proALPHA-przejmuje-DIG-GmbH

proALPHA przejmuje DIG GmbH

Grupa przedsiębiorstw  proALPHA , jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przejmuje firmę DIG GmbH („DIG“) i w ten sposób reaguje na rosnące zapotrzebowanie klientów na zautomatyzowane procesy zakupowe w ramach zamówień bezpośrednich i pośrednich. DIG oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące wszystkie obszary, w szczególności dla przemysłu budowy maszyn i instalacji, branży motoryzacyjnej, handlowej i innych głównych branż, od elektronicznego zaopatrzenia, poprzez zautomatyzowany przepływ dokumentów i faktur, aż do kompletnego procesu purchase-to-pay (P2P). DIG stanie się częścią firmy curecomp należącej do Grupy proALPHA, co ze względu na wieloletnie partnerstwo i szeroką bazę wspólnych klientów, spotęguje efekt synergii i umożliwi koordynację strategii rynkowych. Asina Leist, pełniąca funkcję dyrektora zarządzającego curecomp Software Services GmbH, przejmie odpowiedzialność za zarządzanie spółką skonsolidowaną. 

Poprzez akwizycję DIG proALPHA konsekwentnie realizuje swoją strategię łączenia best-of-suite z best-of-breed oraz rozszerza swoją platformę ERP+ o kolejne doskonałe rozwiązanie. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu, DIG jest wiodącym ekspertem w zakresie rozwiązań w chmurze do zakupów operacyjnych i EDI (Electronic Data Interchange) w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Kompletne rozwiązanie purchase-to-pay obejmuje wszystkie elektroniczne procesy biznesowe – od zamówienia po płatność – co znacząco odciąża organizację zakupów u klientów. Szeroka funkcjonalność i zakres możliwości platformy zaopatrzeniowej może obniżyć koszty realizacji procesów nawet o 40 procent w pierwszym roku, co sprawia, że inwestycja szybko się zwraca.   

Do najważniejszych obszarów ekspertyzy DIG należy elektroniczne nabywanie towarów pośrednich (MRO), przetwarzanie faktur i transfer danych poprzez EDI. Dzięki rozszerzeniu „Guided Buying” DIG w łatwy sposób prowadzi użytkowników poprzez procesy stworzone indywidualnie dla przedsiębiorstwa, dbając o uwzględnienie wszystkich wytycznych w zakresie zaopatrzenia, bez konieczności przeprowadzania szkoleń lub kierowania zapytań do działu zakupów.

Cyfryzacja i automatyzacja zakupów nadrzędnym celem dla klientów

DIG może poszczycić się ponad 500 klientami oraz integracją ponad 30 000 dostawców. Za pośrednictwem centrum przetwarzania danych DIG w całej Europie cyfrowo połączonych jest ponad 100 000 użytkowników i 3 000 przedsiębiorstw. Rocznie 45 pracowników za pośrednictwem platformy realizuje zamówienia o łącznej wartości przekraczającej pięć miliardów euro. Do renomowanych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zaliczają się m.in. Fujitsu, Gebrüder WEISS, Kellner & Kunz, Palfinger i Rosenbauer International.  

Zakupy mają coraz większe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa i jest to przesłanie, które nasi klienci przekazują nam w coraz większym stopniu. Jako dostawca rozwiązań – od zaopatrzenia przez automatyczne przetwarzanie dokumentów po płatność – DIG zwiększa bezpieczeństwo dostaw, intensyfikuje współpracę z dostawcami i zapewnia przestrzeń dla zakupów strategicznych. Dzięki połączeniu DIG i curecomp tworzymy idealną kombinację zakupów operacyjnych i strategicznych.

Eric Verniaut

CEO , Grupa proALPHA

Operacyjne i strategiczne zakupy pod jednym dachem  

Oferta DIG doskonale uzupełnia ofertę curecomp. Strategia proALPHA przewiduje całkowite zespolenie curecomp i DIG. Biorąc pod uwagę wieloletnie partnerstwo obu firm, wspólną bazę klientów oraz, co również niezmiernie ważne, tę samą lokalizację w mieście Linz, spodziewane jest wykorzystanie ogromnego potencjału synergii oraz realizacja wspólnej strategii rynkowej. Celem jest połączenie ofert, w wyniku czego powstanie całościowa paleta produktów dla zakupów strategicznych i operacyjnych. Stworzenie zintegrowanego rozwiązania dla tych dwóch obszarów znajduje się obecnie na pierwszym miejscu wśród priorytetów naszego przedsiębiorstwa.  

Technologie DIG stanowią doskonałe uzupełnienie oferty curecomp i tym samym platformy rozwiązań proALPHA ERP+. Nowi i dotychczasowi klienci otrzymają kompletne i przyszłościowe rozwiązanie, które zapewni prawdziwą strategiczną wartość dodaną w postaci konsolidacji dostawców i zamówień oraz uwzględnienia ekologicznych aspektów zakupów, wraz z obowiązkiem należytej staranności przy definiowaniu łańcucha dostaw. Razem z doświadczeniem i ekspertyzą DIG jesteśmy w stanie dalej umacniać naszą pozycję na rynku i zwiększyć zainteresowanie klientów naszymi całościowymi rozwiązaniami ERP+.

Marine Gurzadyan

Dyrektor ds. rozwoju korporacyjnego i strategii, proALPHA GmbH

Cieszymy się, że możemy powitać DIG GmbH w Grupie proALPHA. Bardzo dobrze znamy już ten produkt, ponieważ mamy około 50 wspólnych klientów i dobrze funkcjonującą integrację. Na tej podstawie pragniemy w przyszłości zdobywać nowe rynki i zwiększać potencjał biznesowy. Poprzez połączenie wiedzy curecomp i DIG oferujemy jedno z wiodących rozwiązań SRM w regionie DACH

Asina Leist

CEO , Curecomp

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Automatyzacja procesów produkcji mebli dzięki systemowi ERP

Produkcja mebli należy do szóstej w kolejności gałęzi przemysłu drzewno-papierniczego, a eksport osiąga wartość kilkunastu miliardów złotych. Polskie meblarstwo przeżywa rozkwit i zyskuje uznanie na rynku międzynarodowym. Z drugiej strony producenci muszą liczyć się z brakiem kadry i coraz silniejszą konkurencją. Rozwiązaniem jest automatyzacja procesów, a konkretnie wdrożenie systemu ERP, który umożliwi efektywne planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji. Meble produkowane w Polsce są jednym z najlepszych polskich towarów eksportowych. Polska jest szóstym producentem i czwartym eksporterem mebli na świecie, zajmuje tym samym pozycję jednego z liderów w branży. Branża meblarska zajmuje strategiczną pozycję w rozwoju gospodarczym kraju, co potwierdzają statystyki Głównego Urzędu Statystycznego. Wskazują, że w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku eksport wzrósł o kolejne 3,6% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016, a jego wartość wyniosła ponad 17 mld zł; z kolei wartość importu przekroczyła 4 mld zł, co oznacza stały wzrost rok do roku. Jednakże utrzymanie rozwoju przemysłu meblarskiego na wysokim poziomie wymaga zastosowania przez przedsiębiorstwa rozwiązań, które przełożą się na wzrost wydajności i rentowności przedsięwzięcia. System ERP dla producentów mebli to dedykowane narzędzie, dzięki któremu konkurowanie na rynkach zagranicznych będzie w ogóle możliwe, a to za sprawą efektywnej automatyzacji procesów produkcji. Przekonała się o tym firma eibe Produktion+Vertrieb GmbH & Co. KG, której zakład produkcyjny w Röttingen uważany jest za jeden z najnowocześniejszych w Europie – buduje i produkuje urządzenia i meble do zabaw. Aby sprostać wymaganiom w zakresie jakości i zaangażowania pracowników, producent opiera się na kompleksowym rozwiązaniu proALPHA ERP, którym zastąpiła technologicznie starzejące się centrum kontroli produkcji. Dzięki rozwiązaniu zyskała podgląd różnych linii produktów z różnymi procesami i czasami produkcyjnymi, bardziej wydajne przetwarzanie zamówień i minimalizację kosztów magazynowania dzięki planowaniu produkcji na bieżąco, ulepszyła się również obsługa klienta za sprawą mobilnego dostępu do wszystkich danych. Więcej szczegółów na stronie proALPHA System ERP dla producentów mebli Producenci mebli zmagają się z rozproszeniem informacji i systemów odnoszących się do całego procesu produkcji. Z jednej strony osobne programy i dane do projektowania mebli, programy inżynierskie CAD, systemy zarządzania firmą i produkcją ERP/MRP, programy do opracowywania katalogów, narzędzia do przygotowywania cenników, programy do aranżacji wnętrz, a z drugiej strony systemy zarządzające sprzedażą, zamówieniami, produkcją i logistyką. W przypadku takiego rozproszenia zmniejsza się elastyczność produkcyjna i konfiguracyjna mebli, dlatego idealnym rozwiązaniem jest scalenie wszystkich informacji w jednym programie automatyzującym procesy – w systemie ERP przeznaczonym dla producentów mebli. Automatyzacja procesów produkcji mebli to warunek terminowej realizacji zamówień, poprawy elastyczności i dostosowania się do rosnących wymagań rynku. Zwłaszcza że od fabryk wymaga się realizacji koncepcji Przemysłu 4.0, która obejmuje cyfryzację gospodarki poprzez wdrożenia i zwiększenie świadomości w zakresie korzyści płynących z automatyzacji i robotyzacji. Tymczasem okazuje się, że producenci mebli wciąż są bliżej idei 2.5. W 2016 roku przeprowadzono badania stopnia automatyzacji polskich firm, z których wynika, że tylko 15 proc. krajowych zakładów produkcyjnych jest w pełni zautomatyzowanych. W przypadku 76 proc. fabryk występuje częściowa automatyzacja, natomiast u 9 proc. wskazano brak automatyzacji. Do tego niewielka część przedsiębiorstw korzysta z systemów IT do zarządzania i sterowania produkcją, zatem przed polską branżą meblarską stoi wyzwanie w postaci przeprowadzenia reorganizacji produkcji w taki sposób, aby wkroczenie w Przemysł 4.0 było płynne i w ogóle możliwe. Korzyści z automatyzacji procesów produkcji mebli Automatyzacja produkcji przynosi wiele korzyści, najważniejszym rezultatem jest poprawa elastyczności produkcyjnej i dostosowanie się do rosnących wymagań rynku. W tej branży liczy się przede wszystkim wydajność i elastyczność, ponieważ to szybkość działania i jakość oferowanych towarów są decydujące. Warunkiem uzyskania takich wyników jest wdrożenie systemu do planowania produkcji, który ułatwi i pomoże wytworzyć i zrealizować zróżnicowane wyroby przy maksymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów. 5 najważniejszych korzyści z wdrożenia ERP dla producentów mebli: Optymalizuje pracę ludzi i maszyn. Umożliwia sprawniejsze zarządzanie przepływem materiałów. Zwiększa wydajność. Ogranicza koszty mediów (głównie energii elektrycznej i sprężonego powietrza). Minimalizuje błędy i zapobiega awariom. Znakomitym przykładem zastosowania automatyzacji w produkcji mebli jest firma AICHINGER GmbH z siedzibą w Wendelstein w Niemczech oferująca rozwiązania do aranżacji wnętrz dla przemysłu spożywczego. Dostarcza urządzenia, oświetlenia i profesjonalne kuchnie dla piekarni, kawiarni, sklepów mięsnych, delikatesów, supermarketów, restauracji i hoteli na całym świecie. W portfolio znajdują się duże projekty o powierzchni do 1500 mkw, które realizowane są w ekspresowym tempie (np. część usługowo-spożywcza na lotnisku w Wiedniu). Aby efektywnie zarządzać ponad 2000 indywidualnymi projektami rocznie, przy zachowaniu ogromnej ich różnorodności, firma zdecydowała się wdrożyć kompletne rozwiązanie proALPHA ERP. Block Quote Producenci mebli stoją przed nową rewolucją przemysłową i powinni być gotowi inwestować w nowoczesne systemy. Wprowadzenie automatyzacji procesów produkcji mebli jest kluczem utrzymania tytułu lidera na rynku, a także szansą na znalezienie się w ścisłej czołówce najlepszych producentów na świecie. Jak pokazują przykłady wdrożeń systemów ERP, odpowiednie narzędzie jest dostępne i doskonale sprawdza się w praktyce, umożliwiając planowanie i nadzorowanie produkcji krok po kroku.
Automatyzacja-procesów-produkcji-mebli-dzięki-systemowi-ERP
Proalpha_logo
zweryfikowano

0/5

Proalpha

ERP dla produkcji


Proalpha
Lubuskie
1700 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Tworzywa sztuczne
Opis
Grupa Proalpha to firma funkcjonująca na rynku od 30 lat, obsługująca ponad 8 tysięcy klientów na całym świecie. System proALPHA ERP jest przeznaczony dla średnich przedsiębiorstw produkcyjnych i dostępny jest w 15 wersjach językowych....
rozwiń