Jak-generatywna-sztuczna-inteligencja-zmieni-doświadczenia-klientów

Jak generatywna sztuczna inteligencja zmieni doświadczenia klientów

Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie się na jej przyjęcie w przedsiębiorstwie. Połączenie technologii sztucznej inteligencji, automatyzacji na dużą skalę i analizy danych w czasie rzeczywistym może pomóc organizacjom zwiększyć produktywność pracowników i poprawić jakość obsługi klienta.

Generatywna sztuczna inteligencja – która nie tylko klasyfikuje lub przewiduje, ale tworzy własne treści z ludzką znajomością języka – nie tylko usprawni pracę, ale zasadniczo ją przekształci.

Sztuczna inteligencja oddaje w ręce każdego z nas narzędzia o niespotykanej dotąd mocy, elastyczności, a nawet personalizacji, wymagając do działania niewiele więcej, niż języka naturalnego. Pomaga nam w wielu aspektach naszego życia, przyjmując rolę supermocnych współpracowników.

Łączenie się z klientami na nowe sposoby

Badania Salesforce pokazują, że 65% konsumentów pozostanie lojalnymi wobec firm, które oferują bardziej spersonalizowane doświadczenie, a ponad 60% oczekuje od firm natychmiastowej reakcji na ich potrzeby oraz aktualnych informacji. Generatywna sztuczna inteligencja ma potencjał, aby podnieść jakość obsługi klienta i pomóc organizacjom łączyć się z klientami w nowe, bardziej dopasowane do potrzeb konsumentów sposoby.

Przykładowo, pracownicy działów obsługi klienta mogą automatycznie generować podsumowania na podstawie notatek z poprzednich spraw i automatycznie generować spersonalizowane odpowiedzi. W ten sposób, dzięki spersonalizowanym i przyspieszonym interakcjom serwisowym, zwiększa się zadowolenie klientów. Przedstawiciele handlowi mogą natomiast automatycznie generować zadania sprzedażowe, takie jak tworzenie wiadomości e-mail, planowanie spotkań i przygotowywanie się do następnej interakcji. Podobnie marketerzy mogą szybciej generować spersonalizowane treści, aby angażować klientów i potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty e-mail, urządzeń mobilnych, stron internetowych i reklam.

W marcu tego roku Salesforce uruchomił Einstein GPT, pierwszą na świecie generatywną technologię SI CRM, która dostarcza treści tworzone przez SI w każdej interakcji sprzedaży, usług, marketingu, handlu i IT na ogromną skalę.

Sztuczna inteligencja nie jest oczywiście tym, co najbardziej wpływa na rozwój biznesu i utrzymanie klientów. W każdej branży koszty i dostępność produktów i usług są jednymi z kilku czynników, które wspierają lub utrudniają wysiłki firm w celu spełnienia oczekiwań klientów. To raczej sposób, w jaki organizacje rozumieją kluczowe wymiary wzrostu i lojalności klientów, a następnie osadzają sztuczną inteligencję w swoich procesach biznesowych sprawiając, że będą one lepsze.

Połączenie generatywnej sztucznej inteligencji i technologii współpracy zapewni większą produktywność zarówno klientom, jak i firmom. Na przykład podsumowania rozmów i narzędzia badawcze oparte na sztucznej inteligencji pomogą użytkownikom szybciej nadrobić zaległości i natychmiast znaleźć odpowiedzi na dowolny temat – niezależnie od tego, czy badają najlepsze praktyki, czy poszukują nowych możliwości. Tworzenie wiadomości w ciągu kilku sekund w celu, spędzanie mniej czasu na tworzeniu odpowiedzi i notatek ze spotkań, oznacza więcej czasu na wdrażanie planów w życie.

Przyspieszenie produktywności pracowników i bezpośredni kontakt z klientami będą kluczowymi czynnikami napędzającymi wydajność i rozwój firmy.

Bezpieczniejszy i bardziej przejrzysty partner dla sztucznej inteligencji

Potęga generatywnej sztucznej inteligencji nie jest jednak pozbawiona ryzyka. Choć wiele rzeczy udaje jej się zrobić dobrze, to tak samo wiele rzeczy może zrobić źle. Ponieważ firmy starają się dostosować te technologie, ważne jest, aby robiły to ostrożnie.

W rozwiązaniach Salesforce wprowadzamy etyczne bariery i wskazówki, aby pomóc klientom wprowadzać innowacje w sposób odpowiedzialny i jednocześnie wychwytywać potencjalne problemy, zanim się pojawią. Określiliśmy pięć wytycznych, których używamy do kierowania rozwojem zaufanej generatywnej sztucznej inteligencji: dokładność, bezpieczeństwo, uczciwość, wzmocnienie pozycji i zrównoważony rozwój.

Sztuczna inteligencja jest tylko tak dobra, jak dane, które ją zasilają. Zaufanie musi być najważniejszym elementem jej rozwoju, treści tworzonych przez te modele i platform, na których działają. Dostępne są już wytyczne pomagające organizacjom w odpowiedzialnym rozwoju i wdrażaniu generatywnej sztucznej inteligencji.

Aby uczynić sztuczną inteligencję bezpieczniejszą i bardziej przejrzystą, musimy zacząć od świadomości. Liderzy biznesowi muszą kształcić się w zakresie implikacji sztucznej inteligencji i wyposażyć użytkowników w lepsze zrozumienie jej mocnych i słabych stron. Zapewnienie możliwości wyjaśnienia lub przytoczenia źródeł, dlaczego i w jaki sposób system sztucznej inteligencji stworzył treści, które stworzył, może również odnieść się do kwestii zaufania i dokładności.

Świat musi mieć dobre powody, by zaufać tym modelom na każdym poziomie. Jeśli uda nam się to zapewnić bez kompromisów, nie ma wątpliwości, że ta technologia zmieni świat na lepsze.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Przedsiębiorstwa stawiają na sztuczną inteligencję

Według najnowszego raportu Banku Światowego „Global Economic Prospects”, rosnąca niepewność w zakresie handlu światowego i polityki może osłabić wzrost gospodarczy o 2,3% w 2025 r., co będzie miało wpływ zarówno na główne gospodarki, jak i na rynki wschodzące. W obliczu tych trudności, wiele firm przyspiesza plany wdrożenia sztucznej inteligencji, dążąc do osiągnięcia nowego poziomu wydajności i oszczędności. W badaniu przeprowadzonym przez McKinsey w marcu 2025 r. 78% respondentów stwierdziło, że ich organizacje już wykorzystują sztuczną inteligencję w co najmniej jednej funkcji biznesowej, co stanowi wzrost w porównaniu z 72% na początku 2024 r. i 55% rok wcześniej. Ujmując rzecz najprościej, sztuczna inteligencja jest najbardziej transformacyjną technologią naszych czasów. Jej najnowsza wersja, agentowa sztuczna inteligencja – zawsze aktywni inteligentni agenci, którzy potrafią uczyć się, rozumować i samodzielnie wykonywać zadania – zmieni sposób, w jaki firmy działają, konkurują i optymalizują swoją pracę. Dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do konkretnej strategii AI, przygotowanie infrastruktury technologicznej oraz zrozumienie wskaźników definiujących sukces to podstawowe filary pozwalające wykorzystać możliwości związane z agentową sztuczną inteligencją i osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI). Ukryta wartość automatyzacji Prawie połowa pracowników biurowych twierdzi, że poświęca czas na powtarzalne, mało wartościowe lub niezwiązane z ich pracą zadania. W wielu branżach nieefektywność operacyjna i niewykorzystane możliwości są głęboko ukryte w danych, procesach i przepływach pracy, wpływając na wszystko, od zaangażowania pracowników po wyniki finansowe. Pierwszym krokiem do pobudzenia wzrostu produktywności jest zidentyfikowanie czynników hamujących rozwój organizacji i znalezienie rozwiązań dla tych wyzwań; proces ten znany jest jako analiza wartości uwięzionej. Zacznij od zidentyfikowania obszarów, w których występują wysokowartościowe, ale mało wydajne procesy. Na przykład, czy istnieją zadania wykonywane ręcznie, które spowalniają pracę zespołów? Czy można je zautomatyzować? Które interakcje z klientami można bardziej spersonalizować? Wzmocnienie potencjału ludzkiego za pomocą cyfrowej siły roboczej ma kluczowe znaczenie dla realizacji ukrytej wartości, umożliwiając mądrzejsze i szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodne dane oraz poprawę spersonalizowanych interakcji z klientami na dużą skalę. Wystarczy wyobrazić sobie marketera, który nagle otrzymuje wsparcie zespołu agentów AI w zakresie opracowywania strategii, planowania i realizacji najlepszych w swojej klasie kampanii. Albo przedstawiciela handlowego, który ma natychmiastowy dostęp do analizy danych klientów w czasie rzeczywistym i prognoz dotyczących potencjalnych klientów, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Wprowadzanie agentów AI nie polega na zastępowaniu nimi ludzi, ale na umożliwieniu pracownikom skupienia się na tym, co robią najlepiej – myśleniu strategicznym, wprowadzaniu innowacji i budowaniu relacji z klientami. Pokonanie problemów związanych z produktywnością dzięki cyfrowej sile roboczej pozwala przedsiębiorstwom na zmianę priorytetów w zakresie dostępnych zasobów ludzkich tam, gdzie mogą one przynieść największe korzyści. Ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania nowych źródeł przychodów lub modeli biznesowych i jest podstawą do osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Kluczowe wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji Zalety cyfrowej siły roboczej w zakresie optymalizacji operacji są oczywiste. Jednak według firmy Gartner ponad 40% projektów agentowej sztucznej inteligencji zostanie anulowanych do końca 2027 r. z powodu niejasnej wartości biznesowej. Aby wykazać rzeczywisty zwrot z inwestycji, organizacje muszą skupić się na wydajności przedsiębiorstwa, zwiększając wartość biznesową poprzez jakość oferowanych usług, redukcję kosztów, szybkość działania oraz skalowanie. W przypadku zespołów obsługi klienta, pomiar ROI może obejmować ocenę satysfakcji klientów, np. poprawę jakości obsługi dzięki całodobowemu wsparciu we wszystkich kanałach, gdzie agentowa sztuczna inteligencja segreguje zgłoszenia i udziela szczegółowych instrukcji, używając naturalnych odpowiedzi. W przypadku zespołów sprzedaży, zwrot z inwestycji przejawia się w krótszym czasie reakcji i lepszej kwalifikacji potencjalnych klientów. Agentowa sztuczna inteligencja umożliwia skalowanie dzięki autonomicznej obsłudze klienta, odpowiadając na pytania dotyczące produktów, rozwiewając zastrzeżenia i umawiając spotkania, a także komunikując się z klientami za pośrednictwem odpowiednich kanałów, udzielając spersonalizowanych odpowiedzi. Wykorzystanie wskaźników – od wskaźników odrzuceń po wyniki satysfakcji klientów i oszczędności operacyjne – umożliwia organizacjom ocenę wydajności inicjatyw związanych z agentami i skuteczne obliczanie zwrotu z inwestycji. Długoterminowa wartość W czasach, gdy firmy na całym świecie zmagają się ze spadkiem wydajności i rosnącymi oczekiwaniami klientów, era agentowej sztucznej inteligencji stwarza okazję do osiągnięcia rzeczywistego wzrostu. Przedsiębiorstwa przyszłości, które są nastawione na sukces, zdają sobie sprawę z konieczności przyjęcia zupełnie nowego podejścia do pracy, inwestowania w sztuczną inteligencję i wdrażania jej we wszystkich obszarach działalności oraz umieszczenia ludzi i agentów AI na pierwszym planie tej zmiany. Chodzi o stworzenie nowego partnerstwa między ludźmi a technologią, które pozwoli nam sprostać dzisiejszym wyzwaniom, przyspieszyć produktywność i ostatecznie osiągnąć zwrot z inwestycji, który napędzi dalsze przemiany
Przedsiębiorstwa-stawiają-na-sztuczną-inteligencję

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń