triumph

Triumph na drodze do modernizacji systemu ERP

Przez ponad 100 lat pasja i innowacje Triumph wpływały na ewolucję motocykli. Spółka wyrosła na największego brytyjskiego producenta motocykli i uwielbianą, globalną markę. Otwierając się na zmiany i nowy sposób myślenia, Triumph unowocześnił działania i ożywił swoją legendarną markę, wykorzystując zaawansowane funkcje Infor® LNi PTC Windchill. Triumph nie stoi w miejscu – wciąż rozwija się i ewoluuje, budując kultowe motocykle, które pełnymi garściami czerpiąc ze swojej przeszłości, dzięki śmiałemu projektowaniu, oryginalnej stylistyce, praktycznej konstrukcji i prawdziwej pasji do jazdy wybiegają w przyszłość.

Triumph nawiązał współpracę z Infor aby wdrożyć światowej klasy rozwiązania biznesowe. Dzięki całkowitej modernizacji systemu ERP, ta działająca na rynkach rozciągających się od Wielkiej Brytanii po Brazylię, Tajlandię i Indie firma dostosowała swoje możliwości w zakresie produkcji, komponentów i montażu do najnowocześniejszych standardów.

Triumph wyrusza w drogę

Motocykle Triumph zaczęły zdobywać uznanie prawie 100 lat temu, gdy w filmach jeździli na nich legendarni aktorzy światowego kina – Marlon Brando i Steve McQueen. Dzisiejszy, niezwykle zmienny krajobraz biznesowy jest jednak daleki od dużo prostszej epoki lat 50. i 60. Obecnie efektywność biznesowa i wybitne osiągnięcia sprawiają, że oprócz produktów lokowanych na srebrnym ekranie w centrum uwagi znajdują się również same marki.

Triumph wiedział, że optymalizacja wszystkich procesów produkcyjnych – od planowania przestrzeni sprzedażowej po strategie zarządu – jest ważna dla jego rozwoju. Z pomocą rozwiązań Infor, stworzonych specjalnie na potrzeby produkcji dyskretnej, firma postanowiła przeprowadzić kompletną cyfrową modernizację. Rozpoczęła się ona od przeglądu strategicznego, który poprowadził firmę w kierunku nowej gamy nowoczesnych, klasycznych motocykli. W tym samym czasie Triumph rozpoznał również potrzebę przebudowy procesów biznesowych związanych z inżynierią, produkcją i łańcuchem dostaw.

„Przez lata posiadaliśmy około 160–170 systemów, które służyły różnym celom w firmie. Naszym celem było więc uproszczenie tego środowiska, aby w efekcie uzyskać podstawowy, kompleksowy system, który wspiera większość działań operacyjnych w firmie” – mówi dyrektor operacyjny Triumpha, Jamie Looker.

Kultura firmy opiera się na innowacyjności, pasji i determinacji. Triumph składa klientom obietnicę: „zbudujemy dla ciebie motocykl zgodnie z twoimi upodobaniami” i oferuje stronę internetową Configurator, na której klienci mogą skonfigurować swój idealny motocykl, wybierając model, kolor, osiągi, stylistykę, opcje komfortu, pakiety i akcesoria. Szczegóły te wprowadza się do systemu produkcyjnego w celu stworzenia indywidualnego zamówienia u dealera.

Jamie Looker twierdzi, że kluczem do sprostania obecnym i przyszłym wyzwaniom jest zadbanie, by firma była w stanie udoskonalać system lub rozwijać go w taki sposób, aby wspierał jej obecne potrzeby biznesowe, a jednocześnie był w stanie czynić to również w przyszłości, w stale ewoluującym środowisku.

Statystyki:

  • 35% podzespołów wytwarzanych wewnętrznie
  • 85% motocykli sprzedawanych poza Wielką Brytanią
  • 686 dostawców na całym świecie
  • Sprzedaż w 63 krajach
  • Obsługa 700 dealerów franczyzowych

Dlaczego warto współpracować z Infor?

Triumph uważa, że należy podstępować ostrożnie. Firma przywykła do rozwijania swoich systemów wewnętrznie. W efekcie proces ubiegania się o oferty i przeglądania propozycji dostawców stanowił pewne wyzwanie. Ostatecznie, ze względu na elastyczność i gotowość do pracy w celu zaspokojenia potrzeb producenta w zakresie zwinności – przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia w dziedzinie wspólnego rozwoju w dłuższej perspektywie czasowej – jako dostawcę systemu ERP wybrano Infor.

Jedną z mocnych stron firmy jest elastyczność w zakresie zmian planów inżynieryjnych, której nie chciano narażać na szwank. Producent chciał również zyskać jednego dostawcę, który będzie w pełni odpowiedzialny za powodzenie projektu w całym spektrum potrzeb. W pełni zintegrowane rozwiązania Infor obsługują pełen zakres poszczególnych etapów. Wykorzystując funkcje zarządzania cyklem życia produktu (ang. Product Lifecycle Management, PLM) do zarządzania projektem poprzez zestawienie podzespołów, zapewniają przejrzystą historię wszystkich części każdego wyprodukowanego motocykla. Ze względu na skalę i wielkość produkcji integracja jest realizowana etapami. Infor i PTC Windchill współpracują ze sobą, aby zapewnić płynność modernizacji.

Wyzwania biznesowe:

  • Firma korzystała z około 170 różnych systemów
  • Systemy opierały się o rozwiązania IBM (AS/400), a firma Triumph miała trudności z pozyskaniem programistów do obsługi narzędzi i nowych projektów.
  • Wcześniejsze wysiłki Triumph zmierzające do uniezależnienia się od starszych systemów były postrzegane jako prowadzone przez dział IT, co powodowało pewien opór.
  • Starsze aplikacje uniemożliwiały firmie uzyskanie dostępu do kluczowych danych.
  • Istotną częścią wyzwania było przyjęcie i zarządzanie praktykami w zakresie zmian, a nie tylko procesami związanymi z oprogramowaniem.

Dotychczasowe wyniki

Infor i Triumph z powodzeniem wdrożyły pierwszą fazę w ciągu półtora roku. Nowy system zapewnił zwinność umożliwiającą poprawę zamawiania produktów i komunikacji z klientami. Oparte na danych procesy Infor LN zachęciły także Triumpha do oceny standardowej obsługi BOM i eBOM (inżynieryjnych zestawień podzespołów), co również usprawniło procesy.

W rozmowie z portalem The Manufacturer, która odbyła się w maju 2021 roku, Jamie Looker przedstawił pierwsze sukcesy. „Chcieliśmy uzyskać zwinność i zapewnić możliwość konfigurowania motocykli oraz ich elastycznego dostosowywania w ramach systemu” – podkreślił. „Udało nam się to wszystko osiągnąć. Docelowo chcemy mieć pewność, że będziemy mogli lepiej komunikować się z naszymi klientami. Wiele przeznaczonych dla nich elementów systemu zostanie uruchomionych w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy”.

Sukces zapewniło podzielenie projektu na mniejsze części (obecnie działa jedna trzecia całego systemu). Wywołało to entuzjazm dla planowanych elementów, które po uruchomieniu przyniosą dalsze korzyści.

Dostęp w czasie rzeczywistym do danych i wskaźników ze wszystkich fabryk i linii produkcyjnych jest ważną zaletą, którą udało się już osiągnąć. Dzięki udanej migracji do Infor LN, Triumph zwiększył widoczność i wzmocnił kontrolę nad linią montażową, jakością wspomaganych komputerowo schematów projektowych i zestawień podzespołów.

Kolejną zaletą jest ułatwienie analizy i przeglądu danych generowanych przez podstawowy system ERP. Wszystkie dane Triumph są dostępne w jednym miejscu; ulepszono też zarządzanie nimi w celu zapewnienia ich jakości. Przekłada się to na bardziej praktyczne systemy wprowadzania danych, takie jak kody kreskowe lub skanery kodów QR, zastępujące ręczne metody wprowadzania danych technologią RFID w celu zwiększenia dokładności.

Inne korzyści obejmują zwrócenie uwagi firmy na dużą ilość „zanieczyszczonych” danych generowanych w starych systemach oraz znaczne ułatwienie ich analizy dzięki nowej platformie cyfrowej Infor. Przekłada się to na poprawę sprawności i jakości podejmowania decyzji.

Patrząc w przyszłość

Druga faza projektu przewidziana jest na 24 miesiące prac. Etapy ulegają przesunięciu w miarę ewolucji horyzontu biznesowego i zmian zachodzących w firmie oraz tego, jakie dane będą istotne dla firmy w nadchodzących latach. W celu poprawy jakości informacji planowane jest wdrożenie Infor LN jako szkieletowego systemu biznesowego, integrującego Microsoft Power BI, zarządzanie danymi oraz narzędzia SI, w miarę ich dostępności.

Wyniki biznesowe:

  • Zastąpienie rozproszonych systemów firmowych podstawowym systemem typu end-to-end.
  • Uzyskanie poparcia na wysokim szczeblu i skupienie się na tej koncepcji poprzez opracowanie kluczowego uzasadnienia biznesowego. Projekt, nazwany Business Connected, nie był prowadzony przez dział informatyczny. Uwzględniał spojrzenie na firmę z perspektywy 360 stopni, stając się projektem transformacji biznesowej.
  • Zapewnienie dealerom większego wglądu w łańcuch dostaw poprzez system market-to-order. Dzięki temu zapoznają się oni z przygotowywaną ofertą i będą mogli składać klientom wiążące obietnice, co wpłynie na poprawę relacji.
  • Stworzenie cyfrowego rynku umożliwiającego wymianę zapasów pomiędzy dealerami. Zmniejsza to nakłady na obsługę dealerów i umożliwia skupienie się na górnych i dolnych 20% sprzedaży.
  • Zapewnienie lepszego zarządzania leadami poprzez możliwość szybszego niż dotychczas przekształcania ich w konkretne transakcje sprzedaży. Celem jest zwiększenie konwersji leadów na wszystkich kluczowych rynkach.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń