Zdjęcie

Usprawnienie procesów ma kluczowe znaczenie

VENJAKOB Maschinenbau GmbH & Co. KG z Rheda-Wiedenbrück już od ponad 50 lat na kartach historii zapisuje się jako przedsiębiorstwo realizujące swoją misję z sukcesem. Firma produkuje dopasowane do potrzeb klienta systemy powlekania powierzchni, filtry powietrza wylotowego i przenośniki taśmowe. Do usprawniania procesów produkcyjnych i biznesowych wykorzystuje system proALPHA. Dzięki 65% udziałowi w eksporcie i dużej sile innowacji, przedsiębiorstwo średniej wielkości jest liderem w branży. Rozwiązanie ERP proALPHA spełnia specyficzne wymagania VENJAKOB i jest istotne dla dalszego rozwoju firmy.

Sukces tego przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od umiejętności szybkiego reagowania na zmiany rynkowe oraz elastycznego podejścia. VENJAKOB generuje niemal połowę swojej sprzedaży i zysków z nowych, jak i stale ulepszonych produktów. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania na długo przed konkurentami i dodatkowo chroni je międzynarodowymi patentami. „Wartość zamówień naszych projektów wynosi od 100 000 do 3 milionów euro”, mówi dyrektor handlowy Christian Nüßer, który kieruje przedsiębiorstwem już od trzech pokoleń. Biznes musi więc działać jak w zegarku.

W końcu maszyny VENJAKOB są używane przez klientów na całym świecie. „Bez centralnego systemu ERP nie bylibyśmy w stanie opanować silnego wzrostu, jakiego nasza firma doświadczyła w ostatnich latach”, wyjaśnia Kai Richard, szef działu IT.

VENJAKOB postanowił wprowadzić proALPHA ERP w 2005 roku. „Musieliśmy stale dostosowywać system PPS, który wprowadziliśmy w 1994 roku. Co ważne, korzystaliśmy wówczas z rozwiązania księgowego, które nie było połączone z PPS” – tłumaczy Christian Nüßer. Była to sytuacja nie do zaakceptowania.

Przy wyborze kolejnego oprogramowania ERP firmie VENJAKOB doradzał Instytut badawczy FIR z Aachen. Kai Richard potrzebował rozwiązania, które idealnie odpowiadałoby potrzebom jego firmy. Nowe oprogramowanie dedykowane dla VENJAKOB miało być wszechstronne i na tyle elastyczne, by mogło zostać dostosowane do indywidualnych wymagań przedsiębiorstwa.

 

DROBNE PERSONALIZACJE SYSTEMU, WYSOKI POZIOM INTEGRACJI

VENJAKOB zdecydował się na system proALPHA ze względu na wysoki stopień integracji. Co więcej, większość procesów biznesowych prowadzonych przez firmę mogła być odwzorowana w standardowej wersji oprogramowania tak, że potrzebne było wprowadzenie tylko kilku modyfikacji. Firma doceniła również wszechstronność systemu proALPHA oraz przyjazny interfejs.

Czynnikami przesądzającymi o wyborze systemu proALPHA były również funkcje BI wspierające proces efektywnego sterowania oraz moduł CA-Link z integracją CAD. CA-Link umożliwia integrację wszystkich popularnych systemów CAD z systemem proALPHA. Dzięki temu inżynierowie mają dostęp do danych przechowywanych w systemie ERP, takich jak podzespoły, rysunki czy ceny zakupu, bezpośrednio ze swojego środowiska CAD.

Firmy inżynieryjne takie jak VENJAKOB muszą szybko opracowywać i dostarczać innowacyjne produkty, jeśli chcą uzyskać przewagę nad międzynarodową konkurencją. Wszechstronny system informatyczny ma tu więc kluczowe znaczenie. System proALPHA automatyzuje wszystkie zadania wymagane do realizacji zleceń – począwszy od sprzedaży i przygotowania technicznego, aż po produkcję i montaż. proALPHA WorkflowManagement jest wszechstronnym narzędziem do mapowania procesów biznesowych i automatyzacji ich w oparciu o przyjęte reguły. Firma VENJAKOB pracuje ze specjalnym systemem workflow do wprowadzania parametrów wzorcowych nowych części. Gdy inżynierowie tworzą ewidencję dla nowego komponentu, jest ona automatycznie przekazywana do działu zakupów, gdzie dodawane są informacje o cenie.

Kolejnym centralnym komponentem proALPHA jest system zarządzania dokumentami (DMS). Pomaga on pracownikom w zarządzaniu i przechowywaniu dokumentów oraz zapewnia ich sprawną archiwizację. VENJAKOB używa DMS do zarządzania i przechowywania specyficznych dla projektu kart danych, dokumentów przewozowych i faktur przychodzących. To nie tylko poprawia dokładność danych korporacyjnych, ale także oszczędza czas, ponieważ niezbędne dokumenty można odnaleźć w szybki i prosty sposób.

 

BEZPROBLEMOWE POŁĄCZENIE SYSTEMÓW ZEWNĘTRZNYCH

Po wprowadzeniu proALPHA, system CRM piaX oraz system magazynowy Kardex dla magazynu wysokiego składowania firmy VENJAKOB zostały połączone za pomocą interfejsu z oprogramowaniem ERP. „To znacznie zoptymalizowało procesy w naszej firmie”, mówi Christian Nüßer. Podłączenie systemów zewnętrznych wymagało minimalnego wysiłku. System ERP tworzy elektroniczne listy zamówień, które określają, ile materiału ma zostać pobrane. Po potwierdzeniu przez pracownika, że zamówienie zostało zrealizowane, stan magazynowy jest automatycznie aktualizowany w oprogramowaniu.

VENJAKOB wprowadził niedawno także moduł proALPHA Integration Workbench (INWB), który umożliwia bezproblemowe podłączenie każdego zewnętrznego systemu. Właśnie dzięki temu rozwiązaniu VENJAKOB zintegrował oprogramowanie do zarządzania czasem i harmonogramowania pracy personelu tisoware oraz aplikację targową z proALPHA. Sprzedawcy mogą korzystać z aplikacji targowej, aby wprowadzać dane potencjalnych klientów i raporty, skanować wizytówki i generować szkice. Dane te są automatycznie przesyłane do proALPHA i zestawiane. Dzięki temu możliwe jest natychmiastowe śledzenie szans na pozyskanie nowych kontaktów biznesowych i typowanie potencjalnych klientów.

 

PLANOWANE DALSZE ROZSZERZENIA SYSTEMU

Liczba użytkowników systemu proALPHA w firmie VENJAKOB wzrosła z 40 do 72 i docelowo ma się poszerzać. Niektóre moduły, jak np. konfigurator produktu, nie mogły być do tej pory zaimplementowane ze względu na wewnętrzne uwarunkowania firmowe. „To jest kolejny krok, który chcemy wykonać”, mówi Kai Richard. Dzięki szerokiej gamie zintegrowanych modułów i funkcjonalności, jakie oferuje proALPHA, system ten doskonale współgra z przyszłymi planami firmy VENJAKOB.

 

DOSKONAŁA UŻYTECZNOŚĆ

Opinie Christiana Nüßera na temat wprowadzenia proALPHA są pozytywne: „Przeprocesowanie całego wdrożenia systemu było trudne, ale dzisiaj wiem, że wprowadziłbym jeszcze więcej modułów na raz”. Kai Richard dodaje: „System proALPHA spełniła nasze oczekiwania. Zdecydowanie dokonaliśmy właściwego wyboru”. Jednak VENJAKOB nie może zmierzyć korzyści z zastosowania oprogramowania w euro. „Nie mamy z czym tego porównywać”, wyjaśnia Kai Richard. Jedno jest pewne: „Cały system działa idealnie i wspiera nasze procesy biznesowe zgodnie z przyjętymi oczekiwaniami”.

Dzięki proALPHA, jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłe wyzwania. Nie poradzilibyśmy sobie z silnym rozwojem firmy bez tego systemu

Christian Nüßer

Dyrektor Handlowy, VENJAKOB

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

IFS Connect 2025: Nagrody Business Transformation Awards – Uznanie dla Liderów Transformacji Cyfrowej

Podczas konferencji IFS Connect 2025 w Polsce przyznano prestiżowe nagrody Business Transformation Awards, którymi IFS honoruje swoich klientów wyróżniających się na drodze transformacji cyfrowej. Wyróżnienia te są dowodem uznania dla firm, które z powodzeniem wdrażają nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, zwiększając swoją efektywność i konkurencyjność. Block Quote Kategoria: Business Transformation Leader W tej kategorii przyznano aż trzy nagrody, co jest wyjątkową sytuacją. Zwyciężyli: Grupa Kęty – za skuteczne wdrożenie pierwszej fazy systemu IFS Cloud, które stało się fundamentem ich cyfrowej transformacji. Nagrodę odebrał Pan Roch Jasiaczek. Wuteh – za zdolność do adaptacji i transformacji biznesowej, w tym optymalizację procesów i zwiększenie efektywności. Nagrodę odebrał Pan Paweł Kuliński. ZPAS – za kompleksowe wdrożenie IFS Cloud, obejmujące wszystkie kluczowe obszary działalności firmy, od produkcji po finanse. Nagrodę odebrał Pan Paweł Mierzejewski. Image Slider Kategoria: Innovative Business Nagrodę otrzymała firma GZ Media z Czech, największy producent płyt winylowych na świecie. Dzięki wdrożeniu IFS Cloud firma znacząco usprawniła swoje operacje, zwiększając efektywność i elastyczność biznesową. Nagrodę odebrał Josef Bouska. Kategoria: Implementation Excellence Nagrodę w tej kategorii zdobyła firma Kilargo za profesjonalne zarządzanie procesem wdrożeniowym, który umożliwił transformację operacyjną w sektorze Food and Beverage.  Nagrodę odebrała Dyrektor Finansowa Monika Słowińska. Kategoria: Reference Client of the Year Nagrodę przyznano firmie Gamet za skuteczne zarządzanie procesami produkcyjnymi i sprzedażowymi oraz aktywne dzielenie się doświadczeniami z innymi firmami. Nagrodę odebrał Sebastian Rowiński. Kategoria: Digital Transformation Architect Laureatem tej kategorii została firma KAN, lider w branży nowoczesnych rozwiązań instalacyjnych, wyróżniona za odważną transformację cyfrową z wykorzystaniem IFS Cloud. Nagrodę odebrał Łukasz Urbaniak. Nowa Kategoria: IFS Brand Ambassador W 2025 roku IFS wprowadził nową kategorię – IFS Brand Ambassador. Pierwszym laureatem tej nagrody został Arkadiusz Szafrański z firmy Mikomax, wyróżniony za wyjątkowe zaangażowanie i promowanie wartości IFS. IFS rozwija, wdraża i wspiera zaawansowane rozwiązania technologiczne wspierające cyfrową transformację firm na całym świecie. Dzięki innowacyjnym produktom, takim jak IFS Cloud, wspiera klientów w optymalizacji procesów biznesowych i zwiększaniu efektywności.
Obrazek wyróżniający dla 'IFS Connect 2025: Nagrody Business Transformation Awards – Uznanie dla Liderów Transformacji Cyfrowej'
Logo firmy IFS
zweryfikowano

4/5(2 głosów)

IFS


IFS
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki
Opis
Zredukuj złożoność, koszty i ryzyko. Planuj i optymalizuj dostępność kluczowych zasobów, świadczenie usług i wydajność pracowników oraz zarządzaj nimi dzięki IFS Cloud....
rozwiń