System ERP dla firm szkoleniowych

System ERP dla firm szkoleniowych

Oprogramowanie ERP to system, który usprawnia pracę w wielu obszarach działania przedsiębiorstwa, i wspomaga przepływ informacji wewnątrz organizacji. Może się składać z modułów, które obejmują poszczególne działy w firmie, np. księgowość, handel, zarządzanie produkcją, lub przepływ dokumentów. Jeżeli decydujesz się na wdrożenie systemu dedykowanego, możesz dopasować go do potrzeb biznesowych Twojego przedsiębiorstwa.

W efekcie zoptymalizujesz pracę oraz wspomożesz realizowanie założonych wcześniej celów biznesowych. Czy ten rodzaj oprogramowania może znaleźć zastosowanie w firmie szkoleniowej? Jak najbardziej. W artykule opowiadam o tym, jak działa rozwiązanie ERP dla branży szkoleniowej i jak odpowiada na wyzwania stawiane przez nią.

System ERP a wyzwania w branży szkoleniowej

Firmy szkoleniowe najczęściej mają problem z organizowaniem i administrowaniem pracy. Wynika to często z faktu, że pracownicy używają różnych rodzajów oprogramowania: jednego do rozliczeń, kolejnego do zarządzania klientami, a jeszcze innego do układania harmonogramu szkoleń… Dlatego przedsiębiorstwa często tracą pieniądze, ponieważ muszą odnawiać licencje i kupować aktualne programy. Jeśli z kolei korzystają z bezpłatnych wersji, to ich funkcje są zwykle ograniczone, co przysparza kolejnych trudności. W skali całego dnia operowanie na różnych programach może zabrać sporo czasu, ponadto trudno skupić się na zadaniu, gdy trzeba przełączać się pomiędzy oknami. Często organizacje w tej branży nie posiadają wspólnej bazy danych, więc pracownicy muszą korzystać z osobnych plików. Takie działanie dokłada pracy księgowości, która musi rozliczyć wszystko na bazie wielu różnych dokumentów. Jeśli firma szkoleniowa posiada platformę internetową, na której klienci mogą kupić kursy, zła integracja między systemem a stroną może doprowadzić do błędów i nieścisłości.

Jak radzi sobie system ERP dla firmy szkoleniowej?

Ze względu na powyższe trudności, system ERP dla firmy szkoleniowej powinien składać się z modułów, które będą wspierały różne zakresy działalności. Wdrożenie oprogramowania przynosi przedsiębiorstwu wiele korzyści. Poniżej wyjaśniam, jak odpowiednie obszary mogą zoptymalizować pracę w Twojej organizacji. 

Uporządkowany proces obsługi klienta

CRM to system umożliwiający uporządkowanie procesu sprzedażowego szkoleń, które oferuje Twoja firma, oraz ułatwiający zarządzanie biznesowymi relacjami z klientami. To rozwiązanie przyczynia się do systematycznego zwiększania lojalności osób, które korzystają z usług Twojej organizacji. Automatyzacja pracy Biura Obsługi Klienta zwiększa jego efektywność. Sprzedawcy mogą w szybki i łatwy sposób dopasować ofertę do klientów dzięki dostępowi do historii relacji i informacji o ich potrzebach. Taki rodzaj personalizacji zwiększa skuteczność automatycznej wysyłki wiadomości oraz innych form kontaktu z kontrahentami.

Zintegrowanie z platformą e-Commerce

System ERP dla firm szkoleniowych można zintegrować ze stroną internetową. Spójność marketingowych kanałów łączy się z CRM, a Twoja oferta jest dostępna przez całą dobę. Dzięki takiej integracji, reguły ustalone w systemie zostają dokładnie odwzorowane na platformie e-Commerce. Takie rozwiązanie ogranicza błędy, gdyż przepływ danych pomiędzy stroną a systemem, odbywa się w sposób automatyczny i nie wymaga podjęcia akcji przez pracownika.

Kontrola nad księgowością

Firmy, których oferta szkoleń jest bogata, zatrudniają szkoleniowców z różnorodnymi kwalifikacjami. Jeśli jednak wykładowca prowadzi wiele kursów, może to spowodować zamieszanie związane z naliczaniem wynagrodzenia oraz rozliczeniem czasu pracy. W takich sytuacjach najlepiej rozważyć wdrożenie rozwiązania ERP dla firmy szkoleniowej z modułem księgowości i zarządzania personelem. System kadrowy umożliwi m.in. tworzenie oraz redagowanie list płacowych, które uwzględniają wszystkie potrącenia oraz ZUS, a następnie dokonuje automatycznego księgowania. Portal pracownika daje szkoleniowcom możliwość samodzielnego ewidencjonowania godzin pracy. Cyfryzacja wszystkich powyższych procesów minimalizuje ryzyko wystąpienia pomyłek, a wszelkie raporty są przesyłane do instytucji finansowych na czas. Oprogramowanie jest aktualizowane na bieżąco, co daje pewność, że rozliczenia powstają w oparciu o najnowsze przepisy prawne.

Podsumowanie

System ERP dla firmy szkoleniowej powinien odpowiadać na wyzwania, które odpowiadają tej branży. Jeśli zdecydujesz się na rozwiązanie dedykowane, możesz je dopasować do specyfiki Twojego przedsiębiorstwa. Zanim to nastąpi, przygotuj cele biznesowe wdrożenia. Dzięki temu Twoje potrzeby zostaną lepiej zrozumiane przez dostawcę, a oprogramowanie lepiej spełni swoje zadanie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera obsługę procesów logistycznych

Wrocławski operator logistyczny, LogBox, szukał rozbudowanego narzędzia do zarządzania magazynem wysokiego składowania. Zdecydował się na wdrożenie systemu WMS Teneum, który został dopasowany do charakterystyki działalności przedsiębiorstwa oraz specyfiki jej operacji, co przełożyło się na znaczący wzrost efektywności pracy magazynu. O firmieLogBox jest operatorem logistycznym z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze e-Commerce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi w zakresie obsługi sklepów internetowych, magazynowania towarów oraz całościowej realizacji zamówień (zarówno detalicznych, jak i hurtowych), dystrybucji i transportu. Magazyn pełni także rolę centrum dystrybucyjnego, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem oraz dystrybucją marek własnych. Dynamiczny rozwój spowodował, że przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowych możliwości rozwoju, zwiększania efektywności i wzrostu. Warto wiedzieć, że głównym klientem LogBox jest Gunfire (GF Corp) – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), części i akcesoriów, sprzętu do survivalu oraz militariów. W swoim portfolio GF Corp posiada wiele rozpoznawalnych w branży marek. Poza tym firma rozwija własne brandy, które obok działalności handlowej, stanowią jeden z głównych elementów jej działalności. W tym momencie w jej ofercie znajduje się ponad 9 tysięcy produktów. Geneza projektuZe względu na szybki rozwój i nowe wyzwania firma LogBox poszukiwała systemu informatycznego, które odpowiadałoby jej rosnącym potrzebom. Dotychczasowe rozwiązanie nie było odpowiednio dopasowane do modelu biznesowego związanego z realizacją usług fulfillment, a to blokowało intensyfikację działań. Przedstawiciele firmy szukali takiego oprogramowanie, które przede wszystkim pozwoliłoby usprawnić pracę magazynu, ale też uporządkować procesy komunikacji i rozliczeń z klientami przy uwzględnieniu wyjątkowej specyfiki branży fulfilment. Ostatecznie zdecydowali się na wdrożenie WMS Teneum. Cele projektu O konieczności wdrożenia nowego systemu zadecydowało kilka głównych czynników. Przede wszystkim przeprowadzka do nowego magazynu, chęć systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów oraz plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment. Dla przedstawicieli LogBox kluczowa była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (hurtowe, wielopozycyjne, jednopozycyjne), jak i indywidualnych oczekiwań poszczególnych klientów odnośnie do sposobu pakowania zamówień. Główne cele, które zdefiniowane zostały na początku projektu, to: integracja z systemem ERP (Comarch XL),zwiększenie wydajności w zarządzaniu magazynem, usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek. RozwiązaniaPrace rozpoczęły się po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym systemem ERP. Proces ten był kluczowym krokiem milowym we współpracy i stanowił pierwsze duże wyzwanie.  Drugim etapem był projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego, znacznie większego magazynu. LogBox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem WMS. Fakt ten stanowił wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz jego odpowiedniego rozmieszczenia, wiązał się także ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowa przestrzeń to 3500 m2 powierzchni, wyposażonej w regały wysokiego składowania i antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeprowadzką.   W ramach projektu zaimplementowany został szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych można wymienić: Multipicking – rozwiązanie umożliwiające obsługę wielu zamówień w tym samym czasie. Na bazie analizy struktury zamówień, oprogramowanie łączy je w ramach jednego zlecenia zbiórki dla magazyniera. Zastosowane rozwiązania usprawniły, kompletację zamówień, pozwoliły na znaczne przyspieszenie realizacji, a także spowodowały zmniejszenie ilości pomyłek w trakcie zbiórki towarów. Zamówienia jednopozycyjne – multipicking został rozszerzony o praktykę komplementacji zamówień jednopozycyjnych. To klasyczna kompletacja jednoprzebiegowa, polegającą na zbieraniu przez magazyniera wszystkich towarów razem bez podziału na zamówienia, które następnie są dzielone przez pakującego. W razie potrzeby (w okresach pików sprzedażowych, np. w okresie przedświątecznym lub podczas Black Friday) proces ten jest włączany przez kierownika magazynu. Dzięki zastosowaniu tego  rozwiązania pracownicy mogą w efektywny sposób realizować jednocześnie dużą liczbę zamówień, oszczędzając czas i zachowując wysoki poziom wydajności swojej pracy bez względu na liczbę zamówień. Zastosowanie tej metody pozwala na znaczne przyspieszenie procesu pakowania, który w tym modelu polega  na skanowaniu jednego produktu z puli zebranych, pakowaniu go i naklejaniu etykiety drukowanej przez system. Proces jest prosty i powtarzalny. Obsługa zamówień B2C i B2B w jednym magazynie – aby usprawnić jednoczesną obsługę zróżnicowanych zamówień, system WMS automatycznie dzieli je na części, zlecając ich równoległą realizację. System analizuje zamówienia w czasie rzeczywistym, dzieli je na strefy zbiórki, a następnie konsoliduje w procesie pakowania. Takie rozwiązanie pozwala przyspieszać realizację zleceń i porządkować procesy w magazynie obsługującym zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych, Panel pakowania – rozwiązanie, którego podstawową rolą jest uproszczenie i przyspieszenie procesu pakowania. Pełni również rolę drugiego punktu kontroli poprawności skompletowanych zamówień, a także łącznika między magazynem i spedycją. W jednym panelu rejestrowane są parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru wraz z opakowaniem i wypełniaczami (na przykład w postaci założonego z góry narzutu 5% wagi towaru) oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne. Przyklejenie dokumentów na paczki zamyka proces obsługi zamówień w magazynie. W efekcie proces pakowania został przyspieszony, a błędy w zamówieniach wyeliminowane. Automatyczne rozlokowanie towarów – oprogramowanie zarządza rozmieszczeniem i relokacją towarów w sposób automatyczny tak, aby proces zbiórki towarów do wydania był możliwie jak najszybszy. Ewidencja zamówień wysyłki towarów oraz awizacja przyjęć według kartoteki asortymentowej danego klienta i jego bazy odbiorców / dostawców. Dedykowane analizy – system został wzbogacony o raporty analityczne, monitorujące przebieg pracy w magazynie oraz dostarczające szeregu cennych informacji na temat efektywności poszczególnych procesów i etapów kompletacji zamówień. Narzędzie stanowi wsparcie dla kierownika magazynu, pozwalając mu obiektywnie oceniać efektywność pracy. Optymalizacja czasu realizacji zamówień – oprogramowanie WMS pomaga badać ten wskaźnik, a także pokazuje jaki procent zamówień został zrealizowany w danym czasie. Parametr ten pozwala również dopasować zasoby ludzkie do prognozowanego poziomu sprzedaży. WMS, dzięki funkcjonalnościom typu multipicking czy obsługa zamówień jednopozycyjnych pozwala na realizowanie zakładanych celów biznesowych i KPI, które zakładają realizację 98% zamówień w mniej niż 24h. Monitorowanie wydajności pracy – system WMS wspiera monitorowanie wydajności pracy, co pozwala lepiej dobrać zespół, uwzględniając umiejętności konkretnego pracownika na danym stanowisku i efektywnie planować pracę z wyprzedzeniem. Efekty Wdrażając dedykowany system WMS Teneum, firma LogBox osiągnęła: istotny i dynamiczny wzrost wydajności realizowanych dziennie linii na poziomie 233% – z 1200 na 4000, wzrost ogólnej wydajności magazynu o 300%, skrócenie czasu realizacji zamówień do jednego dnia, nawet w okresach zwiększonego popytu, obniżenie poziomu braków w wysyłanych towarach z 2-3% do poniżej 0,5% linii wysłanych w danym miesiącu, zredukowanie czasu pracy magazynierów z trzech do jednej zmiany. Jak pokazują powyższe wyniki, LogBox znacznie poprawił efektywność i wydajność procesów. Pozwoli to na kontynuację intensywnych działań rozwojowych. Co więcej, firma zyskała otwartą przestrzeń do zwiększania jakości obsługi klientów, co z sukcesami realizuje.
Teneum-WMS-wspiera-obsługę-procesów-logistycznych
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń