Cyfryzacja otwiera przed firmami biotechnologicznymi ogromne możliwości w zakresie usprawnienia procesu powstawania nowych leków biologicznych. Optymalizacja prowadzonych działań przekłada się na szybsze tempo wprowadzania na rynek terapii ratujących życie. Przykład transformacji cyfrowej Polpharma Biologics, realizowanej przy współpracy z partnerem technologicznym firmą Capgemini Polska, pokazuje jak wykorzystanie cyfrowej platformy SAP S/4 HANA wspiera rozwój leków biologicznych w Polsce.
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród kadry zarządzającej firm biofarmaceutycznych, 82% menedżerów uważa, że poziom inwestycji w przedsiębiorstwach tej branży będzie w najbliższych latach systematycznie rósł. Prawie połowa ankietowanych uważa, że firmy będą potrzebowały lepszej strategii innowacji cyfrowych. Jak zauważają eksperci, holistyczna transformacja cyfrowa w sektorze biotechnologicznym nie jest już kwestią „Czy?” lub „Kiedy?”, ale „Jak?”. Cyfryzacja w tej branży przynosi wymierne efekty w każdym z obszarów działalności – badań i rozwoju, produkcji leków, łańcuchów dostaw i komercjalizacji, ale także HR. Korzyści z digitalizacji w sektorze biofarmaceutycznym dostrzega lider tego segmentu w Polsce.
Lider biotechnologii cyfryzuje 160 procesów biznesowych
Polpharma Biologics to największa polska firma biotechnologiczna, zajmująca się rozwojem i wytwarzaniem leków biopodobnych. Od ponad 10 lat prowadzi działalność badawczo-rozwojową. Dzięki użyciu nowoczesnych platform rozwoju linii komórkowych opracowuje produkty biologiczne przeznaczone do leczenia szeregu schorzeń z istotnych obszarów terapeutycznych: chorób neurologicznych, immunologicznych i okulistyki. Polpharma Biologics wyróżnia się pośród innych firm biotechnologicznych możliwością przeprowadzenia pełnego procesu tworzenia leku biologicznego: od rozwoju linii komórkowej, poprzez opracowanie metod analitycznych i charakterystyki procesu, po produkcję substancji czynnej na skalę przemysłową.
Aby usprawnić proces powstawania leków biologicznych, Polpharma Biologics, razem z partnerem wdrożeniowym – Capgemini Polska, zdecydowała się na zaplanowanie i stworzenie 160 cyfrowych procesów obsługujących wszystkie obszary działalności firmy. Digitalizacja objęła takie obszary jak, cyfrowy obieg faktur, zarządzanie finansami, integracja z HR, obsługa magazynu i logistyki, kontrola jakości i zarządzanie produkcją, integracja z cyfrowymi zakupami i rozliczaniami podróży służbowych i delegacji.