Najpopularniejsze-urządzenia-wykorzystywane-do-zakupów-online

Najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do zakupów online

Decydując się na otwarcie sklepu internetowego należy mieć na uwadze różnorodność urządzeń z jakich potencjalni e-konsumenci będą korzystać. Należy zadbać, o to aby doświadczenie zakupowe naszych klientów było jak najlepsze niezależnie od wyboru sprzętu, na jakim będą robić swoje zakupy.

Ostatnia dekada przyniosła olbrzymie zmiany technologiczne i zwyczajowe. Jeszcze 10 lat temu prym wiodły komputery stacjonarne i laptopy, a urządzenia mobilne odpowiadały jedynie za 10% ruchu w internecie. Obecnie ich udział zwiększył się aż do54% a największą popularnością cieszy się smartfon, z którego korzysta 8 na 10 e-konsumentów. Dynamiczny rozwój technologiczny aplikacji zakupowych znacząco wspiera ten trend.

Urządzenia wykorzystywane do e-zakupów

Wśród dobrze znanych rozwiązań jakimi są: komputer stacjonarny, laptop, tablet i smartfon od kilku lat dołączyły również smart TV i zegarek smart.

Często zdarza się sytuacja, że klienci oglądają towar na jednym urządzeniu, a zakup finalizują na innym. Jeśli napotka trudności może porzucić koszyk i poszukać e-sklepu, gdzie będzie mu łatwiej dokonać transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby konsument miał ten sam komfort dokonywania zakupów niezależnie od urządzenia, które wybierze.

Najpopularniejsze urządzenia w procesie e-zakupów według danych Izby Gospodarki Elektronicznej to:

Źródło: Dekada polskiego e-commerce, Raport e-Izby 2023

Biorąc pod uwagę wiek ankietowanych to e-klienci w wieku 25-44 lat porównywalnie często dokonują zakupów na laptopie/komputerze stacjonarnym co na smartfonie, podczas gdy osoby powyżej 45 roku życia znacznie częściej dokonują zakupów na urządzeniach stacjonarnych.

Problemy e-klientów podczas zakupów

E-sklep powinien umożliwiać szybkie i łatwe zakupy na każdym urządzeniu. Jednak często klienci napotykają pewne trudności co niestety może sprawić, że zrezygnują z zakupów. Do najczęściej wymienianych należą:

Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022, opracowany przez Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska

Według raportu 72% badanych, którzy robili zakupy online za pomocą urządzeń mobilnych napotkało jakieś problemy. Największe trudności stanowią niewygodne wypełnianie formularzy 34% oraz niedopasowanie stron internetowych do wyświetlających je urządzeń 30%. Warto mieć to na uwadze w erze coraz popularniejszych operacji dokonywanych na  smartfonach.

Na co warto zwrócić uwagę wdrażając e-sklep

Klient, który napotka przeszkody w realizacji swoich zakupów na urządzeniu mobilnym może porzucić swój koszyk. Możemy uniknąć takich sytuacji wprowadzając szereg działań już na etapie wdrażania e-sklepu, np.

  • opracowanie jak najkrótszych i łatwych do wypełnienia formularzy
  • zadbanie o responsywność sklepu online
  • dopilnowanie, aby czcionka w e-sklepie była odpowiedniej wielkości
  • minimalna ilość liczba czynności/operacji konieczna do złożenia zamówienia
  • wdrożenie szybkich e-płatności, gdyż jest to system do którego e-klienci mają zaufanie

Drobny zabieg jakim jest skrócenie formularza zamówienia o jedno pole może zwiększyć konwersję nawet o 10%!

 

Rozwiązania które warto wdrożyć w e-sklepie

Funkcjonalności, które dobry e-sklep powinien posiadać, a które lubią e-klienci:

  • porównywarka produktów – możliwość automatycznego porównywania dowolnych towarów
  • powiązane produkty – wyświetlanie towarów podobnych lub komplementarnych może zwiększyć wartość koszyka
  • szybkie płatności – Przelewy 24 – przelewy elektroniczne, BLIK, Dotpay, PayPal, PayU, ecard
  • przesyłki kurierskie – możliwość wyboru formy i operatora przesyłki DPD, InPost, DHL, GLS, UPS itp.
  • powiadomienia e-mail i sms – automatyczne informowanie klienta o szczegółów zamówienia, statusie przesyłki, wystawionym dokumencie sprzedaży

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Nowa jakość pracy w magazynie w BRAT-MET dzięki systemowi WMS

Transformacja magazynu BRAT-MET – Co zmienił system WMS? FWM BRAT-MET Sp. z o.o., mająca swoją siedzibę w Zwoleniu niedaleko Radomia, działa jako producent specjalizujący się w kompleksowej obróbce metali – zarówno poprzez skrawanie, jak i techniki obróbki plastycznej w niskich i wysokich temperaturach. Firma dostarcza szeroką gamę własnych produktów, w tym elementy złączne, śruby oraz komponenty do maszyn, w szczególności dla branży rolniczej i ciągnikowej. W portfolio BRAT-MET znajduje się kilka tysięcy pozycji katalogowych, które znajdują zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu, takich jak kolejnictwo, motoryzacja, energetyka czy produkcja maszyn. Firma dostarcza swoje wyroby klientom z Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej. Wyzwania logistyczne przed wdrożeniem Magazyn przedsiębiorstwa to ponad 1000 m² powierzchni wysokiego składowania, zorganizowanej w strefy, regały, poziomy i miejsca paletowe. To miejsce, gdzie realizowane są kluczowe procesy: przyjęcie wyrobów, kompletacja zamówień i wysyłka. Przed implementacją systemu WMS lokalizacja towarów była zależna od wiedzy pracowników. Ręczne wyszukiwanie produktów skutkowało spowolnieniem pracy oraz brakiem przejrzystości w stanach magazynowych. Ręczne metody nie nadążały za rosnącą liczbą zamówień i rosnącą różnorodnością oferty. Brakowało również aktualnych danych o dostępnych miejscach magazynowych i statusie zamówień. Firma potrzebowała nowoczesnego narzędzia, które usprawni procesy logistyczne i wyeliminuje nieefektywności. Wdrożenie systemu WMS jako część ERP HermesSQL Spółka BRAT-MET od wielu lat korzysta z systemu ERP HermesSQL do obsługi sprzedaży, finansów i kadr. W odpowiedzi na rosnące potrzeby związane z cyfryzacją logistyki magazynowej, zdecydowano się na wdrożenie modułu WMS, w ramach tego samego systemu. Dzięki temu możliwe było: uniknięcie integracji między różnymi systemami, utrzymanie jednej bazy danych dla całej firmy, kontunuowanie współpracy z jednym producentem odpowiedzialnym za całość wdrożenia systemu ERP HermesSQL i modułu WMS. W listopadzie 2024 roku BRAT-MET uruchomił moduł WMS firmy Humansoft. Proces wdrożenia, trwający zaledwie trzy miesiące, obejmował przeprowadzenie analizy przedwdrożeniowej, konfigurację systemu, testy oraz szkolenia. Dodatkowo przygotowano specjalne funkcjonalności, takie jak obsługa kooperacji oraz zaprojektowano spersonalizowane etykiety na wyroby z unikalnymi wzorami odbiorców. Przemiana procesów magazynowych Po uruchomieniu systemu WMS, logistyka wewnętrzna firmy przeszła fundamentalną transformację. System objął wszystkie kluczowe obszary działalności magazynu. 1. Rejestracja i oznaczenie towarów Produkty trafiające z produkcji są od razu skanowane i oznaczane za pomocą kolektorów danych. System umożliwia drukowanie etykiet standardowych lub dopasowanych do potrzeb odbiorców. Następnie towar trafia na miejsce składowania, do wysyłki lub kooperacji. Block Quote 2. Obsługa zleceń kooperacyjnych WMS wspiera również operacje przekazywania towarów do zewnętrznych firm, np. cynkowni. Każde przekazanie i przyjęcie towaru do/od kooperanta odbywa się z użyciem kolektora danych z zainstalowaną aplikacją mobilny magazynier. Funkcjonalność obejmuje: rejestrację wysyłki do kooperacji, kontrolę zgodność ilości z wysyłką. 3. Kompletacja i wysyłka Zamówienia widoczne w systemie ERP są natychmiast dostępne na kolektorach danych. Magazynierzy: widzą, co należy spakować, są kierowani przez system do właściwych lokalizacji, każdą pozycję potwierdzają na bieżąco w trakcie pakowania, zmieniają status zamówienia w czasie rzeczywistym. Dzięki temu dział handlowy na bieżąco monitoruje status realizacji zamówienia — może łatwo sprawdzić, czy jest ono w trakcie kompletacji, czy już spakowane. Po zakończeniu pakowania dokumenty sprzedażowe są generowane w biurze, a towar kierowany do wysyłki. Block Quote Rezultaty wdrożenia WMS w BRAT-MET Implementacja systemu WMS w firmie BRAT-MET przyniosła wymierne rezultaty, które wpłynęły na poprawę wydajności działań magazynowych oraz usprawniły zarządzanie logistyką magazynową. Usprawnienia operacyjne: 100% kontrola nad rozchodami towarów – każda operacja jest rejestrowana i monitorowana.. Eliminacja pomyłek kompletacyjnych – dzięki jednoznacznej identyfikacji produktów oraz pracy z kolektorami danych, ryzyko błędów zostało zredukowane do minimum. Lepsze zagospodarowanie powierzchni magazynowej – system umożliwia stały monitoring dostępnych lokalizacji i ich optymalne wykorzystanie. Zwiększona wydajność bez inwestycji w rozbudowę – usprawnione procesy pozwoliły obsłużyć większą liczbę zamówień bez konieczności rozbudowy hali. Sprawniejsze wdrażanie nowych pracowników – intuicyjna obsługa systemu i procedury krok po kroku znacząco skracają czas szkolenia. Zmiany organizacyjne: Digitalizacja dokumentacji – odejście od papierowych dokumentów i notatek usprawniło przepływ informacji oraz wyeliminowało błędy Systemowe etykietowanie towarów – każdy produkt otrzymuje etykietę generowaną bezpośrednio z systemu, również w wersjach dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów, co zastąpiło ręczne oznaczenia. Stały wgląd w status realizacji zamówień – dział handlowy może na bieżąco monitorować, które zlecenia są w trakcie pakowania, a które już gotowe do wysyłki. Lepsze narzędzia analityczne – raporty generowane w systemie umożliwiają ocenę pracy magazynierów, np. pod względem czasu realizacji czy liczby obsłużonych pozycji. Redukcja kosztów błędów – zmniejszenie liczby reklamacji dzięki automatyzacji i dokładności operacji pakowania pozwoliło ograniczyć straty finansowe. Rozwój i kolejne kroki Kolejnym planowanym usprawnieniem w firmie BRAT-MET jest montaż dużego monitora w przestrzeni magazynowej, na którym będą prezentowane: lista zamówień do realizacji w bieżącym miesiącu, planowane wysyłki na kolejny miesiąc. Rozwiązanie to pozwoli na lepsze zarządzanie pracą nawet w okresach mniejszego obłożenia. Transformacja, która działa Wdrożenie WMS w firmie BRAT-MET to przykład skutecznej cyfryzacji procesów logistycznych w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Nowe rozwiązanie nie tylko usprawniło organizację magazynu, ale również znacząco poprawiło komunikację wewnętrzną i ograniczyło liczbę błędów operacyjnych. Dzięki temu, że WMS jest modułem systemu ERP HermesSQL, z którego firma korzysta od lat, jego implementacja przebiegła sprawnie i bezproblemowo, bez potrzeby integracji z zewnętrznymi narzędziami. Block Quote Twój magazyn również może działać sprawnie i szybko! Dowiedz się, co potrafi WMS od Humansoft.
Obrazek wyróżniający dla 'Nowa jakość pracy w magazynie w BRAT-MET dzięki systemowi WMS'
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń