W jaki sposób pomagają konfiguratory produktów

W jaki sposób pomagają konfiguratory produktów

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby mieć całościowy obraz klienta i jego wymagań. Stała dostępność wszystkich istotnych danych wymaga jednak wdrożenia odpowiedniej strategii cyfrowej. Według badania „the factlights 2020”, 76% ankietowanych firm już doświadcza poprawy komunikacji z klientem dzięki cyfryzacji swoich procesów.

Największy potencjał firmy widzą w cyfrowych modelach biznesowych (23%), wydajności procesów (21%) i dostosowywaniu produktów do potrzeb klienta (13%). Cyfrowe konfiguratory produktów są jednym ze sposobów wykorzystania tego potencjału. Co warto o nich wiedzieć? Czy wspierają one optymalizację kosztów produkcji i kontrolę jakości produktów? Podpowiadamy!

KONFIGURATORY PRODUKTÓW – ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY KLIENTÓW

Niemal każda firma produkcyjna dąży do przyspieszenia procesów sprzedaży, zwiększenia liczby udanych transakcji biznesowych, optymalizacji kosztów produkcji czy zapewnienia lepszej kontroli jakości produktów. Jak jednak zrealizować te zadania w sposób ekonomiczny, nie ryzykując utraty jakości? Odpowiedzią na to pytanie mogą być konfiguratory produktów. Dzięki ścisłej integracji z systemem ERPwspierają one pracowników w każdym procesie – od wyboru produktu wspólnie z klientem po stworzenie oferty.

 

DLACZEGO WARTO KORZYSTAĆ Z KONFIGURATORÓW PRODUKTÓW?

1.   Spełnianie indywidualnych wymagań klientów

Klienci w B2B preferują unikalne produkty dostosowane dokładnie do ich wymagań. Niezależnie od szczegółów technicznych, wyposażenia, koloru, formy czy rozmiaru ‒ standardowe produkty nie robią już na nikim wrażenia. Konfiguratory produktów pomagają spełniać nowe wymagania w sposób jak najbardziej efektywny kosztowo poprzez tworzenie cyfrowych procesów.

2.   Wizualizacja produktów

Tworząc cyfrowy odpowiednik w konfiguratorze, można pokazać klientowi już podczas spotkania sprzedażowego, za co płaci. Mogą to być na przykład szkice, rysunki części lub wizualizacje 3D. Szczególnie ważne jest, aby klient mógł zobaczyć swój wymarzony produkt, zanim zostanie on wyprodukowany. Ułatwia to podjęcie decyzji i przyczynia się do szybszego zamknięcia sprzedaży.

3.   Połączenie konfiguratora z systemem ERP

Rosnąca różnorodność wariantów sprawia, że procesy decyzyjne i produkcyjne stają się coraz bardziej złożone. Aby nadążyć za tym rozwojem, należy wcześnie zdefiniować istotne dane, takie jak cechy produktu i koszty. Jeśli konfigurator produktu jest ściśle zintegrowany z systemem ERP, natychmiast dostarcza te dane do następnego etapu procesu. W rezultacie nawet partia o wielkości 1 może być produkowana z najwyższą wydajnością, co pozwala na znaczną optymalizację kosztów produkcji oraz lepszą kontrolę jakości oferowanych produktów.

4.   Minimalizacja błędów

Z pomocą konfiguratora dział sprzedaży może podczas spotkania poinformować klienta, czy dany wariant produktu jest technicznie wykonalny i ile będzie kosztował, pod warunkiem że kontrole kompletności i wiarygodności są dostępne w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można uniknąć wielu błędów czy konieczności kierowania zapytań do specjalistów.

5.   Realistyczne szacowanie terminów dostaw

Wiarygodne obliczenia terminów dostaw zwiększają szanse na zamknięcie sprzedaży. Konfigurator produktów oblicza bowiem planowaną dostawę żądanego wariantu na podstawie rzeczywistego wykorzystania mocy produkcyjnych. Ponadto dział handlowy ma bezpośredni dostęp do dalszych informacji, takich jak dostępność materiałów i ceny.

6.   Łatwiejsze tworzenie ofert

Kompletną konfigurację można wykorzystać jako podstawę do wygenerowania oferty już podczas spotkania z klientem. Obejmuje ona list przewodni, koszty, a także odpowiednie rysunki i instrukcje obsługi. Dzięki temu klient ma pod ręką wszystkie informacje i może od razu zdecydować się na wybrany wariant, a sprzedawcy oszczędzają przy tym czas i koszty.

7.   Przyspieszenie procesów sprzedaży

Dzięki cyfryzacji procesów sprzedaży można zyskać więcej czasu na spotkanie handlowe, które są ważnym warunkiem wstępnym dla uzyskania precyzyjnych ofert i zwiększenia sukcesu. Korzystając z konfiguratorów produktów, dział sprzedaży może obsłużyć większą liczbę klientów w tym samym czasie, a tym samym zwiększyć liczbę zamkniętych transakcji.

8.   Samodzielna konfiguracja online

Jeśli produkty nie są bardzo złożone, konfiguracja wariantów rzadko wymaga wsparcia ze strony działu sprzedaży lub obsługi klienta. W takim przypadku warto zintegrować konfigurator z serwisem internetowym. Dzięki temu klient może samodzielnie zaprojektować swój produkt z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

9.   Tworzenie cyfrowych procesów

Przemysł 4.0 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a koncepcja inteligentnej fabryki jest szczególnie popularna w branży produkcyjnej. Za pomocą konfiguratora produktu można dokładnie wdrożyć wymagania klienta, robiąc pierwszy krok w kierunku spójnej cyfryzacji procesów w firmie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Dixstone przyspieszy globalną transformację offshore dzięki IFS Cloud

Wdrożenie IFS Cloud zwiększy efektywność działania i wesprze zrównoważony rozwój w globalnym portfelu usług energetycznych firmy. IFS, wiodący dostawca oprogramowania Industrial AI dla przemysłu, ogłosił dziś, że firma Dixstone wybrała platformę IFS Cloud. Rozwiązanie będzie wykorzystywane do modernizacji i ujednolicenia procesów w 10 krajach, obejmujących ponad 2 200 specjalistów. Dzięki Industrial AI Dixstone wzmocni bezpieczeństwo, innowacyjność i zrównoważony rozwój swojej działalności. Decyzja ta jest ważnym etapem cyfrowej transformacji firmy i potwierdza jej ambicję, by utrzymywać najwyższy poziom działania na każdym etapie łańcucha wartości w sektorze offshore ropy i gazu. Firma Dixstone, powołana została w celu skonsolidowania kompetencji Grupy Perenco w obszarze usług offshore, dostarcza zintegrowane rozwiązania w zakresie budowy, wierceń i usług dla pól naftowych, prac typu workover, usług morskich oraz wycofywania instalacji z eksploatacji (decommissioning). Firma stoi za przełomowymi projektami, takimi jak pierwszy w Wielkiej Brytanii test zatłaczania CO₂ w ramach Carbon Capture and Storage (CCS) oraz platforma do decommissioningu Obana – największa na świecie samopodnośna, ciężarowa jednostka typu jack-up w swojej klasie. Dynamiczny rozwój Dixstone wymagał nowoczesnej platformy cyfrowej, która nadąży za skalą ambicji biznesowych. Wybór IFS Cloud wynikał z głębokiej funkcjonalności branżowej, modułowej budowy oraz możliwości skalowania rozwiązania w złożonym, wielooddziałowym środowisku. Wdrożenie IFS Cloud zapewni Dixstone zaawansowaną kontrolę finansową nad projektami oraz pełny wgląd w realizację bogatego portfela zadań – od konwersji jednostek offshore, przez instalacje i usługi morskie, po decommissioning. Planowanie, realizacja i monitorowanie w czasie rzeczywistym umożliwią precyzyjne zarządzanie budżetami, harmonogramami i zasobami. Dzięki temu nawet najbardziej wymagające projekty będą realizowane terminowo, w ramach założonych kosztów i zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Równolegle Dixstone zyska spójne środowisko do zarządzania majątkiem dla globalnej floty wiertni, jednostek pływających i platform. Wykorzystując predykcyjne utrzymanie ruchu i scentralizowane dane o aktywach, firma będzie mogła maksymalizować dostępność urządzeń, wydłużać cykl życia kluczowych zasobów oraz reagować na potencjalne problemy, zanim wpłyną one na ciągłość operacji. Takie podejście realnie zwiększy efektywność i przewidywalność działań oraz wzmocni zaangażowanie Dixstone w kwestie bezpieczeństwa, ochrony środowiska i długoterminowego tworzenia wartości. Block Quote Block Quote Implementacja IFS Cloud jest spójna ze strategicznym ukierunkowaniem Dixstone na wysoką efektywność działania i długofalowy, zrównoważony rozwój. Integracja procesów w całym łańcuchu wartości E&P – od poszukiwań, przez eksploatację, aż po decommissioning – umożliwi firmie oferowanie modułowych, dopasowanych do potrzeb rozwiązań, które ograniczają wpływ na środowisko, a jednocześnie zwiększają wartość dostarczaną klientom na całym świecie. O firmie Dixstone Z siedzibą główną w Hoofddorp w Holandii, Dixstone jest spółką powiązaną z Grupą Perenco, specjalizującą się w zintegrowanych rozwiązaniach dla przemysłu. Dzięki obecności w 10 krajach i zespołowi ponad 2 000 doświadczonych specjalistów firma łączy bogate doświadczenie i innowacyjne podejście w obszarze usług inżynieryjnych, obejmując cały łańcuch wartości sektora ropy i gazu, a także projekty wykraczające poza ten segment.Od pierwszej konwersji tankowca w 2003 roku po dzisiejszą pozycję dużej, skonsolidowanej organizacji z dwiema własnymi stoczniami w Gabonie i Holandii, Dixstone oferuje szerokie portfolio usług, w tym budowę statków, konwersje wiertni i jednostek pływających, wiercenia i usługi offshore, decommissioning, utrzymanie oraz kompleksowe zarządzanie flotą morską. Wartości, którymi kieruje się Dixstone – współpraca, odpowiedzialność, bezpieczeństwo i innowacyjność – pozwalają firmie stale podnosić jakość wyników osiąganych dla klientów oraz budować kulturę rozwoju i zaangażowania wewnątrz organizacji.Dixstone aktywnie przyczynia się do ograniczania wpływu branży na globalne ocieplenie poprzez optymalizację zużycia energii oraz projektowanie nowej generacji wiertni i jednostek pływających o wysokich parametrach ESG. Firma wzmacnia również swoje zaangażowanie społeczne i prośrodowiskowe, nadając priorytet inicjatywom, które wspierają te cele. Dixstone jest jedną ze spółek sektora energetycznego należących do rodziny Perrodo.Dixstone posiada certyfikaty ISO 9001, 14001 oraz 45001.
Dixstone-przyspieszy-globalną-transformację-offshore-dzięki-IFS-Cloud
Logo firmy IFS
zweryfikowano

4/5(2 głosów)

IFS


IFS
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki
Opis
Zredukuj złożoność, koszty i ryzyko. Planuj i optymalizuj dostępność kluczowych zasobów, świadczenie usług i wydajność pracowników oraz zarządzaj nimi dzięki IFS Cloud....
rozwiń