Wrocławskie-firmy-stawiają-na-synergię-i-wspólny-rozwój-–-Sente-i-Satisfly-połączyły-siły

Wrocławskie firmy stawiają na synergię i wspólny rozwój – Sente i Satisfly połączyły siły

Strategiczne połączenie sił na wrocławskim rynku IT. Sente, spółka specjalizująca się w cyfryzacji procesów back-office, nabyła 50% udziałów Satisfly, lidera w digitalizacji sprzedaży. Celem współpracy jest synergia działań, która pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, optymalizację kosztów i dalszy wzrost. Udziałowcy obu firm opowiadają o genezie współpracy i podsumowują pierwsze 12 miesięcy wspólnego działania.

Od relacji do biznesu

Wspólna historia obu firm rozpoczęła się kilka lat temu od nawiązania relacji pomiędzy Jakubem Czyżkowskim, Partnerem Zarządzającym w Sente i Markiem Kichem, CEO Satisfly. Niepozorne spotkanie w ramach jednego ze stowarzyszeń networkingowych dało początek wieloletniej współpracy.

Nasza historia rozpoczęła się od spotkań w BNI, gdzie nawiązaliśmy relację opartą na wspólnych wartościach i dążeniu do rozwoju. Stopniowo zaczęliśmy współpracować na różnych polach, od wspólnych webinarów i publikacji po wymianę know-how i doradztwo w projektach dla klientów. Szybko okazało się, że łączy nas wspólny cel: wsparcie rozwoju i cyfryzacji procesów w polskich firmach handlowych. Satisfly specjalizuje się w digitalizacji sprzedaży za pomocą rozwiązań e-Commerce, a Sente w automatyzacji procesów back-office z wykorzystaniem systemów ERP i WMS. Nasze usługi idealnie się uzupełniają, tworząc kompleksową ofertę dla przedsiębiorstw z branży handlowej. – wspomina Jakub Czyżkowski, Partner Zarządzający w Sente.

Udziałowcy Sente i Satisfly zdecydowali się połączyć siły na początku 2023 roku i wykorzystać efekt synergii płynący z zacieśnienia współpracy. Dla obu spółek jest to świetna okazja do rozwoju kompetencji i umożliwia wejście w nowe obszary biznesowe.

Ta historia jest dla mnie doskonałym przykładem tego, jak budowanie relacji z intencją ciekawości, zainteresowania i poznawania nowych horyzontów może przerodzić się w coś większego. Nigdy nie wiadomo, do czego może doprowadzić zwykła rozmowa, dlatego warto być otwartym na nowe kontakty i możliwości. – podsumowuje Jakub Czyżkowski, Partner Zarządzający w Sente.

Owocny rok współpracy

Rok 2023 był dla obu firm okresem intensywnej nauki i wzajemnego poznawania się. Początkowa pozytywna chemia między udziałowcami była podstawą budowania efektywnej współpracy, pomimo różnic w funkcjonowaniu firm. W pierwszych 12 miesiącach wspólnego działania zespoły obu spółek skupiły się na kwestiach operacyjnych, poszukiwaniu synergii i przenoszeniu sprawdzonych rozwiązań. Już na początku roku połączono siły w obszarze kadr, płac i księgowości, dzięki czemu Satisfly mogło skorzystać z know-how Sente. Wprowadzono również standaryzację w planowaniu finansowym i controllingu. Satisfly zrezygnowało z własnego biura i przeniosło się do biurowca Sente, co pozwoliło na optymalizację kosztów i wspólne korzystanie z przestrzeni. W ostatnich miesiącach zrealizowano mnóstwo podobnych inicjatyw, przynoszących korzyści obu firmom.

Marek Wesołek, CEO Sente, podkreśla rolę bezpośredniej i pogłębionej relacji osobistej pomiędzy udziałowcami w budowaniu współpracy między firmami:

Współpraca z Markiem Kichem i Satisfly pokazała mi, jak kluczowa w prowadzeniu biznesu jest rola ludzi. W Marku znaleźliśmy nie tylko solidnego partnera biznesowego, ale przede wszystkim człowieka o niesamowitej energii i motywacji do osiągania ambitnych celów. Nasza relacja wykracza daleko poza zwykłe partnerstwo biznesowe. W Marku odnalazłem również super przyjaciela i kompana do długich, inspirujących rozmów. Wzajemnie dzielimy się swoimi wyzwaniami, pomysłami i wspieramy się w trudnych chwilach. Dodatkowo łączy nas wspólna pasja do biegania, która stwarza idealne preteksty do spotkań i budowania jeszcze silniejszych więzi. Dzięki Markowi samotność lidera stała się dla mnie zdecydowanie mniej uciążliwa. Cieszę się, że nasze drogi się skrzyżowały i jestem pewien, że przed nami jeszcze wiele wspólnych sukcesów, zarówno w biznesie, jak i na sportowych ścieżkach.

Podobnie pierwszy rok współpracy ocenia Marek Kich, CEO w Satisfly:

Przez ostatnie 12 miesięcy wspólnie zbudowaliśmy solidne fundamenty dla dalszego rozwoju w Satisfly, a wymiana doświadczeń i dobrych praktyk pozwoliła nam działać lepiej na poziomie operacyjnym. Cenię sobie wzajemną inspirację, która płynie z naszej współpracy. Czerpiemy garściami z doświadczenia Sente w obszarze delivery, a my chętnie dzielimy się pomysłami w obszarze sprzedaży. Dla mnie ostatni rok jest najlepszym dowodem na to, że w stwierdzeniu „nieważne, co robisz – ważne z kim” jest ukryta mądrość tego świata. – podsumowuje Marek Kich, CEO w Satisfly.

Plan na kolejne miesiące

Sente i Satisfly nadal koncentrują się na doskonaleniu operacyjnym swoich spółek. Głównym celem jest wzrost całej grupy przy zachowaniu zdrowej rentowności, co pozwoli na realizację ambitnych planów w przyszłości. W celu zacieśnienia współpracy obie firmy dążą do bliższej integracji na poziomie zespołów zarządzających. Nie ma jednak planów łączenia spółek – priorytetem jest zbudowanie dwóch silnych podmiotów, które będą efektywnie ze sobą współpracować.

Sente i Satisfly stale poszukują nowych obszarów do wspólnych działań. Celem jest nie tylko czerpanie korzyści z synergii, ale również dostarczanie klientom konkretnych wartości dodanych. Wspólna oferta produktowa będzie rozszerzona, a efektywność kosztowa – zoptymalizowana. Połączenie zasobów i doświadczeń obu firm pozwoli również na wprowadzenie ulepszeń w obszarze obsługi klienta, zapewniając lepsze wsparcie i komunikację.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń