Wszystko z jednej ręki – od raportowania do optymalizacji procesów

Advanced Analytics to dzisiaj wizja przyszłości, ale już niedługo to rzeczywistość dla małych i średnich firm. Advanced Analytics to przewidywanie wydarzeń na podstawie samodzielnie zebranych danych.

W rozmowie ze Stefanem Dornseiferem, dyrektorem Business Unit Advances Analytics, wyjaśniamy, jaki wpływ na prognozy biznesowe MSP mają dane, które zebrali. Dla niecierpliwych zebraliśmy najważniejsze fakty, o tym jak przygotować się do automatyzacji cyfrowej, która już jest.

Basic & Descriptive – Business Intelligence (BI) dzisiaj

Dla małych i średnich przedsiębiorstw największe znaczenie mają analizy, opracowywanie i prezentacja danych z przeszłości. Cel to przejście do analiz ad ho i raportów, ale też pulpitów nawigacyjnych, które sprawdzane są na bieżąco. Sprawdzenie kontretnie co się dzieje i przede wszystkim dlaczego.

Klienci korzystają ze specyficznych kokpitów dla każdego obszaru, które tworzą sprawozdania analityczne, tzw. Guided Analytics. Zapewniają one szybkie rozpoznanie odchyleń, także trendów. Poznają w ten sposób meandry własnych danych. Jak z przewodnikiem u boku, „zwiedzają” procesy biznesowe od zakupów, poprzez gospodarkę materiałową i Customer Relationship Management. CRM, w którym mamy nie tylko dane klienta, ale też jego pełną historię.

Przegląd kluczowych zagadnień

Co napędza średnie firmy w codziennej pracy? Po naciśnięciu jednego przycisku wyświetlają się standardowe zestawienia dzienne, ale też krytyczne wskaźniki i kompleksowe zapytania ad hoc. Są to podstawowe wymagania, które spełniane są w łatwy i szybki sposób, przede wszystkim za pomocą właściwych narzędzi. Należą do nich:

  • Narzędzia BI obsługiwane intuicyjne, które są przygotowane specjalnie na potrzeby klientów (Guided Tours).
  • Narzędzia dostosowane do danej roli, które spełniają wymagania wielowymiarowej analizy danych, zależnie od sprawowanej funkcji. Od dyrektora zarządzającego, przez kierownika działu do referenta.
  • Interaktywne kokpity biznesowe, które synchronizują dane między sobą i pozwalają na podejmowanie właściwych decyzji.

A dla specjalnych wymagań, jak raportowanie ad hoc, istnieje narzędzie, które nazwaliśmy  InfoZoom. Intuicyjne narzędzie, w którym za pomocą kilku kliknięć myszką widzimy specyficzne analizy danych w mgnieniu oka. Również niekompletne i błędne dane są szybko zidentyfikowane.

Predictive i Prescriptive – Advanced Analytics jutro

W przyszłości wykorzystamy analizy danych, które wykorzystamy jako fundament dla jakości danych i dla długoterminowej poprawy, także dla utrzymania trafności decyzji. W tym celu niezbędne są reguły i procesy definiowane w ramach automatyzacji cyfrowej.

Dla Advanced Analytics przewidziane są w tym celu dwie fazy:

  • Predictive Analytics, czyli pierwsza faza, która wykorzystuje informacje i dane historyczne, żeby stworzyć prognozę przyszłych wydarzeń w formie symulacji. Do tego celu wykorzystywane są modele statyczne.
  • Prescriptive Anlaytics, czyli druga faza, która korzysta z tych danych i dalej je modyfikuje. Oznacza to, że na podstawie danych historycznych i modeli statycznych powstają zalecenia, które pokazują jak należy postępować w przypadku zaistnienia konkretnej sytuacji.

W przyszłości nasze rozwiązanie ERP będzie mogło automatycznie podejmować niezbędne środki. A to już dzisiaj jest możliwe przy użyciu Advanced Analytics.