Firma-Czamaninek-usprawnić-procesy-dzięki-Symfonia

Jak Symfonia usprawniła procesy ofertowania i zarządzania zamówieniami w firmie Czamaninek

Symfonia Handel ERP pomogła firmie Czamaninek zwiększyć efektywność pracy biura stacjonarnego i handlowców regionalnych. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa było to kluczowe dla dalszego rozwoju spółki, bo dotychczasowy schemat obsługi zamówień, wymagał przesyłania danych drogą mailową pomiędzy BOK i pracownikami działu sprzedaży.  Nie pozwalał również na automatyzację rutynowych czynności, które pracownikom naszej firmy zajmowały dużo czasu.

 O firmie Czamaninek

Czamaninek to przedsiębiorstwo, które z niewielkiego składu budowlanego w przeciągu zaledwie kilkunastu lat przekształciło się w czołowego polskiego producenta keramzytowych materiałów budowlanych. Dynamiczny rozwój firmy Czamaninek na krajowym rynku stwarzał wiele wyzwań, z których część dotyczyła bezpośrednio procesów związanych z obsługą klientów. Dotychczasowe rozwiązania okazywały się bowiem nieefektywne i nie pozwalały na szybkie przetwarzanie zamówień, przeglądanie  danych czy generowanie raportów. Było to o tyle problematyczne, gdy dodamy, że system sprzedaży w firmie Czamaninek działała w modelu rozproszonym.

– Zależało nam przede wszystkim na zwiększeniu płynności pracy biura stacjonarnego i handlowców regionalnych – wyjaśnia Pani Monika Olejniczak, specjalista ds. księgowych z firmy Czamaninek.

W spółce Czamaninek zaczęto wraz z tym poszukiwać systemu  do ofertowania klientów i zbierania zamówień w terenie.

Nowe rozwiązanie miało pozwalać przede wszystkim na:

  • skrócenie czasu przetwarzania zamówień,
  • zapewnienie dostępu do danych i historii negocjacji,
  • generowanie raportów handlowych.

Symfonia ERP Handel

Symfonia Mobilny Handel w firmie Czamaninek

Firma Czamaninek od 2008 roku do obsługi zamówień wykorzystywała program Symfonia Handel. Spółce zależało na rozwiązaniu do obsługi handlowców w terenie, które będzie współpracowało z wykorzystywanym przez nich programem do sprzedaży.

Przy wsparciu firmy MORE IT, spółka postanowiła rozbudować swój system ERP o narzędzie dla reprezentantów handlowych. W ten sposób rozpoczęto wdrażanie aplikacji Symfonia Mobilny Handel.

– Ze względu na specyfikę procesów handlowych w firmie Czamaninek konieczne okazało się  dostosowanie aplikacji Symfonia Mobilny Handel do konkretnych potrzeb klienta. Aby było to możliwe, przeprowadziliśmy konsultacje, podczas których uważnie wysłuchaliśmy oczekiwań dotyczących funkcjonalności nowych rozwiązań. Znając potrzeby klienta mogliśmy rozpocząć prace nad modyfikacją systemu. Finalnie program został skastomizowany tak, aby jego obsługa była płynna i bezproblemowa, z uwzględnieniem specyfiki pracy całego zespołu firmy.  – wyjaśnia Tomasz Kozłowski, kierownik produktów mobilnych w Symfonii.

W wyniku współpracy zespołu handlowego z producentem oprogramowania Symfonia Mobilny Handel firma Czamaninek zyskała zaawansowane rozwiązanie do ofertowania i zbierania zamówień w terenie, rozbudowane dodatkowo o optymalizator spedycji.

 

Dzięki rozwiązaniom od Symfonii, dyrektorzy regionalni nawet podczas pracy w terenie mają swobodny dostęp do historii sprzedaży klientów oraz podgląd aktualnego stanu magazynowego wszystkich produktów. Pracownicy biura stacjonarnego mogą natomiast w każdym momencie przeglądać oferty oraz sprawdzać statusy realizacji zamówień.

– Ze względu na specyfikę branży materiałów budowlanych pracownicy biura obsługi klienta oraz działu logistyki muszą mieć stały dostęp do informacji o wadze towarów znajdujących się w ofercie i w zamówieniu. Ta  nie może bowiem przekraczać maksymalnej ładowności samochodu ciężarowego. Zastosowanie Symfonia Mobilny Handel ułatwiło pracę także w tym obszarze. – mówi Monika Olejniczak, specjalista ds. księgowych w firmie Czamaninek.

Obecnie cały zespól handlowy Czamaninek sprawnie korzysta z programów Symfonia Handel i Symfonia Mobilny Handel, zarządzając procesami ofertowania i negocjacji za pomocą tabletów. Połączenie działania obu programów radykalnie przyspieszyło działalność handlową i pozwoliło na synchronizację pracy w biurze i w terenie.

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach Symfonii do zarządzania sprzedażą, zakupami i magazynem: Program handel i magazyn – Symfonia

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń