Robotyzacja-–-Przegląd-procesów_-w-których-wyręczą-Cię-roboty-enova365

Robotyzacja – Przegląd procesów, w których wyręczą Cię roboty enova365

Tempo robotyzacji przyspiesza i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał w najbliższym czasie zwolnić. Czym dokładnie jest robotyzacja i w jakich działaniach może nas wyręczyć? Dowiedz się, jakie możliwości mają roboty enova365 i w jakiej pracy mogą Ci pomóc. 

Najważniejsze informacje:

  • Robotyzacja jest formą automatyzacji, w której oprogramowanie wykonuje powtarzalne, standardowe zadania, które wymagały wcześniej interwencji człowieka.
  • Robotyzacja w biznesie przynosi korzyści w postaci redukcji kosztów, poprawy jakości produktów i usług oraz zwiększenia efektywności pracy.
  • Roboty enova365 automatyzują procesy biznesowe, usprawniając codzienną pracę oraz maksymalnie utrudniając popełnianie błędów. 
  • Wykorzystanie robotyzacji oznacza zastosowanie najnowszych technologii informatycznych do wsparcia pracowników w ich codziennych obowiązkach.

Co to jest robotyzacja?

Robotyzacja jest pojęciem, z którym coraz częściej spotykamy się nie tylko w kontekście produkcyjnym, ale też biznesowym. Choć robotyzacja procesów biznesowych może być porównana do procesu produkcyjnego, to jej wdrożenie ma na celu wsparcie pracy człowieka, a nie zastąpienie go. Jak więc można rozumieć robotyzację w przypadku procesów biznesowych? 

Definicja robotyzacji

Robotyzacją, w standardowym, ogólnym rozumieniu, jest zastępowanie pracy ludzkiej pracą robotów. 

Definicja ta odnosi się więc zarówno do procesów produkcyjnych, jak też biznesowych. W przypadku tych drugich narzędziem jest specjalne oprogramowanie.

Robotyzacja, w przypadku procesów biznesowych, jest formą automatyzacji biznesowej. Polega ona na tym, że specjalnie stworzone oprogramowanie wykonuje powtarzalne, standardowe zadania, które wymagały wcześniej interwencji człowieka.

Robotyzacja a automatyzacja

Choć z pozoru może się wydawać, że robotyzację można porównać do automatyzacji, to należy podkreślić, że robotyzacja jest tylko częścią składową procesu automatyzacji. Co oznacza, że automatyzacja istnieje bez robotyzacji, ale robotyzacja bez automatyzacji już nie. Robotyzacja jest więc pojęciem węższym.

Historia i rozwój robotyzacji

Robotyzacja procesów biznesowych jest nierozerwalnie związana z historią postępu technologicznego. Za początek procesu należy uznać lata 90. XX wieku, kiedy organizacje zaczęły implementować pierwsze systemy zarządzania procesami biznesowymi (BPA, ang. Business Process Automation) oraz oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM, ang. Customer Relationship Management).

Możliwości systemów stale ewoluowały od tego czasu. O ile na początku były to raczej proste zautomatyzowane arkusze kalkulacyjne, to obecnie są to zaawansowane systemy wykorzystujące nierzadko sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, zdolne do wykonywania skomplikowanych analiz oraz podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.

Na rozwój robotyzacji duży wpływ miały różne technologie, dzięki którym możliwe było zwiększenie efektywności działań. Stały się one fundamentami rozwoju technologii robotycznych. O czym mowa?

Oprogramowanie do zarządzania procesami biznesowymi (BPM)

Pozwala na projektowanie procesów w wizualny sposób. W efekcie możliwe jest lepsze ich zrozumienie, monitorowanie oraz doskonalenie. BPM jest zbiorem technik i narzędzi służących do analizy, modelowania, automatyzacji i optymalizacji procesów biznesowych. Wykorzystanie oprogramowania BPM umożliwia lepsze zarządzanie procesami, zwiększa efektywność, a także prowadzi do obniżenia kosztów i poprawy jakości usług.

Robotyczna automatyzacja procesów (RPA)

Technologia pozwalająca na automatyzację powtarzalnych, rutynowych działań za pomocą symulacji interakcji człowieka z interfejsami aplikacji komputerowych. Roboty stosowane w ramach technologii RPA są w stanie logować się do aplikacji oraz wprowadzać konkretne dane, dokonywać obliczeń, jak też wykonywać inne działania. Dzięki temu możliwe jest zautomatyzowanie procesów i zadań, zwiększenie precyzji i prędkości wykonywanej pracy oraz zredukowanie potrzeby udziału człowieka w danym procesie.

Sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe (ML)

Sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe to bez wątpienia technologie przełomowe dla automatyzacji. Ich zastosowanie umożliwiło nie tylko efektywniejsze wykonywanie zaprogramowanych działań, ale też uczenie się z doświadczeń oraz dostosowywanie się do stale zmieniających się warunków. AI oraz ML pozwalają na automatyzację bardziej skomplikowanych zadań, które wymagają analizy danych. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego możliwy jest stały rozwój robotyzacji oraz oferowanie coraz lepszych rozwiązań

Znaczenie robotyzacji w biznesie

Robotyzacja w biznesie oznacza wykorzystanie technologii w wielu obszarach działalności organizacji. Przynosi korzyści w postaci redukcji kosztów, poprawy jakości produktów i usług oraz zwiększenia efektywności pracy. Robotyzacja i automatyzacja pozwalają na lepsze wykorzystanie czasu i potencjału pracowników, dzięki oddelegowaniu rutynowych czynności robotom. Robotyzację można wprowadzić w praktycznie każdej branży. Jeśli w danej organizacji istnieją procesy biznesowe, które są powtarzalne i oparte o konkretne reguły, to robotyzacja może być korzystnym rozwiązaniem. 

Roboty enova365 – jak działają?

enova365 jest systemem ERP, który wykorzystuje nowoczesne technologie robotyczne i jest w stanie obsłużyć wszystkie obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, automatyzując procesy w działach:

  • finanse i księgowość, 
  • kadry, płace i HR, 
  • projekty i usługi, 
  • sprzedaż i CRM, 
  • Business Intelligence, 
  • handel i magazyn, 
  • procesy, 
  • nieruchomości, 
  • produkcja.

Roboty enova365 automatyzują procesy biznesowe, usprawniając codzienną pracę oraz maksymalnie utrudniają popełnianie błędów. Umożliwia to, między innymi, Harmonogram zadań, czyli część systemu enova365, która pozwala na inicjowanie określonych działań czy prac o określonej porze, lub wtedy, gdy w enova365 wystąpi konkretne zdarzenie. 

Więcej o tym, jak działa Harmonogram zadań w enova365 dowiesz się z artykułu Harmonogram zadań w ERP – jak może usprawnić procesy w firmie?

Procesy, w których wyręczą Cię roboty enova365

Funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa opiera się na wielu procesach, a ich usprawnienie jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Zwiększenie efektywności i wydajności procesów jest możliwe dzięki enova365. 

Roboty enova365 są w stanie wykonywać określone zadania, które są wywoływane o konkretnych porach przez wspomniany wyżej Harmonogram zadań. Konfiguracja oraz zarządzanie zadaniami jest możliwe w module Workflow. W jakich działaniach mogą nas wyręczyć roboty enova365? Jest ich wiele. Na przykład:

  • automatyczne księgowanie dokumentów,
  • automatyczna weryfikacja czasu pracy z tworzeniem wniosków o korektę RCP,
  • tworzenie raportu fiskalnego dla paragonów,
  • przypomnienie o nadchodzących płatnościach za fakturę VAT,
  • przypomnienie o przeterminowanej płatności,
  • import czasów pracy,
  • import wyciągów bankowych dla wskazanej ewidencji,
  • import pliku XML ze wskazanej ścieżki,
  • informacje na temat statusu VAT kontrahentów w bazie Ministerstwa Finansów,
  • informacje na temat statusu VIES kontrahentów w bazie Komisji Europejskiej,
  • wysyłka wiadomości SMS do pracownika z życzeniami urodzinowymi,
  • powiadomienie do pracowników o oczekujących zadaniach do wykonania,
  • oczyszczanie systemu z przeterminowanych przypomnień,
  • pobieranie kursów walut.

Ponadto istnieje także możliwość tworzenia własnych zadań.

Korzyści z wdrożenia robotyzacji z enova365

Zwiększenie efektywności i redukcja kosztów operacyjnych

Wykorzystanie robotyzacji oznacza zastosowanie najnowszych technologii informatycznych do wsparcia pracowników w ich codziennych obowiązkach. Oddanie żmudnych, powtarzalnych działań zaawansowanym systemom podnosi efektywność pracy oraz pozwala na redukcję kosztów. 

Automatyzacja rutynowych działań odciąża pracowników, którzy dzięki temu zyskują więcej czasu na bardziej złożone działania. Organizacje mogą w ten sposób osiągać lepsze wyniki przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów pracy. 

oszczędności wygenerowane dzięki wdrożeniu enova365

Robotyzacja oznacza także szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o konkretne dane w czasie rzeczywistym. 

Większa efektywność przedsiębiorstwa przekłada się również na lepszą jakość usług i większą satysfakcję klientów

Zwiększenie efektywności w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, finansowymi oraz materialnymi oznacza lepsze zarządzanie, a co za tym idzie większe zyski, większą elastyczność finansową, a także możliwość inwestowania w badania i rozwój. 

Poprawa jakości i dokładności

Robotyzacja nie tylko zmniejsza pracochłonność procesów, ale też do minimum ogranicza liczbę błędów popełnianych przez użytkowników. Ma to ogromne znaczenie w praktycznie każdym obszarze działalności firmy, szczególnie w przypadku finansów, zakupów, zarządzania zasobami ludzkimi, czy relacjach z klientami. 

Zwiększenie satysfakcji klientów

Wdrożenie robotyzacji ma wpływ na zarządzanie relacjami z klientami. Współczesne narzędzia umożliwiają lepsze dostosowanie usług poprzez zrozumienie indywidualnych potrzeb i preferencji. W ten sposób oferty mogą być bardziej satysfakcjonujące i angażujące. 

Robotyzacja oznacza również usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta. Przetwarzanie zamówień, fakturowanie i obsługa posprzedażowa to tylko niektóre z procesów, które dzięki wykorzystaniu robotyzacji i automatyzacji działają lepiej i szybciej.

Podniesienie jakości obsługi klientów sprawia, że przedsiębiorstwo ma szansę stać się bardziej konkurencyjne na rynku, pozyskując nowych klientów bez dużych wydatków poniesionych na reklamę. 

Przykłady wdrożeń robotyzacji z enova365

System ERP enova365 został z powodzeniem wdrożony w ponad 18 000 przedsiębiorstw z różnych branż. 

Jednym z nich jest firma produkcyjna WUWER sp. z o.o., która poszukiwała rozwiązań, które pozwoliłyby na usprawnienie operacji, zwiększenie efektywności oraz poprawę raportowania i analizy danych. System enova365 usprawnił procesy w wielu obszarach przedsiębiorstwa – od logistyki po produkcję. Przeczytaj case study

System enova365 sprawdził się również w firmie OneMoreBeer sp. z o.o., która dzięki oprogramowaniu ERP pracuje efektywniej. Przedsiębiorstwo zyskało kontrolę nad stanami magazynowymi, wyeliminowało pomyłki podczas wydawania towaru oraz zautomatyzowało proces sprzedaży i inwentaryzacji. Ponadto zyskało możliwość obsługi wielu procesów oraz skuteczne zarządzanie zasobami firmy. Przeczytaj case study

To tylko niektóre z wielu przykładów pomyślnego wdrożenia systemu ERP enova365 i wykorzystania robotyzacji i automatyzacji w przedsiębiorstwach. Więcej case study znajdziesz na naszym blogu.

Podsumowanie

Robotyzacja i automatyzacja mają coraz większe znaczenie dla zachowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Tempo wykorzystania tych rozwiązań stale przyspiesza. Technologie te mają zastosowanie w bardzo wielu branżach, usprawniając codzienną pracę i uwalniając potencjał pracowników. 

Nie czekaj, aż konkurencja wyprzedzi Cię w technologicznym wyścigu. Już dziś zadbaj o swoją przyszłość i sprawdź, jak może Ci pomóc enova365! Jeszcze dziś bezpłatnie przetestuj system pobierając demo lub umów się na prezentację.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

E-paragon – od kiedy można go wystawiać?

Czy wiesz, że e-paragon może wkrótce wyprzeć swoją papierową wersję? To kolejny krok na drodze do cyfryzacji i automatyzacji branży handlowej, który pozwala na obniżenie kosztów, szybszą obsługę klientów i sprzyjające środowisku odpapierzenie firmy. Dowiedz się, jak wystawić e-paragon w enova365. Co to jest e-paragon? E-paragon jest elektroniczną wersją dokumentu fiskalnego, który jest bardzo dobrze znany. Otrzymujesz go przy okazji prywatnych zakupów jako potwierdzenie zawarcia transakcji. Paragon elektroniczny ma być jego odpowiednikiem wystawianym przez specjalne kasy online, przesyłanym (na życzenie kupującego) na wybrany przez niego adres e-mail lub numer telefonu oraz do Centralnego Repozytorium Kas (CRK). Oznacza to, że w przeciwieństwie do paragonu standardowego, nie ma potrzeby jego wydruku. Zgodnie z § 25 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących e-paragon powinien zawierać dokładnie takie same informacje, jakie znajdują się na paragonie papierowym, czyli: nazwę podatnika wraz z adresem punktu sprzedaży lub adresem siedziby podatnika, NIP podatnika, kolejny numer wydruku, datę, godzinę i minutę wydruku dokumentu, nazwę „Paragon fiskalny”, cenę towaru lub usługi i jego/jej nazwę umożliwiającą identyfikację, cenę jednostkową towaru lub usługi, ilość i wartość sumaryczną sprzedanego towaru lub wykonanej usługi, wartości wszelkich udzielonych rabatów, wartość podatków dla poszczególnych pozycji paragonu, sumę podatków, łączną wartość sprzedaży brutto, numer kasy i oznaczenie kasjera (gdy jest więcej niż jedno stanowisko kasowe), NIP nabywcy (na jego żądanie). Wśród zalet e-paragonu dla sprzedawcy można wymienić oszczędność kosztów, lepszą integrację e-paragonów z systemami księgowymi oraz łatwiejszą analizę sprzedaży na podstawie wystawionych dokumentów. Nabywca z kolei może w prosty sposób przechowywać e-paragony (np. przy pomocy aplikacji) i łatwiej korzystać z reklamacji i ze zwrotów. Ponadto brak konieczności drukowania papierowego dokumentu jest lepszy dla środowiska. W jaki sposób e-paragony oszczędzają czas? Przykłady Sklep internetowy nie musi już drukować paragonów i umieszczać ich w paczce, wysyłanej do klienta, bo klient może otrzymać paragon na przykład e-mailem. Sklep stacjonarny także może wysyłać e-paragon przez e-mail zamiast drukować paragon papierowy. Klient musi tylko wyrazić taką chęć i podać numer telefonu, a paragon do niego trafi. Oba rodzaje sklepów oszczędzają na kosztach serwisowania drukarek i materiałach eksploatacyjnych. E-paragon – od kiedy można go wystawić? Podstawą prawną, która umożliwia wystawianie e-paragonów, jest pakiet SLIM VAT 3, czyli nowelizacja ustawy o VAT z 26 maja 2023 roku. Zakłada ona, że paragony elektroniczne można wystawiać od 15 września 2023.  W celu wystawienia e-paragonu konieczne jest (zgodnie z art. 111 ust 3a pkt 1 ustawy o VAT) uzyskanie zgody nabywcy, która może zostać wyrażona: przy jednoczesnym zaakceptowaniu regulaminu sprzedaży, w ramach którego została ona uwzględniona (musi on mieć jednak zapis pozwalający na rezygnację z niej), w momencie dokonywania zakupu, np. poprzez ustne potwierdzenie lub (w przypadku zakupów online) wybór opcji „e-paragon” w systemie transakcyjnym sklepu, za pośrednictwem aplikacji bądź strony internetowej (np. poprzez wypełnienie dedykowanego formularza). Jak wystawić e-paragon? Wspomniana wyżej zgoda nie jest jedynym wymogiem pozwalającym na to, by móc wprowadzić e-paragon. Jak wystawić go w pełni poprawnie?  15 września 2023 r. Ministerstwo Finansów udostępniło platformę o nazwie HUB Paragonowy oraz aplikację mobilną e-paragony 2.0. Założeniem tego rozwiązania jest możliwość anonimowego wystawiania e-paragonów z wykorzystaniem kodu kreskowego generowanego w aplikacji mobilnej e-paragony 2.0.   enova365 umożliwia wystawianie e-paragonów w integracji z HUBem eparagony Kod generowany jest przez użytkownika aplikacji (kupującego), który podaje go do zeskanowania sprzedawcy. Po zeskanowaniu kodu kasa lub drukarka fiskalna prześle paragon w postaci elektronicznej do HUB-a Paragonowego, gdzie będzie on przechowywany przez okres 30 dni.  Użytkownik aplikacji e-paragony 2.0 ma możliwość pobrania paragonu oraz zapisania go na urządzeniu mobilnym lub w chmurze. Sama aplikacja pozwala także na digitalizację paragonów w formie papierowej.  Co jednak istotne, rozwiązanie zaproponowane przez Ministerstwo Finansów ma charakter dobrowolny. Oznacza to, że sprzedawcy mogą wystawiać e-paragony wykorzystując w tym celu własne aplikacje np. w powiązaniu z prowadzonymi programami lojalnościowymi. Możliwe jest także wystawianie paragonów wyłącznie w formie papierowej np. jeżeli sprzedawca nie posiada drukarki wspierającej komunikację z rządowym HUB-em Paragonowym.  Jak dostarczyć kupującemu e-paragon? Przepisy prawa określają 3 różne rozwiązania dotyczące sposobu dostarczenia e-paragonu. Nabywca powinien samodzielnie wybrać jeden z nich: dostarczenie SMS na podany numer telefonu, dostarczenie w wiadomości e-mail, dostarczenie do odpowiedniej aplikacji w urządzeniu mobilnym. Ten trzeci sposób wydaje się ciekawą możliwością dla wszystkich osób, które chcą mieć porządek w swoich dokumentach. Na rynku istnieje obecnie kilka tego rodzaju rozwiązań, a jednym z ważniejszych jest aplikacja „E-paragony” dostępna w AppStore i Google Play, przygotowana przez Ministerstwo Finansów. E-paragon a drukarka fiskalna Block Quote Wysyłkę e-paragonów na platformę rządową umożliwiają tylko wybrane modele drukarek fiskalnych. Jeżeli chcesz zacząć więc wystawiać e-paragony zweryfikuj, czy posiadane przez Ciebie urządzenia umożliwiają wysyłkę e-paragonów do HUB-a paragonowego Ministerstwa Finansów.   Jak działają e-paragony w enova365? Jak wspomnieliśmy, enova365 umożliwia wystawianie e-paragonów w integracji z platformą eparagony.pl. Pamiętaj jednak, że możesz wystawić e-paragon tylko na drukarce fiskalnej, która obsługuje takie dokumenty. Jak to działa? Informacje o wystawieniu e-paragonu mogą być wysyłane do klienta w postaci wiadomości e-mail, w których umieszczany jest link do wystawionego dokumentu. Wszystkie wystawione dokumenty są dostępne w systemie enova365. Każdy e-paragon wystawiony w integracji z platformą e-paragony jest przechowywany w postaci elektronicznej na tej platformie. Zastanawiasz się, jak system ERP enova365 wspiera firmy z branży handlowej i jak e-paragony działają w praktyce? Zachęcamy do bezpłatnego przetestowania systemu enova365.
E-paragon-od-kiedy-można-go-wystawiać
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń