Wrocławskie-firmy-stawiają-na-synergię-i-wspólny-rozwój-–-Sente-i-Satisfly-połączyły-siły

Wrocławskie firmy stawiają na synergię i wspólny rozwój – Sente i Satisfly połączyły siły

Strategiczne połączenie sił na wrocławskim rynku IT. Sente, spółka specjalizująca się w cyfryzacji procesów back-office, nabyła 50% udziałów Satisfly, lidera w digitalizacji sprzedaży. Celem współpracy jest synergia działań, która pozwoli na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, optymalizację kosztów i dalszy wzrost. Udziałowcy obu firm opowiadają o genezie współpracy i podsumowują pierwsze 12 miesięcy wspólnego działania.

Od relacji do biznesu

Wspólna historia obu firm rozpoczęła się kilka lat temu od nawiązania relacji pomiędzy Jakubem Czyżkowskim, Partnerem Zarządzającym w Sente i Markiem Kichem, CEO Satisfly. Niepozorne spotkanie w ramach jednego ze stowarzyszeń networkingowych dało początek wieloletniej współpracy.

Nasza historia rozpoczęła się od spotkań w BNI, gdzie nawiązaliśmy relację opartą na wspólnych wartościach i dążeniu do rozwoju. Stopniowo zaczęliśmy współpracować na różnych polach, od wspólnych webinarów i publikacji po wymianę know-how i doradztwo w projektach dla klientów. Szybko okazało się, że łączy nas wspólny cel: wsparcie rozwoju i cyfryzacji procesów w polskich firmach handlowych. Satisfly specjalizuje się w digitalizacji sprzedaży za pomocą rozwiązań e-Commerce, a Sente w automatyzacji procesów back-office z wykorzystaniem systemów ERP i WMS. Nasze usługi idealnie się uzupełniają, tworząc kompleksową ofertę dla przedsiębiorstw z branży handlowej. – wspomina Jakub Czyżkowski, Partner Zarządzający w Sente.

Udziałowcy Sente i Satisfly zdecydowali się połączyć siły na początku 2023 roku i wykorzystać efekt synergii płynący z zacieśnienia współpracy. Dla obu spółek jest to świetna okazja do rozwoju kompetencji i umożliwia wejście w nowe obszary biznesowe.

Ta historia jest dla mnie doskonałym przykładem tego, jak budowanie relacji z intencją ciekawości, zainteresowania i poznawania nowych horyzontów może przerodzić się w coś większego. Nigdy nie wiadomo, do czego może doprowadzić zwykła rozmowa, dlatego warto być otwartym na nowe kontakty i możliwości. – podsumowuje Jakub Czyżkowski, Partner Zarządzający w Sente.

Owocny rok współpracy

Rok 2023 był dla obu firm okresem intensywnej nauki i wzajemnego poznawania się. Początkowa pozytywna chemia między udziałowcami była podstawą budowania efektywnej współpracy, pomimo różnic w funkcjonowaniu firm. W pierwszych 12 miesiącach wspólnego działania zespoły obu spółek skupiły się na kwestiach operacyjnych, poszukiwaniu synergii i przenoszeniu sprawdzonych rozwiązań. Już na początku roku połączono siły w obszarze kadr, płac i księgowości, dzięki czemu Satisfly mogło skorzystać z know-how Sente. Wprowadzono również standaryzację w planowaniu finansowym i controllingu. Satisfly zrezygnowało z własnego biura i przeniosło się do biurowca Sente, co pozwoliło na optymalizację kosztów i wspólne korzystanie z przestrzeni. W ostatnich miesiącach zrealizowano mnóstwo podobnych inicjatyw, przynoszących korzyści obu firmom.

Marek Wesołek, CEO Sente, podkreśla rolę bezpośredniej i pogłębionej relacji osobistej pomiędzy udziałowcami w budowaniu współpracy między firmami:

Współpraca z Markiem Kichem i Satisfly pokazała mi, jak kluczowa w prowadzeniu biznesu jest rola ludzi. W Marku znaleźliśmy nie tylko solidnego partnera biznesowego, ale przede wszystkim człowieka o niesamowitej energii i motywacji do osiągania ambitnych celów. Nasza relacja wykracza daleko poza zwykłe partnerstwo biznesowe. W Marku odnalazłem również super przyjaciela i kompana do długich, inspirujących rozmów. Wzajemnie dzielimy się swoimi wyzwaniami, pomysłami i wspieramy się w trudnych chwilach. Dodatkowo łączy nas wspólna pasja do biegania, która stwarza idealne preteksty do spotkań i budowania jeszcze silniejszych więzi. Dzięki Markowi samotność lidera stała się dla mnie zdecydowanie mniej uciążliwa. Cieszę się, że nasze drogi się skrzyżowały i jestem pewien, że przed nami jeszcze wiele wspólnych sukcesów, zarówno w biznesie, jak i na sportowych ścieżkach.

Podobnie pierwszy rok współpracy ocenia Marek Kich, CEO w Satisfly:

Przez ostatnie 12 miesięcy wspólnie zbudowaliśmy solidne fundamenty dla dalszego rozwoju w Satisfly, a wymiana doświadczeń i dobrych praktyk pozwoliła nam działać lepiej na poziomie operacyjnym. Cenię sobie wzajemną inspirację, która płynie z naszej współpracy. Czerpiemy garściami z doświadczenia Sente w obszarze delivery, a my chętnie dzielimy się pomysłami w obszarze sprzedaży. Dla mnie ostatni rok jest najlepszym dowodem na to, że w stwierdzeniu „nieważne, co robisz – ważne z kim” jest ukryta mądrość tego świata. – podsumowuje Marek Kich, CEO w Satisfly.

Plan na kolejne miesiące

Sente i Satisfly nadal koncentrują się na doskonaleniu operacyjnym swoich spółek. Głównym celem jest wzrost całej grupy przy zachowaniu zdrowej rentowności, co pozwoli na realizację ambitnych planów w przyszłości. W celu zacieśnienia współpracy obie firmy dążą do bliższej integracji na poziomie zespołów zarządzających. Nie ma jednak planów łączenia spółek – priorytetem jest zbudowanie dwóch silnych podmiotów, które będą efektywnie ze sobą współpracować.

Sente i Satisfly stale poszukują nowych obszarów do wspólnych działań. Celem jest nie tylko czerpanie korzyści z synergii, ale również dostarczanie klientom konkretnych wartości dodanych. Wspólna oferta produktowa będzie rozszerzona, a efektywność kosztowa – zoptymalizowana. Połączenie zasobów i doświadczeń obu firm pozwoli również na wprowadzenie ulepszeń w obszarze obsługi klienta, zapewniając lepsze wsparcie i komunikację.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera obsługę procesów logistycznych

Wrocławski operator logistyczny, LogBox, szukał rozbudowanego narzędzia do zarządzania magazynem wysokiego składowania. Zdecydował się na wdrożenie systemu WMS Teneum, który został dopasowany do charakterystyki działalności przedsiębiorstwa oraz specyfiki jej operacji, co przełożyło się na znaczący wzrost efektywności pracy magazynu. O firmieLogBox jest operatorem logistycznym z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze e-Commerce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi w zakresie obsługi sklepów internetowych, magazynowania towarów oraz całościowej realizacji zamówień (zarówno detalicznych, jak i hurtowych), dystrybucji i transportu. Magazyn pełni także rolę centrum dystrybucyjnego, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem oraz dystrybucją marek własnych. Dynamiczny rozwój spowodował, że przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowych możliwości rozwoju, zwiększania efektywności i wzrostu. Warto wiedzieć, że głównym klientem LogBox jest Gunfire (GF Corp) – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), części i akcesoriów, sprzętu do survivalu oraz militariów. W swoim portfolio GF Corp posiada wiele rozpoznawalnych w branży marek. Poza tym firma rozwija własne brandy, które obok działalności handlowej, stanowią jeden z głównych elementów jej działalności. W tym momencie w jej ofercie znajduje się ponad 9 tysięcy produktów. Geneza projektuZe względu na szybki rozwój i nowe wyzwania firma LogBox poszukiwała systemu informatycznego, które odpowiadałoby jej rosnącym potrzebom. Dotychczasowe rozwiązanie nie było odpowiednio dopasowane do modelu biznesowego związanego z realizacją usług fulfillment, a to blokowało intensyfikację działań. Przedstawiciele firmy szukali takiego oprogramowanie, które przede wszystkim pozwoliłoby usprawnić pracę magazynu, ale też uporządkować procesy komunikacji i rozliczeń z klientami przy uwzględnieniu wyjątkowej specyfiki branży fulfilment. Ostatecznie zdecydowali się na wdrożenie WMS Teneum. Cele projektu O konieczności wdrożenia nowego systemu zadecydowało kilka głównych czynników. Przede wszystkim przeprowadzka do nowego magazynu, chęć systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów oraz plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment. Dla przedstawicieli LogBox kluczowa była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (hurtowe, wielopozycyjne, jednopozycyjne), jak i indywidualnych oczekiwań poszczególnych klientów odnośnie do sposobu pakowania zamówień. Główne cele, które zdefiniowane zostały na początku projektu, to: integracja z systemem ERP (Comarch XL),zwiększenie wydajności w zarządzaniu magazynem, usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek. RozwiązaniaPrace rozpoczęły się po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym systemem ERP. Proces ten był kluczowym krokiem milowym we współpracy i stanowił pierwsze duże wyzwanie.  Drugim etapem był projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego, znacznie większego magazynu. LogBox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem WMS. Fakt ten stanowił wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz jego odpowiedniego rozmieszczenia, wiązał się także ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowa przestrzeń to 3500 m2 powierzchni, wyposażonej w regały wysokiego składowania i antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeprowadzką.   W ramach projektu zaimplementowany został szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych można wymienić: Multipicking – rozwiązanie umożliwiające obsługę wielu zamówień w tym samym czasie. Na bazie analizy struktury zamówień, oprogramowanie łączy je w ramach jednego zlecenia zbiórki dla magazyniera. Zastosowane rozwiązania usprawniły, kompletację zamówień, pozwoliły na znaczne przyspieszenie realizacji, a także spowodowały zmniejszenie ilości pomyłek w trakcie zbiórki towarów. Zamówienia jednopozycyjne – multipicking został rozszerzony o praktykę komplementacji zamówień jednopozycyjnych. To klasyczna kompletacja jednoprzebiegowa, polegającą na zbieraniu przez magazyniera wszystkich towarów razem bez podziału na zamówienia, które następnie są dzielone przez pakującego. W razie potrzeby (w okresach pików sprzedażowych, np. w okresie przedświątecznym lub podczas Black Friday) proces ten jest włączany przez kierownika magazynu. Dzięki zastosowaniu tego  rozwiązania pracownicy mogą w efektywny sposób realizować jednocześnie dużą liczbę zamówień, oszczędzając czas i zachowując wysoki poziom wydajności swojej pracy bez względu na liczbę zamówień. Zastosowanie tej metody pozwala na znaczne przyspieszenie procesu pakowania, który w tym modelu polega  na skanowaniu jednego produktu z puli zebranych, pakowaniu go i naklejaniu etykiety drukowanej przez system. Proces jest prosty i powtarzalny. Obsługa zamówień B2C i B2B w jednym magazynie – aby usprawnić jednoczesną obsługę zróżnicowanych zamówień, system WMS automatycznie dzieli je na części, zlecając ich równoległą realizację. System analizuje zamówienia w czasie rzeczywistym, dzieli je na strefy zbiórki, a następnie konsoliduje w procesie pakowania. Takie rozwiązanie pozwala przyspieszać realizację zleceń i porządkować procesy w magazynie obsługującym zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych, Panel pakowania – rozwiązanie, którego podstawową rolą jest uproszczenie i przyspieszenie procesu pakowania. Pełni również rolę drugiego punktu kontroli poprawności skompletowanych zamówień, a także łącznika między magazynem i spedycją. W jednym panelu rejestrowane są parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru wraz z opakowaniem i wypełniaczami (na przykład w postaci założonego z góry narzutu 5% wagi towaru) oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne. Przyklejenie dokumentów na paczki zamyka proces obsługi zamówień w magazynie. W efekcie proces pakowania został przyspieszony, a błędy w zamówieniach wyeliminowane. Automatyczne rozlokowanie towarów – oprogramowanie zarządza rozmieszczeniem i relokacją towarów w sposób automatyczny tak, aby proces zbiórki towarów do wydania był możliwie jak najszybszy. Ewidencja zamówień wysyłki towarów oraz awizacja przyjęć według kartoteki asortymentowej danego klienta i jego bazy odbiorców / dostawców. Dedykowane analizy – system został wzbogacony o raporty analityczne, monitorujące przebieg pracy w magazynie oraz dostarczające szeregu cennych informacji na temat efektywności poszczególnych procesów i etapów kompletacji zamówień. Narzędzie stanowi wsparcie dla kierownika magazynu, pozwalając mu obiektywnie oceniać efektywność pracy. Optymalizacja czasu realizacji zamówień – oprogramowanie WMS pomaga badać ten wskaźnik, a także pokazuje jaki procent zamówień został zrealizowany w danym czasie. Parametr ten pozwala również dopasować zasoby ludzkie do prognozowanego poziomu sprzedaży. WMS, dzięki funkcjonalnościom typu multipicking czy obsługa zamówień jednopozycyjnych pozwala na realizowanie zakładanych celów biznesowych i KPI, które zakładają realizację 98% zamówień w mniej niż 24h. Monitorowanie wydajności pracy – system WMS wspiera monitorowanie wydajności pracy, co pozwala lepiej dobrać zespół, uwzględniając umiejętności konkretnego pracownika na danym stanowisku i efektywnie planować pracę z wyprzedzeniem. Efekty Wdrażając dedykowany system WMS Teneum, firma LogBox osiągnęła: istotny i dynamiczny wzrost wydajności realizowanych dziennie linii na poziomie 233% – z 1200 na 4000, wzrost ogólnej wydajności magazynu o 300%, skrócenie czasu realizacji zamówień do jednego dnia, nawet w okresach zwiększonego popytu, obniżenie poziomu braków w wysyłanych towarach z 2-3% do poniżej 0,5% linii wysłanych w danym miesiącu, zredukowanie czasu pracy magazynierów z trzech do jednej zmiany. Jak pokazują powyższe wyniki, LogBox znacznie poprawił efektywność i wydajność procesów. Pozwoli to na kontynuację intensywnych działań rozwojowych. Co więcej, firma zyskała otwartą przestrzeń do zwiększania jakości obsługi klientów, co z sukcesami realizuje.
Teneum-WMS-wspiera-obsługę-procesów-logistycznych
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń