Kingspan-wdrożył-rozwiązania-Salesforce

Kingspan wdrożył rozwiązania Salesforce

Kingspan jest światowym liderem w branży technologii izolacyjnych oraz systemowych rozwiązań dla budynków o niskiej emisyjności CO2 i wysokiej wydajności energetycznej. Dostarcza takie produkty jak płyty izolacyjne, doświetlanie światłem naturalnym czy systemy wentylacji i oddymiania. W ostatnich miesiącach we współpracy z Nextview Consulting zastosowali najnowsze rozwiązania Salesforce, światowego lidera technologii CRM, by usprawnić procesy wsparcia istniejących klientów i zawiązywania współpracy z nowymi.

Cel: usprawnić procesy i przyśpieszyć obsługę

Kingspan Light, Air + Water składa się z wielu oddziałów i obsługuje liczne kraje co generuje wyzwania z optymalizacją i ujednoliceniem procesów wewnętrznych. Dzięki funkcjonalnościom Salesforce z zakresu sprzedaży oraz obsługi zgłoszeń stało się możliwe realne przyspieszenie i uproszczenie ścieżki, przez jaką przechodzą zgłoszenia i zapytania klientów.

Field Service – zarządzanie pracą techników terenie nigdy nie było prostsze

Zlecenia często zgłaszane i obsługiwane są z dnia na dzień, a zarazem muszą być starannie planowane biorąc pod uwagę odległości, dostępność zasobów, obciążenie techników oraz warunki atmosferyczne. Dotychczas wszystkie te planowania były ręcznie spisywane i procesowane przez dyspozytorów. Potrzebny był system, który zapewniłby klarowny obraz harmonogramów, czynników dodatkowych oraz historii poprzednich zleceń. By to zapewnić, została podjęta decyzja o implementacji modułu

„Field Service” – zaawansowanej części Salesforce odpowiedzialnej za planowanie pracy techników w terenie i wsparcia realizacji tychże zleceń na urządzeniach mobilnych.

Technicy zostali wyposażeni w tablety, za pomocą których mogą mieć dostęp do wszystkich niezbędnych informacji do wykonania naprawy bądź przeglądu oraz spisania rezultatów wizyty. Dane te mogą być wykorzystane do usprawnienia serwisów wykonywanych w przyszłości.

Polski oddział Kingspan pionierem

W styczniu 2024 roku Polska jako pierwszy z krajów, w których operuje firma Kingspan otrzymała dostęp do pełnego spektrum wdrażanych funkcjonalności w ramach tego wdrożenia. Pionierski charakter Polskiego oddziału Kingspan Light, Air + Water ukazuje gotowość do rozwoju firm położonych w naszym kraju. Od teraz, klienci chcący dokonać przeglądu bądź naprawy swych instalacji oddymiania i wentylacji są obsługiwani w całości wyłącznie przez system Salesforce – bez wsparcia dodatkowych narzędzi, arkuszy i wewnętrznej komunikacji. Ich zgłoszenie jest wprowadzane do systemu, gdzie wszelkie wymagane informacje do realizacji zgłoszenia są przechowywane i wykorzystywane do przydzielenia zlecenia odpowiednim technikom z pomocą modułu Field Service. 

-Działalność na polskim rynku budowlanym wymaga sprawdzonych i dobrych rozwiązań.

Takie rozwiązania są w stanie dostarczyć wyłącznie firmy, które mają odpowiednie zaplecze kadry specjalistów. Nextview zapewniło nam pełne, profesjonalne wsparcie na etapie wdrożenia programu Field Service Lightening w dziale serwisu. Dzięki indywidualnemu podejściu i ogromnemu zaangażowaniu NV dziś jako organizacja świadczymy usługi najwyższej jakości, które w pełni doceniają nasi Klienci – komentuje Marcin Pielaszek, Head of Technical and Service Department, Kingspan Light, Air + Water

Rozwiązanie zostało przygotowane przez Nextview Consulting – jednego z wiodących partnerów Salesforce w Europie, który zatrudnia niemal 200 specjalistów ds. wdrożenia Salesforce w pięciu krajach: Holandii, Polsce, Niemczech, Czechach i Szwecji. Wdrożenie zostało przeprowadzone kompleksowo, zaczynając od szczegółowej analizy z wykorzystaniem technik Design Thinkingu by pokryć wszystkie potrzeby klienta i dokładnie zmapować procesy biznesowe.

Sama realizacja została dokonana szybko i sprawnie dzięki bliskiej współpracy z klientem. Kluczowe okazało się przebywanie blisko z prawdziwymi użytkownikami przyszłego systemu i osobami decyzyjnymi. Poprzez zawiązanie dobrych relacji oraz kooperację na żywo w biurze klienta, możliwe było wyłapanie wszelkich ważnych aspektów oraz zwinne reagowanie na nowe wnioski wynikające w trakcie implementacji. Dzięki temu rozwiązanie zostało dostarczone na czas, a zarazem było dostosowane w trakcie wdrożenia a wskutek ewoluującej wizji końcowego produktu –  dodaje Mieszko Rożej, Digital Experience Competence Lead, Nextview Consulting

Spektakularne efekty wdrożenia

Dzięki zastosowanemu systemowi liczba opóźnionych, przekładanych bądź anulowanych zgłoszeń zmalała niemalże do zera, a zarazem czas planowania zleceń został znacząco zredukowany. Technicy powracający do stałych klientów w przyszłych latach będą widzieli historię poprzednich napraw i przeglądów i będą mogli szybciej identyfikować nieprawidłowości co może pomóc w skróceniu wizyt serwisowych.

O Kingspan

Grupa Kingspan jest wiodącym światowym dostawcą technologii izolacyjnych i kompletnych systemowych rozwiązań dla budynków o wysokiej wydajności energetycznej i niskiej emisji CO2. Naszą misją jest przyspieszenie realizacji przyszłości o zerowej emisji netto, której celem jest dobrobyt ludzi i planety.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Przedsiębiorstwa stawiają na sztuczną inteligencję

Według najnowszego raportu Banku Światowego „Global Economic Prospects”, rosnąca niepewność w zakresie handlu światowego i polityki może osłabić wzrost gospodarczy o 2,3% w 2025 r., co będzie miało wpływ zarówno na główne gospodarki, jak i na rynki wschodzące. W obliczu tych trudności, wiele firm przyspiesza plany wdrożenia sztucznej inteligencji, dążąc do osiągnięcia nowego poziomu wydajności i oszczędności. W badaniu przeprowadzonym przez McKinsey w marcu 2025 r. 78% respondentów stwierdziło, że ich organizacje już wykorzystują sztuczną inteligencję w co najmniej jednej funkcji biznesowej, co stanowi wzrost w porównaniu z 72% na początku 2024 r. i 55% rok wcześniej. Ujmując rzecz najprościej, sztuczna inteligencja jest najbardziej transformacyjną technologią naszych czasów. Jej najnowsza wersja, agentowa sztuczna inteligencja – zawsze aktywni inteligentni agenci, którzy potrafią uczyć się, rozumować i samodzielnie wykonywać zadania – zmieni sposób, w jaki firmy działają, konkurują i optymalizują swoją pracę. Dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do konkretnej strategii AI, przygotowanie infrastruktury technologicznej oraz zrozumienie wskaźników definiujących sukces to podstawowe filary pozwalające wykorzystać możliwości związane z agentową sztuczną inteligencją i osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI). Ukryta wartość automatyzacji Prawie połowa pracowników biurowych twierdzi, że poświęca czas na powtarzalne, mało wartościowe lub niezwiązane z ich pracą zadania. W wielu branżach nieefektywność operacyjna i niewykorzystane możliwości są głęboko ukryte w danych, procesach i przepływach pracy, wpływając na wszystko, od zaangażowania pracowników po wyniki finansowe. Pierwszym krokiem do pobudzenia wzrostu produktywności jest zidentyfikowanie czynników hamujących rozwój organizacji i znalezienie rozwiązań dla tych wyzwań; proces ten znany jest jako analiza wartości uwięzionej. Zacznij od zidentyfikowania obszarów, w których występują wysokowartościowe, ale mało wydajne procesy. Na przykład, czy istnieją zadania wykonywane ręcznie, które spowalniają pracę zespołów? Czy można je zautomatyzować? Które interakcje z klientami można bardziej spersonalizować? Wzmocnienie potencjału ludzkiego za pomocą cyfrowej siły roboczej ma kluczowe znaczenie dla realizacji ukrytej wartości, umożliwiając mądrzejsze i szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodne dane oraz poprawę spersonalizowanych interakcji z klientami na dużą skalę. Wystarczy wyobrazić sobie marketera, który nagle otrzymuje wsparcie zespołu agentów AI w zakresie opracowywania strategii, planowania i realizacji najlepszych w swojej klasie kampanii. Albo przedstawiciela handlowego, który ma natychmiastowy dostęp do analizy danych klientów w czasie rzeczywistym i prognoz dotyczących potencjalnych klientów, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Wprowadzanie agentów AI nie polega na zastępowaniu nimi ludzi, ale na umożliwieniu pracownikom skupienia się na tym, co robią najlepiej – myśleniu strategicznym, wprowadzaniu innowacji i budowaniu relacji z klientami. Pokonanie problemów związanych z produktywnością dzięki cyfrowej sile roboczej pozwala przedsiębiorstwom na zmianę priorytetów w zakresie dostępnych zasobów ludzkich tam, gdzie mogą one przynieść największe korzyści. Ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania nowych źródeł przychodów lub modeli biznesowych i jest podstawą do osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Kluczowe wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji Zalety cyfrowej siły roboczej w zakresie optymalizacji operacji są oczywiste. Jednak według firmy Gartner ponad 40% projektów agentowej sztucznej inteligencji zostanie anulowanych do końca 2027 r. z powodu niejasnej wartości biznesowej. Aby wykazać rzeczywisty zwrot z inwestycji, organizacje muszą skupić się na wydajności przedsiębiorstwa, zwiększając wartość biznesową poprzez jakość oferowanych usług, redukcję kosztów, szybkość działania oraz skalowanie. W przypadku zespołów obsługi klienta, pomiar ROI może obejmować ocenę satysfakcji klientów, np. poprawę jakości obsługi dzięki całodobowemu wsparciu we wszystkich kanałach, gdzie agentowa sztuczna inteligencja segreguje zgłoszenia i udziela szczegółowych instrukcji, używając naturalnych odpowiedzi. W przypadku zespołów sprzedaży, zwrot z inwestycji przejawia się w krótszym czasie reakcji i lepszej kwalifikacji potencjalnych klientów. Agentowa sztuczna inteligencja umożliwia skalowanie dzięki autonomicznej obsłudze klienta, odpowiadając na pytania dotyczące produktów, rozwiewając zastrzeżenia i umawiając spotkania, a także komunikując się z klientami za pośrednictwem odpowiednich kanałów, udzielając spersonalizowanych odpowiedzi. Wykorzystanie wskaźników – od wskaźników odrzuceń po wyniki satysfakcji klientów i oszczędności operacyjne – umożliwia organizacjom ocenę wydajności inicjatyw związanych z agentami i skuteczne obliczanie zwrotu z inwestycji. Długoterminowa wartość W czasach, gdy firmy na całym świecie zmagają się ze spadkiem wydajności i rosnącymi oczekiwaniami klientów, era agentowej sztucznej inteligencji stwarza okazję do osiągnięcia rzeczywistego wzrostu. Przedsiębiorstwa przyszłości, które są nastawione na sukces, zdają sobie sprawę z konieczności przyjęcia zupełnie nowego podejścia do pracy, inwestowania w sztuczną inteligencję i wdrażania jej we wszystkich obszarach działalności oraz umieszczenia ludzi i agentów AI na pierwszym planie tej zmiany. Chodzi o stworzenie nowego partnerstwa między ludźmi a technologią, które pozwoli nam sprostać dzisiejszym wyzwaniom, przyspieszyć produktywność i ostatecznie osiągnąć zwrot z inwestycji, który napędzi dalsze przemiany
Przedsiębiorstwa-stawiają-na-sztuczną-inteligencję

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń