Na pytania Marka Mac – CEO portalu myERP.pl odpowiadal Juliusz Tomeczek, Dyrektor Produktu TRIVA w Soneta sp. z o.o.
TRIVA ERP jest jednym z nowszych produktów firmy Soneta. Jakie elementy wyróżniają system na tle reszty oferty? Co czyni TRIVĘ wyjątkową?
Juliusz Tomeczek: System ERP TRIVA jest produktem charakterystycznym już przez samą swoją konstrukcję. Podstawową jednostką i miejscem pracy w jego obrębie jest Kokpit użytkownika – i każdy użytkownik może dowolnie modyfikować swój Kokpit w zależności od potrzeb. Dzięki temu system łatwo się skaluje i dostosowuje do rozmiarów danej firmy.
Nasz system ponadto natywnie wspiera moduły BI i Workflow, co przekłada się na usprawnienie i usystematyzowanie codziennych procesów wśród naszych Klientów. Funkcjonalności te mogą zostać wykorzystane w każdym Kokpicie, dając swobodę działania, którą doceniają użytkownicy.
Co można określić jako najmocniejszą stronę systemu?
Ponownie mogę się tu odwołać do samej konstrukcji, stanowiącej naszą podstawową przewagę rynkową w ramach systemów ERP. Kokpity sprawnie odpowiadają na bieżące potrzeby przedsiębiorstwa, rozwijając się wraz z firmą dokładnie tam, gdzie jest to niezbędne. Elementy operacyjne jednocześnie dostarczają informacji zarządczych BI, umożliwiając szybkie wyciąganie wniosków i dostosowywanie do dynamicznych realiów współczesnego biznesu.
W ostatnich tygodniach rozpoczęło się wdrożenie TRIVA ERP w Grupie MTP. Jak istotnym krokiem dla kierownictwa jest tak duży kontrakt?
To dla nas duży zaszczyt i prestiż. Grupa MTP to duża organizacja, lider w polskiej branży eventowej. Międzynarodowe Targi Poznańskie to znaczący Klient również na skalę europejską. Fakt wykorzystywania naszego systemu w takim środowisku pokazuje w najlepszy sposób jego możliwości. Udowadniamy, że dla systemu ERP TRIVA nie ma barier: jesteśmy w stanie działać w dowolnej skali, dostosowując się do danej firmy i usprawniając jej działanie.
Jakie są plany na dalszą część 2022 roku?
Chcemy nieustannie rozwijać system, opierając się o informacje zwrotne od naszych Klientów i Partnerów. Dzięki nim możemy odpowiadać na bieżące potrzeby. Tym istotniejsze z tej perspektywy jest wdrożenie w ramach Grupy MTP. To duże pole działania. Wnioski, które z niego wyciągniemy, zaowocują kolejnymi udoskonaleniami systemu TRIVA.
W ostatnich miesiącach pracy w Polsce poszukuje duża grupa obywateli Ukrainy. Jak system TRIVA ERP ułatwia im działanie podczas pierwszych kroków w nowym środowisku pracy?
Już od pierwszych chwil po wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą podjęliśmy działanie, które całościowo wspomoże polski biznes w tej sytuacji.Nasz system został w pełni przetłumaczony na język ukraiński. Od maja nowa wersja językowa jest dostępna dla każdego użytkownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska.
To duże ułatwienie przy funkcjonowaniu nowozatrudnionych obywateli Ukrainy w realiach, które początkowo są im zupełnie obce. Ukraińscy pracownicy otrzymują możliwość wykonywania swoich zadań w ich języku ojczystym, dzięki czemu zanikają podstawowe bariery komunikacyjne i organizacyjne.
TRIVA debiutowała w trudnym, pandemicznym okresie. Jak ten czas, naznaczony szeroką implementacją pracy zdalnej, wpłynął na kierunek rozwoju systemu?
Nasz system od podstaw został rozwinięty w kierunku pracy zdalnej oraz hybrydowej. W tym celu powstał również specjalny moduł, przeznaczony do pracy zadaniowej w trybie rozproszonym. Jego obecność to także element tego, co uznajemy za szczególnie istotne w naszym podejściu do systemu – reakcji na bieżące trendy oraz informacje ze strony użytkowników.
W jakim kierunku podąża rynek i jak widzicie swoją rolę w kontekście tych zmian?
Rynek został znacząco zmodyfikowany na przestrzeni ostatnich dwóch lat. W obliczu zagrożenia pandemicznego przyspieszyła transformacja cyfrowa, na znaczeniu zyskały rozwiązania chmurowe. Praca zdalna położyła także nacisk na jak największą zdolność do personalizacji systemów.
System TRIVA w tym kontekście widzi swoją rolę jako wiodącą. Mamy wszystko, by dobrze odnajdować się w tych realiach – personalizację umożliwia sama konstrukcja kokpitów, zaś rozwiązania chmurowe są obecne z nami od samego początku istnienia. W oparciu o tę bazę chcemy się dalej rozwijać.
Jakim odbiorcom i branżom poleciłby Pan system TRIVA ERP?
System ERP TRIVA sprawdza się w obsłudze pojedynczych firm, ale i większych grup przedsiębiorstw, połączonych kapitałowo. Celujemy w średnie i duże firmy z różnorodnych gałęzi biznesu.
Jakie problemy może rozwiązać wdrożenie TRIVA?
TRIVA systematyzuje i standaryzuje pracę firmy, odwzorowując jej strukturę. To bezpośrednio wpływa na produktywność. Jeśli dany przedsiębiorca odczuwa, że jest ona w jego firmie niewystarczająca – system ERP taki jak TRIVA stanowi najlepszą drogę rozwoju.
Jakie podejście najczęściej stosowane jest podczas procesu wdrożenia systemu?
Podejście jest zależne od partnera wdrożeniowego. Proces jego wyboru jest tym samym bardzo ważny. Przed jego dokonaniem należy dokładnie zdefiniować swoje potrzeby. Jednym z kryteriów jest zarazem stosowanie metodyki wdrożeniowej. Ważne jest także posiadanie odpowiedniej, doświadczonej kadry. Dzięki dobrze rozwiniętej sieci Partnerskiej jesteśmy w stanie wskazać właściwego wykonawcę dla naszego Klienta końcowego.
Ostatnie komentarze