Producent-Odzieży-Ochronnej-Wdraża-WMS-od-Humansoft

Producent Odzieży Ochronnej Wdraża WMS od Humansoft

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „MADA” – producent odzieży i rękawic ochronnych oraz roboczych, a także dystrybutor obuwia ochronnego – rozpoczął wdrożenie WMS od Humansoft.

WMS zostanie wdrożony w ramach rozbudowy systemu ERP HermesSQL, w którym firma prowadzi sprzedaż, zamówienia, produkcję oraz finanse i księgowość. Takie rozwiązanie zapewni producentowi możliwość kontynuacji pracy na jednej, scentralizowanej bazie danych. Dzięki temu przedsiębiorstwo osiągnie spójne środowisko informatyczne, co ułatwi zarządzanie operacjami magazynowymi, logistycznymi oraz innymi kluczowymi procesami biznesowymi.

Zakres wdrożenia

Cyfryzacja procesów logistycznych i magazynowych w PW „MADA” obejmie etapy przyjmowania, pakowania i wysyłki produktów. W ramach wdrożenia WMS zostaną zastosowane lokalizacje magazynowe oraz aplikacja mobilna dla magazynierów. Głównym celem będzie zapewnienie bezbłędnej identyfikacji towarów podczas przyjęć i wydań, przyspieszenie operacji magazynowych poprzez automatyzację procesów, a także redukcja kosztów związanych z obsługą błędów i reklamacji wynikających z pomyłek.

Lokalizacje magazynowe

W kontekście lokalizacji magazynowych, system WMS ma zadanie ułatwić magazynierom szybki dostęp do asortymentu poprzez wskazanie miejsca pobrania odpowiedniego towaru. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych kolektorów danych firmy Zebra, z zainstalowaną aplikacją mobilny magazynier, lokalizacja towarów będzie szybka i bezbłędna. Przyspieszy to proces kompletowania towarów do wysyłki i zapewni szybszą dostawę do klientów. Kolektory usprawnią również prace związane z przyjmowaniem towarów na magazyn.

Kontrola nad rozmiarami

Opracowane w ramach wdrożenia etykiety, które będą zawierać m.in. symbol artykułu, nazwę, rozmiar, EAN oraz kod kreskowy, umożliwią firmie monitorowanie oraz wydawanie produktów z uwzględnieniem ich właściwego rozmiaru. Ma to na celu eliminację dotychczasowych pomyłek oraz zapobieganie reklamacjom i zwrotom z tytułu niezgodności rozmiarów.

Integracja z kurierem GEIS i GLS

Ważnym krokiem w stronę sprawniejszej wysyłki produktów PW „MADA” oraz skrócenia czasu przygotowań dokumentacji spedycyjnej, będzie opracowanie integracji z kurierem GEIS i GLS. Dzięki temu możliwe będzie automatyczne generowanie listów przewozowych i etykiet kurierskich bezpośrednio w systemie HermesSQL.

Redukcja ilości drukowanych dokumentów

Wprowadzenie systemu WMS przyczyni się również do istotnego ograniczenia liczby wydrukowanych dokumentów w procesach logistyki magazynowej. Papierowe dokumenty zostaną zastąpione ich cyfrowym odpowiednikiem. Pozwoli to nie tylko na bardziej ekologiczne funkcjonowanie firmy, ale również wygeneruje dodatkowe oszczędności finansowe i umożliwi efektywniejszą pracę na magazynie.

Wykonawca wdrożenia WMS

Po przeprowadzonej analizie wdrożenia WMS rozpoczęto pierwsze etapy implementacji nowego rozwiązania. Wykonawcą wdrożenia WMS w firmie „MADA” jest Humansoft – producent systemów ERP, WMS, BI oraz e-Commerce.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zapakować zamówienie, żeby klienci chcieli wrócić do Twojego sklepu online?

Sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki nie tylko przekładają się na opinie klienta o sklepie online. Zgodnie z prawem za bezpieczeństwo przesyłki, jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia w trakcie transportu do klienta odpowiada właściciel sklepu internetowego. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy do jej uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika. W sytuacji uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy. Skoro to sklep zleca dostawę, wiec to na nim spoczywa obowiązek dochodzenia roszczeń od firmy kurierskiej. Jak wynika z danych zebranych przez Przesylarka.pl, aż 3 na 1000 przesyłek uległo uszkodzeniu w transporcie kurierskim w 2022 roku. Dlatego chcąc uniknąć niezadowolenia klienta i kłopotów z reklamacją warto zadbać również o odpowiednie i estetyczne zapakowanie zamówienia. Proces pakowania zamówień Pakowanie przesyłek to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Najlepiej stworzyć dla niego specjalnie przystosowane miejsce zaopatrzone w odpowiednie do pakowania paczek materiały i przyrządy. Warto ustalić standardy, które wpłyną na spójny wizerunek marki. Jest to bardzo istotne, szczególnie gdy za pakowanie odpowiada więcej osób. Tworząc zasady warto zwrócić uwagę na: szybkość i prostotę pakowania i rozpakowania, możliwie najniższy koszt przesyłki, zabezpieczenie produktów przed zniszczeniem w procesie dostawy, podejście proekologiczne, zbudowanie relacji z klientem. Materiały wykorzystywane do pakowania przesyłek powinny również iść w zgodzie z profilem firmy, np. naturalne kosmetyki dobrze jakby były zapakowane w ekologiczne kartony i wypełniacze. Jak prawidłowo spakować zamówienie? Koszt materiałów wykorzystywanych do spakowania zamówienia ponosi sprzedawca, dlatego przy opracowywaniu standardów pakowania powinno towarzyszyć hasło umiar. Formę opakowania zawsze należy dostosować do specyfiki sklepu, wysyłanego towaru oraz wielkości gabarytowej zamówień. Zawsze należy pamiętać, aby: wielkość paczki była proporcjonalna do rozmiarów zawartości, użyć tylko niezbędnej ilości wypełniaczy, zabezpieczyć ostre krawędzie i delikatne przedmioty, odpowiednio oznakować paczkę zawierającą szkło, zakleić paczkę w taki sposób, aby uniemożliwić jej samodzielne otwarcie w transporcie. Jak wyróżnić się opakowaniem przesyłki? Opakowania przesyłek w e-commerce może dodatkowo pełnić formę reklamy i stanowić część brandingu firmy. Jest wiele sposobów na wyróżnienie się właśnie wyglądem paczki. W tym celu można wykorzystać: kartony z nadrukowanym lub naklejonym logo, taśmę klejącą z logo lub hasłem marki, papier pakowy z nadrukiem, próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, podziękowanie za zakupy w sklepie, instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania. Estetyczne opakowanie opatrzone logo firmy oraz jakiś gratis, próbka, zniżka zawsze zostaną zapamiętane i docenione. Najczęstsze błędy popełniane przy pakowaniu zamówień Głównym błędem popełnianym przy pakowaniu zamówień jest wykorzystanie za dużych kartonów. Po pierwsze generuje to dodatkowe koszty, gdyż paczka zajmuje wtedy więcej miejsca na magazynie, wymaga użycia większej ilości wypełniacza i co najważniejsze cena przesyłki jest uzależniona od jej gabarytu. Inne błędy, na które trzeba uważać to: brak produktu w paczce – w trakcie kompletowania zamówienia zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie produkty trafiły do paczki, zniszczony produkt – wszelkie podatne na zniszczenia artykuły należy dodatkowo zabezpieczyć, zbyt dużo wypełniacza – użycie nadmiaru wypełniacza sprawi, że klient będzie musiał poradzić sobie z dodatkową ilością śmieci, nadmiar taśmy klejącej – oprócz kwestii estetycznej trzeba mieć na uwadze, że nadmiernie oklejone przesyłki trudniej będzie otworzyć i niechcący można uszkodzić produkty w środku. Choć możliwość otrzymania zamówienia do 12h jest w stanie zmotywować aż 87% klientów do dokonania zakupu, to na ich opinie o sklepie i decyzji o powrocie wpłynie także sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki. Warto się postarać, bo jak pokazują badania opublikowane przez Small Business Trends, prawdopodobieństwo kolejnej sprzedaży do obecnego klient wynosi aż 60-70%, podczas gdy do nowego tylko 5–20%. Humansoft e-commerce – Twoja sprzedaż online na wyższym poziomie Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak system ERP – pracujący na wspólnej bazie danych ze sklepem internetowym i platformą B2B oraz zintegrowany z BaseLinkerem i popularnymi marketplace’ami (Allegro, Amazon, eBay, Empik, Erli itp) – może zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe on-line, zapraszamy do kontaktu.
Jak-zapakować-zamówienie_-żeby-klienci-chcieli-wrócić-do-Twojego-sklepu-online
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń