Magia-sztucznej-inteligencji-_AI_-w-biznesie

Magia sztucznej inteligencji (AI) w biznesie

W dzisiejszych czasach zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management = CRM) stało się kluczowym tematem dla praktycznie wszystkich firm. CRM to nie tylko sposób na przechowywanie informacji kontaktowych – to przede wszystkim narzędzie umożliwiające głębsze zrozumienie klientów oraz ich potrzeb. Wykorzystując CRM, możemy uzyskać pełny obraz naszych klientów, na który składają się na przykład historia zakupów, interakcje z działem sprzedaży i obsługi,  oraz aktywność na naszych stronach internetowych i na różnych kanałach komunikacyjnych. Widzimy wszystko co istotne w obszarze działań naszych klientów, dzięki czemu możemy lepiej zaadresować ich potrzeby.

Czym jest sztuczna inteligencja (AI) i jakie zalety płyną z jej wykorzystania w biznesie?

AI to dziedzina nauki, która skupia się na szkoleniu maszyn do wykonywania zadań zwykle wykonywanych przez ludzi. Zasadniczo sztuczna inteligencja umożliwia maszynom automatyczne rozumienie, analizowanie i uczenie się na podstawie danych. Następuje to przy wykorzystaniu algorytmów zaprojektowanych przez ludzi. Maszyny uczą się identyfikować wzorce zachowań i odpowiednio się do nich dostosowywać. 

Chociaż sztuczna inteligencja jest znacznie bardziej złożona, na razie skupmy się na podstawach i omówmy przykład. Prawdopodobnie spotykasz się ze sztuczną inteligencją w swoim codziennym życiu, nie zdając sobie z tego nawet sprawy. Następuje to na przykład kiedy korzystasz ze swojego telefonu. Aby uzyskać informacje na temat dojazdu do pożądanego celu, możesz wejść w interakcję z osobistym asystentem, takim jak Alexa lub Siri, a on podzieli się informacjami na podstawie danych GPS z aplikacji do nawigacji. Gdy będziesz już w drodze i włączysz piosenkę z rekomendacji muzycznych Spotify, doświadczysz AI w akcji.

Z kolei dla wielu firm kluczowa jest między innymi znajomość prawdopodobieństwa konwersji lub szans na dalsze korzystanie z produktu przez klienta. Narzędzia AI generują takie wartości automatycznie. Przez wykorzystanie AI, firmy osiągają zwiększoną produktywność. Mogą też obniżyć koszty, podnieść przychody oraz przyspieszyć wzrost.

Czym jest Salesforce Einstein?

Salesforce od dawna aktywnie angażuje się w badania i rozwój własnej sztucznej inteligencji. Firma nie tylko aktywnie wprowadza najnowsze innowacje do całego portfolio produktów na platformie, ale aktywnie uczestniczy w rozwoju tej technologii i wpływa na sposób jej wykorzystania w różnych branżach. Bardzo łatwo możesz zorientować się czy to, o czym akurat przeczytasz lub usłyszysz, ma coś wspólnego ze AI od Salesforce. Zawsze, kiedy tak jest, w nazwie zobaczysz Einsteina.

Einstein to pierwsza sztuczna inteligencja zaprojektowana specjalnie dla systemu zarządzania relacjami z klientami, czyli dla CRMu. Jest on jedną z warstw platformy, dzięki czemu wzbogaca działanie wszystkich produktów Salesforce, takich jak Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Commerce Cloud lub Slack. Einstein sprawia, że firmy pracują w bardziej inteligentny sposób.

Kiedy Salesforce wprowadził Einsteina w 2016 roku, tak jakby udostępnił organizacjom wsparcie naukowca, który analizuje dane dla każdego członka zespołu. Ich wizją było stworzenie sztucznej inteligencji, która nie wymaga dogłębnej znajomości kodowania i jest dostępna dla wszystkich użytkowników platformy. Patrząc na wyniki klientów, było to przełomowe osiągnięcie. Obecnie Einstein generuje dwieście piętnaście miliardów prognoz każdego dnia. Wspiera on wszystkie produkty CRM na platformie Salesforce i stanowi integralną część Klienta 360.

Czym jest generatywna sztuczna inteligencja?

Predykcyjna sztuczna inteligencja uczy się na podstawie istniejących danych, aby przewidzieć przyszłe wyniki. Z kolei generatywna sztuczna inteligencja idzie o krok dalej. Nie tylko przewiduje, ale także tworzy zupełnie nowe i oryginalne treści, takie jak tekst, obrazy, kod, głosy, a nawet filmy.

Krótko mówiąc, generatywna sztuczna inteligencja należy do rodziny algorytmów machine learningowych, które przetwarzają ogromne ilości danych z wysoką prędkością. Opiera się na tak zwanych large language models (LLM) lub modelach podstawowych, które są sieciami neuronowymi wykorzystującymi techniki uczenia maszynowego.

Te LLMy składają się z miliardów parametrów, co czyni je bardziej złożonymi niż tradycyjne modele. Ze względu na tę złożoność, sztuczna inteligencja może absorbować ogromne ilości informacji, uczyć się i rozumieć złożone relacje w zbiorach danych. 

Podobnie jak ludzki mózg, generatywna sztuczna inteligencja naśladuje ludzki sposób myślenia i uczenia się. Czerpie inspirację z przykładów i informacji zwrotnych, aby tworzyć nowe i innowacyjne treści, demonstrując niesamowity potencjał AI

Czym jest generatywny Salesforce Einstein?

Einstein wykorzystuje rozbudowane modele językowe oparte na danych klientów do generowania nowych treści. Ułatwia to pracę i ostatecznie zwiększa produktywność użytkowników platformy Salesforce. Einstein może natychmiast analizować wszystkie dane klientów i dostarczać odpowiedzi, prognozy, spostrzeżenia i treści. Jest on inteligentnym asystentem, zawsze do dyspozycji.

Jak działa generatywne AI Einstein? Najłatwiej to wytłumaczyć w czterech krokach: Connect, Learn, Generate i Wow. W skrócie:

 

  • Zaczynamy od Connect, czyli „łączenia”. Einstein doskonale radzi sobie z łączeniem zarówno publicznie dostępnych danych jak i danych o klientach, które zostały zebrane w CRMie. Gotowe konektory płynnie integrują dane zewnętrzne z Salesforcem i udostępniają je Einsteinowi do analiz i generowania nowych treści.
  • Kolejny krok to Learn, czyli “uczenie się”. Gdy dane są połączone i przechowywane w Salesforcie, Einstein może je natychmiast zrozumieć i uczy się tworzyć pisemne podpowiedzi zoptymalizowane pod kątem różnych sytuacji, ról i funkcji. Jest to również wspomagane przez tak zwaną Grounding Technique, która zapewnia wiarygodne odpowiedzi oparte na rzeczywistych danych.
  • Trzeci jest krok Generate, czyli „generowanie”. Einstein rozumie wszystko danej firmie i klientach, co pozwala na generowanie różnorodnych treści – e-maili, ofert oraz tekstów na strony internetowe. Przykładowo, wspiera przedstawicieli obsługi klienta w rozmowach na czacie, telefonicznych i w mediach społecznościowych. Einstein pomaga także programistom. Oszczędzają oni czas dzięki wykorzystaniu automatycznie wygenerowanego kodu.
  • Ostatni krok to Wow. W sercu integracji AI, danych i CRM znajduje się jeden kluczowy element, mianowicie klienci. Einstein personalizuje każde doświadczenie i wszystkie treści, dzięki czemu firmy mogą im zaimponować i ich zachwycić. Pozostawiają trwałe pozytywne wrażenie po każdej interakcji, przez co budują silniejsze relacje z klientami.

 

Podsumowując: Predykcyjna sztuczna inteligencja, której przykładem jest Salesforce Einstein, wykorzystuje istniejące dane do przewidywania przyszłych wyników i pomocy w podejmowaniu decyzji. Z kolei generatywna sztuczna inteligencja Salesforce idzie o krok dalej i tworzy oryginalne treści.

Łącząc sztuczną inteligencję z danymi klientów w czasie rzeczywistym, automatyzacją i CRMem, firmy mogą zwiększyć swoje przychody i osiągnąć długotrwały sukces. 

 

Zapraszamy do odkrywania tych możliwości na stronie „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/



Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Przedsiębiorstwa stawiają na sztuczną inteligencję

Według najnowszego raportu Banku Światowego „Global Economic Prospects”, rosnąca niepewność w zakresie handlu światowego i polityki może osłabić wzrost gospodarczy o 2,3% w 2025 r., co będzie miało wpływ zarówno na główne gospodarki, jak i na rynki wschodzące. W obliczu tych trudności, wiele firm przyspiesza plany wdrożenia sztucznej inteligencji, dążąc do osiągnięcia nowego poziomu wydajności i oszczędności. W badaniu przeprowadzonym przez McKinsey w marcu 2025 r. 78% respondentów stwierdziło, że ich organizacje już wykorzystują sztuczną inteligencję w co najmniej jednej funkcji biznesowej, co stanowi wzrost w porównaniu z 72% na początku 2024 r. i 55% rok wcześniej. Ujmując rzecz najprościej, sztuczna inteligencja jest najbardziej transformacyjną technologią naszych czasów. Jej najnowsza wersja, agentowa sztuczna inteligencja – zawsze aktywni inteligentni agenci, którzy potrafią uczyć się, rozumować i samodzielnie wykonywać zadania – zmieni sposób, w jaki firmy działają, konkurują i optymalizują swoją pracę. Dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do konkretnej strategii AI, przygotowanie infrastruktury technologicznej oraz zrozumienie wskaźników definiujących sukces to podstawowe filary pozwalające wykorzystać możliwości związane z agentową sztuczną inteligencją i osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI). Ukryta wartość automatyzacji Prawie połowa pracowników biurowych twierdzi, że poświęca czas na powtarzalne, mało wartościowe lub niezwiązane z ich pracą zadania. W wielu branżach nieefektywność operacyjna i niewykorzystane możliwości są głęboko ukryte w danych, procesach i przepływach pracy, wpływając na wszystko, od zaangażowania pracowników po wyniki finansowe. Pierwszym krokiem do pobudzenia wzrostu produktywności jest zidentyfikowanie czynników hamujących rozwój organizacji i znalezienie rozwiązań dla tych wyzwań; proces ten znany jest jako analiza wartości uwięzionej. Zacznij od zidentyfikowania obszarów, w których występują wysokowartościowe, ale mało wydajne procesy. Na przykład, czy istnieją zadania wykonywane ręcznie, które spowalniają pracę zespołów? Czy można je zautomatyzować? Które interakcje z klientami można bardziej spersonalizować? Wzmocnienie potencjału ludzkiego za pomocą cyfrowej siły roboczej ma kluczowe znaczenie dla realizacji ukrytej wartości, umożliwiając mądrzejsze i szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodne dane oraz poprawę spersonalizowanych interakcji z klientami na dużą skalę. Wystarczy wyobrazić sobie marketera, który nagle otrzymuje wsparcie zespołu agentów AI w zakresie opracowywania strategii, planowania i realizacji najlepszych w swojej klasie kampanii. Albo przedstawiciela handlowego, który ma natychmiastowy dostęp do analizy danych klientów w czasie rzeczywistym i prognoz dotyczących potencjalnych klientów, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Wprowadzanie agentów AI nie polega na zastępowaniu nimi ludzi, ale na umożliwieniu pracownikom skupienia się na tym, co robią najlepiej – myśleniu strategicznym, wprowadzaniu innowacji i budowaniu relacji z klientami. Pokonanie problemów związanych z produktywnością dzięki cyfrowej sile roboczej pozwala przedsiębiorstwom na zmianę priorytetów w zakresie dostępnych zasobów ludzkich tam, gdzie mogą one przynieść największe korzyści. Ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania nowych źródeł przychodów lub modeli biznesowych i jest podstawą do osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Kluczowe wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji Zalety cyfrowej siły roboczej w zakresie optymalizacji operacji są oczywiste. Jednak według firmy Gartner ponad 40% projektów agentowej sztucznej inteligencji zostanie anulowanych do końca 2027 r. z powodu niejasnej wartości biznesowej. Aby wykazać rzeczywisty zwrot z inwestycji, organizacje muszą skupić się na wydajności przedsiębiorstwa, zwiększając wartość biznesową poprzez jakość oferowanych usług, redukcję kosztów, szybkość działania oraz skalowanie. W przypadku zespołów obsługi klienta, pomiar ROI może obejmować ocenę satysfakcji klientów, np. poprawę jakości obsługi dzięki całodobowemu wsparciu we wszystkich kanałach, gdzie agentowa sztuczna inteligencja segreguje zgłoszenia i udziela szczegółowych instrukcji, używając naturalnych odpowiedzi. W przypadku zespołów sprzedaży, zwrot z inwestycji przejawia się w krótszym czasie reakcji i lepszej kwalifikacji potencjalnych klientów. Agentowa sztuczna inteligencja umożliwia skalowanie dzięki autonomicznej obsłudze klienta, odpowiadając na pytania dotyczące produktów, rozwiewając zastrzeżenia i umawiając spotkania, a także komunikując się z klientami za pośrednictwem odpowiednich kanałów, udzielając spersonalizowanych odpowiedzi. Wykorzystanie wskaźników – od wskaźników odrzuceń po wyniki satysfakcji klientów i oszczędności operacyjne – umożliwia organizacjom ocenę wydajności inicjatyw związanych z agentami i skuteczne obliczanie zwrotu z inwestycji. Długoterminowa wartość W czasach, gdy firmy na całym świecie zmagają się ze spadkiem wydajności i rosnącymi oczekiwaniami klientów, era agentowej sztucznej inteligencji stwarza okazję do osiągnięcia rzeczywistego wzrostu. Przedsiębiorstwa przyszłości, które są nastawione na sukces, zdają sobie sprawę z konieczności przyjęcia zupełnie nowego podejścia do pracy, inwestowania w sztuczną inteligencję i wdrażania jej we wszystkich obszarach działalności oraz umieszczenia ludzi i agentów AI na pierwszym planie tej zmiany. Chodzi o stworzenie nowego partnerstwa między ludźmi a technologią, które pozwoli nam sprostać dzisiejszym wyzwaniom, przyspieszyć produktywność i ostatecznie osiągnąć zwrot z inwestycji, który napędzi dalsze przemiany
Przedsiębiorstwa-stawiają-na-sztuczną-inteligencję

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń