Rozwiązania mobilne w serwisie

Rozwiązania mobilne w serwisie

Rozwiązania mobilne w serwisie. 8 sposobów na poprawę świadczonych usług z wykorzystaniem urządzeń mobilnych

„Klient nasz pan” – zasługuje tylko na to, co najlepsze! Aby stworzyć długoletnią relację z konsumentami, nie wystarczy mieć w ofercie produkty spełniające specyficzne wymagania klientów. Podstawą jest doskonały serwis. Ponieważ konserwacje i inne usługi często świadczone na miejscu u klienta, przy ich realizacji nieodzowne jest obecnie stosowanie urządzeń przenośnych połączonych z systemem ERP. Dzięki temu wszystkie istotne informacje są zawsze pod ręką w zaktualizowanej wersji.

Aktualne badania przeprowadzone przez International Data Group pod nazwą Cloud ERP 2021 wykazały, że urządzenia mobilne odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę w przedsiębiorstwach – również w serwisie. Decyzja o wdrożeniu systemu ERP z chmury dla ponad dwóch trzecich ankietowanych była podyktowana możliwością szerokiego zastosowania urządzeń mobilnych z gwarancją dostępu do wszystkich funkcji i danych z systemu ERP.

8 wskazówek

Dzięki naszym 8 wskazówkom możesz dowiedzieć się, jak przygotować Twój serwis na cyfrową i mobilną przyszłość.

Cyfrowo, nie analogowo

Biuro bez papieru to stanowisko pracy przyszłości, ale dla wielu przedsiębiorstw papierowe dokumenty i odręczne notatki nadal są nieodłączną częścią operacji biznesowych. Aby oszczędzać zasoby i zwiększyć tempo wewnętrznych procesów, należy pomyśleć o wprowadzeniu cyfrowych aplikacji mobilnych już dziś. Dzięki nim wszyscy pracownicy będą mogli znaleźć np. potrzebne formularze i listy kontrolne zebrane w jednym miejscu, gotowe do wykorzystania w kolejnym zleceniu.
 

Wykorzystanie istniejącej infrastruktury

Zmiana sposobu pracy na mobilną nie oznacza, że dotychczas wykorzystywany sprzęt komputerowy stanie się zbędny. Bardzo często dostępne smartfony, tablety itd. mogą zostać włączone do mobilnego wyposażenia serwisu. W najlepszym wypadku szczegółowy wykaz urządzeń mobilnych wraz z danymi technicznymi został już przygotowany. Taki wykaz pozwala na szybkie sprawdzenie czy wyposażenie jest wystarczające i jakich dodatkowych kosztów można uniknąć.
 

Udostępnianie danych procesu ad hoc

Bieten Sie Ihren Kunden verschiedene Servicemodelle an, sollte jede Position exakt definiert und der gesamte Prozess zentral hinterlegt sein. Ob zeit- oder laufzeitabhängige Wartung für Maschinen, individuelle Supportcalls oder spontane Serviceaufträge, die sich erst beim Kunden vor Ort ergeben – für jede Aufgabe sind valide Daten unverzichtbar. Mithilfe mobiler Endgeräte und einer ERP-Lösung erfolgt die Dateneingabe orts- und zeitunabhängig. Wichtigste Voraussetzungen: Kontextabhängiger Zugriff auf die notwendigen Informationen und eine einfache Benutzeroberfläche, die Ihren Mitarbeiter*innen die Arbeit erleichtert.
 

Cyfrowe planowanie akcji serwisowej jako prototyp

Stopniowe wprowadzanie cyfryzacji dyspozycji prowadzi do znacznego odciążenia dysponentów poprzez rozwiązania cyfrowe. Rozwiązania te uwzględniają m.in. dni świąteczne i nieobecności oraz indywidualne umiejętności i uprawnienia, które są niezbędne do wykonywania niektórych czynności. Grafiki i wizualizacje tras optycznie wspierają optymalne wykorzystanie zasobów, co pomaga w rozpoznaniu niezgodności na pierwszy rzut oka. Po zakończeniu fazy planowania można szybko i bez wyjątku skontaktować się z wszystkimi pracownikami i technikami za pośrednictwem rozwiązań mobilnych.
 

Intensyfikacja integracji

Aby umożliwić przeprowadzanie procesów cyfrowych z wykorzystaniem całej palety funkcji, urządzenia mobilne muszą być w pełni zintegrowane z modułem Serwisu systemu ERP. Tylko w taki sposób możliwe jest uzyskiwanie istotnych informacji ad hoc, ciągłe uzupełnianie dokumentacji oraz zgłaszanie zużycia materiałów i wykorzystanego czasu bezpośrednio do zafakturowania. Również inne systemy obsługujące procesy przygotowawcze i następcze powinny mieć stały dostęp do przepływu informacji – np. w celu planowania czasu pracy za pośrednictwem oprogramowania do zarządzania czasem.
 

Prosta dokumentacja za pomocą urządzeń mobilnych

Najczęstszym zadaniem pracowników serwisu jest usuwanie usterek na miejscu u klienta. Dzięki szybkim nagraniom lub zdjęciom przed i po wykonaniu naprawy można w łatwy sposób udokumentować wykonaną pracę. Znacząco ułatwia to również przygotowanie kolejnych możliwych akcji serwisowych przez techników. Poprzez wykorzystanie urządzeń mobilnych, jak np. smartfonów lub tabletów, materiały wizualne mogą zostać bezpośrednio przekazane do systemu zarządzania dokumentami i powiązane z odpowiednim projektem. Dzięki temu przy każdym zleceniu można oszczędzać cenny czas, który sumowany przez tygodnie i miesiące przybiera zwykle okazałe rozmiary.
 

Zdalna praca w trybie online i offline

Wydajne połączenie sieciowe jest nieodzownym elementem wszystkich procesów mobilnych uwzględniających transfer danych w czasie rzeczywistym. Co jednak zrobić, gdy technicy przeprowadzają naprawy w strefach bezpieczeństwa lub piwnicach, w których nie ma zasięgu sieci? Aby wprowadzane dane nie zostały utracone, konieczne są rozwiązania mobilnie dopuszczające pracę w trybie offline. Zapisują one zarejestrowane informacje i przekazują je automatycznie do systemu, gdy sieć jest ponownie dostępna.
 

Definiowanie specjalnych wskaźników

Obok wsparcia w zakresie operacyjnym w serwisie, rozwiązania mobilne stanową podstawę do podejmowania decyzji w oparciu o rzetelne dane. Dzięki cyfryzacji wszystkie dane strategiczne są dostępne centralnie w czasie rzeczywistym i mogą być wykorzystywane np. przez zarząd do modyfikowania oferty serwisowej lub rozszerzania palety produktów i usług.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Automatyzacja procesów produkcji mebli dzięki systemowi ERP

Produkcja mebli należy do szóstej w kolejności gałęzi przemysłu drzewno-papierniczego, a eksport osiąga wartość kilkunastu miliardów złotych. Polskie meblarstwo przeżywa rozkwit i zyskuje uznanie na rynku międzynarodowym. Z drugiej strony producenci muszą liczyć się z brakiem kadry i coraz silniejszą konkurencją. Rozwiązaniem jest automatyzacja procesów, a konkretnie wdrożenie systemu ERP, który umożliwi efektywne planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji. Meble produkowane w Polsce są jednym z najlepszych polskich towarów eksportowych. Polska jest szóstym producentem i czwartym eksporterem mebli na świecie, zajmuje tym samym pozycję jednego z liderów w branży. Branża meblarska zajmuje strategiczną pozycję w rozwoju gospodarczym kraju, co potwierdzają statystyki Głównego Urzędu Statystycznego. Wskazują, że w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku eksport wzrósł o kolejne 3,6% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016, a jego wartość wyniosła ponad 17 mld zł; z kolei wartość importu przekroczyła 4 mld zł, co oznacza stały wzrost rok do roku. Jednakże utrzymanie rozwoju przemysłu meblarskiego na wysokim poziomie wymaga zastosowania przez przedsiębiorstwa rozwiązań, które przełożą się na wzrost wydajności i rentowności przedsięwzięcia. System ERP dla producentów mebli to dedykowane narzędzie, dzięki któremu konkurowanie na rynkach zagranicznych będzie w ogóle możliwe, a to za sprawą efektywnej automatyzacji procesów produkcji. Przekonała się o tym firma eibe Produktion+Vertrieb GmbH & Co. KG, której zakład produkcyjny w Röttingen uważany jest za jeden z najnowocześniejszych w Europie – buduje i produkuje urządzenia i meble do zabaw. Aby sprostać wymaganiom w zakresie jakości i zaangażowania pracowników, producent opiera się na kompleksowym rozwiązaniu proALPHA ERP, którym zastąpiła technologicznie starzejące się centrum kontroli produkcji. Dzięki rozwiązaniu zyskała podgląd różnych linii produktów z różnymi procesami i czasami produkcyjnymi, bardziej wydajne przetwarzanie zamówień i minimalizację kosztów magazynowania dzięki planowaniu produkcji na bieżąco, ulepszyła się również obsługa klienta za sprawą mobilnego dostępu do wszystkich danych. Więcej szczegółów na stronie proALPHA System ERP dla producentów mebli Producenci mebli zmagają się z rozproszeniem informacji i systemów odnoszących się do całego procesu produkcji. Z jednej strony osobne programy i dane do projektowania mebli, programy inżynierskie CAD, systemy zarządzania firmą i produkcją ERP/MRP, programy do opracowywania katalogów, narzędzia do przygotowywania cenników, programy do aranżacji wnętrz, a z drugiej strony systemy zarządzające sprzedażą, zamówieniami, produkcją i logistyką. W przypadku takiego rozproszenia zmniejsza się elastyczność produkcyjna i konfiguracyjna mebli, dlatego idealnym rozwiązaniem jest scalenie wszystkich informacji w jednym programie automatyzującym procesy – w systemie ERP przeznaczonym dla producentów mebli. Automatyzacja procesów produkcji mebli to warunek terminowej realizacji zamówień, poprawy elastyczności i dostosowania się do rosnących wymagań rynku. Zwłaszcza że od fabryk wymaga się realizacji koncepcji Przemysłu 4.0, która obejmuje cyfryzację gospodarki poprzez wdrożenia i zwiększenie świadomości w zakresie korzyści płynących z automatyzacji i robotyzacji. Tymczasem okazuje się, że producenci mebli wciąż są bliżej idei 2.5. W 2016 roku przeprowadzono badania stopnia automatyzacji polskich firm, z których wynika, że tylko 15 proc. krajowych zakładów produkcyjnych jest w pełni zautomatyzowanych. W przypadku 76 proc. fabryk występuje częściowa automatyzacja, natomiast u 9 proc. wskazano brak automatyzacji. Do tego niewielka część przedsiębiorstw korzysta z systemów IT do zarządzania i sterowania produkcją, zatem przed polską branżą meblarską stoi wyzwanie w postaci przeprowadzenia reorganizacji produkcji w taki sposób, aby wkroczenie w Przemysł 4.0 było płynne i w ogóle możliwe. Korzyści z automatyzacji procesów produkcji mebli Automatyzacja produkcji przynosi wiele korzyści, najważniejszym rezultatem jest poprawa elastyczności produkcyjnej i dostosowanie się do rosnących wymagań rynku. W tej branży liczy się przede wszystkim wydajność i elastyczność, ponieważ to szybkość działania i jakość oferowanych towarów są decydujące. Warunkiem uzyskania takich wyników jest wdrożenie systemu do planowania produkcji, który ułatwi i pomoże wytworzyć i zrealizować zróżnicowane wyroby przy maksymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów. 5 najważniejszych korzyści z wdrożenia ERP dla producentów mebli: Optymalizuje pracę ludzi i maszyn. Umożliwia sprawniejsze zarządzanie przepływem materiałów. Zwiększa wydajność. Ogranicza koszty mediów (głównie energii elektrycznej i sprężonego powietrza). Minimalizuje błędy i zapobiega awariom. Znakomitym przykładem zastosowania automatyzacji w produkcji mebli jest firma AICHINGER GmbH z siedzibą w Wendelstein w Niemczech oferująca rozwiązania do aranżacji wnętrz dla przemysłu spożywczego. Dostarcza urządzenia, oświetlenia i profesjonalne kuchnie dla piekarni, kawiarni, sklepów mięsnych, delikatesów, supermarketów, restauracji i hoteli na całym świecie. W portfolio znajdują się duże projekty o powierzchni do 1500 mkw, które realizowane są w ekspresowym tempie (np. część usługowo-spożywcza na lotnisku w Wiedniu). Aby efektywnie zarządzać ponad 2000 indywidualnymi projektami rocznie, przy zachowaniu ogromnej ich różnorodności, firma zdecydowała się wdrożyć kompletne rozwiązanie proALPHA ERP. Block Quote Producenci mebli stoją przed nową rewolucją przemysłową i powinni być gotowi inwestować w nowoczesne systemy. Wprowadzenie automatyzacji procesów produkcji mebli jest kluczem utrzymania tytułu lidera na rynku, a także szansą na znalezienie się w ścisłej czołówce najlepszych producentów na świecie. Jak pokazują przykłady wdrożeń systemów ERP, odpowiednie narzędzie jest dostępne i doskonale sprawdza się w praktyce, umożliwiając planowanie i nadzorowanie produkcji krok po kroku.
Automatyzacja-procesów-produkcji-mebli-dzięki-systemowi-ERP
Proalpha_logo
zweryfikowano

0/5

Proalpha

ERP dla produkcji


Proalpha
Lubuskie
1700 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Tworzywa sztuczne
Opis
Grupa Proalpha to firma funkcjonująca na rynku od 30 lat, obsługująca ponad 8 tysięcy klientów na całym świecie. System proALPHA ERP jest przeznaczony dla średnich przedsiębiorstw produkcyjnych i dostępny jest w 15 wersjach językowych....
rozwiń