enova365 dla nowoczesnych biur rachunkowych -new

Enova365 dla nowoczesnych biur rachunkowych

Podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych dla nowoczesnych biur rachunkowych enova365 pokaże swoją międzynarodową stronę. Ale też podkreśli swoje najmocniejsze strony. Nowoczesne biura rachunkowe najczęściej wyberają oprogramowanie enova365.

Już po raz trzeci na terenie Targów Kielce spotkają się najwięksi przedstawiciele sektora nowoczesnych biur rachunkowych. Tegoroczna odsłona Międzynarodowego Kongresu tej branży odbędzie się 26 i 27 października (środa-czwartek).

Nowoczesne biura rachunkowe najczęściej wybierają enova365, dlatego firma znalazła się w  gronie Złotych Sponsorów. Eksperci enova365 będą do dyspozycji gości targów nie tylko na firmowym stoisku. W pierwszym dniu Kongresu enova365 weźmie udział w debatach, prezentacjach, case study oraz warsztaty dla właścicieli biur rachunkowych.

Nowoczesne biura rachunkowe w obliczu globalnych wyzwań

Październikowe spotkanie branży księgowo-rachunkowej w tym roku pod hasłem „Globalnie czy lokalnie”. Odpowiedzi poszukamy między innymi podczas panelu case study, w którym przedstawiciele enova365 opowiedzą między innymi o międzynarodowym wymiarze oprogramowania.

Soneta zawsze dba o potrzeby swoich klientów. W związku z sytuacją na Ukrainie w ciągu dwóch miesięcy przygotowaliśmy pełne tłumaczenie naszego oprogramowania z języka polskiego na ukraiński. – mówi Joanna Walentek, kierownik projektu Kadry i Płace w Sonecie, producenta enova365.

Od maja bieżącego roku enova365 dla nowoczesnych biur rachunkowych jest systemem trójjęzycznym, dostępnym w wersjach polskiej, angielskiej i ukraińskiej. To otwiera przedstawicielom tej branży możliwość zatrudniania kolejnych grup pracowniczych – tym razem obcojęzycznych. Poszerza zarazem możliwości działań operacyjnych na polu międzynarodowym.

Odpowiadając na lokalne potrzeby nowoczesnych biur rachunkowych

Istotne dla biur zmiany zachodzą również w kontekstach ściśle lokalnych. W 2023 roku obligatoryjne stanie się korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur. Centralna baza ustrukturyzowanych dokumentów funkcjonuje jednak już teraz, a z jej rozwiązaniami mogą zapoznać się wszystkie zainteresowane osoby.

Czas, w którym możemy przetestować nowy system, jest szczególnie ważny. enova365 wychodzi temu naprzeciw i od początku 2022 roku jest gotowa na KSeF. Obsłudze tego rozwiązania będzie poświęcony jeden z warsztatów, prowadzonych przez Agnieszkę Opalińską, eksperta projektu Księgowość.

Zmiana oczekiwań klientów

enova365 zauważa także przeformatowanie oczekiwanej roli biura rachunkowego w obsłudze klientów. Zmieniający się rynek nakłada na biura rachunkowe nowe obowiązki.

Biura Rachunkowe coraz częściej poszerzają spektrum swojej pracy. Obsługa klienta przestaje być tematem czysto technicznym i nie ogranicza się już do samego księgowania – obejmuje stałe wsparcie w działaniu. Podczas Kongresu przedstawimy sposoby, jakimi enova365 wspiera budowanie relacji z klientem, opartych na stałej komunikacji. – zapowiada Agnieszka Opalińska.

Pokażemy również, jak system upraszcza procesy zachodzące w biurze rachunkowym. Wszystko dzięki automatyzacji powtarzalnych czynności i wykorzystaniu elektronicznych źródeł danych, między innymi integracji z Krajowym Systemem e-Faktur. – pointuje.

Zagadnieniom automatyzacji procesów poświęcony będzie drugi z warsztatów enova365. Obydwa warsztaty w całość łączy przyświecające im hasło „enova365 w biurze rachunkowym w dobie wyzwań technologicznych i zmian prawnych„.

Poszukując ważnych odpowiedzi

Automatyzacja oraz digitalizacja procesów będą także ważnymi punktami jednej z debat, prowadzonych podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych. Dyskusja pod hasłem „Digitalizacja księgowości zamiast księgowości dokumentów księgowych” zaplanowana została już na pierwszy dzień Kongresu. W dyskusji zabierze głos Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w Sonecie.

Digitalizacja to pojęcie odmienione przez wszystkie przypadki w świecie IT. A jak ten proces przebiega w usługach księgowych? Jakie potrzeby w zakresie transformacji cyfrowej odczuwają właściciele, pracownicy biura rachunkowego? Na co liczą klienci w związku ze zmianami, które niesie technologia cyfrowa? Wśród ekspertów będziemy rozmawiać o praktycznym wymiarze zastosowania technologii do podniesienia jakości usług, kontroli kosztów, a także budowania konkurencyjności oferty dla klientów. – zapowiada Wojtas.

O Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych

Kieleckie spotkanie przedstawicieli branży biur rachunkowych organizowane jest już po raz trzeci. Wydarzenie trwale wpisuje się w kalendarz biznesowych spotkań tego sektora. Wraz z edycją 2022 Kongres bije również kolejny rekord liczby wystawców.

W ostatniej edycji udział wzięło 300 przedstawicieli biur rachunkowych, 40 prelegentów, a na uczestników czekało 14 godzin merytorycznych wykładów i warsztatów oraz 16 wystąpień eksperckich i paneli tematycznych. Tegoroczna edycja zapowiada się jeszcze lepiej, bo do udziału w wydarzeniu już zgłosiła się rekordowa liczba wystawców, sponsorów i partnerów. – mówi wiceprezes zarządu Targów Kielce Bożena Staniak.

Głównym celem wydarzenia jest dostarczenie właścicielom polskich biur rachunkowych wiedzy, technologii i informacji niezbędnych do podnoszenia jakości, efektywności i poszerzania zakresu świadczonych usług. Złotym Sponsorem Kongresu niezmiennie pozostaje enova365, która reprezentowana będzie zarówno na szczeblu debat, prelekcji i warsztatów, jak i wystawienniczym. Przez dwa dni Kongresu na gości czeka stoisko enova365, a na nim – eksperci enova365 i ich nowoczesne spojrzenie na działalność biur rachunkowych.

Spotkajmy się w Kielcach już 26 października!

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Zamknięcie miesiąca – ile czasu zajmuje? Porównaj się z innymi

Ile czasu potrzeba na zamknięcie miesiąca w księgowości i finansach? Czy 5 dni to mało czy dużo? Jak szybko robią to inne firmy? Sprawdź wyniki badań przeprowadzonych wśród średnich i dużych przedsiębiorstw oraz dowiedz się, jak usprawnić zamykanie okresu sprawozdawczego w księgowości. Najważniejsze informacje: Ponad 1/2 ankietowanych firm zamknięcie ksiąg rachunkowych zabiera więcej niż 5 dni. Z czynności, składających się na proces zamknięcia miesiąca, najdłużej trwają uzgodnienia sald bankowych: 20-50 godzin w miesiącu. 94% firm wykorzystuje Excela, żeby usprawnić proces miesięcznego zamknięcia, a 50% uważa, że jest to głównym powodem, dla którego zabiera to dużo czasu. Choć całkowicie automatyczne zamknięcie miesiąca nie jest możliwe, wiele składających się na nie procesów można zautomatyzować. Zamknięcie miesiąca w księgowości – ile czasu zajmuje? Zamknięcie miesiąca – zarówno dla celów rachunkowości finansowej jak i zarządczej – to najbardziej pracochłonny i intensywny czas w działach księgowości i finansów. Jednocześnie, aż 37% dyrektorów finansowych, ankietowanych w raporcie KPMG „Nowoczesny CFO w transformującej się firmie” uważa, że przeprowadzenie zamknięcia miesiąca można w dużej mierze zautomatyzować. Z drugiej strony, choć systemy ERP umożliwiają automatyzację wielu składających się na to czynności, raport przeprowadzony przez firmę Ledge na próbie 100 średnich i dużych firm (o zatrudnieniu 51-10 000+ pracowników) pokazał, że wiele zespołów nadal walczy z rozproszonymi danymi oraz manualnymi procesami. Pomimo tego, że firmy chcą, żeby zamknięcie ksiąg rachunkowych nie zajmowało im więcej niż 3 dni, zabiera to więcej czasu. W ponad połowie ankietowanych firm trwa to ponad 5 dni. I problemem nie jest tu tylko czasochłonność. Menedżerowie z opóźnieniem dysponują informacjami zarządczymi, co sprawia, że decyzje podejmowane są później, a zespoły finansowe „tkwią” w poprzednim miesiącu, zamiast iść do przodu. Które działania, składające się na proces zamknięcia miesiąca zajmują najwięcej czasu? Osoby ankietowane w badaniu wskazują, które czynności, spośród tych składających się na proces zamknięcia miesiąca, są najbardziej czasochłonne. Najczęściej wymieniają uzgodnienia sald – kont bankowych czy kart kredytowych. Z badania wynika, że średni czas spędzany na uzgodnieniach sald to aż 20-50 godzin w miesiącu, a zespoły wykorzystują do tego aż 3-5 systemów. Inne częste problemy to: brak szczegółów płatności, niezgodne kwoty, rozproszone źródła informacji. Dla zespołów, które prowadzą księgowość czy finanse dla wielu oddziałów czy mają wiele transakcji do przeanalizowania, proces miesięcznego zamknięcia staje się naprawdę skomplikowany. Szczególnie, jeżeli firmy nie wykorzystują nowoczesnych rozwiązań, takich jak Webservice enova365, które pozwalają na automatyczny import wyciągów bankowych oraz sprawne rozliczanie płatności. A takich biznesów nadal jest niestety bardzo dużo. Wiele firm „paruje” należności i zobowiązania ręcznie, używając do tego arkuszy Excela, choć dane tam zawarte pokrywają się z danymi, które znajdują się w systemach ERP. W takim wypadku, uzgadnianie kont jest żmudne i czasochłonne, przez co bywa elementem, który opóźnia zamknięcie ksiąg rachunkowych. Inne działania, wymienione przez ankietowanych, jako szczególnie czasochłonne w procesie miesięcznego zamknięcia, to między innymi: tworzenie rezerw, porządkowanie danych – poprawa błędnie wprowadzonych danych czy reklasyfikowanie kosztów, analiza odchyleń od założeń budżetowych. Wniosek? To nie samo raportowanie zabiera dużo czasu i przyczynia się do tego, że proces zamknięcia miesiąca trwa długo, ale wszystko, co je poprzedza – uzgodnienia sald czy poprawianie błędów. Co spowalnia zamknięcie miesiąca w księgach rachunkowych? Według respondentów Ledge przeprowadzenie zamknięcia miesiąca najbardziej spowalniają następujące czynniki: konieczność pozyskiwania danych z innych działów i regionów – 56%, robienie wszystkiego w Excelu – 50%, niezintegrowane systemy – 40%, duża kompleksowość transakcji – 39%, niedobory kadrowe – 37%. Jak usprawnić zamknięcie okresu sprawozdawczego w księgowości? Autorzy raportu zapytali księgowych i finansistów o to, ile według nich powinno zabierać zamknięcie miesiąca bieżącego. Najczęstsza odpowiedź to 3-5 dni roboczych, choć niektórzy uważają, że ten proces powinien się zamknąć w 2-3 dniach. Dodatkowo, podkreślano, że skrócenie czasu zamknięcia miesiąca w księgach rachunkowych ma sens wyłącznie wtedy, gdy przyspieszenie tego procesu nie powoduje błędów czy innych niedociągnięć. Jak to osiągnąć w praktyce? Wykorzystaj program enova365, który automatyzuje niektóre czynności, dotąd wykonywane ręcznie, dzięki temu, że: integruje w jednym miejscu wszystkie ważne w procesie zamknięcia miesiąca dane, radząc sobie z potężnym blokerem, jakim jest rozproszenie informacji, sprawdza czy księgowi wykonali wszystkie potrzebne czynności – weryfikuje na przykład czy wszystkie dokumenty wprowadzone do systemu są zatwierdzone, albo czy wszystkie środki trwałe mają naliczoną amortyzację; dodatkowo na etapie konfiguracji można tak skonfigurować proces miesięcznego zamknięcia, żeby księgowy musiał oznaczyć w systemie wykonanie poszczególnych czynności, składających się na zamknięcie ksiąg rachunkowych, żeby móc zamknąć miesiąc w systemie, ułatwia wychwycenie błędów – np. porównując podobne dokumenty w różnych okresach; dla przykładu, jeżeli faktury od dostawcy są zwykle wystawiane na kwotę 3 000 zł miesięcznie, ale księgowy omyłkowo wpisze na dokumencie wprowadzanym do systemu 30 000 zł, enova365 może to wyłapać i wskazać dokumenty, które wymagają sprawdzenia, przyspiesza rozliczanie płatności, dzięki temu, że umożliwia korzystanie z rachunku bankowego bezpośrednio w systemie ERP. Poznaj sposób na szybkie zamknięcie ksiąg rachunkowych: enova365 Wiesz już, że choć całkowicie automatyczne zamknięcie miesiąca nie jest możliwe, wiele składających się na nie procesów, można zautomatyzować. Żeby skrócić czas potrzebny na zamknięcie ksiąg rachunkowych wybierz system ERP enova365, a szczególnie jego moduły Finanse i księgowość oraz Workflow i dodatek Elektroniczne wyciągi bankowe. Te rozwiązania pozwolą Ci zautomatyzować i przyspieszyć pracę. Żeby to zrobić umów się na bezpłatną prezentację online, w czasie której nasi konsultanci pokażą, jak system ERP enova365 wspiera pracę w firmie.
Zamknięcie-miesiąca-–-ile-czasu-zajmuje-Porównaj-się-z-innymi
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń