Znakomity wynik IFS

Znakomity wynik IFS w pierwszym kwartale

  • Dzięki dynamicznie rosnącemu popytowi na usługi chmurowe przychody ze sprzedaży rozwiązań chmurowych w I kwartale wzrosły o 67% r/r;
  • Udział przychodów cyklicznych stanowi obecnie 70% przychodów całkowitych;
  • Przychody ze sprzedaży oprogramowania wzrosły o 25% r/r;
  • Inwestycja Hg w IFS i WorkWave o wartości 10 miliarów USD otworzyła nowe możliwości w pozycjonowaniu oferty i budowaniu pozycji na rynku.

IFS, globalny dostawca oprogramowania w chmurze dla przedsiębiorstw, opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2022 r. Rozpoznany przychód roczny (ACV Bookings) firmy odnotował wzrost o 78% r/r, a przychody cykliczne zwiększyły się aż o 45% r/r.

IFS odnotowuje rosnące zapotrzebowanie na technologię chmurową, bowiem właśnie przychody ze sprzedaży tych rozwiązań zwiększyły się o 67% r/r pomimo wyzwań rynkowych i wstrząsów geopolitycznych. W całym 2021 i na początku 2022 roku rósł także udział przychodów cyklicznych w przychodach ze sprzedaży oprogramowania, który osiągnął 92% w pierwszym kwartale.

Doskonałe wyniki finansowe potwierdzają, że IFS jest w znakomitej kondycji. Pozycję firmy jako czołowego dostawcy oprogramowania w chmurze dla przedsiębiorstw z całego świata dodatkowo ugruntowała warta 10 miliardów USD inwestycja spółki Hg, która od marca 2022 roku jest jednym z dwóch największych udziałowców mniejszościowych IFS. 

Oparta na technologii komponowalnej platforma IFS Cloud daje IFS unikalną pozycję na rynku. Jej wyjątkowość polega na połączeniu rozwiązań dostosowanych do konkretnych branż oraz funkcjonalności pozwalających zarządzać aktywami i planować zasoby przedsiębiorstwa z narzędziami umożliwiającymi kompleksowe zarządzanie procesem obsługi klienta. Nigdy wcześniej oczekiwania wobec jakości obsługi nie były tak wysokie. Tym bardziej zdolność platformy IFS Cloud do zapewnienia jej na najwyższym poziomie czyni ją niezwykle atrakcyjną na rynku. Wiele firm z samego faktu posiadania IFS Cloud uczyniło swój podstawowy wyróżnik.

 

Na początku 2022 roku IDC, międzynarodowa firma doradcza specjalizująca się w nowych technologiach i rynku ICT, uznała IFS za lidera zarówno w kategorii IDC MarketScape for WorkWide Manufacturing Service Life Cycle Management Platforms (platforma do zarządzania cyklem serwisowym dla producentów) jak i IDC MarketScape for Worldwide Field Service Management Solutions for Utilities (zarządzanie serwisem w terenie dla zakładów z branży Utilities).

 

Platforma IFS Cloud została dobrze przyjęta przez klientów. Zainteresowanie nią stale rośnie dzięki nowym funkcjom wprowadzonym w kwietniowej aktualizacji IFS Cloud April 2022. Jedną z nich jest Customer Experience Management, czyli usługa umożliwiająca zbieranie i analizę opinii klientów, o którą platforma IFS Cloud wzbogaciła się w ślad za przejęciem firmy Customerville zaledwie dziewięć miesięcy wcześniej.

 

Od czterech lat IFS konsekwentnie wyprzedza rynek. Pierwszy kwartał bieżącego roku, z 78-procentowym wzrostem rozpoznanego przychodu rocznego, tylko ten trend potwierdza. Osiągnęliśmy znakomite wyniki we wszystkich obszarach i jestem dumny, że potwierdzają one słuszność naszej strategii – powiedział Dyrektor Generalny IFS Darren Roos. Te wyniki i dołączenie firmy Hg do grona udziałowców IFS zapewniają nam wsparcie trzech powaznych inwestorów. To z kolei stwarza przestrzeń do poszukiwania sposobów dalszego rewolucjonizowania rynku i oferowania klientom możliwości wyboru. Zarówno nasze oprogramowanie jak i cieszące się dużym uznaniem obsługa serwisowa dają takie rozwiązania technologiczne, dzięki którym nasi klienci mogą zapewnić najlepszą obsługę swoich klientów (Moment of Service™) i osiągnąć solidną wartość biznesową – podkreślił Darren Ross.

 

To kolejny kwartał, w którym IFS osiąga znakomite wyniki. Co istotne, wzrosty odnotowujemy we wszystkich wskaźnikach. Wyłania się z nich obraz firmy w świetnej kondycji, zbudowanej na mocnych i zdrowych filarach, stawiającej na rozwój i rentowność – powiedziała Dyrektor Finansowa IFS Constance Minc. Pierwszy kwartał pokazuje również stałą zmianę jakościową w strukturze przychodów, gdzie przychody cykliczne stanowią obecnie 70% przychodów całkowitych. Tak dobre wyniki potwierdzają znaczenie IFS na rynku i dowodzą słuszności naszej strategii rozwoju – dodała. 

Najważniejsze wyniki finansowe* i operacyjne w pierwszym kwartale 2022 r.:

  • Przychody ze sprzedaży oprogramowania wyniosły 1.3 miliarda SEK, co oznacza wzrost o 25% w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r.
  • Przychody cykliczne wyniosły 1.2 miliarda SEK, co oznacza wzrost o 45% w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r.
  • Przychody ze sprzedazy rozwiązań chmurowych wzrosły o 67% w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r.
  • Przychody netto wyniosły 1.7 miliarda SEK, co oznacza wzrost o 15% w stosunku do pierwszego kwartału 2021 r.

 

*Uwaga: wszystkie dane wyrażone są w koronach szwedzkich (kwota w walucie stałej).

 

Z uwagi na fakt, że pod koniec drugiego kwartału 2021 r. firma WorkWave wydzieliła się jako odrębna spółka, powyższe wyniki nie uwzględniają jej wkładu w finanse Grupy IFS.

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń