Sprzedaż na licznych marketplace’ach pozwala e-biznesom łatwiej docierać do klientów i generować wyższe przychody. Jednak, bez automatyzacji każdy dodatkowy marketplace to praca związana z zamieszczaniem ofert czy obsługą zamówień. System ERP i jego integracja z BaseLinker sprawiają, że raz dodane oferty synchronizują się we wszystkich kanałach, a obsługa zamówień odbywa się przy pomocy kilku kliknięć.
System BaseLinker – co to jest?
System BaseLinker to platforma integracyjna. Integruje platformy typu marketplace, sklepy internetowe, kurierów, hurtownie oraz programy księgowe i systemy ERP, w tym także enova365. Dzięki temu, jest rozwiązaniem, które pozwala kompleksowo obsłużyć zamówienia internetowe, masowo wystawiać aukcje i oferty, a także w sposób automatyczny synchronizować stany magazynowe i ceny produktów.
z firmami kurierskimi: InPost, UPS, DHL, Poczta Polska, FedEx, DB Schenker, GLS,
z systemem ERP enova365, który umożliwia m.in. fakturowanie, rozliczenie magazynu, ewidencję VAT i księgową.
System ERP enova365 wykorzystuje platformę BaseLinker do maksymalnego usprawnienia obsługi e-commerce
Wdrożenie BaseLinkera w firmie – korzyści
Na pewnym etapie rozwoju sklepu internetowego trudno wyobrazić sobie jego funkcjonowanie bez platformy integracyjnej BaseLinkera. Choć pewne czynności, związane z obsługą sklepu, sklepów, albo platform zakupowych można wykonywać samodzielnie, to jednak skorzystanie z integracji, jakie udostępnia program BaseLinker niesie za sobą szereg korzyści.
Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu pracowników i eliminacja błędów, dzięki automatyzacji. Możesz kompleksowo obsługiwać wszystkie zamówienia pochodzące ze sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu, przy czym w większości działań wyręczy Cię automat. Dla przykładu, system BaseLinker może automatycznie, czyli bez udziału człowieka:
pobierać zamówienia i nadawać im odpowiednie statusy,
zmniejszać stany magazynowe po zakupie,
rozpoznawać wpłaty, rodzaje wysyłek oraz płatności,
wysyłać powiadomienia e-mail i SMS do klientów.
Inne procesy, takie jak nadawanie paczek, pobieranie etykiet i protokołów przekazania paczek możesz znacząco usprawnić, bo wykonasz je przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Szybkie jest także drukowanie paragonów za pomocą podłączonej drukarki fiskalnej czy wystawianie faktur. Gdy te ostatnie są gotowe, system automatycznie wysyła je klientom oraz przekazuje do systemów księgowości online. Warto dodać, że paragony i faktury można przesyłać bezpośrednio z enova365 do BaseLinkera.
Poza wymienionymi wyżej funkcjami dużym ułatwieniem dla pracowników e-commerce jest możliwość skorzystania z rozbudowanego edytora wydruków i eksportów, co pozwala stworzyć samodzielnie niemal dowolny wydruk lub eksport. E-biznesy mogą także wysyłać klientom linki do indywidualnych stron o zamówieniach oraz dowolnie tworzyć ich wygląd, a także analizować statystyki sprzedaży, klientów, produktów i pracowników.
W systemie możesz także nadawać pracownikom uprawnienia, zgodne z ich rolami.
Integracja systemu BaseLinker i systemu enova365 – jak to działa?
Wiesz już co potrafi program BaseLinker? Teraz wyjaśnimy, dlaczego wzbogacenie modułu systemu ERP enova365 e-Sklepy o integrację z BaseLinkerem jest ciekawym rozwiązaniem z punktu widzenia każdego biznesu, który działa w branży e-commerce.
Zacznijmy od przypomnienia, że największą zaletą systemu ERP jest to, że łączy on dane z wszystkich obszarów działania przedsiębiorstwa. Integracja z BaseLinker sprawia, że Twój biznes może nie tylko zautomatyzować szereg procesów potrzebnych do efektywnego zarządzania e-commerce, takich jak zamieszczanie ofert czy pobieranie zamówień, ale także zintegrować je z back-office – księgowością czy magazynem.
Mówiąc prościej, integracja e-commerce z systemem ERP umożliwia płynny przepływ danych i synchronizację wszystkich procesów. Po prostu, wprowadzasz dane raz, w jednym systemie i są one dostępne dla każdego, kto korzysta z oprogramowania, dzięki synchronizacji. Jak to działa?
Integracja BaseLinker i systemu enova365 polega na przetwarzaniu zamówienia złożonego w serwisie sprzedażowym, powiązanym z platformą integracyjną. Obsługiwany jest również proces pomocniczy, który polega na wysłaniu towaru do platformy, w której dalej wystawiane są oferty na ten towar. Poniżej możesz sprawdzić, jak przebiega podstawowy proces obsługiwany przez platformę.
Integracja BaseLinker i systemu enova365 pozwala na przetwarzanie zamówień, złożonych w serwisie sprzedażowym i obsługę procesów pomocniczych
Właściciele biznesów, którzy sprzedają w kanale internetowym i korzystają z modułu e-Sklepy enova365 mogą współpracować z wieloma platformami – wystarczy je zdefiniować w enova365. Mogą także między innymi:
wysyłać do platformy towary ze zdjęciami oraz przypisywać je do określonych grup (wysyłanie towarów odbywa się łącznie z synchronizacją grup towarów);
pobierać listę towarów z platformy i parować je z towarami w enova356 lub dodawać je do bazy enova365;
wysyłać stany towarów w magazynach, określonych w konfiguracji platformy,
pobierać zamówień z platformy i aktualizować ich statusy – co więcej, podczas pobierania zamówień następuje automatyczne zakładanie kart kontrahentów, jeśli są nimi firmy;
pobierać z platformy informacje o przesyłkach powiązanych z zamówieniami.
Co ważne, wszystkie te procesy przebiegają automatycznie, bez udziału pracownika. Pozwala to więc nie tylko zredukować do minimum czas potrzebny do zarządzania dowolną liczbą e-sklepów i marketplace’ów, ale także wyeliminować błędy.
BaseLinker – koszt integracji z programem ERP
Zastanawiasz się, ile kosztuje integracja systemu ERP z BaseLinker? Koszt integratora oraz sposób rozliczeń zależny jest od dostawcy oprogramowania ERP.
W enova365 korzystanie z integracji z platformami integracyjnymi – w tym z BaseLinkerem – wymaga licencji na dodatek e-Sklep Konektor. Instalacja musi też mieć co najmniej jedną licencję modułu Handel Złoty. Ceny tych licencji kształtują się następująco – enova365 e-Sklep Konektor– 3 550 PLN, a enova365 Kurierzy – 2 250 PLN.
BaseLinker – integracja, która usprawni każdy e-commerce!
Czy BaseLinker, który współpracuje z systemem ERP to rozwiązanie, które usprawniłoby działanie Twojego e-commerce? Naszym zdaniem tak, a najważniejsze korzyści z jego zastosowania przypominamy poniżej:
w biznesie typu e-commerce, integracja systemu ERP z BaseLinkerem pozwala zautomatyzować obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowej,
zamiast wprowadzać oferty na każdej platformie sprzedaży internetowej czy w każdym sklepie internetowym, robisz to raz, a wszystkie oferty zostają uaktualnione,
wiele czynności takich, jak aktualizacja stanów magazynowych, rozpoznawanie wpłat, importowanie przelewów z banku czy wysyłanie e-maili lub SMS-ów do klientów może odbywać się całkowicie bez udziału człowieka; inne – takie jak zlecanie wysyłek wymagają tylko kilku kliknięć;
rozwiązanie pozwala znacząco zredukować czas potrzebny na obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowych.
Jeśli chcesz przetestować, jak enova365 sprawdzi się w Twoim e-commerce, umów się na bezpłatną prezentację, w czasie której pokażemy Ci wszystkie funkcje usprawniające pracę i przyspieszające rozwój sklepu internetowego.
Komentarze (0)
Napisz komentarz
Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!
Czy wiesz, że e-paragon może wkrótce wyprzeć swoją papierową wersję? To kolejny krok na drodze do cyfryzacji i automatyzacji branży handlowej, który pozwala na obniżenie kosztów, szybszą obsługę klientów i sprzyjające środowisku odpapierzenie firmy. Dowiedz się, jak wystawić e-paragon w enova365.
Co to jest e-paragon?
E-paragon jest elektroniczną wersją dokumentu fiskalnego, który jest bardzo dobrze znany. Otrzymujesz go przy okazji prywatnych zakupów jako potwierdzenie zawarcia transakcji. Paragon elektroniczny ma być jego odpowiednikiem wystawianym przez specjalne kasy online, przesyłanym (na życzenie kupującego) na wybrany przez niego adres e-mail lub numer telefonu oraz do Centralnego Repozytorium Kas (CRK).
Oznacza to, że w przeciwieństwie do paragonu standardowego, nie ma potrzeby jego wydruku. Zgodnie z § 25 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących e-paragon powinien zawierać dokładnie takie same informacje, jakie znajdują się na paragonie papierowym, czyli:
nazwę podatnika wraz z adresem punktu sprzedaży lub adresem siedziby podatnika,
NIP podatnika,
kolejny numer wydruku,
datę, godzinę i minutę wydruku dokumentu,
nazwę „Paragon fiskalny”,
cenę towaru lub usługi i jego/jej nazwę umożliwiającą identyfikację,
cenę jednostkową towaru lub usługi,
ilość i wartość sumaryczną sprzedanego towaru lub wykonanej usługi,
wartości wszelkich udzielonych rabatów,
wartość podatków dla poszczególnych pozycji paragonu,
sumę podatków,
łączną wartość sprzedaży brutto,
numer kasy i oznaczenie kasjera (gdy jest więcej niż jedno stanowisko kasowe),
NIP nabywcy (na jego żądanie).
Wśród zalet e-paragonu dla sprzedawcy można wymienić oszczędność kosztów, lepszą integrację e-paragonów z systemami księgowymi oraz łatwiejszą analizę sprzedaży na podstawie wystawionych dokumentów.
Nabywca z kolei może w prosty sposób przechowywać e-paragony (np. przy pomocy aplikacji) i łatwiej korzystać z reklamacji i ze zwrotów. Ponadto brak konieczności drukowania papierowego dokumentu jest lepszy dla środowiska.
W jaki sposób e-paragony oszczędzają czas? Przykłady
Sklep internetowy nie musi już drukować paragonów i umieszczać ich w paczce, wysyłanej do klienta, bo klient może otrzymać paragon na przykład e-mailem.
Sklep stacjonarny także może wysyłać e-paragon przez e-mail zamiast drukować paragon papierowy. Klient musi tylko wyrazić taką chęć i podać numer telefonu, a paragon do niego trafi.
Oba rodzaje sklepów oszczędzają na kosztach serwisowania drukarek i materiałach eksploatacyjnych.
E-paragon – od kiedy można go wystawić?
Podstawą prawną, która umożliwia wystawianie e-paragonów, jest pakiet SLIM VAT 3, czyli nowelizacja ustawy o VAT z 26 maja 2023 roku. Zakłada ona, że paragony elektroniczne można wystawiać od 15 września 2023.
W celu wystawienia e-paragonu konieczne jest (zgodnie z art. 111 ust 3a pkt 1 ustawy o VAT) uzyskanie zgody nabywcy, która może zostać wyrażona:
przy jednoczesnym zaakceptowaniu regulaminu sprzedaży, w ramach którego została ona uwzględniona (musi on mieć jednak zapis pozwalający na rezygnację z niej),
w momencie dokonywania zakupu, np. poprzez ustne potwierdzenie lub (w przypadku zakupów online) wybór opcji „e-paragon” w systemie transakcyjnym sklepu,
za pośrednictwem aplikacji bądź strony internetowej (np. poprzez wypełnienie dedykowanego formularza).
Jak wystawić e-paragon?
Wspomniana wyżej zgoda nie jest jedynym wymogiem pozwalającym na to, by móc wprowadzić e-paragon. Jak wystawić go w pełni poprawnie?
15 września 2023 r. Ministerstwo Finansów udostępniło platformę o nazwie HUB Paragonowy oraz aplikację mobilną e-paragony 2.0. Założeniem tego rozwiązania jest możliwość anonimowego wystawiania e-paragonów z wykorzystaniem kodu kreskowego generowanego w aplikacji mobilnej e-paragony 2.0.
enova365 umożliwia wystawianie e-paragonów w integracji z HUBem eparagony
Kod generowany jest przez użytkownika aplikacji (kupującego), który podaje go do zeskanowania sprzedawcy. Po zeskanowaniu kodu kasa lub drukarka fiskalna prześle paragon w postaci elektronicznej do HUB-a Paragonowego, gdzie będzie on przechowywany przez okres 30 dni.
Użytkownik aplikacji e-paragony 2.0 ma możliwość pobrania paragonu oraz zapisania go na urządzeniu mobilnym lub w chmurze. Sama aplikacja pozwala także na digitalizację paragonów w formie papierowej.
Co jednak istotne, rozwiązanie zaproponowane przez Ministerstwo Finansów ma charakter dobrowolny. Oznacza to, że sprzedawcy mogą wystawiać e-paragony wykorzystując w tym celu własne aplikacje np. w powiązaniu z prowadzonymi programami lojalnościowymi. Możliwe jest także wystawianie paragonów wyłącznie w formie papierowej np. jeżeli sprzedawca nie posiada drukarki wspierającej komunikację z rządowym HUB-em Paragonowym.
Jak dostarczyć kupującemu e-paragon?
Przepisy prawa określają 3 różne rozwiązania dotyczące sposobu dostarczenia e-paragonu. Nabywca powinien samodzielnie wybrać jeden z nich:
dostarczenie SMS na podany numer telefonu,
dostarczenie w wiadomości e-mail,
dostarczenie do odpowiedniej aplikacji w urządzeniu mobilnym.
Ten trzeci sposób wydaje się ciekawą możliwością dla wszystkich osób, które chcą mieć porządek w swoich dokumentach. Na rynku istnieje obecnie kilka tego rodzaju rozwiązań, a jednym z ważniejszych jest aplikacja „E-paragony” dostępna w AppStore i Google Play, przygotowana przez Ministerstwo Finansów.
E-paragon a drukarka fiskalna
Block Quote
Wysyłkę e-paragonów na platformę rządową umożliwiają tylko wybrane modele drukarek fiskalnych. Jeżeli chcesz zacząć więc wystawiać e-paragony zweryfikuj, czy posiadane przez Ciebie urządzenia umożliwiają wysyłkę e-paragonów do HUB-a paragonowego Ministerstwa Finansów.
Jak działają e-paragony w enova365?
Jak wspomnieliśmy, enova365 umożliwia wystawianie e-paragonów w integracji z platformą eparagony.pl. Pamiętaj jednak, że możesz wystawić e-paragon tylko na drukarce fiskalnej, która obsługuje takie dokumenty. Jak to działa?
Informacje o wystawieniu e-paragonu mogą być wysyłane do klienta w postaci wiadomości e-mail, w których umieszczany jest link do wystawionego dokumentu.
Wszystkie wystawione dokumenty są dostępne w systemie enova365.
Każdy e-paragon wystawiony w integracji z platformą e-paragony jest przechowywany w postaci elektronicznej na tej platformie.
Zastanawiasz się, jak system ERP enova365 wspiera firmy z branży handlowej i jak e-paragony działają w praktyce? Zachęcamy do bezpłatnego przetestowania systemu enova365.
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....