System ERP dla firm szkoleniowych

System ERP dla firm szkoleniowych

Oprogramowanie ERP to system, który usprawnia pracę w wielu obszarach działania przedsiębiorstwa, i wspomaga przepływ informacji wewnątrz organizacji. Może się składać z modułów, które obejmują poszczególne działy w firmie, np. księgowość, handel, zarządzanie produkcją, lub przepływ dokumentów. Jeżeli decydujesz się na wdrożenie systemu dedykowanego, możesz dopasować go do potrzeb biznesowych Twojego przedsiębiorstwa.

W efekcie zoptymalizujesz pracę oraz wspomożesz realizowanie założonych wcześniej celów biznesowych. Czy ten rodzaj oprogramowania może znaleźć zastosowanie w firmie szkoleniowej? Jak najbardziej. W artykule opowiadam o tym, jak działa rozwiązanie ERP dla branży szkoleniowej i jak odpowiada na wyzwania stawiane przez nią.

System ERP a wyzwania w branży szkoleniowej

Firmy szkoleniowe najczęściej mają problem z organizowaniem i administrowaniem pracy. Wynika to często z faktu, że pracownicy używają różnych rodzajów oprogramowania: jednego do rozliczeń, kolejnego do zarządzania klientami, a jeszcze innego do układania harmonogramu szkoleń… Dlatego przedsiębiorstwa często tracą pieniądze, ponieważ muszą odnawiać licencje i kupować aktualne programy. Jeśli z kolei korzystają z bezpłatnych wersji, to ich funkcje są zwykle ograniczone, co przysparza kolejnych trudności. W skali całego dnia operowanie na różnych programach może zabrać sporo czasu, ponadto trudno skupić się na zadaniu, gdy trzeba przełączać się pomiędzy oknami. Często organizacje w tej branży nie posiadają wspólnej bazy danych, więc pracownicy muszą korzystać z osobnych plików. Takie działanie dokłada pracy księgowości, która musi rozliczyć wszystko na bazie wielu różnych dokumentów. Jeśli firma szkoleniowa posiada platformę internetową, na której klienci mogą kupić kursy, zła integracja między systemem a stroną może doprowadzić do błędów i nieścisłości.

Jak radzi sobie system ERP dla firmy szkoleniowej?

Ze względu na powyższe trudności, system ERP dla firmy szkoleniowej powinien składać się z modułów, które będą wspierały różne zakresy działalności. Wdrożenie oprogramowania przynosi przedsiębiorstwu wiele korzyści. Poniżej wyjaśniam, jak odpowiednie obszary mogą zoptymalizować pracę w Twojej organizacji. 

Uporządkowany proces obsługi klienta

CRM to system umożliwiający uporządkowanie procesu sprzedażowego szkoleń, które oferuje Twoja firma, oraz ułatwiający zarządzanie biznesowymi relacjami z klientami. To rozwiązanie przyczynia się do systematycznego zwiększania lojalności osób, które korzystają z usług Twojej organizacji. Automatyzacja pracy Biura Obsługi Klienta zwiększa jego efektywność. Sprzedawcy mogą w szybki i łatwy sposób dopasować ofertę do klientów dzięki dostępowi do historii relacji i informacji o ich potrzebach. Taki rodzaj personalizacji zwiększa skuteczność automatycznej wysyłki wiadomości oraz innych form kontaktu z kontrahentami.

Zintegrowanie z platformą e-Commerce

System ERP dla firm szkoleniowych można zintegrować ze stroną internetową. Spójność marketingowych kanałów łączy się z CRM, a Twoja oferta jest dostępna przez całą dobę. Dzięki takiej integracji, reguły ustalone w systemie zostają dokładnie odwzorowane na platformie e-Commerce. Takie rozwiązanie ogranicza błędy, gdyż przepływ danych pomiędzy stroną a systemem, odbywa się w sposób automatyczny i nie wymaga podjęcia akcji przez pracownika.

Kontrola nad księgowością

Firmy, których oferta szkoleń jest bogata, zatrudniają szkoleniowców z różnorodnymi kwalifikacjami. Jeśli jednak wykładowca prowadzi wiele kursów, może to spowodować zamieszanie związane z naliczaniem wynagrodzenia oraz rozliczeniem czasu pracy. W takich sytuacjach najlepiej rozważyć wdrożenie rozwiązania ERP dla firmy szkoleniowej z modułem księgowości i zarządzania personelem. System kadrowy umożliwi m.in. tworzenie oraz redagowanie list płacowych, które uwzględniają wszystkie potrącenia oraz ZUS, a następnie dokonuje automatycznego księgowania. Portal pracownika daje szkoleniowcom możliwość samodzielnego ewidencjonowania godzin pracy. Cyfryzacja wszystkich powyższych procesów minimalizuje ryzyko wystąpienia pomyłek, a wszelkie raporty są przesyłane do instytucji finansowych na czas. Oprogramowanie jest aktualizowane na bieżąco, co daje pewność, że rozliczenia powstają w oparciu o najnowsze przepisy prawne.

Podsumowanie

System ERP dla firmy szkoleniowej powinien odpowiadać na wyzwania, które odpowiadają tej branży. Jeśli zdecydujesz się na rozwiązanie dedykowane, możesz je dopasować do specyfiki Twojego przedsiębiorstwa. Zanim to nastąpi, przygotuj cele biznesowe wdrożenia. Dzięki temu Twoje potrzeby zostaną lepiej zrozumiane przez dostawcę, a oprogramowanie lepiej spełni swoje zadanie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń