triumph

Triumph na drodze do modernizacji systemu ERP

Przez ponad 100 lat pasja i innowacje Triumph wpływały na ewolucję motocykli. Spółka wyrosła na największego brytyjskiego producenta motocykli i uwielbianą, globalną markę. Otwierając się na zmiany i nowy sposób myślenia, Triumph unowocześnił działania i ożywił swoją legendarną markę, wykorzystując zaawansowane funkcje Infor® LNi PTC Windchill. Triumph nie stoi w miejscu – wciąż rozwija się i ewoluuje, budując kultowe motocykle, które pełnymi garściami czerpiąc ze swojej przeszłości, dzięki śmiałemu projektowaniu, oryginalnej stylistyce, praktycznej konstrukcji i prawdziwej pasji do jazdy wybiegają w przyszłość.

Triumph nawiązał współpracę z Infor aby wdrożyć światowej klasy rozwiązania biznesowe. Dzięki całkowitej modernizacji systemu ERP, ta działająca na rynkach rozciągających się od Wielkiej Brytanii po Brazylię, Tajlandię i Indie firma dostosowała swoje możliwości w zakresie produkcji, komponentów i montażu do najnowocześniejszych standardów.

Triumph wyrusza w drogę

Motocykle Triumph zaczęły zdobywać uznanie prawie 100 lat temu, gdy w filmach jeździli na nich legendarni aktorzy światowego kina – Marlon Brando i Steve McQueen. Dzisiejszy, niezwykle zmienny krajobraz biznesowy jest jednak daleki od dużo prostszej epoki lat 50. i 60. Obecnie efektywność biznesowa i wybitne osiągnięcia sprawiają, że oprócz produktów lokowanych na srebrnym ekranie w centrum uwagi znajdują się również same marki.

Triumph wiedział, że optymalizacja wszystkich procesów produkcyjnych – od planowania przestrzeni sprzedażowej po strategie zarządu – jest ważna dla jego rozwoju. Z pomocą rozwiązań Infor, stworzonych specjalnie na potrzeby produkcji dyskretnej, firma postanowiła przeprowadzić kompletną cyfrową modernizację. Rozpoczęła się ona od przeglądu strategicznego, który poprowadził firmę w kierunku nowej gamy nowoczesnych, klasycznych motocykli. W tym samym czasie Triumph rozpoznał również potrzebę przebudowy procesów biznesowych związanych z inżynierią, produkcją i łańcuchem dostaw.

„Przez lata posiadaliśmy około 160–170 systemów, które służyły różnym celom w firmie. Naszym celem było więc uproszczenie tego środowiska, aby w efekcie uzyskać podstawowy, kompleksowy system, który wspiera większość działań operacyjnych w firmie” – mówi dyrektor operacyjny Triumpha, Jamie Looker.

Kultura firmy opiera się na innowacyjności, pasji i determinacji. Triumph składa klientom obietnicę: „zbudujemy dla ciebie motocykl zgodnie z twoimi upodobaniami” i oferuje stronę internetową Configurator, na której klienci mogą skonfigurować swój idealny motocykl, wybierając model, kolor, osiągi, stylistykę, opcje komfortu, pakiety i akcesoria. Szczegóły te wprowadza się do systemu produkcyjnego w celu stworzenia indywidualnego zamówienia u dealera.

Jamie Looker twierdzi, że kluczem do sprostania obecnym i przyszłym wyzwaniom jest zadbanie, by firma była w stanie udoskonalać system lub rozwijać go w taki sposób, aby wspierał jej obecne potrzeby biznesowe, a jednocześnie był w stanie czynić to również w przyszłości, w stale ewoluującym środowisku.

Statystyki:

  • 35% podzespołów wytwarzanych wewnętrznie
  • 85% motocykli sprzedawanych poza Wielką Brytanią
  • 686 dostawców na całym świecie
  • Sprzedaż w 63 krajach
  • Obsługa 700 dealerów franczyzowych

Dlaczego warto współpracować z Infor?

Triumph uważa, że należy podstępować ostrożnie. Firma przywykła do rozwijania swoich systemów wewnętrznie. W efekcie proces ubiegania się o oferty i przeglądania propozycji dostawców stanowił pewne wyzwanie. Ostatecznie, ze względu na elastyczność i gotowość do pracy w celu zaspokojenia potrzeb producenta w zakresie zwinności – przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia w dziedzinie wspólnego rozwoju w dłuższej perspektywie czasowej – jako dostawcę systemu ERP wybrano Infor.

Jedną z mocnych stron firmy jest elastyczność w zakresie zmian planów inżynieryjnych, której nie chciano narażać na szwank. Producent chciał również zyskać jednego dostawcę, który będzie w pełni odpowiedzialny za powodzenie projektu w całym spektrum potrzeb. W pełni zintegrowane rozwiązania Infor obsługują pełen zakres poszczególnych etapów. Wykorzystując funkcje zarządzania cyklem życia produktu (ang. Product Lifecycle Management, PLM) do zarządzania projektem poprzez zestawienie podzespołów, zapewniają przejrzystą historię wszystkich części każdego wyprodukowanego motocykla. Ze względu na skalę i wielkość produkcji integracja jest realizowana etapami. Infor i PTC Windchill współpracują ze sobą, aby zapewnić płynność modernizacji.

Wyzwania biznesowe:

  • Firma korzystała z około 170 różnych systemów
  • Systemy opierały się o rozwiązania IBM (AS/400), a firma Triumph miała trudności z pozyskaniem programistów do obsługi narzędzi i nowych projektów.
  • Wcześniejsze wysiłki Triumph zmierzające do uniezależnienia się od starszych systemów były postrzegane jako prowadzone przez dział IT, co powodowało pewien opór.
  • Starsze aplikacje uniemożliwiały firmie uzyskanie dostępu do kluczowych danych.
  • Istotną częścią wyzwania było przyjęcie i zarządzanie praktykami w zakresie zmian, a nie tylko procesami związanymi z oprogramowaniem.

Dotychczasowe wyniki

Infor i Triumph z powodzeniem wdrożyły pierwszą fazę w ciągu półtora roku. Nowy system zapewnił zwinność umożliwiającą poprawę zamawiania produktów i komunikacji z klientami. Oparte na danych procesy Infor LN zachęciły także Triumpha do oceny standardowej obsługi BOM i eBOM (inżynieryjnych zestawień podzespołów), co również usprawniło procesy.

W rozmowie z portalem The Manufacturer, która odbyła się w maju 2021 roku, Jamie Looker przedstawił pierwsze sukcesy. „Chcieliśmy uzyskać zwinność i zapewnić możliwość konfigurowania motocykli oraz ich elastycznego dostosowywania w ramach systemu” – podkreślił. „Udało nam się to wszystko osiągnąć. Docelowo chcemy mieć pewność, że będziemy mogli lepiej komunikować się z naszymi klientami. Wiele przeznaczonych dla nich elementów systemu zostanie uruchomionych w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy”.

Sukces zapewniło podzielenie projektu na mniejsze części (obecnie działa jedna trzecia całego systemu). Wywołało to entuzjazm dla planowanych elementów, które po uruchomieniu przyniosą dalsze korzyści.

Dostęp w czasie rzeczywistym do danych i wskaźników ze wszystkich fabryk i linii produkcyjnych jest ważną zaletą, którą udało się już osiągnąć. Dzięki udanej migracji do Infor LN, Triumph zwiększył widoczność i wzmocnił kontrolę nad linią montażową, jakością wspomaganych komputerowo schematów projektowych i zestawień podzespołów.

Kolejną zaletą jest ułatwienie analizy i przeglądu danych generowanych przez podstawowy system ERP. Wszystkie dane Triumph są dostępne w jednym miejscu; ulepszono też zarządzanie nimi w celu zapewnienia ich jakości. Przekłada się to na bardziej praktyczne systemy wprowadzania danych, takie jak kody kreskowe lub skanery kodów QR, zastępujące ręczne metody wprowadzania danych technologią RFID w celu zwiększenia dokładności.

Inne korzyści obejmują zwrócenie uwagi firmy na dużą ilość „zanieczyszczonych” danych generowanych w starych systemach oraz znaczne ułatwienie ich analizy dzięki nowej platformie cyfrowej Infor. Przekłada się to na poprawę sprawności i jakości podejmowania decyzji.

Patrząc w przyszłość

Druga faza projektu przewidziana jest na 24 miesiące prac. Etapy ulegają przesunięciu w miarę ewolucji horyzontu biznesowego i zmian zachodzących w firmie oraz tego, jakie dane będą istotne dla firmy w nadchodzących latach. W celu poprawy jakości informacji planowane jest wdrożenie Infor LN jako szkieletowego systemu biznesowego, integrującego Microsoft Power BI, zarządzanie danymi oraz narzędzia SI, w miarę ich dostępności.

Wyniki biznesowe:

  • Zastąpienie rozproszonych systemów firmowych podstawowym systemem typu end-to-end.
  • Uzyskanie poparcia na wysokim szczeblu i skupienie się na tej koncepcji poprzez opracowanie kluczowego uzasadnienia biznesowego. Projekt, nazwany Business Connected, nie był prowadzony przez dział informatyczny. Uwzględniał spojrzenie na firmę z perspektywy 360 stopni, stając się projektem transformacji biznesowej.
  • Zapewnienie dealerom większego wglądu w łańcuch dostaw poprzez system market-to-order. Dzięki temu zapoznają się oni z przygotowywaną ofertą i będą mogli składać klientom wiążące obietnice, co wpłynie na poprawę relacji.
  • Stworzenie cyfrowego rynku umożliwiającego wymianę zapasów pomiędzy dealerami. Zmniejsza to nakłady na obsługę dealerów i umożliwia skupienie się na górnych i dolnych 20% sprzedaży.
  • Zapewnienie lepszego zarządzania leadami poprzez możliwość szybszego niż dotychczas przekształcania ich w konkretne transakcje sprzedaży. Celem jest zwiększenie konwersji leadów na wszystkich kluczowych rynkach.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż produktów. Za każdym zamówieniem stoi bowiem mnóstwo procesów związanych np. z przyjmowaniem płatności, rozliczaniem transakcji, obsługą magazynu czy reklamacji i zwrotów. Zarządzanie tego typu zadaniami może znacznie ułatwić system ERP, czyli oprogramowanie, które łączy wszystkie obszary biznesowe w jeden, sprawnie działający mechanizm. Nic więc dziwnego, że z takiego rozwiązania coraz częściej korzystają małe sklepy, którym zależy na skalowaniu sprzedaży, automatyzacji procesów czy zwiększeniu kontroli nad gospodarką magazynową.  Na jakie inne korzyści można liczyć po wdrożeniu oprogramowania? Czym dokładnie powinien wyróżniać się dobry system ERP dla sklepu internetowego? Co to jest system ERP dla sklepu internetowego? ERP (ang. Enterprise Resource Planning) to, najprościej mówiąc, oprogramowanie, które automatyzuje i integruje w jednym miejscu wszystkie procesy biznesowe. Jest to możliwe dzięki budowie systemu, który składa się z tzw. modułów, czyli aplikacji do zarządzania różnymi obszarami działalności. Te, choć pracują niezależnie, to jednak korzystają ze wspólnej bazy danych. W przypadku sklepu internetowego daje to szansę na lepszą kontrolę nad sprzedażą, magazynem, zamówieniami, finansami czy obsługą klienta. Nie trzeba już bowiem korzystać z wielu różnych programów, bo system ERP pozwala zarządzać wszystkimi procesami w ramach jednej platformy. Jak to wygląda w praktyce? Prześledźmy to na przykładzie obsługi zamówienia w sklepie internetowym. System ERP automatycznie: zarejestruje nowe zamówienie złożone za pomocą platformy e-commerce, zarezerwuje zamówiony produkt, żeby nikt inny go nie kupił, prześle zamówienie do realizacji – do magazynu lub dostawcy, jeśli sprzedaż odbywa się w modelu dropshippingu, zaktualizuje stany magazynowe, gdy zamówiony produkt zostanie przygotowany do wysyłki, wygeneruje dokumenty sprzedażowe niezbędne do rozliczenia transakcji. Ponieważ dane przechowywane są w jednej bazie, za pomocą systemu ERP można również prześledzić historię konkretnego zamówienia czy zakupów dokonanych przez danego klienta. Przeczytaj również: Zarządzanie zamówieniami w firmie – jaki program do obsługi zamówień wybrać? Czy każdy e-sklep potrzebuje systemu ERP? Teoretycznie sklepem internetowym da się zarządzać bez systemu ERP. Na początku, gdy liczba zamówień jest niewielka, a oferta składa się z kilkudziesięciu indeksów towarowych, wiele procesów można obsługiwać ręcznie – zamówienia pobierać bezpośrednio z platformy e-commerce, stany magazynowe aktualizować ręcznie w arkuszu kalkulacyjnym, a faktury wystawiać pojedynczo w osobnym programie księgowym. Jeśli jednak dostępny asortyment znacznie się poszerzy, a liczba zamówień zacznie rosnąć, taki sposób zarządzania sprzedażą online stanie się czasochłonny i podatny na błędy. Z odpowiednio dobranym oprogramowaniem skalowanie sprzedaży będzie o wiele łatwiejsze, bo system ERP dla sklepu internetowego pozwoli na scentralizowanie wszystkich procesów związanych ze sprzedażą internetową. Dzięki temu: będziesz mieć stały wgląd w stany magazynowe, więc unikniesz sytuacji, że sprzedajesz produkty, których faktycznie nie masz na stanie, bez trudu zaktualizujesz ceny czy kartoteki towarów – tego typu danymi możesz bowiem zarządzać bezpośrednio z poziomu systemu ERP, przyspieszysz obsługę wysyłek, bo informacji o nowych zamówieniach nie trzeba będzie przetwarzać ręcznie – w systemie ERP cały ten proces zachodzi automatycznie, usprawnisz obsługę zwrotów i reklamacji, dzięki możliwości dokładnego prześledzenia całej ścieżki zamówienia, szybko rozliczysz nowe transakcje – system ERP automatycznie wygeneruje dokumenty sprzedaży, a także korekty, zyskasz wgląd w dane sprzedażowe, na podstawie których szybko wychwycisz trendy oraz powiązania pomiędzy produktami. Wdrożenie ERP w sklepie internetowym – czy warto? Systemy ERP dla sklepów internetowych oferują wiele funkcji, które usprawniają proces sprzedaży oraz obsługi klienta. Nawet podstawowe rozwiązania umożliwiają zarządzanie kartotekami produktów, kontrolowanie stanów magazynowych czy rozliczanie transakcji. Jeśli jednak zależy Ci na automatyzacji procesów, warto wybrać ERP, który można łatwo zintegrować ze sklepem internetowym. Dzięki temu praca z systemem stanie się znacznie wydajniejsza. Jakie konkretne korzyści może przynieść wdrożenie ERP w e-commerce? Możliwość obsługi wielu kanałów sprzedaży za pomocą jednego narzędzia Sklep internetowy to często tylko jeden z wielu kanałów sprzedaży – firmy często działają także na marketplace’ach lub oferuje swoje produkty w punktach stacjonarnych. ERP pozwala na zbieranie wszystkich zamówień w jednym miejscu, niezależnie od źródła ich pochodzenia. Daje także możliwość łatwego zarządzania cennikami czy kartotekami towarów, bo danych nie trzeba wprowadzać na każdej platformie osobno – wystarczy tylko zaktualizować informacje w systemie. Symfonia Handel dzięki aplikacji Integrator e-commerce pozwala obsługiwać zamówienia pochodzące z różnych kanałów sprzedaży. Tę funkcję możesz przetestować, korzystając z naszego interaktywnego demo. Sprawdź, jak działa! Szybsza realizacja zamówień Im szybciej kupiony produkt trafi do klienta, tym większa szansa, że nabywca będzie zadowolony z obsługi i zdecyduje się na ponowny zakup. Ręczne przekazywanie zamówień do realizacji, wystawianie dokumentów czy informowanie o statusie przesyłki zajmuje jednak czas. Właśnie dlatego sklepy, dla których priorytetem jest skalowanie sprzedaży, potrzebują automatyzacji, a tę umożliwia dobrze dobrany system ERP. Block Quote Taki efekt to rezultat integracji ERP z e-sklepem – dzięki niej każde nowe zamówienie składane online jest automatycznie rejestrowane w systemie i natychmiast przekazywane do realizacji. Magazyn od razu otrzymuje informację o produktach do skompletowania, a księgowość dane potrzebne do wygenerowania dokumentu sprzedaży. W efekcie cały proces zajmuje mniej czasu, a sklep może obsłużyć większą liczbę zamówień bez zwiększania nakładu pracy. Lepsza kontrola stanów magazynowych Brak towaru na stanie to w e-handlu stracona sprzedaż. Z drugiej strony nadwyżki magazynowe generują niepotrzebne koszty.  Właśnie dlatego w zarządzaniu sprzedażą online tak ważne jest dokładne monitorowanie stanów magazynowych. To zadanie może być jednak bardzo trudne, szczególnie gdy sklep obsługuje kilkadziesiąt zamówień dziennie lub sprzedaje w różnych kanałach. System ERP, który jest w stanie aktualizować stany magazynowe na podstawie złożonych zamówień w czasie rzeczywistym, może wyeliminować tego typu problemy. W przypadku Symfonii Handel za tę funkcjonalność odpowiada integrator e-commerce – aplikacja, która wspiera proces dwukierunkowej wymiany danych pomiędzy programem ERP a e-sklepem (B2C) lub marketplace’ami (Allegro, eBay). Block Quote Automatyczna aktualizacja stanów magazynowych ma trzy ważne zalety. Po pierwsze – eliminuje ryzyko sprzedaży produktów, których fizycznie już nie ma. Gdy towar się wyprzeda, ERP automatycznie zmieni jego status na „niedostępny” we wszystkich kanałach sprzedaży. Po drugie – umożliwia ustawienie progów minimalnych dla stanów magazynowych. Dzięki temu system ERP może wcześniej powiadomić użytkownika o konieczności uzupełnienia zapasów, zanim dojdzie do powstania braków magazynowych. Po trzecie – wspiera analitykę. Automatyczna aktualizacja umożliwia szybkie śledzenie, które produkty sprzedają się najlepiej, a które zalegają w magazynie. W przypadku tych ostatnich system może zasugerować działania, takie jak przecena lub przeniesienie towaru do innej lokalizacji. Przeczytaj również: WMS i ERP – dlaczego te systemy powinny być połączone? – Symfonia Automatyzacja procesów sprzedażowych Wprowadzanie zamówień, generowanie faktur, naliczanie rabatów czy aktualizacja cen to typowe zadania związane z zarządzaniem sprzedażą online, które potrafią zajmować mnóstwo czasu. Dzięki integracji ERP ze sklepem internetowym nie trzeba ich jednak wykonywać ręcznie, bo wszystkie te procesy można łatwo zautomatyzować.  Zalety tego rozwiązania widać przede wszystkim podczas organizacji sezonowych obniżek cen, np. z okazji Black Friday. System ERP dla sklepu internetowego może bowiem: zaktualizować ceny we wszystkich kanałach sprzedaży, automatycznie naliczać rabaty zgodnie z ustalonymi wcześniej zasadami, rejestrować zamówienia na podstawie danych sprzedażowych pochodzących z platformy e-commerce po zakończeniu akcji promocyjnej przywrócić standardowe ceny. Prowadzenie bazy klientów i obsługa zwrotów ERP umożliwia również prowadzenie bazy klientów, a dzięki temu ułatwia obsługę zwrotów i reklamacji. Za jego pomocą pracownicy mogą bowiem śledzić status zgłoszenia w systemie, a w przypadku jego pozytywnego rozpatrzenia zlecić zwrot środków na rachunek klienta oraz wygenerować korekty i dokumenty magazynowe. Integracja ERP ze sklepem internetowym – jakie cechy oprogramowania wziąć pod uwagę? Systemy ERP może pomóc w zarządzaniu sprzedażą online pod warunkiem, że zostanie wybrany i wdrożony z głową. Każda sklep internetowy ma bowiem swoje potrzeby i to właśnie ich analiza powinna mieć decydujące znaczenie podczas zakupu oprogramowania. Jedną z ważniejszych cech ERP dla sklepu internetowego jest też modułowość systemu, czyli możliwość łatwej rozbudowy oprogramowania o dodatkowe funkcje. Warto również sprawdzić, z jakimi sklepami i platformami integruje się program oraz czy oferuje on API lub dedykowany integrator, który umożliwi synchronizację danych. Ważnym, choć często pomijanym aspektem jest wsparcie techniczne oferowane przez dostawcę oprogramowania. W przypadku problemów z integracją czy obsługą oprogramowania dostępność różnych form pomocy może okazać się bardzo ważna. Przed zakupem dobrze jest także przetestować konkretne oprogramowanie. Dzięki temu łatwiej ocenić, jak działa system oraz czy faktycznie ułatwi on zarządzanie sklepem internetowym. Szukasz systemu ERP dla swojego biznesu? Skorzystaj z możliwości przetestowania interaktywnego demo Symfonii Handel. Wypełnij formularz rejestracyjny i sprawdź, jak za pomocą tego rozwiązania zarządzać kartotekami produktów, obsługiwać zamówienia z różnych kanałów oraz dostosować oprogramowanie do potrzeb swojego sklepu.
Obrazek wyróżniający dla 'Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego?'
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń