Przez wiele lat w firmach produkcyjnych oprogramowanie do zarządzania sprzedażą było samodzielnym produktem. Oddzielenie procesów sprzedaży od innych aspektów działalności powodowało jednak szereg nieprawidłowości. Dopiero uświadomienie, że sprzedaż jest pierwszym ogniwem w łańcuchu. Obejmuje on wszystkie procesy biznesowe, zwróciło uwagę przedsiębiorców w kierunku nowoczesnych systemów ERP, które mogą obsłużyć wiele procesów.

 

JAKIE KORZYŚCI ZAPEWNIA ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ W SYSTEMIE ERP?

ULEPSZONE ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ

Systemy ERP pomagają w zarządzaniu sprzedażą, zapewniając zintegrowany workflow, który w pełni automatyzują przetwarzanie danych dotyczących sprzedaży. Ale też zapewnić wgląd w to, jak wiąże się to z prowadzoną działalnością. Ta automatyzacja może również zapewnić dokładniejsze czasy realizacji, poprawić prognozowanie popytu i wyeliminować opóźnienia, jednocześnie oferując użytkownikom większą kontrolę.

OGRANICZENIE BŁĘDÓW LUDZKICH

Ręczne przetwarzanie zamówień sprzedażowych może być narażone na błędy ludzkie i generować kosztowne opóźnienia. Jednak oprogramowanie ERP może pomóc zautomatyzować ten proces i jednocześnie ograniczyć ryzyko powstawania pomyłek. Dzięki temu zespoły sprzedażowe są w stanie skupić się na tym, co robią najlepiej, przynosząc firmie zyski. Co istotne, zarządzanie sprzedażą w systemie ERP umożliwia też automatyzację obsługi faktur i zamówień, bez interwencji człowieka, po zdefiniowaniu odpowiednich parametrów.

ŁATWY DOSTĘP I ŚLEDZENIE DANYCH DOTYCZĄCYCH SPRZEDAŻY

Zespoły zarządzające sprzedażą w systemie ERP mają zawsze pod ręką wszystkie informacje, których potrzebują – bez względu na miejsce i czas pracy. Dzięki przechowywaniu kluczowych danych klientów w jednym miejscu śledzenie sprzedaży od początku do końca staje się o wiele łatwiejsze, co dodatkowo pozytywnie wpływa na budowanie relacji z kontrahentami. 

Dzięki wykorzystaniu systemu ERP do zarządzania sprzedażą wzrasta także bezpieczeństwo danych dotyczących umów. Wszystkie istotne informacje, wraz z zapisem komunikacji i informacji handlowych. Takich jak historia sprzedaży, warunki płatności i wymagania dotyczące dostawy, są udostępniane odpowiedzialnym za ich realizację pracownikom.

USPRAWNIENIE OBSŁUGI ZAMÓWIEŃ

System ERP jest także w stanie zoptymalizować procesy składania zamówień. Możliwość szybkiego tworzenia i realizacji zamówień jest istotną częścią każdego procesu sprzedażowego. W tym kontekście korzystanie z systemu ERP może znacząco przyspieszyć przygotowywanie ofert handlowych i docieranie z nimi do decyzyjnych osób. 

POPRAWA RELACJI Z KLIENTAMI 

Zarządzanie sprzedażą w systemie ERP może również pomóc w budowaniu trwałych relacji z klientami. Trzeba bowiem pamiętać, że komunikacja jest kluczem do rozwoju relacji biznesowych. W systemie ERP można przykładowo gromadzić informacje na temat preferencji klientów w celu tworzenia jeszcze bardziej dopasowanych do ich potrzeb ofert. Te szczegółowe informacje i raportowanie umożliwiają również zwiększenie poziomu opieki posprzedażowej.