Zdjęcie

System ERP enova365 przechodzi na .NET6

Transformacja enova365 z .NET Framework do .NET6 to fundamentalna zmiana z punktu widzenia konstrukcji systemu ERP – nie zawsze do końca obecna w świadomości użytkowników. Czym jest .NET 6 i dlaczego warto wybrać system ERP, oparty na tej platformie? Wyjaśniamy!

enova365 na platformie .NET Framework

Pierwsza wersja systemu enova365 została udostępniona w 2002 roku i była oparta o nowatorską wówczas platformę .NET Framework. Pod tą nazwą kryje się stworzone przez Microsoft środowisko uruchomieniowe oraz zestaw bibliotek dostarczających standardową funkcjonalność dla aplikacji. Wykorzystanie tej technologii pozwala na budowanie złożonych i równocześnie wydajnych aplikacji, przy wykorzystaniu bogatego zestawu funkcji bibliotecznych.

Od powstania platformy Microsoft udostępniał kolejne wersje .NET Framework. W tym samym czasie system enova365 – oprócz rozwoju funkcjonalnego – był systematycznie aktualizowany do nowych wersji środowisk. Dzięki temu zachowywał zgodność z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.

Platforma .NET Framework posiada jednakże jedną istotną wadę – jest ściśle związana z rozwiązaniami Microsoft i nie umożliwia tworzenia aplikacji uruchamianych w środowiskach innych niż Microsoft Windows. 

Środowisko .NET (dawniej .NET Core) − czym jest .NET6?

Wraz z rozwojem rozwiązań chmurowych zaczęła rosnąć potrzeba tworzenia systemów wieloplatformowych, niezależnych od środowiska, w którym są uruchamiane. Odpowiedzią na to wyzwanie było powstanie platformy .NET Core. Jest to otwarte oprogramowanie (open sourcepozwalające tworzyć i uruchamiać aplikacje na różnych platformach. Projekt został zapoczątkowany przez Microsoft i jest naturalnym „następcą” środowiska .NET Framework. Od wersji 5.0 tej platformy zmieniono nazwę na .NET, a aktualna wersja ze statusem LTS (Long Term Support) posiada numer 6.0 – dlatego używając pojęć .NET Core, .NET czy .NET6 zazwyczaj mówimy o tej samej technologii.

Równocześnie zapowiedziano, że rozwój .NET Framework zostanie zakończony. Wersja 4.8 jest ostateczną wersją tej platformy, jednak wciąż będzie ona otrzymywać poprawki zabezpieczeń.

Aby umożliwić płynne przejście na nową technologię, Microsoft opracował formalną specyfikację interfejsów API .NET, które są dostępne w wielu implementacjach platformy. Specyfikacja ta posiada nazwę .NET Standard. W praktyce oznacza to, że aplikacja napisana w zgodzie ze .NET Standard może być kompilowana i uruchamiana zarówno w środowisku .NET Framework, jak i .NET.

net-framework_.net-core-1-1110x286

W odróżnieniu od .NET Framework .NET Core konstruowany jest przez Microsoft jako technologia wieloplatformowa. Docelowo programy, tworzone w oparciu o tę technologię, mają funkcjonować również w oderwaniu od środowiska Windows

Transformacja technologiczna enova365

Aby zapewnić możliwość rozwoju systemu enova365 oraz dostosowanie go do najnowszych rozwiązań technologicznych, producent podjął decyzję o transformacji enova365 do platformy .NET.  

Pierwszym krokiem było dostosowanie kodu źródłowego systemu oraz wykorzystywanych komponentów (bibliotek firm trzecich) do zgodności z .NET Standard. Równocześnie w wersji enova365 na platformę .NET zdecydowaliśmy się na wprowadzenie dwóch bardzo istotnych innowacji: 

  • przebudowę architektury komponentów serwera dla aplikacji HTML oraz serwisów web,
  • nowy interfejs użytkownika w aplikacji okienkowej (desktop).

Przebudowa architektury serwera

Zmiana architektury serwerów podyktowana była nie tylko wymaganiami platformy .NET. Ważna była również potrzeba lepszego dostosowania się do możliwości udostępniania systemu w chmurach obliczeniowych, a w szczególności w środowiskach kontenerowych. 

Oczywiście nadal będą działać instalacje oparte o uruchamianie procesów serwera na fizycznych serwerach czy maszynach wirtualnych (a nie tylko w środowiskach kontenerowych), przy czym w ekosystemie serwerowym enova365 pojawiły się nowe komponenty (orchestrator, router) pozwalające na zarządzanie uruchamianiem poszczególnych składników systemu.

Nowy interfejs użytkownika

W wersji okienkowej udostępniony został nowy interfejs użytkownika. Celem tej zmiany było dostarczenie użytkownikom estetycznego, przejrzystego i ergonomicznego rozwiązania.  

W nowym UI zdecydowaliśmy się, między innymi, na wykorzystanie prostej, linearnej ikonografii, znanej już użytkownikom wersji HTML. Kolorystyka systemu została dobrana tak, żeby z jednej strony zapewnić odpowiednią kontrastowość, a z drugiej strony – żeby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po systemie. Ponadto użytkownik ma możliwość wyboru trybu jasnego lub ciemnego oraz jednego z trzech rozmiarów interfejsu. Wprowadzono również nowe rozwiązania wspomagające nawigację po systemie (nowe menu nawigacyjne, czy tzw. Breadcrumbs navigation, czyli nawigację okruszkową) oraz mechanizm globalnej wyszukiwarki, pozwalający na przeszukiwanie menu systemu, czynności, wydruków, zakładek, a także danych.

Żeby dowiedzieć się więcej o nowym interfejsie enova365, obejrzyj poniższy film.

Transformacja z punktu widzenia Autoryzowanego Partnera i użytkownika

Aby zapewnić możliwość płynnego przejścia naszych klientów na nową wersję enova365, producent w okresie przejściowym udostępnia dwie wersje systemu – na platformę .NET oraz .NET Framework. Dzięki temu prace związane ze wdrożeniem nowej wersji można odpowiednio rozłożyć w czasie.

W pierwszej kolejności Autoryzowani Partnerzy, którzy dostarczają swoim klientom dodatki do systemu enova365, dostosowali własne rozwiązania do specyfikacji .NET Standard. Aby umożliwić odpowiednio wcześniejsze przeprowadzenie tych prac, producent już jesienią 2022 udostępnił Partnerom wersję BETA systemu enova365 na platformie .NET.

Drugim krokiem jest instalacja środowiska .NET oraz instalacja i konfiguracja nowej wersji systemu enova365. W szczególności w przypadku rozwiązań serwerowych (wersja HTML oraz serwisy web) wymaga to zaplanowania architektury z wykorzystaniem nowych komponentów serwerowych oraz ich odpowiedniej konfiguracji.

Z kolei użytkownicy enova365 w wersji desktop (okienkowej) otrzymają system z nowym interfejsem użytkownika. Należy tu zaznaczyć, że nie ulega zmianie zakres funkcjonalny w poszczególnych obszarach systemu (księgowość, kadry i płace itp.), a jedynie wygląd oraz – w pewnym zakresie – sposób „poruszania się” po systemie. Natomiast z punktu widzenia użytkowników wersji HTML (w tym w szczególności np. użytkowników Pulpitu Pracownika) nowa wersja nie wprowadza żadnych istotnych zmian w sposobie korzystania z aplikacji.

Korzyści wynikające z transformacji enova365 do .NET6

Jak wspomniano wcześniej, .NET Framework 4.8 jest ostatnią wersją tej platformy. Transformacja systemu enova365 do .NET była więc konieczna, aby zapewnić w przyszłości możliwość dalszego rozwoju i dostarczania naszym użytkownikom nowych wersji systemu.

Równocześnie wykorzystanie platformy .NET już dziś przynosi wiele korzyści:

  • dostosowanie systemu do najnowszych narzędzi i rozwiązań technologicznych, 
  • optymalizacja wydajnościowa aplikacji,
  • dostosowanie do rozwiązań chmurowych zapewniających wysoką skalowalność oraz dostępność,
  • możliwość uruchamiania wersji serwerowych enova365 na systemach Windows oraz Linux.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Sprzedaż hurtowa – jak nią zarządzać z enova365?

Sprzedaż hurtowa wymaga zastosowania narzędzi, które zapewnią efektywne zarządzanie zamówieniami, optymalizację procesów, czy dynamiczne dostosowywanie ofert dla różnych kontrahentów. System enova365 posiada dedykowane funkcje wspierające sprzedaż hurtową. Jakie dokładnie? Dowiedz się z naszego artykułu.  Wyjątkowe wyzwania sprzedaży hurtowej – dlaczego warto postawić na nowoczesne rozwiązania? Prowadzenie sprzedaży hurtowej jest dużym wyzwaniem, wymagającym zapewniania odpowiedniej efektywności działań i dużej skrupulatności. Ważna jest sprawna i wygodna obsługa zamówień, unikanie pomyłek w kompletacji towarów oraz zapewnienie wysokiej jakości obsługi klientów.  Zarzadzanie gospodarką magazynu, gdzie dostępnych jest wiele indeksów produktowych, nie jest proste. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych jest wtedy niezbędne. Wydajne systemy ERP, jak enova365, posiadają zarówno funkcje wspierające zarządzanie sprzedażą, zapasami, relacjami z klientami, finansami oraz logistyką. Integracje z oprogramowaniem magazynowym WMS pozwalają usprawnić proces kompletacji, pakowania, czy załadunku towarów.  Dodatkowo, rosnące oczekiwania klientów B2B sprawiają, że konieczne stają się elastyczne mechanizmy cenowe i nowoczesne narzędzia wspierające procesy sprzedaży. Zastosowanie systemu ERP w przypadku hurtowej sprzedaży jest nie tylko inwestycją w wydajne narzędzie, ale też optymalizację procesów, co z kolei przekłada się ma lepsze wykorzystanie zasobów oraz większą konkurencyjność na rynku.  Jak enova365 usprawnia procesy w sprzedaży hurtowej? Współczesny rynek hurtowy wymaga od firm szybkości, precyzji i elastyczności w działaniu. enova365 oferuje kompleksowe wsparcie w usprawnianiu kluczowych procesów sprzedaży hurtowej. System automatyzuje zadania związane z zarządzaniem zamówieniami, magazynem, logistyką, a także relacjami z klientami. Dzięki temu firmy mogą zoptymalizować koszty, zwiększyć efektywność i poprawić jakość obsługi, budując trwałe relacje z partnerami biznesowymi. Elastyczność enova365 pozwala na dopasowanie systemu do specyfiki każdego przedsiębiorstwa, gwarantując pełną kontrolę nad procesami i ich optymalizację. Kluczowe procesy wspierane przez enova365: składanie zamówień od dostawcy – enova365 umożliwia wprowadzenie zamówień ręcznie, ale proces ten można znacznie usprawnić poprzez rozmaite funkcjonalności (np. skopiowanie dowolnego zamówienia, Generator zamówień);  rezerwacja towarów na magazynie;  wygodne zmiany cen, ceny okresowe, promocje; łatwe planowanie kilku zmian cen w czasie; monitorowanie stanów magazynowych; weryfikacja warunków handlowych i ustalenie kolejności realizacji zamówień oraz możliwość sprawdzenia pokrycia zamówień (czy mamy dany towar na stanie, ewentualnie zmiana priorytetów zamówień jeśli mamy odpowiednie uprawnienia). Integracje z systemami magazynowymi Funkcjonalności enova365 są dodatkowo rozszerzane dzięki integracjom z wydajnymi systemami magazynowymi WMS (ang. Warehouse management system). Oprogramowanie tego typu pomaga firmom zarządzać i kontrolować codzienne operacje magazynowe, optymalizując najważniejsze procesy, miedzy innymi dzięki zastosowaniu automatyzacji. enova365 posiada integracje z Expert WMS i WMS AVOCADO Packing. Integracja pozwala na sprawną obsługę procesów: synchronizacji kartotek towarów i kontrahentów, przyjęcia i wydania towaru, inwentaryzacji, synchronizacji stanów magazynowych. Wymiana dokumentów EDI System ERP enova365 jest przygotowany do wymiany dokumentów EDI (ang. Electronic Data Interchange). EDI to elektroniczna wymiana danych pomiędzy firmami lub instytucjami, która polega na tym, że dokument w postaci pliku o ustandaryzowanej strukturze jest generowany przez jedną firmę, a importowany przez drugą. enova365 umożliwia: tworzenie komunikatu z dokumentu handlowego (eksport dokumentu),  tworzenie dokumentu poprzez import komunikatu, zapisywanie wygenerowanych i zaimportowanych komunikatów w bazie danych i ich podgląd z poziomu dokumentu.  To jednak nie wszystkie funkcje dostępne w systemie, ponieważ tym, co wyróżnia moduł enova365 EDI, jest możliwość definiowania struktury komunikatów oraz ich zawartości. Integracje e-commerce Integracje enova365 z systemami e-commerce i platformami sprzedażowymi pozwalają usprawnić przepływ danych między różnymi elementami infrastruktury handlowej i łatwiej zarządzać zamówieniami, a także śledzić stany magazynowe oraz automatyzować procesy księgowe. enova365 posiada integracje z: PrestaShop, WooCommerce, Shoper, Magento, Allegro, BaseLinker, DHL, DPD, FedEx, InPost, GLS, UPS, Pocztex, Orlen Paczka. Pulpit kontrahenta Pulpit kontrahenta to platforma systemu enova365, która pozwala usprawnić komunikację z kontrahentami. Dzięki pulpitowi możliwa jest „samoobsługa” klienta lub dostawcy firmy.  Funkcjonalności Pulpitu kontrahenta: przeglądanie aktualnej oferty towarowej, samodzielne składanie zamówień,  śledzenie stanu realizacji zamówień, dostęp do faktur, kontrolowanie należności/zobowiązań. Inne korzyści z zastosowania enova365 w sprzedaży hurtowej: wszystkie zamówienia znajdują się w jednym miejscu; można wybrać kolorowanie komórek, aby mieć więcej informacji;  Żeby sprawdzić, jak poszczególne funkcje działają w praktyce pobierz bezpłatnie demo obsługa drukarek fiskalnych najbardziej popularnych producentów;  dostosowanie do HUB-a paragonowego Ministerstwa Finansów;  automatyzacja działań – dzięki modułowi Harmonogram zadań można zautomatyzować niemal każdą czynność, dzięki czemu pracownicy mogą skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach zamiast wykonywać monotonne czynności (unikanie błędów z tego powodu); automatyzacja procesów – zastosowanie modułu Workflow pozwala na automatyzację procesów i usprawnienie przepływu pracy w firmie; analiza BI – wykorzystanie narzędzi do zaawansowanej analizy danych i raportowania umożliwia między innymi analizę logistyki magazynowej, optymalizację działań, a w efekcie rozwój przedsiębiorstwa; wielokanałowość – integracja z różnymi kanałami sprzedaży; możliwość tworzenia spersonalizowanych ofert; obsługa Krajowego Systemu e-Faktur. Korzyści z zastosowania enova365 w firmie z branży sprzedaży hurtowej podsumowuje Klaudia Szatko, Zastępca kierownika projektu Handel enova365 Block Quote Warto pamiętać, że enova365 jest systemem o wysokiej konfigurowalności, wspierającym użytkownika na każdym etapie codziennych działań. Może być używana zarówno w wersji przeglądarkowej, jak też mobilnej (różne interfejsy).  Sprzedaż hurtowa z enova365 – korzyści dla działów sprzedaży i obsługi klienta System enova365, dzięki swoim dedykowanym funkcjom oraz integracjom, stanowi kompleksowe wsparcie dla działów sprzedaży i obsługi klienta, przynosząc korzyści w każdym aspekcie ich pracy. Dzięki enova365 hurtowa sprzedaż jest efektywniejsza. Korzyści dla działu sprzedaży: automatyzacja i usprawnienie procesów – enova365 automatyzuje zadania związane z zarządzaniem zamówieniami, magazynem i logistyką, zmniejszając ryzyko powstania błędów i oszczędzając czas. Dzięki temu zwiększa się wydajność pracy, a koszty operacyjne są mniejsze; elastyczne zarządzanie cennikami i rabatami – enova365 ułatwia tworzenie spersonalizowanych ofert i zarządzanie polityką cenową, co pozwala na dostosowanie się do potrzeb każdego klienta i zwiększenie konkurencyjności; wsparcie w kontroli finansowej – system ERP oferuje funkcjonalności, które pomagają w monitorowaniu wszystkich aspektów finansowych działalności hurtowni, co oznacza sprawniejsze zarządzanie finansami, lepszą kontrolę oraz szybszą reakcję na zmiany; integracja z platformami e-commerce – integracja z systemami e-commerce i platformami sprzedażowymi usprawnia przepływ danych i ułatwia zarządzanie zamówieniami z różnych źródeł. Korzyści dla działu obsługi klienta: szybki i łatwy dostęp do informacji – enova365 (moduł CRM) zapewnia dostęp do historii transakcji i danych o klientach, co umożliwia pracownikom działu obsługi klienta szybką i spersonalizowaną obsługę; sprawny i transparentny proces obsługi zamówień – system ERP poprawia proces obsługi zamówień, zapewniając kontrolę na każdym etapie realizacji, co pozwala na szybkie reagowanie na ewentualne problemy; platforma samoobsługowa dla klientów – Pulpit kontrahenta umożliwia klientom samodzielne składanie zamówień, przeglądanie oferty, śledzenie statusu zamówień i dostęp do faktur, co zwiększa ich satysfakcję i redukuje obciążenie działu obsługi klienta; Szybka i sprawna obsługa, dostęp do aktualnych informacji o produktach i zamówieniach, a także możliwość personalizacji oferty przekładają się na wzrost satysfakcji klientów i budowanie trwałych relacji biznesowych. enova365 wspiera firmy w zwiększaniu efektywności i optymalizacji kosztów, co przekłada się na sukces na dynamicznie zmieniającym się rynku hurtowym. Podsumowanie enova365 to kompleksowe rozwiązanie ERP, które wspiera i optymalizuje kluczowe procesy w sprzedaży hurtowej. System ERP, dzięki swojej elastyczności i szerokiemu wachlarzowi funkcji pomaga sprostać wyzwaniom dynamicznego rynku. enova365 przyczynia się do zwiększenia efektywności, poprawy jakości obsługi klienta, optymalizacji kosztów oraz budowania trwałych relacji biznesowych. Chcesz dowiedzieć się więcej o zastosowaniu systemu ERP enova365 w hurtowej sprzedaży? Umów się na prezentację i sprawdź, jak nasz system ERP pomoże Ci w lepszym zarzadzaniu sprzedażą hurtową.
Sprzedaż-hurtowa-–-jak-nią-zarządzać-z-enova365
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń