Sprzedaż na licznych marketplace’ach pozwala e-biznesom łatwiej docierać do klientów i generować wyższe przychody. Jednak, bez automatyzacji każdy dodatkowy marketplace to praca związana z zamieszczaniem ofert czy obsługą zamówień. System ERP i jego integracja z BaseLinker sprawiają, że raz dodane oferty synchronizują się we wszystkich kanałach, a obsługa zamówień odbywa się przy pomocy kilku kliknięć.
System BaseLinker – co to jest?
System BaseLinker to platforma integracyjna. Integruje platformy typu marketplace, sklepy internetowe, kurierów, hurtownie oraz programy księgowe i systemy ERP, w tym także enova365. Dzięki temu, jest rozwiązaniem, które pozwala kompleksowo obsłużyć zamówienia internetowe, masowo wystawiać aukcje i oferty, a także w sposób automatyczny synchronizować stany magazynowe i ceny produktów.
z firmami kurierskimi: InPost, UPS, DHL, Poczta Polska, FedEx, DB Schenker, GLS,
z systemem ERP enova365, który umożliwia m.in. fakturowanie, rozliczenie magazynu, ewidencję VAT i księgową.
System ERP enova365 wykorzystuje platformę BaseLinker do maksymalnego usprawnienia obsługi e-commerce
Wdrożenie BaseLinkera w firmie – korzyści
Na pewnym etapie rozwoju sklepu internetowego trudno wyobrazić sobie jego funkcjonowanie bez platformy integracyjnej BaseLinkera. Choć pewne czynności, związane z obsługą sklepu, sklepów, albo platform zakupowych można wykonywać samodzielnie, to jednak skorzystanie z integracji, jakie udostępnia program BaseLinker niesie za sobą szereg korzyści.
Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu pracowników i eliminacja błędów, dzięki automatyzacji. Możesz kompleksowo obsługiwać wszystkie zamówienia pochodzące ze sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu, przy czym w większości działań wyręczy Cię automat. Dla przykładu, system BaseLinker może automatycznie, czyli bez udziału człowieka:
pobierać zamówienia i nadawać im odpowiednie statusy,
zmniejszać stany magazynowe po zakupie,
rozpoznawać wpłaty, rodzaje wysyłek oraz płatności,
wysyłać powiadomienia e-mail i SMS do klientów.
Inne procesy, takie jak nadawanie paczek, pobieranie etykiet i protokołów przekazania paczek możesz znacząco usprawnić, bo wykonasz je przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Szybkie jest także drukowanie paragonów za pomocą podłączonej drukarki fiskalnej czy wystawianie faktur. Gdy te ostatnie są gotowe, system automatycznie wysyła je klientom oraz przekazuje do systemów księgowości online. Warto dodać, że paragony i faktury można przesyłać bezpośrednio z enova365 do BaseLinkera.
Poza wymienionymi wyżej funkcjami dużym ułatwieniem dla pracowników e-commerce jest możliwość skorzystania z rozbudowanego edytora wydruków i eksportów, co pozwala stworzyć samodzielnie niemal dowolny wydruk lub eksport. E-biznesy mogą także wysyłać klientom linki do indywidualnych stron o zamówieniach oraz dowolnie tworzyć ich wygląd, a także analizować statystyki sprzedaży, klientów, produktów i pracowników.
W systemie możesz także nadawać pracownikom uprawnienia, zgodne z ich rolami.
Integracja systemu BaseLinker i systemu enova365 – jak to działa?
Wiesz już co potrafi program BaseLinker? Teraz wyjaśnimy, dlaczego wzbogacenie modułu systemu ERP enova365 e-Sklepy o integrację z BaseLinkerem jest ciekawym rozwiązaniem z punktu widzenia każdego biznesu, który działa w branży e-commerce.
Zacznijmy od przypomnienia, że największą zaletą systemu ERP jest to, że łączy on dane z wszystkich obszarów działania przedsiębiorstwa. Integracja z BaseLinker sprawia, że Twój biznes może nie tylko zautomatyzować szereg procesów potrzebnych do efektywnego zarządzania e-commerce, takich jak zamieszczanie ofert czy pobieranie zamówień, ale także zintegrować je z back-office – księgowością czy magazynem.
Mówiąc prościej, integracja e-commerce z systemem ERP umożliwia płynny przepływ danych i synchronizację wszystkich procesów. Po prostu, wprowadzasz dane raz, w jednym systemie i są one dostępne dla każdego, kto korzysta z oprogramowania, dzięki synchronizacji. Jak to działa?
Integracja BaseLinker i systemu enova365 polega na przetwarzaniu zamówienia złożonego w serwisie sprzedażowym, powiązanym z platformą integracyjną. Obsługiwany jest również proces pomocniczy, który polega na wysłaniu towaru do platformy, w której dalej wystawiane są oferty na ten towar. Poniżej możesz sprawdzić, jak przebiega podstawowy proces obsługiwany przez platformę.
Integracja BaseLinker i systemu enova365 pozwala na przetwarzanie zamówień, złożonych w serwisie sprzedażowym i obsługę procesów pomocniczych
Właściciele biznesów, którzy sprzedają w kanale internetowym i korzystają z modułu e-Sklepy enova365 mogą współpracować z wieloma platformami – wystarczy je zdefiniować w enova365. Mogą także między innymi:
wysyłać do platformy towary ze zdjęciami oraz przypisywać je do określonych grup (wysyłanie towarów odbywa się łącznie z synchronizacją grup towarów);
pobierać listę towarów z platformy i parować je z towarami w enova356 lub dodawać je do bazy enova365;
wysyłać stany towarów w magazynach, określonych w konfiguracji platformy,
pobierać zamówień z platformy i aktualizować ich statusy – co więcej, podczas pobierania zamówień następuje automatyczne zakładanie kart kontrahentów, jeśli są nimi firmy;
pobierać z platformy informacje o przesyłkach powiązanych z zamówieniami.
Co ważne, wszystkie te procesy przebiegają automatycznie, bez udziału pracownika. Pozwala to więc nie tylko zredukować do minimum czas potrzebny do zarządzania dowolną liczbą e-sklepów i marketplace’ów, ale także wyeliminować błędy.
BaseLinker – koszt integracji z programem ERP
Zastanawiasz się, ile kosztuje integracja systemu ERP z BaseLinker? Koszt integratora oraz sposób rozliczeń zależny jest od dostawcy oprogramowania ERP.
W enova365 korzystanie z integracji z platformami integracyjnymi – w tym z BaseLinkerem – wymaga licencji na dodatek e-Sklep Konektor. Instalacja musi też mieć co najmniej jedną licencję modułu Handel Złoty. Ceny tych licencji kształtują się następująco – enova365 e-Sklep Konektor– 3 550 PLN, a enova365 Kurierzy – 2 250 PLN.
BaseLinker – integracja, która usprawni każdy e-commerce!
Czy BaseLinker, który współpracuje z systemem ERP to rozwiązanie, które usprawniłoby działanie Twojego e-commerce? Naszym zdaniem tak, a najważniejsze korzyści z jego zastosowania przypominamy poniżej:
w biznesie typu e-commerce, integracja systemu ERP z BaseLinkerem pozwala zautomatyzować obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowej,
zamiast wprowadzać oferty na każdej platformie sprzedaży internetowej czy w każdym sklepie internetowym, robisz to raz, a wszystkie oferty zostają uaktualnione,
wiele czynności takich, jak aktualizacja stanów magazynowych, rozpoznawanie wpłat, importowanie przelewów z banku czy wysyłanie e-maili lub SMS-ów do klientów może odbywać się całkowicie bez udziału człowieka; inne – takie jak zlecanie wysyłek wymagają tylko kilku kliknięć;
rozwiązanie pozwala znacząco zredukować czas potrzebny na obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowych.
Jeśli chcesz przetestować, jak enova365 sprawdzi się w Twoim e-commerce, umów się na bezpłatną prezentację, w czasie której pokażemy Ci wszystkie funkcje usprawniające pracę i przyspieszające rozwój sklepu internetowego.
Komentarze (0)
Napisz komentarz
Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!
Sprzedaż hurtowa wymaga zastosowania narzędzi, które zapewnią efektywne zarządzanie zamówieniami, optymalizację procesów, czy dynamiczne dostosowywanie ofert dla różnych kontrahentów. System enova365 posiada dedykowane funkcje wspierające sprzedaż hurtową. Jakie dokładnie? Dowiedz się z naszego artykułu.
Wyjątkowe wyzwania sprzedaży hurtowej – dlaczego warto postawić na nowoczesne rozwiązania?
Prowadzenie sprzedaży hurtowej jest dużym wyzwaniem, wymagającym zapewniania odpowiedniej efektywności działań i dużej skrupulatności. Ważna jest sprawna i wygodna obsługa zamówień, unikanie pomyłek w kompletacji towarów oraz zapewnienie wysokiej jakości obsługi klientów.
Zarzadzanie gospodarką magazynu, gdzie dostępnych jest wiele indeksów produktowych, nie jest proste. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych jest wtedy niezbędne. Wydajne systemy ERP, jak enova365, posiadają zarówno funkcje wspierające zarządzanie sprzedażą, zapasami, relacjami z klientami, finansami oraz logistyką. Integracje z oprogramowaniem magazynowym WMS pozwalają usprawnić proces kompletacji, pakowania, czy załadunku towarów.
Dodatkowo, rosnące oczekiwania klientów B2B sprawiają, że konieczne stają się elastyczne mechanizmy cenowe i nowoczesne narzędzia wspierające procesy sprzedaży.
Zastosowanie systemu ERP w przypadku hurtowej sprzedaży jest nie tylko inwestycją w wydajne narzędzie, ale też optymalizację procesów, co z kolei przekłada się ma lepsze wykorzystanie zasobów oraz większą konkurencyjność na rynku.
Jak enova365 usprawnia procesy w sprzedaży hurtowej?
Współczesny rynek hurtowy wymaga od firm szybkości, precyzji i elastyczności w działaniu. enova365 oferuje kompleksowe wsparcie w usprawnianiu kluczowych procesów sprzedaży hurtowej. System automatyzuje zadania związane z zarządzaniem zamówieniami, magazynem, logistyką, a także relacjami z klientami. Dzięki temu firmy mogą zoptymalizować koszty, zwiększyć efektywność i poprawić jakość obsługi, budując trwałe relacje z partnerami biznesowymi. Elastyczność enova365 pozwala na dopasowanie systemu do specyfiki każdego przedsiębiorstwa, gwarantując pełną kontrolę nad procesami i ich optymalizację.
Kluczowe procesy wspierane przez enova365:
składanie zamówień od dostawcy – enova365 umożliwia wprowadzenie zamówień ręcznie, ale proces ten można znacznie usprawnić poprzez rozmaite funkcjonalności (np. skopiowanie dowolnego zamówienia, Generator zamówień);
rezerwacja towarów na magazynie;
wygodne zmiany cen, ceny okresowe, promocje;
łatwe planowanie kilku zmian cen w czasie;
monitorowanie stanów magazynowych;
weryfikacja warunków handlowych i ustalenie kolejności realizacji zamówień oraz możliwość sprawdzenia pokrycia zamówień (czy mamy dany towar na stanie, ewentualnie zmiana priorytetów zamówień jeśli mamy odpowiednie uprawnienia).
Integracje z systemami magazynowymi
Funkcjonalności enova365 są dodatkowo rozszerzane dzięki integracjom z wydajnymi systemami magazynowymi WMS (ang. Warehouse management system). Oprogramowanie tego typu pomaga firmom zarządzać i kontrolować codzienne operacje magazynowe, optymalizując najważniejsze procesy, miedzy innymi dzięki zastosowaniu automatyzacji.
enova365 posiada integracje z Expert WMS i WMS AVOCADO Packing.
Integracja pozwala na sprawną obsługę procesów:
synchronizacji kartotek towarów i kontrahentów,
przyjęcia i wydania towaru,
inwentaryzacji,
synchronizacji stanów magazynowych.
Wymiana dokumentów EDI
System ERP enova365 jest przygotowany do wymiany dokumentów EDI (ang. Electronic Data Interchange). EDI to elektroniczna wymiana danych pomiędzy firmami lub instytucjami, która polega na tym, że dokument w postaci pliku o ustandaryzowanej strukturze jest generowany przez jedną firmę, a importowany przez drugą.
enova365 umożliwia:
tworzenie komunikatu z dokumentu handlowego (eksport dokumentu),
tworzenie dokumentu poprzez import komunikatu,
zapisywanie wygenerowanych i zaimportowanych komunikatów w bazie danych i ich podgląd z poziomu dokumentu.
To jednak nie wszystkie funkcje dostępne w systemie, ponieważ tym, co wyróżnia moduł enova365 EDI, jest możliwość definiowania struktury komunikatów oraz ich zawartości.
Integracje e-commerce
Integracje enova365 z systemami e-commerce i platformami sprzedażowymi pozwalają usprawnić przepływ danych między różnymi elementami infrastruktury handlowej i łatwiej zarządzać zamówieniami, a także śledzić stany magazynowe oraz automatyzować procesy księgowe.
enova365 posiada integracje z:
PrestaShop, WooCommerce, Shoper, Magento,
Allegro,
BaseLinker,
DHL, DPD, FedEx, InPost, GLS, UPS, Pocztex, Orlen Paczka.
Pulpit kontrahenta
Pulpit kontrahenta to platforma systemu enova365, która pozwala usprawnić komunikację z kontrahentami. Dzięki pulpitowi możliwa jest „samoobsługa” klienta lub dostawcy firmy.
Funkcjonalności Pulpitu kontrahenta:
przeglądanie aktualnej oferty towarowej,
samodzielne składanie zamówień,
śledzenie stanu realizacji zamówień,
dostęp do faktur,
kontrolowanie należności/zobowiązań.
Inne korzyści z zastosowania enova365 w sprzedaży hurtowej:
wszystkie zamówienia znajdują się w jednym miejscu; można wybrać kolorowanie komórek, aby mieć więcej informacji;
Żeby sprawdzić, jak poszczególne funkcje działają w praktyce pobierz bezpłatnie demo
obsługa drukarek fiskalnych najbardziej popularnych producentów;
dostosowanie do HUB-a paragonowego Ministerstwa Finansów;
automatyzacja działań – dzięki modułowi Harmonogram zadań można zautomatyzować niemal każdą czynność, dzięki czemu pracownicy mogą skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach zamiast wykonywać monotonne czynności (unikanie błędów z tego powodu);
automatyzacja procesów – zastosowanie modułu Workflow pozwala na automatyzację procesów i usprawnienie przepływu pracy w firmie;
analiza BI – wykorzystanie narzędzi do zaawansowanej analizy danych i raportowania umożliwia między innymi analizę logistyki magazynowej, optymalizację działań, a w efekcie rozwój przedsiębiorstwa;
wielokanałowość – integracja z różnymi kanałami sprzedaży;
możliwość tworzenia spersonalizowanych ofert;
obsługa Krajowego Systemu e-Faktur.
Korzyści z zastosowania enova365 w firmie z branży sprzedaży hurtowej podsumowuje Klaudia Szatko, Zastępca kierownika projektu Handel enova365
Block Quote
Warto pamiętać, że enova365 jest systemem o wysokiej konfigurowalności, wspierającym użytkownika na każdym etapie codziennych działań. Może być używana zarówno w wersji przeglądarkowej, jak też mobilnej (różne interfejsy).
Sprzedaż hurtowa z enova365 – korzyści dla działów sprzedaży i obsługi klienta
System enova365, dzięki swoim dedykowanym funkcjom oraz integracjom, stanowi kompleksowe wsparcie dla działów sprzedaży i obsługi klienta, przynosząc korzyści w każdym aspekcie ich pracy. Dzięki enova365 hurtowa sprzedaż jest efektywniejsza.
Korzyści dla działu sprzedaży:
automatyzacja i usprawnienie procesów – enova365 automatyzuje zadania związane z zarządzaniem zamówieniami, magazynem i logistyką, zmniejszając ryzyko powstania błędów i oszczędzając czas. Dzięki temu zwiększa się wydajność pracy, a koszty operacyjne są mniejsze;
elastyczne zarządzanie cennikami i rabatami – enova365 ułatwia tworzenie spersonalizowanych ofert i zarządzanie polityką cenową, co pozwala na dostosowanie się do potrzeb każdego klienta i zwiększenie konkurencyjności;
wsparcie w kontroli finansowej – system ERP oferuje funkcjonalności, które pomagają w monitorowaniu wszystkich aspektów finansowych działalności hurtowni, co oznacza sprawniejsze zarządzanie finansami, lepszą kontrolę oraz szybszą reakcję na zmiany;
integracja z platformami e-commerce – integracja z systemami e-commerce i platformami sprzedażowymi usprawnia przepływ danych i ułatwia zarządzanie zamówieniami z różnych źródeł.
Korzyści dla działu obsługi klienta:
szybki i łatwy dostęp do informacji – enova365 (moduł CRM) zapewnia dostęp do historii transakcji i danych o klientach, co umożliwia pracownikom działu obsługi klienta szybką i spersonalizowaną obsługę;
sprawny i transparentny proces obsługi zamówień – system ERP poprawia proces obsługi zamówień, zapewniając kontrolę na każdym etapie realizacji, co pozwala na szybkie reagowanie na ewentualne problemy;
platforma samoobsługowa dla klientów – Pulpit kontrahenta umożliwia klientom samodzielne składanie zamówień, przeglądanie oferty, śledzenie statusu zamówień i dostęp do faktur, co zwiększa ich satysfakcję i redukuje obciążenie działu obsługi klienta;
Szybka i sprawna obsługa, dostęp do aktualnych informacji o produktach i zamówieniach, a także możliwość personalizacji oferty przekładają się na wzrost satysfakcji klientów i budowanie trwałych relacji biznesowych.
enova365 wspiera firmy w zwiększaniu efektywności i optymalizacji kosztów, co przekłada się na sukces na dynamicznie zmieniającym się rynku hurtowym.
Podsumowanie
enova365 to kompleksowe rozwiązanie ERP, które wspiera i optymalizuje kluczowe procesy w sprzedaży hurtowej. System ERP, dzięki swojej elastyczności i szerokiemu wachlarzowi funkcji pomaga sprostać wyzwaniom dynamicznego rynku. enova365 przyczynia się do zwiększenia efektywności, poprawy jakości obsługi klienta, optymalizacji kosztów oraz budowania trwałych relacji biznesowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej o zastosowaniu systemu ERP enova365 w hurtowej sprzedaży? Umów się na prezentację i sprawdź, jak nasz system ERP pomoże Ci w lepszym zarzadzaniu sprzedażą hurtową.
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....