Zdjęcie

enova365 wspiera system kadrowo-płacowy w firmie dr Irena Eris

Laboratorium Kosmetyczne dr Irena Eris wybrało system kadrowo-płacowy enova365. W rezultacie jego wdrożenia naliczanie płac jest do tego stopnia zautomatyzowane, że może je wykonać jeden pracownik. Sprawdź, jakie inne procesy usprawniono i jak przebiega system ocen pracowniczych po wdrożeniu elektronicznego obiegu dokumentów.

Wyzwania, które firma dr Ireny Eris postawiła przed enova365

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o.o. to polskie przedsiębiorstwo, które zajmuje się produkcją kosmetyków oraz pracami rozwojowymi i badawczymi w branży kosmetycznej. To nowoczesne laboratoria, znakomici naukowcy oraz niezwykle wysoki poziom prowadzonych badań. W ciągu 30 lat firma przekształciła się w koncern kosmetyczny znany w Polsce i za granicą, zatrudniający około 800 pracowników. Z asortymentem blisko 500 produktów Dr Irena Eris sprzedaje 25 mln sztuk kosmetyków rocznie.

Od początku istnienia Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris nie tylko szybko się rozwijało, ale także korzystało z rozwiązań technologicznych, wspierających efektywne zarządzanie. Na pewnym etapie kierownictwo zdecydowało, że nadszedł czas, aby zainwestować w oprogramowanie, które zintegruje dane z wielu obszarów działalności firmy. Impulsem do zmian było także to, że wykorzystywany w firmie program kadrowo płacowy nie spełniał oczekiwań pracowników.

System kadrowo-płacowy, który nie był aktualizowany na czas

Program kadrowo-płacowy stosowany przed wdrożeniem enova365 nie był aktualizowany na czas, kiedy zmieniały się realia biznesowe i przepisy prawne. Nie spełniał też oczekiwań pracowników, bo zamiast ułatwiać obsługę kadrowo-płacową, przysparzał kadrowym i księgowym dodatkowej pracy.

Ręczna realizacja wielu procesów w obszarze kadr i płac

Największym problemem, jakiemu musiał stawić czoła zespół dr Ireny Eris były ręczne, pracochłonne procesy. Jednym z nich była konieczność manualnego kontrolowania i uzupełniania kluczy podziałowych. W efekcie, nie było możliwości, żeby w łatwy i szybki sposób podzielić składniki wynagrodzenia na więcej niż jedno miejsce powstawania kosztów (MPK). Co więcej, proces przebiegający ręcznie wiązał się z wysokim ryzykiem popełniania błędów przy naliczaniu płac.

Manualnie przebiegały też inne procesy realizowane przez dział kadr, co wiązało się z dużą czasochłonnością. Jednym z nich była ewidencja czasu pracy, która przed wdrożeniem funkcjonowała w rozproszonych plikach Excela, więc rozliczanie czasu pracy i przeprowadzanie jakichkolwiek analiz zabierało wiele czasu.

Czasochłonne raportowanie

Zarząd spółki podjął decyzję o wymianie systemu także ze względu na brak możliwości zbiorczego raportowania danych ze wszystkich spółek, brak portalu do komunikacji z pracownikami oraz narzędzia do zarządzania strukturą organizacyjną.

Jak wyglądało wdrożenie systemu informatycznego w firmie dr Ireny Eris?

Wdrożenie enova365 w firmie Dr Irena Eris zostało przeprowadzone przez firmę Alt One – firmę wdrożeniową z ponad 18-letnim doświadczeniem i ponad 70 specjalistami, która jest Autoryzowanym Partnerem enova365.
Pracę nad wdrożeniem zespół Alt One zaczął od precyzyjnego określenia potrzeb klienta.

Zawsze skupiamy się na rozpoznaniu potrzeb i wymagań naszych Klientów, tak aby opracować optymalne i kompleksowe rozwiązanie, uwzględniające istniejącą specyfikę i procesy biznesowe. Jest to podstawa do właściwego zaplanowania niezbędnych działań i dokładnej wyceny kosztów inwestycji” – mówi konsultant ERP z firmy Alt One.

Kiedy zespół dr Ireny Eris sprecyzował swoje potrzeby, stało się jasne, że firmie potrzebny jest program kadrowo płacowy, który umożliwi:

• samoobsługę pracowniczą – czyli elektroniczny obieg wniosków i informacji związanych z nieobecnościami i delegacjami na linii pracownik-menedżer-kadry,
• spójne i szybkie raportowanie z wielu spółek,
• swobodę w definiowaniu składników wynagrodzenia,
• podział składników wynagrodzenia na więcej niż jedno miejsce powstawania kosztów,
• standaryzację i zgodność z wewnętrznymi regulacjami procesu rozmów okresowych.

Wybór i wdrożenie systemu kadrowo-płacowego enova365

Wszystkie te potrzeby spełniał system ERP dla biznesu enova365 i to zdecydowało o jego wyborze. W efekcie firma Alt One wdrożyła następujące moduły systemu ERP enova365: Kadry i płace, moduł Workflow oraz Pulpity Pracownika i Kierownika.
W ramach prac wdrożeniowych nie tylko przeprowadzono migrację danych z kliku baz danych do jednej, ale także uporządkowano przy tym dane – m.in. ułożono stanowiska w jeden zamknięty słownik.

O jakie funkcje dodatkowe wzbogacono rozwiązanie enova365?

Poza wdrożeniem standardowych funkcjonalności programu kadrowo płacowego zespół Alt One stworzył też dodatkowe rozwiązania, dopasowane do potrzeb klienta. W ramach tych prac:

• rozszerzono mechanizm podzielnika płac, a w tym celu wdrożono mechanizm do księgowania płac w systemie finansowo-księgowym,
• stworzono dedykowane wydruki i raporty,
• wyeksportowano dane o pracownikach nieobecnych oraz ich zastępcach do systemu akceptacji kosztów oraz systemu zarządzania dostępami (Active Directory) Alt One Wielowymiarowy Podział Płac.

Jak wspomnieliśmy wyżej, szczególnie ważna dla klienta była możliwość podziału składników wynagrodzenia i pochodnych według różnych kryteriów podziału. Rozwiązanie stworzone przez Alt One na bazie enova365 pozwala nie tylko przydzielać do różnych MPK każdy ze składników wypłaty, ale też każdy z elementów wypłaty może być dzielony według osobnego klucza. Co więcej, koszty wynagrodzeń można analizować w podziale na osobne dni w ramach realizowanych projektów.

Ponieważ standardowe rozwiązanie Kadry i Płace enova365 uwzględnia podział wynagrodzeń według projektów na ostatni dzień okresu, wzbogacono je o możliwość uwzględnienia aktualizacji podzielnika w środku okresów. Stworzono także jeden spójny algorytm, który można wykorzystać w wielu miejscach, a który składa się z listy projektowej, opisu analitycznego, wydruków i zestawień. Możliwy jest także automatyczny podział za dany okres dodatkowych elementów wynagrodzeń, takich jak premia kwartalna czy trzynastka.

Obsługa procesu rozmów okresowych w oparciu o enova365 Workflow

W ramach projektu wdrożeniowego, w oparciu o moduł enova365 Workflow zespół Alt One skonfigurował także obsługę procesu rozmów okresowych. Rozwiązanie wspiera pracowników dr Ireny Eris na każdym jego etapie – od zdefiniowania celów okresowych przez menedżerów, przez ścieżkę oceny pracownika, aż do przełożenia wyniku oceny na wynagrodzenie pracownika.

Jakie rezultaty w dr Irena Eris przyniósł system informatyczny enova365?

Znaczące zmniejszenie nakładu pracy w dziale kadr

Dzięki intuicyjnemu narzędziu dział kadr raportuje z jednego, nowoczesnego systemu, a przebieg procesów – między innymi w zakresie zasad zatrudniania i wynagradzania – został ujednolicony. Wdrożenie systemu ERP enova365 zwiększyło efektywność pracy oraz znacznie usprawniło i przyśpieszyło naliczanie płac, które obecnie może wykonać jeden pracownik.
Dzięki wdrożeniu Pulpitu Pracownika i Kierownika informacje o wnioskach o delegację czy nieobecnościach składanych przez pracowników natychmiast otrzymuje nie tylko ich przełożony, ale także dział kadr. Z drugiej strony, pracownicy działów kadr za pośrednictwem Pulpitów mogą hurtowo wysyłać pracownikom deklaracje PIT-11, paski wypłat czy inne dokumenty.

Przejrzysty system ocen pracowniczych

Wspomniane wyżej usprawnienia obiegu dokumentów w procesie ocen pracowniczych pozwoliły, między innymi, na standaryzację procesów zmiany warunków zatrudnienia oraz zapewnienie ich zgodności z wewnętrznymi regulacjami. W systemie kadrowo-płacowym automatycznie zapisywane są też dane związane z oceną okresową. W efekcie, wyeliminowano ryzyko nadużyć w zakresie zmian warunków zatrudnienia pracowników w organizacji.

Ponieważ odpowiednie działy są automatycznie powiadamiane o zmianach warunków zatrudnienia przez pracowników, wyeliminowano ryzyko dezinformacji lub braku informacji i związanych z tym błędów.

Wdrożenie enova365 pozwoliło na ujednolicenie procesów, w szczególności w zakresie zasad zatrudnienia i wynagradzania, co znacznie zwiększyło efektywność pracy. Warto podkreślić, że obecnie proces naliczania płac może wykonać jeden pracownik, co przyczynia się do jeszcze większej oszczędności czasu i środków. Jesteśmy dumni z naszego wkładu w sukces klienta i cieszymy się, że enova365 przynosi tak znaczące korzyści” – mówi specjalista ds. wdrożeń systemów kadrowo–płacowych z zespołu Alt One.

Nieodpowiedni system kadrowo płacowy generuje w Twojej firmie dodatkowe koszty?

Skontaktuj się z nami i umów na prezentację. W czasie jej trwania nasz Autoryzowany Partner pokaże Ci możliwości, jakie da Twojej firmie enova365. Możesz także samodzielnie sprawdzić, jak działa enova365, testując demo systemu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Zamknięcie miesiąca – ile czasu zajmuje? Porównaj się z innymi

Ile czasu potrzeba na zamknięcie miesiąca w księgowości i finansach? Czy 5 dni to mało czy dużo? Jak szybko robią to inne firmy? Sprawdź wyniki badań przeprowadzonych wśród średnich i dużych przedsiębiorstw oraz dowiedz się, jak usprawnić zamykanie okresu sprawozdawczego w księgowości. Najważniejsze informacje: Ponad 1/2 ankietowanych firm zamknięcie ksiąg rachunkowych zabiera więcej niż 5 dni. Z czynności, składających się na proces zamknięcia miesiąca, najdłużej trwają uzgodnienia sald bankowych: 20-50 godzin w miesiącu. 94% firm wykorzystuje Excela, żeby usprawnić proces miesięcznego zamknięcia, a 50% uważa, że jest to głównym powodem, dla którego zabiera to dużo czasu. Choć całkowicie automatyczne zamknięcie miesiąca nie jest możliwe, wiele składających się na nie procesów można zautomatyzować. Zamknięcie miesiąca w księgowości – ile czasu zajmuje? Zamknięcie miesiąca – zarówno dla celów rachunkowości finansowej jak i zarządczej – to najbardziej pracochłonny i intensywny czas w działach księgowości i finansów. Jednocześnie, aż 37% dyrektorów finansowych, ankietowanych w raporcie KPMG „Nowoczesny CFO w transformującej się firmie” uważa, że przeprowadzenie zamknięcia miesiąca można w dużej mierze zautomatyzować. Z drugiej strony, choć systemy ERP umożliwiają automatyzację wielu składających się na to czynności, raport przeprowadzony przez firmę Ledge na próbie 100 średnich i dużych firm (o zatrudnieniu 51-10 000+ pracowników) pokazał, że wiele zespołów nadal walczy z rozproszonymi danymi oraz manualnymi procesami. Pomimo tego, że firmy chcą, żeby zamknięcie ksiąg rachunkowych nie zajmowało im więcej niż 3 dni, zabiera to więcej czasu. W ponad połowie ankietowanych firm trwa to ponad 5 dni. I problemem nie jest tu tylko czasochłonność. Menedżerowie z opóźnieniem dysponują informacjami zarządczymi, co sprawia, że decyzje podejmowane są później, a zespoły finansowe „tkwią” w poprzednim miesiącu, zamiast iść do przodu. Które działania, składające się na proces zamknięcia miesiąca zajmują najwięcej czasu? Osoby ankietowane w badaniu wskazują, które czynności, spośród tych składających się na proces zamknięcia miesiąca, są najbardziej czasochłonne. Najczęściej wymieniają uzgodnienia sald – kont bankowych czy kart kredytowych. Z badania wynika, że średni czas spędzany na uzgodnieniach sald to aż 20-50 godzin w miesiącu, a zespoły wykorzystują do tego aż 3-5 systemów. Inne częste problemy to: brak szczegółów płatności, niezgodne kwoty, rozproszone źródła informacji. Dla zespołów, które prowadzą księgowość czy finanse dla wielu oddziałów czy mają wiele transakcji do przeanalizowania, proces miesięcznego zamknięcia staje się naprawdę skomplikowany. Szczególnie, jeżeli firmy nie wykorzystują nowoczesnych rozwiązań, takich jak Webservice enova365, które pozwalają na automatyczny import wyciągów bankowych oraz sprawne rozliczanie płatności. A takich biznesów nadal jest niestety bardzo dużo. Wiele firm „paruje” należności i zobowiązania ręcznie, używając do tego arkuszy Excela, choć dane tam zawarte pokrywają się z danymi, które znajdują się w systemach ERP. W takim wypadku, uzgadnianie kont jest żmudne i czasochłonne, przez co bywa elementem, który opóźnia zamknięcie ksiąg rachunkowych. Inne działania, wymienione przez ankietowanych, jako szczególnie czasochłonne w procesie miesięcznego zamknięcia, to między innymi: tworzenie rezerw, porządkowanie danych – poprawa błędnie wprowadzonych danych czy reklasyfikowanie kosztów, analiza odchyleń od założeń budżetowych. Wniosek? To nie samo raportowanie zabiera dużo czasu i przyczynia się do tego, że proces zamknięcia miesiąca trwa długo, ale wszystko, co je poprzedza – uzgodnienia sald czy poprawianie błędów. Co spowalnia zamknięcie miesiąca w księgach rachunkowych? Według respondentów Ledge przeprowadzenie zamknięcia miesiąca najbardziej spowalniają następujące czynniki: konieczność pozyskiwania danych z innych działów i regionów – 56%, robienie wszystkiego w Excelu – 50%, niezintegrowane systemy – 40%, duża kompleksowość transakcji – 39%, niedobory kadrowe – 37%. Jak usprawnić zamknięcie okresu sprawozdawczego w księgowości? Autorzy raportu zapytali księgowych i finansistów o to, ile według nich powinno zabierać zamknięcie miesiąca bieżącego. Najczęstsza odpowiedź to 3-5 dni roboczych, choć niektórzy uważają, że ten proces powinien się zamknąć w 2-3 dniach. Dodatkowo, podkreślano, że skrócenie czasu zamknięcia miesiąca w księgach rachunkowych ma sens wyłącznie wtedy, gdy przyspieszenie tego procesu nie powoduje błędów czy innych niedociągnięć. Jak to osiągnąć w praktyce? Wykorzystaj program enova365, który automatyzuje niektóre czynności, dotąd wykonywane ręcznie, dzięki temu, że: integruje w jednym miejscu wszystkie ważne w procesie zamknięcia miesiąca dane, radząc sobie z potężnym blokerem, jakim jest rozproszenie informacji, sprawdza czy księgowi wykonali wszystkie potrzebne czynności – weryfikuje na przykład czy wszystkie dokumenty wprowadzone do systemu są zatwierdzone, albo czy wszystkie środki trwałe mają naliczoną amortyzację; dodatkowo na etapie konfiguracji można tak skonfigurować proces miesięcznego zamknięcia, żeby księgowy musiał oznaczyć w systemie wykonanie poszczególnych czynności, składających się na zamknięcie ksiąg rachunkowych, żeby móc zamknąć miesiąc w systemie, ułatwia wychwycenie błędów – np. porównując podobne dokumenty w różnych okresach; dla przykładu, jeżeli faktury od dostawcy są zwykle wystawiane na kwotę 3 000 zł miesięcznie, ale księgowy omyłkowo wpisze na dokumencie wprowadzanym do systemu 30 000 zł, enova365 może to wyłapać i wskazać dokumenty, które wymagają sprawdzenia, przyspiesza rozliczanie płatności, dzięki temu, że umożliwia korzystanie z rachunku bankowego bezpośrednio w systemie ERP. Poznaj sposób na szybkie zamknięcie ksiąg rachunkowych: enova365 Wiesz już, że choć całkowicie automatyczne zamknięcie miesiąca nie jest możliwe, wiele składających się na nie procesów, można zautomatyzować. Żeby skrócić czas potrzebny na zamknięcie ksiąg rachunkowych wybierz system ERP enova365, a szczególnie jego moduły Finanse i księgowość oraz Workflow i dodatek Elektroniczne wyciągi bankowe. Te rozwiązania pozwolą Ci zautomatyzować i przyspieszyć pracę. Żeby to zrobić umów się na bezpłatną prezentację online, w czasie której nasi konsultanci pokażą, jak system ERP enova365 wspiera pracę w firmie.
Zamknięcie-miesiąca-–-ile-czasu-zajmuje-Porównaj-się-z-innymi
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń