Sukces-organizacji-dzięki-danym_-analityce-i-narzędziu-Tableau

Sukces organizacji dzięki danym, analityce i narzędziu Tableau

Wcześniej dane postrzegane były jako tajny język, który rozumieją tylko eksperci. Te czasy na szczęście już dawno minęły. Dziś każdy może zrozumieć dane, od dyrektora generalnego po świeżo upieczonego stażystę. Wyzwanie pozostaje jednak takie samo – jak możemy nadać sens tym wszystkim danym? Często świat danych w organizacjach przyjmuję format labiryntu arkuszy kalkulacyjnych, silosów i trudnych w obsłudze systemów, które odmawiają współpracy. 

 

W dzisiejszym dynamicznym, opartym na danych świecie, firmy stoją przed wieloma wyzwaniami. Jedną z najpilniejszych kwestii są wspomniane silosy i odrębne systemy, które uniemożliwiają całościowy wgląd w kluczowe informacje. Różne działy w organizacjach, takie jak sprzedaż, marketing oraz obsługa klienta, często działają niezależnie i przechowują swoje dane oddzielnie. Prowadzi to do fragmentarycznych raportów i niskiego poziomu efektywności.

Ogromna ilość danych generowanych każdego dnia dodaje kolejną warstwę złożoności. Analiza tych dużych zbiorów wymaga specjalistycznych umiejętności i złożonego kodowania, co sprawia, że proces ten jest czasochłonny i wymaga wielu zasobów. Ponadto współpraca i dzielenie się wiedzą między zespołami mogą okazać się trudne, co prowadzi do rozbieżnych przepływów pracy i niemożności podejmowania przemyślanych decyzji. Warto także wspomnieć o bezpieczeństwie. Zarządzanie danymi w odpowiedni sposób jest jednym z głównych wyzwań, z którymi zmagają się organizacje. Zapewnienie ochrony przed naruszeniami i nieautoryzowanym dostępem jest jednak kluczem do utrzymania zaufania klientów i interesariuszy. Co więcej, wraz z wykładniczym wzrostem ilości danych, skalowanie narzędzi do wydajnego przetwarzania ich dużych zbiorów staje się koniecznością.

Czym jest Tableau?

Tableau to zaawansowane oprogramowanie do wizualizacji danych i analizy biznesowej. Jest to narzędzie do tworzenia interaktywnych i dynamicznych wykresów, diagramów, tabel i innych wizualizacji, które pozwalają użytkownikom na łatwą analizę i interpretację. Ujednolicając źródła danych, Tableau rozbija silosy oraz zapewnia płynny i ujednolicony widok informacji. Intuicyjny interfejs platformy i zaawansowane funkcje analityczne pozwalają użytkownikom analizować złożone dane bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy w zakresie kodowania. Ponadto kompleksowe funkcje wokół bezpieczeństwa i mechanizmy zarządzania danymi Tableau zapewniają, że dane pozostają chronione i są zarządzane zgodnie z przepisami. Buduje to zaufanie między użytkownikami i interesariuszami, zapewniając ich, że dane są bezpieczne na platformie.

Tableau zapewnia wgląd w dane w czasie rzeczywistym, umożliwiając firmom podejmowanie szybkich i świadomych decyzji. Ta elastyczność jest kluczowa w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym w każdej chwili mogą pojawić się zarówno nowe możliwości jak i niespodziewane wyzwania. Tableau staje się przewodnikiem, który pomaga organizacjom radzić sobie ze złożonymi sytuacjami i przekształcać dane w cenny zasób oraz w przewagę konkurencyjną.

 

Portfolio Tableau oraz CRM Analytics

W portfolio Tableau znajduje się wiele różnych produktów.  Pierwszym, o którym warto wspomnieć, jest Tableau Server. Dzięki niemu mamy możliwość bezpiecznie udostępniać i publikować nasze interaktywne pulpity nawigacyjne i wspólnie ze swoim zespołem na nich pracować. Widząc Tableau Cloud na pewno odgadniesz, że chodzi o dane w chmurze. Tableau Cloud pozwala na dostęp do Tableau w dowolnym miejscu i czasie. Tutaj również możesz współpracować, dzielić się spostrzeżeniami i korzystać z automatycznych aktualizacji.

Tableau Desktop to podstawa pracy w wielu firmach. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi „drag & drop” możesz połączyć się z dowolnym źródłem danych i błyskawicznie tworzyć robiące wrażenie wizualizacje. W łatwy sposób wyczyścisz i przygotujesz dane do analizy. Jeśli jesteś użytkownikiem platformy Salesforce i chcesz wzbogacić swoją pracę o inteligentne analizy i wizualizacje, CRM Analytics to produkt dla Ciebie. Łączy on Salesforce, wiodącą platformę CRM, i Tableau, superbohatera analizy danych. Użytkownicy CRM Analytics korzystają z pełnej integracji z danymi Salesforce, eksplorują dane i tworzą przydatne wizualizacje, które wykorzystują w środowisku CRM na różnych urządzeniach. Mają dostęp do analiz w czasie rzeczywistym, również w podróży i poza biurem. Ten dynamiczny duet przenosi grę CRM na wyższy poziom, zapewniając narzędzia potrzebne do podejmowania świadomych decyzji w procesach budowania relacji z klientami i podwyższania wyników sprzedażowych.

 

Salesforce Data Cloud for Tableau

Pamiętasz jeszcze co to Salesforce Data Cloud? Jeśli nie, koniecznie oglądnij poprzedni odcinek “Salesforce na wyciągnięcie ręki” lub przeczytaj artykuł na jego temat.  Data Cloud daje dostęp do wszystkich danych z instancji Salesforce w Tableau. Dzięki temu można łatwiej, w czasie rzeczywistym, wizualizować, automatyzować, eksplorować i działać na danych – z dowolnego źródła – i śledzić najważniejsze wskaźniki kluczowe dla biznesu. Dodatkowa korzyść to możliwość znacznego zmniejszenia kosztów poprzez konsolidację inwestycji w przechowywanie danych. Już nie musisz kopiować danych – z Data Cloud analityka jest możliwa na podstawie wielu różnych źródeł na zasadzie no-copy.

___

 

Aby uzyskać więcej informacji, również w formie wideo lub podcastu, odwiedź stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/



Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Przedsiębiorstwa stawiają na sztuczną inteligencję

Według najnowszego raportu Banku Światowego „Global Economic Prospects”, rosnąca niepewność w zakresie handlu światowego i polityki może osłabić wzrost gospodarczy o 2,3% w 2025 r., co będzie miało wpływ zarówno na główne gospodarki, jak i na rynki wschodzące. W obliczu tych trudności, wiele firm przyspiesza plany wdrożenia sztucznej inteligencji, dążąc do osiągnięcia nowego poziomu wydajności i oszczędności. W badaniu przeprowadzonym przez McKinsey w marcu 2025 r. 78% respondentów stwierdziło, że ich organizacje już wykorzystują sztuczną inteligencję w co najmniej jednej funkcji biznesowej, co stanowi wzrost w porównaniu z 72% na początku 2024 r. i 55% rok wcześniej. Ujmując rzecz najprościej, sztuczna inteligencja jest najbardziej transformacyjną technologią naszych czasów. Jej najnowsza wersja, agentowa sztuczna inteligencja – zawsze aktywni inteligentni agenci, którzy potrafią uczyć się, rozumować i samodzielnie wykonywać zadania – zmieni sposób, w jaki firmy działają, konkurują i optymalizują swoją pracę. Dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do konkretnej strategii AI, przygotowanie infrastruktury technologicznej oraz zrozumienie wskaźników definiujących sukces to podstawowe filary pozwalające wykorzystać możliwości związane z agentową sztuczną inteligencją i osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI). Ukryta wartość automatyzacji Prawie połowa pracowników biurowych twierdzi, że poświęca czas na powtarzalne, mało wartościowe lub niezwiązane z ich pracą zadania. W wielu branżach nieefektywność operacyjna i niewykorzystane możliwości są głęboko ukryte w danych, procesach i przepływach pracy, wpływając na wszystko, od zaangażowania pracowników po wyniki finansowe. Pierwszym krokiem do pobudzenia wzrostu produktywności jest zidentyfikowanie czynników hamujących rozwój organizacji i znalezienie rozwiązań dla tych wyzwań; proces ten znany jest jako analiza wartości uwięzionej. Zacznij od zidentyfikowania obszarów, w których występują wysokowartościowe, ale mało wydajne procesy. Na przykład, czy istnieją zadania wykonywane ręcznie, które spowalniają pracę zespołów? Czy można je zautomatyzować? Które interakcje z klientami można bardziej spersonalizować? Wzmocnienie potencjału ludzkiego za pomocą cyfrowej siły roboczej ma kluczowe znaczenie dla realizacji ukrytej wartości, umożliwiając mądrzejsze i szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodne dane oraz poprawę spersonalizowanych interakcji z klientami na dużą skalę. Wystarczy wyobrazić sobie marketera, który nagle otrzymuje wsparcie zespołu agentów AI w zakresie opracowywania strategii, planowania i realizacji najlepszych w swojej klasie kampanii. Albo przedstawiciela handlowego, który ma natychmiastowy dostęp do analizy danych klientów w czasie rzeczywistym i prognoz dotyczących potencjalnych klientów, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Wprowadzanie agentów AI nie polega na zastępowaniu nimi ludzi, ale na umożliwieniu pracownikom skupienia się na tym, co robią najlepiej – myśleniu strategicznym, wprowadzaniu innowacji i budowaniu relacji z klientami. Pokonanie problemów związanych z produktywnością dzięki cyfrowej sile roboczej pozwala przedsiębiorstwom na zmianę priorytetów w zakresie dostępnych zasobów ludzkich tam, gdzie mogą one przynieść największe korzyści. Ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania nowych źródeł przychodów lub modeli biznesowych i jest podstawą do osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Kluczowe wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji Zalety cyfrowej siły roboczej w zakresie optymalizacji operacji są oczywiste. Jednak według firmy Gartner ponad 40% projektów agentowej sztucznej inteligencji zostanie anulowanych do końca 2027 r. z powodu niejasnej wartości biznesowej. Aby wykazać rzeczywisty zwrot z inwestycji, organizacje muszą skupić się na wydajności przedsiębiorstwa, zwiększając wartość biznesową poprzez jakość oferowanych usług, redukcję kosztów, szybkość działania oraz skalowanie. W przypadku zespołów obsługi klienta, pomiar ROI może obejmować ocenę satysfakcji klientów, np. poprawę jakości obsługi dzięki całodobowemu wsparciu we wszystkich kanałach, gdzie agentowa sztuczna inteligencja segreguje zgłoszenia i udziela szczegółowych instrukcji, używając naturalnych odpowiedzi. W przypadku zespołów sprzedaży, zwrot z inwestycji przejawia się w krótszym czasie reakcji i lepszej kwalifikacji potencjalnych klientów. Agentowa sztuczna inteligencja umożliwia skalowanie dzięki autonomicznej obsłudze klienta, odpowiadając na pytania dotyczące produktów, rozwiewając zastrzeżenia i umawiając spotkania, a także komunikując się z klientami za pośrednictwem odpowiednich kanałów, udzielając spersonalizowanych odpowiedzi. Wykorzystanie wskaźników – od wskaźników odrzuceń po wyniki satysfakcji klientów i oszczędności operacyjne – umożliwia organizacjom ocenę wydajności inicjatyw związanych z agentami i skuteczne obliczanie zwrotu z inwestycji. Długoterminowa wartość W czasach, gdy firmy na całym świecie zmagają się ze spadkiem wydajności i rosnącymi oczekiwaniami klientów, era agentowej sztucznej inteligencji stwarza okazję do osiągnięcia rzeczywistego wzrostu. Przedsiębiorstwa przyszłości, które są nastawione na sukces, zdają sobie sprawę z konieczności przyjęcia zupełnie nowego podejścia do pracy, inwestowania w sztuczną inteligencję i wdrażania jej we wszystkich obszarach działalności oraz umieszczenia ludzi i agentów AI na pierwszym planie tej zmiany. Chodzi o stworzenie nowego partnerstwa między ludźmi a technologią, które pozwoli nam sprostać dzisiejszym wyzwaniom, przyspieszyć produktywność i ostatecznie osiągnąć zwrot z inwestycji, który napędzi dalsze przemiany
Przedsiębiorstwa-stawiają-na-sztuczną-inteligencję

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń