania i potrzeby każdego klienta, dzięki czemu można zaskoczyć ich wyjątkowymi doświadczeniami. Automatyzacja marketingu funkcjonuje za kulisami, wykonując zadania za przedstawicieli, którzy mogą skupić się na zdobywaniu klientów.

Co to jest CRM dla serwisu?

Klienci oczekują więcej – a CRM dla serwisu, to realizuje. Dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom możesz zbudować lojalność swoich klientów. Automatyzacja ręcznych procesów pozwala zmniejszyć liczbę błędów obsługi w terenie i zaoszczędzić czas. Korzystanie z chatbotów serwisowych przyspiesza obsługę klienta i odpowiadanie na podstawowe pytania.

Czym jest CRM w e-commerce?

E-commerce CRM to zestaw narzędzi CRM, które zapewniają wielokanałową obsługę handlu – w zakresie zakupów i sprzedaży mobilnej, online i tradycyjnej. Daje możliwość rozpoznawania klientów w różnych kanałach i skupianie się na tych najbardziej wartościowych.

Gdzie spotkamy system SAP CRM?

Rozwiązanie SAP CRM wykorzystywane jest w systemach ERP, które służą do zarządzania zasobami firmy. Wśród systemów SAP ERP oferowanych przez SUPREMIS znajduje się pełne portfolio rozwiązań od SAP Business One dla MŚP, poprzez SAP Business ByDesign dla rozwijających się średnich firm i dużych przedsiębiorstw, do SAP S/4HANA, które dedykowane jest największym organizacjom.
Zachęcamy do zapoznania się z rozwiązaniem CRM w SAP Business One.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Koniec wsparcia dla SAP ECC

Koniec wsparcia technicznego dla systemu ERP SAP ECC producent zapowiedział na 2027 r. By zadbać o stabilność funkcjonowania firmy i zyskać dostęp do nowoczesnych funkcji opartych o automatyzację i AI warto już teraz zdecydować się na nowy system ERP i rozpocząć transformację. Dowiedz się jak powinien wyglądać prawidłowy proces migracji systemowej i poznaj kluczowe różnice pomiędzy oprogramowaniem S/4HANA Cloud a SAP Business One. Koniec wsparcia dla ECC – etapy Standardowe wsparcie techniczne od producenta(SAP) dla systemu ECC (Enterprise Central Component) zakończy się w 2027 r. Po tym terminie przedsiębiorstwa stracą dostęp do wsparcia producenta w ramach aktualizacji oprogramowania EHP (Enhancement Packages), naprawy błędów i optymalizacji (analizy zużycia zasobów, czyszczenia danych testowych czy automatyzacji), a także zarządzania systemem operacyjnym, monitoringu, audytów, tworzenia kopii zapasowych i bezpieczeństwa. Przy wyborze płatnej opcji rozszerzonego wsparcia (Extended Maintenance) okres wspomaganego przez SAP użytkowania wydłuża się do 2030 r. Po tym okresie jakiekolwiek wsparcie dla SAP ECC będzie dostępne tylko od zewnętrznych dostawców (third-party support). SAP Enterprise Central Component SAP ECC to rozwiązanie ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Produkt trafił na rynek w 2005 r. jako następca SAP R/3 Enterprise Edition i od tego czasu był rozwijany poprzez Enhancement Packages (EHP). System umożliwia gromadzenie danych z całej organizacji i przetwarzanie ich w jednym miejscu, a modułowa konstrukcja sprawiła, że dopasowywał się do potrzeb różnych branż. ECC stanowiło flagowy produkt ERP od SAP aż do momentu uruchomienia SAP S/4HANA w 2015. Obecnie SAP rekomenduje stopniową migrację do rozwiązań o unowocześnionej funkcjonalności dopasowanej do obecnych warunków rynkowych. Dlaczego warto jak najwcześniej podjąć decyzję o migracji? Właściwy wybór nowego rozwiązania, zaplanowanie transferu i wprowadzenie strategii w życie wymaga czasu i wysiłku. Lepiej nie podejmować decyzji tego kalibru pod presją i zostawić sobie komfortowy zapas czasu. Ewaluacja sytuacji firmy i dobór technologii może zająć nawet sześć miesięcy, a implementacja w zależności od złożoności procesów w firmie, pomiędzy sześć miesięcy a trzy lata. Pośpieszna implementacja może skutkować błędami, niedociągnięciami i wiążącym się z nimi długiem technicznym, a więc i konsekwencjami finansowymi. Wraz z wygaszaniem wsparcia producenta utrzymanie SAP ECC stanie się droższe i nieprzewidywalne. Przestarzałe systemy wymagają dedykowanego wsparcia technicznego, zarówno jeśli chodzi o same rozwiązania naprawcze jak i wykwalifikowany do ich obsługi personel. System ERP pozbawiony adekwatnego wsparcia jest narażony na pogorszenie poziomu cyberbezpieczeństwa, może nie spełniać wymogów ochrony danych (RODO, HIPAA) i nie zdawać audytów. Przy deadlinach zaplanowanych na 2027 i 2030 r. najlepiej rozpocząć cały proces już teraz. Jak wybrać rozwiązanie?  Nowe rozwiązanie ERP dobieramy na podstawie charakterystyki, potrzeb, strategii i aspiracji naszej firmy. Kluczowe cechy to wielkość przedsiębiorstwai branża, w której się poruszamy. Te elementy wpływają na sposób funkcjonowania firmy oraz na to jak pracownicy poruszają się w jej strukturach podczas wykonywania codziennych czynności. Istotne są też kwestie cyberbezpieczeństwa. W perspektywie końca wsparcia technicznego dla SAP ECC, przedsiębiorstwa wciąż korzystające z tego systemu mają szereg opcji: Zewnętrzne wsparcie techniczne (third-party support) – ten sam system, ale bez możliwości rozwoju funkcji, dostosowania do aktualnych potrzeb i wsparcia producenta; Nowa generacja rozwiązań SAP – zależnie od potrzeb przedsiębiorstwa: SAP S/4HANACloud lub SAP Business One; Zmiana dostawcy ERP – zupełnie nowy system i wiążące się z tym wyzwania. Od ECC do nowego systemu – ścieżka migracji Proces zmiany systemu ERP powinien przebiegać etapami, według szczegółowo wytyczonego planu obejmującego różne segmenty firmy. Podczas transformacji można pozwolić sobie na okresowe wykorzystywanie obu systemów równolegle, tak by ograniczyć ryzyko, wykrywając ewentualne problemy bez zaburzania pracy firmy. Szkolenie pracowników jest elementem kluczowym, do którego nie należy podchodzić z nadmiernym pośpiechem – dla dobrego funkcjonowania systemu jego użytkownicy muszą czuć się pewnie i w pełni akceptować zmiany. Readiness Check Pierwszym krokiem w procesie jest audyt środowiska ECC, rozszerzeń, integracji i jakości wykorzystywanych danych. Rzetelna ocena sytuacji pozwoli na prawidłowy wybór następnych kroków i sprawne ich przeprowadzenie. Trzeba potwierdzić, czy wykorzystywane przez przedsiębiorstwo środowisko ECC spełnia wymagania techniczne i procesowe platformy, do której chcemy się przenieść. Podstawą migracji będzie uporządkowanie danych podstawowych (master data), ich standaryzacja i czyszczenie, potwierdzenie kompatybilności rozszerzeń (custom code), a także przygotowanie harmonogramu i zasobów projektowych. Warto także przeprowadzić pilotażowy test migracyjny. Wybór metody migracji: Greenfield lub Brownfield Selekcji metody dokonujemy na podstawie oceny stanu systemu – poziomu customizacji SAP i potrzeby reorganizacji. Wybór metody Greenfield oznacza wdrożenie systemu zupełnie od nowa, z czystą konfiguracją i migracją danych. Metoda Brownfield pozwala na zachowanie istniejących procesów i danych w ramach aktualizacji technicznej. Metoda hybrydowa bądź selektywna łączy oba te podejścia, pozwalając na zachowanie wartościowych danych historycznych i procesów przy równoczesnej modernizacji kluczowych elementów systemu. Customer Vendor Integration W systemach opartych na bazie SAP HANA dane klientów i dostawców nie są rozdzielne, lecz konsolidują się jako SAP Business Partners. Proces Customer Vendor Integration jest z tego powodu obowiązkowym etapem konwersji, który pozwala na ujednolicenie struktury danych. Automatyzacja i narzędzia wspierające migrację Podczas transformacji systemowej można wspomagać się różnymi zautomatyzowanymi narzędziami, które sprawią, że proces będzie szybszy, tańszy i stabilniejszy. W przypadku migracji pomiędzy produktami SAP mogą to być np. pracownicy cyfrowi, gotowe raporty migracyjne oraz wykorzystanie platformy SAP BTP (Business Technology Platform), łącznika SAP Gateway czy też platform integracyjnych SAP PI/PO. Opcja SAP S/4HANA Cloud (SAP Cloud ERP) SAP S/4HANA Cloud to system przeznaczony dla dużych firm o strukturze korporacyjnej, najczęściej wprowadzany w podmiotach zatrudniających powyżej 1500 pracowników, przy co najmniej 500 aktywnych użytkownikach oprogramowania ERP. Użytkownicy dostają dostęp do uprawnień w ramach wąskiej specjalizacji i odpowiedniego obszaru biznesowego. Szeroki wachlarz zaawansowanych funkcji sprawia jednak, że wdrożenie systemu i jego konfiguracja to długi i pracochłonny proces. Skala przedsięwzięcia wiąże się z kosztami, również jeśli chodzi o bieżące utrzymanie. Podczas gdy system ECC działa w oparciu o tradycyjne, relacyjne bazy danych, takie jak Oracle czy MS SQL, oraz platformę SAP NetWeaver, SAP S/4HANA Cloud (SAP Cloud ERP) opiera się wyłącznie na bazie SAP HANA w technologii  in-memory. Dzięki wykorzystaniu interfejsu SAP Fiori pracownicy mogą obsługiwać system w ramach różnych urządzeń, w tym urządzeń mobilnych. Elastyczność i komfort codziennego użytkowania jest również zależna od szerokiego wykorzystania automatyzacji i narzędzi opartych o sztuczną inteligencję takich jak pilot AI SAP Joule. SAP oferuje zakup licencji S/4HANA Cloud (SAP Cloud ERP)w oparciu o trzy modele, zależne od wybranego wariantu produktu: On-premise – licencja wieczysta, wykupywana na własność przy regularnych opłatach za obsługę i wsparcie techniczne – wersja produktu oferuje maksymalną kontrolę nad systemem i wysoki stopień customizacji; Cloud – okresowa licencja S/4HANA Cloud, płatna w oparciu o liczbę użytkowników lub inny wskaźnik – model skalowalny, ograniczona customizacja; Licencja RISE with SAP – pakiet subskrypcyjny obejmujący wsparcie techniczne. Koszty migracji do S/4HANA Cloud są zależne od rozmiaru firmy, stopnia customizacji, wybranego zakresu funkcjonalności, złożoności integracji z aplikacjami zewnętrznymi oraz formy samej migracji. Im bardziej zaawansowany proces, tym więcej środków finansowych i czasu wymaga. Opcja SAP Business One SAP Business One to system ERP przystosowany do potrzeb i sposobu funkcjonowania małych i średnich firm, w których będzie z niego korzystać do 500 użytkowników. Na tle bardziej złożonych rozwiązań wyróżnia go łatwość wdrożenia i obsługi oraz niższa cena. Nowoczesny interfejs i mobilność sprawiają, że pracownicy pozytywnie reagują na zmianę, co sprzyja szybszemu zwrotowi z inwestycji. Nie wymaga złożonej customizacji, a więc czas implementacji jest krótszy. Firmy mogą wybrać pomiędzy wersją opartej na bazie SAP HANA, a wariancie opartym na serwerze Microsoft SQL (MS SQL), a także wersją on-premise lub chmurową. Produkt charakteryzuje otwarta architektura dopuszczająca liczne add-ony oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w oparciu o innowacyjną platformę SAP Business Technology Platform (BTP). Oprogramowanie jest modułowe, implementuje się tylko te elementy, które są firmie aktualnie potrzebne, a selekcję można stopniowo rozszerzać. Użytkownicy zyskują dostęp do pełnego zakresu wykupionych modułów. Główne moduły odpowiadające na podstawowe potrzeby przedsiębiorstw: Administracja – kursy walut, definicje systemowe i uprawnienia, alarmy online, import i eksport danych; Księgowość – dane, konta, księga główna, dokumenty księgowe i raporty, definiowanie budżetu; Szanse sprzedaży – analiza informacji o sprzedaży, raporty, szanse i etapy sprzedaży; Sprzedaż – procesy sprzedaży – realizacja zleceń i dostaw, wystawianie faktur, realizacja zwrotów, wysyłka monitów do odbiorców; Zakup – transakcje z dostawcami, proces zakupu, kalkulowanie cen importu z uwzględnieniem opłat celnych, kosztów transportu i ubezpieczenia, opłat, podatków i innych; Partnerzy handlowi – dane podstawowe partnerów handlowych i informacje o ich działaniach, prognozy wielkości sprzedaży; Banki – obsługa transakcji pieniężnych, zautomatyzowana funkcja Mechanizm płatności; Gospodarka materiałowa – zarządzanie zapasami, procesy ustalania cen i pakowania, zarządzanie partiami i numerami seryjnymi; Produkcja –  obsługa drzewa produktu i zleceń produkcyjnych; MRP (Planowanie potrzeb materiałowych) – zarządzanie potrzebami materiałowymi w procesie produkcyjnym, funkcja Kreator planowania wspierająca definiowanie scenariuszy planowania; Usługa – obsługa relacji pomiędzy przedstawicielami ds. usług serwisowych a odbiorcami, informacje o umowach serwisowych, towarach, umowach seryjnych, reklamacjach i zapytaniach odbiorców; Pracownicy – dane o pracownikach firmy, zarządzanie kadrami; Raporty – wewnętrzne analizy firmy, raporty magazynowe, sprawozdania finansowe i dane księgowe. Koszty użytkowania są stabilne i łatwe do przewidzenia – cena zależy od liczby użytkowników korzystających z systemu i zakresu wdrożenia. Rozliczane jednorazowo w przypadku zakupu licencji w wersji on-premise, bądź miesięcznie w ramach subskrypcji w wariancie chmurowym. SAP Business One to produkt skalowalny, użyteczny dla firm, w których liczba pracowników i wykonywane przez nich obowiązki zmieniają się dynamicznie.
Koniec-wsparcia-dla-SAP-ECC
Superemis_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

SUPREMIS

Systemy ERP dla Każdej Branży - Doświadczenie i Kompetencje


SAP Business One
+1
Mazowieckie
100 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, Dystrybucja, eCommerce, Meblarska, Produkcyjna, Spożywcza FMCG
Opis
SUPREMIS to największy Polski Złoty Partner SAP w zakresie produktu SAP Business One oraz wielokrotnie nagradzany lider w regionie Europy Centralnej i Wschodniej....
rozwiń