Praca w czasie rzeczywistym i innowacyjność Salesforce Data Cloud

Praca w czasie rzeczywistym i innowacyjność Salesforce Data Cloud

W poniższym artykule dowiesz się, przed jakimi wyzwaniami związanymi z danymi stają obecnie organizacje oraz jak Salesforce postanowił je rozwiązać wprowadzając Salesforce Data Cloud. Ponadto odkryjesz, jak osiągnąć poziom personalizacji i automatyzacji w czasie rzeczywistym, który dotąd wydawał się niemożliwy do osiągnięcia. Przedstawimy także przykład bardzo znanej organizacji, która wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym do tworzenia wyjątkowych doświadczeń klientów.

Wyzwania związane z ogromną ilością danych

W skali globalnej ilość danych podwaja się co 12 godzin. Bez „jednego źródła prawdy” wykorzystanie takiej ilości danych jest bardzo skomplikowane, ponieważ musimy brać pod uwagę tę znajdujące się w wielu różnych miejscach, oraz pochodzące z różnych typów baz danych, które wpływają zarówno w formie streamingu jak i batch. Nawet jeśli jesteś w stanie zebrać różne źródła danych, jak później przechowywać te dane w zharmonizowany sposób i udostępnić je tak, aby twoje zespoły mogły na ich podstawie działać? Jest to ciekawe zagadnienie dla organizacji, które chcą prowadzić analitykę, zarządzać stanami magazynowymi, uruchamiać zapytania czy też tworzyć aktywacje marketingowe. Zwykle jednak użytkownicy biznesowi nie mają pełnego dostępu. 

Czym jest Salesforce Data Cloud?

Odpowiedzią Salesforce na wyzwania związane z danymi oraz rosnące oczekiwania przedsiębiorstw i ich klientów jest Salesforce Data Cloud. To platforma do zarządzania relacjami z klientami w czasie rzeczywistym, która ułatwia każdej firmie zebranie i zrozumienie wszystkich danych z dowolnego systemu bądź kanału. Po zebraniu danych następuje ich harmonizacja i łączenie w dynamiczne „single source of truth” czyli „jedno źródło prawdy”, obejmujące interakcje każdego klienta z daną firmą. Harmonizowanie danych, które są aktualizowane co milisekundę, umożliwia zespołom w całej firmie spersonalizowany kontakt z klientami, przy wykorzystaniu automatyzacji i inteligentnych rekomendacji. Organizacje są teraz w stanie przechowywać duże ilości danych w jednym miejscu, lecz Data Cloud nie jest tylko pasywnym repozytorium danych. To aktywna platforma, która daje każdemu użytkownikowi możliwość generowania wniosków i aktywowania działań w ramach Klienta 360. Nie ma znaczenia czy jest to spersonalizowany e-mail marketingowy, zgłoszenie serwisowe czy rozmowa handlowa. Wszystko odbywa się przy zachowaniu prywatności i zgodności z przepisami

Innowacyjność Salesforce Data Cloud: 6Vs

Salesforce stworzył innowacyjną platformę dzięki prowadzeniu szeroko zakrojonych badań w zakresie sześciu „V” dużych zbiorów danych: –   Variety czyli Różnorodności –   Velocity – Prędkości –   Volume, czyli Ilości –   Veracity, które oznacza Wiarygodność –   A także Value i Ecosystem Value, które reprezentują Wartości i Wartości środowiskowej   

Na czym polega 6V?

Wszystko zaczyna się od możliwości obsługi różnorodnych danych z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, a także z różnych źródeł, takich jak urządzenia mobilne czy też poczta elektroniczna. Złącza z pudełka Data Cloud z platformą CRM Salesforce pozwalają na bezproblemowe pobieranie danych za pomocą kilku kliknięć bez konieczności kodowania, dzięki czemu zwrot z inwestycji jest łatwiejszy i szybszy.  Firma oferuje także możliwość podłączenia innych źródeł danych z pamięci w chmurze za pomocą connectorów z Amazon Web Services, Google i Azure. Z kolei Mulesoft, rozwiązanie pozwalające na integrację praktycznie wszystkich systemów, z których korzystają organizacje, dodatkowo umożliwia integrację ponad 100 innych źródeł w całym przedsiębiorstwie. To możliwe dzięki gotowym connectorom. Kiedy mówimy o połączeniu danych, wypada także poruszyć kwestie prędkości ich połączenia i obsługi. Data Cloud pozwala na łączenie na trzy sposoby – streaming, czyli strumienia w czasie rzeczywistym, batch i Bi-Directional Federated Queries, czyli dwustronnych zapytań federacyjnych. Kolejną potrzebą, którą Salesforce wziął pod uwagę, jest duża ilość danych, ponieważ opisane możliwości muszą działać na ogromną skalę, dla miliardów profili, na petabajtach danych i z tysiącami zadań aktywnych w tle.  Bardzo ważne jest także, aby móc przygotować te dane w odpowiedni sposób i dokonać na nich transformacji w celu ich udoskonalania. W Data Cloud dane są harmonizowane i mapowane do kanonicznego modelu danych, w celu ich standaryzacji. Pomaga to rozwiązać problemy z identyfikacją poszczególnych osób w różnych systemach. Bez zdefiniowania, co jest czym w którym systemie (na przykład dane kontaktowe czy też adresowe), każda aplikacja może zawierać inną wersję danego klienta. To z kolei uniemożliwia uzyskanie ujednoliconego profilu. Po imporcie, harmonizacji i modelowaniu danych docieramy do kwestii Veracity, czyli wiarygodności. W Data Cloud tworzymy to “jedno źródło prawdy” ujednolicając dane w formie profilów.  Wszystko to brzmi obiecująco, ale Salesforce zdaje sobie sprawę, że klienci chcą wyciągnąć z ich rozwiązań wartość. Dlatego oferują możliwość wykorzystania zharmonizowanych danych w analizach biznesowych, do stworzenia spersonalizowanego marketingu jak i do wykorzystywania w aktywacjach. 

Formula 1 oraz ich Salesforce Data Cloud

 Przyjrzyjmy się wiodącemu klientowi Salesforce, który wykorzystuje ujednolicone profile i osiąga robiące wrażenie rezultaty. Formuła 1 to organizacja, która zrzesza 500 milionów fanów i zdecydowała się współpracować z Salesforcem, aby ujednolicić i wykorzystać ogromne ilości danych, które zbierają. Dzięki Data Cloud rejestrują każdą interakcję, niezależnie od tego, czy jest to aktywność na żywo (na przykład podczas weekendu wyścigowego), online, czy w ich aplikacji na smartfonach. Dzięki zebraniu danych, harmonizacji i tworzeniu ujednoliconych profilów klientów, Formuła 1 osiąga hiper personalizację na nowym poziomie. Dzięki wyjątkowym i dopasowanym do fana doświadczeniom, zaangażowanie fanów zwiększa się z roku na rok. Widać to na przykład w statystykach „Race Weekend Attendance”, czyli ilości fanów na poszczególnych wyścigach, które konsekwentnie rosną.  Formuły 1 dysponuje ujednoliconym profilem każdego fana. Organizacja ma pełny wgląd do ich aktywności na różnych kanałach, zakupów i dotychczasowych interakcji. Dzięki temu widokowi mają wszystko, czego potrzebują, żeby zrozumieć na ile ich fani są zaangażowani. Podsumowując: Salesforce Data Cloud oferuje nowy, innowacyjny sposób na połączenie, harmonizację i wykorzystanie dużych ilości danych w czasie rzeczywistym. Tak jak Formula 1, każda organizacja może połączyć dane zewsząd, bez względu na to, w jakim są formacie i gdzie się znajdują. Unifikacja praktycznie bez żadnego ETL i bez konieczności kopiowania jest już rzeczywistością. Do tego można uruchomić swój model, na przykład z Amazon Sagemaker, zobaczyć kompleksowe wizualizacje z Tableau i koniec końców stworzyć wyjątkowe doświadczenia dla klientów.  A jak będzie wyglądać Twoja platforma w czasie rzeczywistym? ___ Po więcej informacji zapraszamy na stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Przedsiębiorstwa stawiają na sztuczną inteligencję

Według najnowszego raportu Banku Światowego „Global Economic Prospects”, rosnąca niepewność w zakresie handlu światowego i polityki może osłabić wzrost gospodarczy o 2,3% w 2025 r., co będzie miało wpływ zarówno na główne gospodarki, jak i na rynki wschodzące. W obliczu tych trudności, wiele firm przyspiesza plany wdrożenia sztucznej inteligencji, dążąc do osiągnięcia nowego poziomu wydajności i oszczędności. W badaniu przeprowadzonym przez McKinsey w marcu 2025 r. 78% respondentów stwierdziło, że ich organizacje już wykorzystują sztuczną inteligencję w co najmniej jednej funkcji biznesowej, co stanowi wzrost w porównaniu z 72% na początku 2024 r. i 55% rok wcześniej. Ujmując rzecz najprościej, sztuczna inteligencja jest najbardziej transformacyjną technologią naszych czasów. Jej najnowsza wersja, agentowa sztuczna inteligencja – zawsze aktywni inteligentni agenci, którzy potrafią uczyć się, rozumować i samodzielnie wykonywać zadania – zmieni sposób, w jaki firmy działają, konkurują i optymalizują swoją pracę. Dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do konkretnej strategii AI, przygotowanie infrastruktury technologicznej oraz zrozumienie wskaźników definiujących sukces to podstawowe filary pozwalające wykorzystać możliwości związane z agentową sztuczną inteligencją i osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI). Ukryta wartość automatyzacji Prawie połowa pracowników biurowych twierdzi, że poświęca czas na powtarzalne, mało wartościowe lub niezwiązane z ich pracą zadania. W wielu branżach nieefektywność operacyjna i niewykorzystane możliwości są głęboko ukryte w danych, procesach i przepływach pracy, wpływając na wszystko, od zaangażowania pracowników po wyniki finansowe. Pierwszym krokiem do pobudzenia wzrostu produktywności jest zidentyfikowanie czynników hamujących rozwój organizacji i znalezienie rozwiązań dla tych wyzwań; proces ten znany jest jako analiza wartości uwięzionej. Zacznij od zidentyfikowania obszarów, w których występują wysokowartościowe, ale mało wydajne procesy. Na przykład, czy istnieją zadania wykonywane ręcznie, które spowalniają pracę zespołów? Czy można je zautomatyzować? Które interakcje z klientami można bardziej spersonalizować? Wzmocnienie potencjału ludzkiego za pomocą cyfrowej siły roboczej ma kluczowe znaczenie dla realizacji ukrytej wartości, umożliwiając mądrzejsze i szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodne dane oraz poprawę spersonalizowanych interakcji z klientami na dużą skalę. Wystarczy wyobrazić sobie marketera, który nagle otrzymuje wsparcie zespołu agentów AI w zakresie opracowywania strategii, planowania i realizacji najlepszych w swojej klasie kampanii. Albo przedstawiciela handlowego, który ma natychmiastowy dostęp do analizy danych klientów w czasie rzeczywistym i prognoz dotyczących potencjalnych klientów, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Wprowadzanie agentów AI nie polega na zastępowaniu nimi ludzi, ale na umożliwieniu pracownikom skupienia się na tym, co robią najlepiej – myśleniu strategicznym, wprowadzaniu innowacji i budowaniu relacji z klientami. Pokonanie problemów związanych z produktywnością dzięki cyfrowej sile roboczej pozwala przedsiębiorstwom na zmianę priorytetów w zakresie dostępnych zasobów ludzkich tam, gdzie mogą one przynieść największe korzyści. Ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania nowych źródeł przychodów lub modeli biznesowych i jest podstawą do osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Kluczowe wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji Zalety cyfrowej siły roboczej w zakresie optymalizacji operacji są oczywiste. Jednak według firmy Gartner ponad 40% projektów agentowej sztucznej inteligencji zostanie anulowanych do końca 2027 r. z powodu niejasnej wartości biznesowej. Aby wykazać rzeczywisty zwrot z inwestycji, organizacje muszą skupić się na wydajności przedsiębiorstwa, zwiększając wartość biznesową poprzez jakość oferowanych usług, redukcję kosztów, szybkość działania oraz skalowanie. W przypadku zespołów obsługi klienta, pomiar ROI może obejmować ocenę satysfakcji klientów, np. poprawę jakości obsługi dzięki całodobowemu wsparciu we wszystkich kanałach, gdzie agentowa sztuczna inteligencja segreguje zgłoszenia i udziela szczegółowych instrukcji, używając naturalnych odpowiedzi. W przypadku zespołów sprzedaży, zwrot z inwestycji przejawia się w krótszym czasie reakcji i lepszej kwalifikacji potencjalnych klientów. Agentowa sztuczna inteligencja umożliwia skalowanie dzięki autonomicznej obsłudze klienta, odpowiadając na pytania dotyczące produktów, rozwiewając zastrzeżenia i umawiając spotkania, a także komunikując się z klientami za pośrednictwem odpowiednich kanałów, udzielając spersonalizowanych odpowiedzi. Wykorzystanie wskaźników – od wskaźników odrzuceń po wyniki satysfakcji klientów i oszczędności operacyjne – umożliwia organizacjom ocenę wydajności inicjatyw związanych z agentami i skuteczne obliczanie zwrotu z inwestycji. Długoterminowa wartość W czasach, gdy firmy na całym świecie zmagają się ze spadkiem wydajności i rosnącymi oczekiwaniami klientów, era agentowej sztucznej inteligencji stwarza okazję do osiągnięcia rzeczywistego wzrostu. Przedsiębiorstwa przyszłości, które są nastawione na sukces, zdają sobie sprawę z konieczności przyjęcia zupełnie nowego podejścia do pracy, inwestowania w sztuczną inteligencję i wdrażania jej we wszystkich obszarach działalności oraz umieszczenia ludzi i agentów AI na pierwszym planie tej zmiany. Chodzi o stworzenie nowego partnerstwa między ludźmi a technologią, które pozwoli nam sprostać dzisiejszym wyzwaniom, przyspieszyć produktywność i ostatecznie osiągnąć zwrot z inwestycji, który napędzi dalsze przemiany
Przedsiębiorstwa-stawiają-na-sztuczną-inteligencję

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń