Wrocławskie-firmy-stawiają-na-synergię-i-wspólny-rozwój-–-Sente-i-Satisfly-połączyły-siły

Wrocławskie firmy stawiają na synergię i wspólny rozwój – Sente i Satisfly połączyły siły

Strategiczne połączenie sił na wrocławskim rynku IT. Sente, spółka specjalizująca się w cyfryzacji procesów back-office, nabyła 50% udziałów Satisfly, lidera w digitalizacji sprzedaży. Celem współpracy jest synergia działań, która pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, optymalizację kosztów i dalszy wzrost. Udziałowcy obu firm opowiadają o genezie współpracy i podsumowują pierwsze 12 miesięcy wspólnego działania.

Od relacji do biznesu

Wspólna historia obu firm rozpoczęła się kilka lat temu od nawiązania relacji pomiędzy Jakubem Czyżkowskim, Partnerem Zarządzającym w Sente i Markiem Kichem, CEO Satisfly. Niepozorne spotkanie w ramach jednego ze stowarzyszeń networkingowych dało początek wieloletniej współpracy.

Nasza historia rozpoczęła się od spotkań w BNI, gdzie nawiązaliśmy relację opartą na wspólnych wartościach i dążeniu do rozwoju. Stopniowo zaczęliśmy współpracować na różnych polach, od wspólnych webinarów i publikacji po wymianę know-how i doradztwo w projektach dla klientów. Szybko okazało się, że łączy nas wspólny cel: wsparcie rozwoju i cyfryzacji procesów w polskich firmach handlowych. Satisfly specjalizuje się w digitalizacji sprzedaży za pomocą rozwiązań e-Commerce, a Sente w automatyzacji procesów back-office z wykorzystaniem systemów ERP i WMS. Nasze usługi idealnie się uzupełniają, tworząc kompleksową ofertę dla przedsiębiorstw z branży handlowej. – wspomina Jakub Czyżkowski, Partner Zarządzający w Sente.

Udziałowcy Sente i Satisfly zdecydowali się połączyć siły na początku 2023 roku i wykorzystać efekt synergii płynący z zacieśnienia współpracy. Dla obu spółek jest to świetna okazja do rozwoju kompetencji i umożliwia wejście w nowe obszary biznesowe.

Ta historia jest dla mnie doskonałym przykładem tego, jak budowanie relacji z intencją ciekawości, zainteresowania i poznawania nowych horyzontów może przerodzić się w coś większego. Nigdy nie wiadomo, do czego może doprowadzić zwykła rozmowa, dlatego warto być otwartym na nowe kontakty i możliwości. – podsumowuje Jakub Czyżkowski, Partner Zarządzający w Sente.

Owocny rok współpracy

Rok 2023 był dla obu firm okresem intensywnej nauki i wzajemnego poznawania się. Początkowa pozytywna chemia między udziałowcami była podstawą budowania efektywnej współpracy, pomimo różnic w funkcjonowaniu firm. W pierwszych 12 miesiącach wspólnego działania zespoły obu spółek skupiły się na kwestiach operacyjnych, poszukiwaniu synergii i przenoszeniu sprawdzonych rozwiązań. Już na początku roku połączono siły w obszarze kadr, płac i księgowości, dzięki czemu Satisfly mogło skorzystać z know-how Sente. Wprowadzono również standaryzację w planowaniu finansowym i controllingu. Satisfly zrezygnowało z własnego biura i przeniosło się do biurowca Sente, co pozwoliło na optymalizację kosztów i wspólne korzystanie z przestrzeni. W ostatnich miesiącach zrealizowano mnóstwo podobnych inicjatyw, przynoszących korzyści obu firmom.

Marek Wesołek, CEO Sente, podkreśla rolę bezpośredniej i pogłębionej relacji osobistej pomiędzy udziałowcami w budowaniu współpracy między firmami:

Współpraca z Markiem Kichem i Satisfly pokazała mi, jak kluczowa w prowadzeniu biznesu jest rola ludzi. W Marku znaleźliśmy nie tylko solidnego partnera biznesowego, ale przede wszystkim człowieka o niesamowitej energii i motywacji do osiągania ambitnych celów. Nasza relacja wykracza daleko poza zwykłe partnerstwo biznesowe. W Marku odnalazłem również super przyjaciela i kompana do długich, inspirujących rozmów. Wzajemnie dzielimy się swoimi wyzwaniami, pomysłami i wspieramy się w trudnych chwilach. Dodatkowo łączy nas wspólna pasja do biegania, która stwarza idealne preteksty do spotkań i budowania jeszcze silniejszych więzi. Dzięki Markowi samotność lidera stała się dla mnie zdecydowanie mniej uciążliwa. Cieszę się, że nasze drogi się skrzyżowały i jestem pewien, że przed nami jeszcze wiele wspólnych sukcesów, zarówno w biznesie, jak i na sportowych ścieżkach.

Podobnie pierwszy rok współpracy ocenia Marek Kich, CEO w Satisfly:

Przez ostatnie 12 miesięcy wspólnie zbudowaliśmy solidne fundamenty dla dalszego rozwoju w Satisfly, a wymiana doświadczeń i dobrych praktyk pozwoliła nam działać lepiej na poziomie operacyjnym. Cenię sobie wzajemną inspirację, która płynie z naszej współpracy. Czerpiemy garściami z doświadczenia Sente w obszarze delivery, a my chętnie dzielimy się pomysłami w obszarze sprzedaży. Dla mnie ostatni rok jest najlepszym dowodem na to, że w stwierdzeniu „nieważne, co robisz – ważne z kim” jest ukryta mądrość tego świata. – podsumowuje Marek Kich, CEO w Satisfly.

Plan na kolejne miesiące

Sente i Satisfly nadal koncentrują się na doskonaleniu operacyjnym swoich spółek. Głównym celem jest wzrost całej grupy przy zachowaniu zdrowej rentowności, co pozwoli na realizację ambitnych planów w przyszłości. W celu zacieśnienia współpracy obie firmy dążą do bliższej integracji na poziomie zespołów zarządzających. Nie ma jednak planów łączenia spółek – priorytetem jest zbudowanie dwóch silnych podmiotów, które będą efektywnie ze sobą współpracować.

Sente i Satisfly stale poszukują nowych obszarów do wspólnych działań. Celem jest nie tylko czerpanie korzyści z synergii, ale również dostarczanie klientom konkretnych wartości dodanych. Wspólna oferta produktowa będzie rozszerzona, a efektywność kosztowa – zoptymalizowana. Połączenie zasobów i doświadczeń obu firm pozwoli również na wprowadzenie ulepszeń w obszarze obsługi klienta, zapewniając lepsze wsparcie i komunikację.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera zarządzanie magazynem dystrybutora artykułów biurowych

Dynamiczny rozwój działalności i poszerzanie oferty produktowej wymusiły reorganizację logistyki oraz centralizację operacji magazynowych. Wdrożenie WMS pozwoliło na automatyzację procesów, zwiększenie efektywności i eliminację błędów. Efektem było stworzenie wydajnego magazynu centralnego, który obsługuje całą sieć dystrybucji. O firmie Lobos to przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją urządzeń i materiałów biurowych, materiałów eksploatacyjnych (skanerów, drukarek, kserokopiarek itd.), a także pakowanych artykułów spożywczych oraz mebli i akcesoriów meblowych dla firm i hoteli. Posiada 10 oddziałów na terenie całej Polski – w Katowicach, Krakowie, Kielcach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Tarnowie, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu i Rzeszowie. Na terenie Krakowa oraz okolic towar rozwożony jest za pomocą własnej floty samochodowej. Do pozostałych rejonów Polski artykuły są wysyłane przy użyciu firmy spedycyjnej.  Z firmą Lobos Sente jako dostawca zaawansowanych systemów informatycznych współpracuje od 2007 r., kiedy to rozpoczęte zostały prace nad wdrożeniem systemu ERP. Planując zmianę oprogramowania w obszarze gospodarki magazynowej firma Lobos szukała innych dostawców zaawansowanego oprogramowania dla biznesu. Jednak ze względu na funkcje i możliwości systemu informatycznego w obszarze planowania zamówień i WMS, oferta Sente stanowiła najbardziej kompleksowe rozwiązanie. Nie bez znaczenia okazały się także dotychczasowe pozytywne doświadczenia i wieloletnia współpraca. Cele projektu Dynamiczny rozwój spółek wchodzących w skład grupy Lobos i stałe poszerzanie oferty spowodowały potrzebę zmian w obszarze logistyki i gospodarki magazynowej, a w związku z tym wdrożenie kolejnych obszarów systemu informatycznego. Do tej pory funkcjonowało jednocześnie kilka magazynów oddziałowych, jednak ze względu na koszty utrzymania składów oraz transportu zlikwidowano lub zminimalizowano ich rolę na rzecz jednego magazynu centralnego. W wybranych oddziałach firmy przechowywane są jeszcze tylko produkty ciężkie lub wielkogabarytowe o stosunkowo niskiej wartości jednostkowej (np. woda, papier, mleko, ręczniki papierowe itp.), których transport do magazynu centralnego jest ekonomicznie nieopłacalny. W związku z wprowadzanymi zmianami powstała konieczność przeorganizowania magazynu w głównej siedzibie firmy w Krakowie na magazyn centralny w taki sposób, żeby przy dotychczasowej swojej powierzchni (3600 m²) mógł przyjąć na stan i podołać obsłudze zwiększonej rotacji artykułów. Magazyn pod lupą W proces przekształceń w firmie Lobos Sente zostało zaangażowane już w momencie planowania zmian w magazynie, który miał pełnić funkcję centralnego. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń i specyfiki asortymentu został opracowany rozkład strefy odstawczej (ustawienie regałów) oraz strefy pakowania, zaplanowane ścieżki poruszania się magazynierów oraz zaprojektowane zasilenie 5-piętrowej (wys. 2,2 m) antresoli. Takie rozwiązania pozwoliły od samego początku zoptymalizować funkcjonowanie kluczowych obszarów magazynu, dzięki czemu uniknięto modyfikacji w późniejszym terminie (mogących wynikać z wniosków planowanej wówczas analizy przedwdrożeniowej oraz późniejszej implementacji systemu). Wprowadzone rozwiązania opierały się na urządzeniach przenośnych, które poprzez Wi-Fi łączą się z bazą danych systemu. Każdy magazynier jest zaopatrzony w tzw. handheld, za pomocą którego otrzymuje zlecenia magazynowe i potwierdza realizację poszczególnych zadań do wykonania. Oprogramowanie pozwala kierownikowi magazynu na tworzenie i generowanie raportów przedstawiających precyzyjne statystyki wydajności pracy każdego magazyniera. Pozwala to z jednej strony planować i decydować o organizacji pracy, jak i monitorować efektywność działań pracowników. Automatyzacja procesów Najważniejsze efekty wdrożenia systemu Teneum WMS wynikają z automatyzacji kluczowych procesów zachodzących w magazynie. Podczas swoich zadań dziesięciu magazynierów wspieranych jest przez oprogramowanie, które kieruje ich do lokacji, z których powinni pobrać dany produkt. Wybierana jest optymalna trasa ze względu na konkretne zlecenie magazynowe.  Nadzór systemu nad gospodarką magazynową pozwala w zależności od potrzeb przydzielać jednocześnie kilku pracowników do realizacji dużych zamówień. Takie rozwiązania znacznie przyspieszają proces kompletacji zamówień i przygotowania przesyłki. Automatyzacja pracy umożliwiła obsługę magazynu przez taką samą liczbę osób nawet po zwiększeniu liczby dziennych zamówień wynikających ze skierowania na skład centralny zleceń, które dotychczas były obsługiwane przez oddziały firmy. Został też wprowadzony system tzw. podwójnej kontroli, polegający na sczytywaniu (pick) za pomocą kodu kreskowego danych dotyczących pobieranego produktu z konkretnej lokacji, a następnie ponownego pick’u danego artykułu podczas przygotowywania przesyłki w strefie pakowania. W obu przypadkach przy braku kompletacji system sygnalizuje o tym i nie pozwala realizować kolejnych operacji bez skompletowania całości paczki. Dzięki współpracy urządzeń mobilnych i rozwiązań systemu możliwość pomyłek przy wysyłce do klientów została zredukowana praktycznie do zera. Kompletacja zamówień według wskazówek podawanych przez system pozwala także skrócenie czasu (z 3 godzin do 30 minut) potrzebnego do zapakowania przesyłek na samochód (własny lub spedytora). Paczki zostają zebrane i przygotowane razem według wyznaczonych tras. Inteligentne zarządzanie przesyłkami dzięki cross-dockingowi Żeby zmniejszyć liczbę magazynów oddziałowych, Lobos musiał rozwiązać problem kompletacji przesyłek ze względu na docelowe punkty odbioru – bez konieczności przepakowywania ich „po drodze” w poszczególnych oddziałach. Zgodnie z sugestiami Sente przygotowało w systemie WMS mechanizmy pozwalające na realizację zamówień według metody cross dockingu. Obecnie w narzędziu istnieje opcja otwarcia zlecenia przewozu tego typu na określony oddział. W takim przypadku poszczególne elementy (paczki) całej przesyłki już w magazynie centralnym zaadresowane zostają na docelowe miejsce odbioru (adres danego oddziału lub adres konkretnego klienta), a nie jako przesyłka w całości zaadresowana na oddział firmy, który do tej pory sam przepakowywał i rozdzielał je na potrzeby zamówień lokalnych. Ten mechanizm doskonale sprawdza się przy zamówieniach generowanych przez dużych klientów – w sytuacji, gdy np. jeden kontrahent zleca dostarczenie 250 paczek pod 100 różnych miejsc adresowych. W takim przypadku już na etapie przygotowywania przesyłki każda paczka otrzymuje etykietę zaadresowaną na wskazany adres. Po dotarciu przesyłek do oddziału Lobosu nie ma potrzeby ich przepakowywania ani adresowania – to wszystko zostało już wykonane wcześniej w magazynie centralnym. Implementacja w oprogramowaniu rozwiązań cross dockingu pozwoliła dokonać reorganizacji magazynów oddziałowych Lobosu. Pozyskane tym sposobem środki firma może przeznaczyć na inwestycje mające na celu rozwój przedsiębiorstwa i zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Rezultaty wdrożenia Wdrożenie kolejnych obszarów systemu Teneum Sente pozwoliło firmie Lobos na reorganizację sposobu działania przedsiębiorstwa. Powstał magazyn centralny, a automatyzacja większości procesów w nim zachodzących usprawniła jego pracę tak, żeby mógł on przejąć zlecenia do tej pory realizowane przez oddziały bez konieczności zatrudniania nowych pracowników lub pracy w trybie zmianowym na tym magazynie. Obecnie system do obsługi magazynu i planowania zamówień posiada w swojej kartotece ok. 30 tys. aktywnych pozycji asortymentowych. Z tej liczby 8,2 tys. produktów rozmieszczonych jest na ok. 2,3 tys. lokacjach. Przeciętnie dziennie realizowanych jest ok. 300 przesyłek, co daje ok. 2 tys. pobrań towarów przez 10 magazynierów. Średnio jedno pobranie realizowane jest w czasie 2 minut i 24 sekund.
Obrazek wyróżniający dla 'Teneum WMS wspiera zarządzanie magazynem dystrybutora artykułów biurowych'
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń