Jak-Symfonia-Handel-ERP-odpowiedziała-na-potrzeby-branży-paliwowej

Jak Symfonia Handel ERP odpowiedziała na potrzeby branży paliwowej?

Wdrożenie Symfonii Handel i Symfonii Mobilny Handel pozwoliło firmie EKO-OIL usprawnić proces wystawiania faktur zarówno przez handlowców w Biurze Obsługi Klienta, jak i kierowców cystern dostarczających paliwa do klientów. Z myślą o potrzebach klienta EKO-OiL wprowadził w procesie sprzedaży możliwość wystawiania z poziomu urządzeń mobilnych (terminale płatnicze) paragonów z odroczonym terminem płatności. Ta ważna z punktu widzenia branży paliwowej funkcjonalność trafiła na stałe do Symfonii Mobilny Handel.  

 

Wyzwanie: zamiana „Excela z nakładką” na rozwiązanie pudełkowe 


EKO-OiL to dystrybutor paliw, który działa na terenie województwa łódzkiego i wielkopolskiego już od 2000 roku. Oferta EKO-OIL to: hurtowa sprzedaż paliw, stacje paliw, myjnie samochodowe i stacja kontroli pojazdów. Firma szukała rozwiązania ERP do obsługi hurtowej sprzedaży paliw. Zależało jej, by zamienić system, określany przez nią „Excelem z nakładką”, który nie pozwalał wystawiać dokumentów powiązanych z drukarką fiskalną.
 

W przypadku sprzedaży do osób fizycznych brak takiego rozwiązania znacznie wydłużał czas pracy. „Musieliśmy prowadzić osobne ewidencje, osobno raportować te dokumenty i osobno później ręcznie przekazywać je do księgowości” – wylicza Emil Makówka, pracownik biurowy EKO-OiL. Kolejnym słabym punktem poprzedniego rozwiązania był brak możliwości generowania raportów. Wcześniej dystrybutor paliw musiał ręcznie zliczać dane z poszczególnych magazynów. System ERP miał pomóc w spełnieniu obowiązków sprawozdawczych, które nakładają na dystrybutora paliw urzędy: 

„Musieliśmy ręcznie zliczać z poszczególnych magazynów, z poszczególnych ewidencji dane, które przekazywaliśmy co miesiąc do urzędu. Teraz mamy jeden raport, który wygenerujemy w Symfonii i wszystkie te dane potrzebne w urzędzie zawarte są w tym raporcie. Korzystając z tego, możemy na bieżąco kontrolować i stany magazynu i sprzedaż. Nieważne, czy klient zakupił dany towar z odroczoną formą płatności, czy za gotówkę. Mamy to wszystko w jednym miejscu” – dodaje Emil Makówka, przedstawiciel EKO-OiL.  

Paragony z odroczonym terminem płatności, rabaty kwotowe – kluczowe argumenty przemawiające za Symfonią


EKO-OiL wymagał od nowego systemu, by ten usprawnił proces wystawiania faktur, paragonów i przyjmowania płatności bezpośrednio przez kierowców cystern, uwzględniając historię kontrahentów i przypisanych im w systemie rabatów kwotowych. Dlatego ważną rolę we wdrożeniu odgrywała aplikacja Symfonia Mobilny Handel. , która jest elementem ekosystemu programów Symfonia Handel. Obecnie Klient korzysta z 6 terminali płatniczych PAX A920 (z systemem operacyjnym Android) certyfikowanych przez Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności, polskiego operatora płatności bezgotówkowych. System sprzedaży (Mobilne Centrum Zarządzania Sprzedażą) pozwala kierowcom cystern na wystawianie podczas dostawy paliw faktur, paragonów lub dokumentów dostawy WZ.
 

 „Było trudniej. Z fakturowaniem, z pamiętaniem o tych wszystkich swoich klientach i o ich rabatach. Dziś już tego nie ma. System Symfonia zapamiętuje wszystkich klientów, rabaty” – opowiada Andrzej Obiegły, kierowca cysterny EKO-OIL. Podkreśla przy tym, że od kiedy firma wykorzystuje program Symfonii, ma dużo mniej papierowej pracy i szybciej obsługuje klientów na miejscu. 

Emil Makówka dopowiada natomiast, że Symfonia to jeden z nielicznych systemów, w którym można przypisać danemu kontrahentowi rabat kwotowy: 

„Nasza branża jest specyficzna pod tym względem, ponieważ i producenci, i my dalej klientom udzielamy rabatów kwotowych, nie procentowych. Chociaż zdarzają się i klienci, którzy mają rabat procentowy. Najczęściej są to klienci pozyskani zamówieniach publicznych, gdzie to oni narzucają swoje warunki płatności, swój termin płatności.


Mając do dyspozycji rozbudowany system Symfonia, jeżeli chodzi o kartotekę kontrahentów, jesteśmy w stanie podpiąć umowę pod danego kontrahenta i ustawić tak warunki cenowe, żeby później kierowca nie miał problemu, nie zastanawiał się jak, wystawić fakturę na miejscu przy sprzedaży towaru” – dodaje pracownik EKO-OIL.
 

System ERP, który wybrała firma EKO-OIL, umożliwia wystawianie z poziomu urządzeń mobilnych, w tym wypadku terminali (co dodatkowo podnosi bezpieczeństwo procesu sprzedaży i transakcji płatności czyniąc na rynku polskim rozwiązanie Symfonii unikatowym – jedyne w Polsce) paragonów, w tym tych z odroczonym terminem płatności ([TK] istotnych i  ważnych w branży handlu paliwami płynnymi, gazowymi i stałymi).

 

Rozwiązanie zostało napisane specjalnie na potrzeby przedstawiciela branży paliwowej, następnie trafiło do standardowej funkcjonalności Symfonii Mobilny Handel. Bartłomiej Tworo, właściciel firmy ADEV, partnera Symfonii, który odpowiada za wdrożenie w EKO-OiL przypomina także, że Symfonia zapewnia klientowi możliwość importu elektronicznych wyciągów bankowych, dzięki czemu rozliczanie kontrahentów jest prostsze: „Z uwagi na dużą liczbę wystawianych dokumentów, potrzebę bieżącego raportowania należności oraz obsługę procesów windykacyjnych, firma EKO-OIL potrzebowała usprawnić rozliczanie transakcji poprzez import wyciągów”. 

Poznaj pełny potencjał Symfonii Mobilny Handel! Pobierz naszą bezpłatną ulotkę informacyjną i odkryj, jak możesz zrewolucjonizować zarządzanie handlem w Twojej firmie. Dowiedz się więcej o cenie i korzyściach z naszego rozwiązania.

Emil Makówka podkreśla, że dla firmy istotnym argumentem przy wyborze systemu były zbliżające się zmiany prawne: „Dzięki systemowi Symfonia EKO-OiL nie obawia się zmian prawnych takich, jak wprowadzenie systemu KSeF, na który już dziś są gotowi” – dodaje. 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zbudować odporny biznes w świecie cyfrowych zmian?

Druga edycja konferencji Symfonia Digital Day, organizowana przez Grupę Symfonia we współpracy z Fundacją Digital Poland i pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju i Technologii, ponownie zgromadzi liderów sektora MŚP, ekspertów i przedstawicieli administracji publicznej. W tym roku wydarzenie koncentruje się wokół jednego pytania: jak budować odporność biznesu w czasach dynamicznych zmian cyfrowych. Jak podkreśla Edyta Malesza-Malatrat, Chief Marketing Officer w Symfonii i współprowadząca wydarzenie, celem konferencji jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale przede wszystkim wsparcie przedsiębiorców w praktycznym przygotowaniu się do nadchodzących zmian. Block Quote – Symfonia Digital Day daje liderom biznesu praktyczne wskazówki, jak planować i wdrażać cyfrowe rozwiązania w swoich firmach – od wdrożenia KSeF, przez wykorzystanie sztucznej inteligencji, po wzmocnienie odporności operacyjnej. Uczestnicy zdobędą wiedzę i inspiracje, które pozwolą im podejmować świadome decyzje – dodaje Tomasz Mamys, ekspert ds. cyfryzacji i współprowadzący konferencję. Block Quote KSeF – cyfrowa rewolucja w centrum uwagi Tegoroczna edycja Symfonia Digital Day w dużej mierze poświęcona jest Krajowemu Systemowi e-Faktur (KSeF) – rozwiązaniu, które w 2026 roku stanie się obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców. To temat budzący wiele emocji i pytań. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Symfonię, większość biur rachunkowych wciąż nie jest gotowa na jego wdrożenie – część firm dopiero analizuje wymagania, a inne rozpoczynają pierwsze testy. Najczęściej wskazywane obawy dotyczą aspektów technicznych, integracji systemów oraz kosztów. Block Quote Cyfryzacja to jednak nie tylko nowe narzędzia, ale również zmiana sposobu myślenia o całej organizacji. Jak podkreśla Tomasz Mamys, wszystkie sesje w agendzie Symfonia Digital Day zostały zaprojektowana tak, by odpowiadać na konkretne wyzwania małych i średnich firm. Block Quote Ekspert zaznacza, że równie ważnym elementem programu będzie panel dotyczący sztucznej inteligencji w biznesie – tematu, który w praktyce coraz silniej wpływa na sposób funkcjonowania przedsiębiorstw. Block Quote W programie konferencji znalazły się panele poświęcone nie tylko KSeF i sztucznej inteligencji, ale również bezpieczeństwu cyfrowemu, deregulacjom prawnym oraz wpływowi nowych regulacji unijnych na funkcjonowanie MŚP. Eksperci będą dyskutować o tym, jak technologia może wzmacniać stabilność biznesu w obliczu niepewności gospodarczej i geopolitycznej. Uczestnicy wydarzenia mogą również liczyć na inspirującą część motywacyjną. Gościem specjalnym będzie Krzysztof Hołowczyc, który opowie o zarządzaniu ryzykiem, planowaniu i odporności w sytuacjach granicznych – tematach bliskich każdemu przedsiębiorcy. Block Quote Symfonia Digital Day 2025 to nie tylko konferencja, ale też platforma dialogu i współpracy pomiędzy biznesem, administracją publiczną i ekspertami technologicznymi. W opinii organizatorów to właśnie otwarta wymiana doświadczeń i budowanie zaufania stanowią fundament skutecznej transformacji cyfrowej. Block Quote Symfonia Digital Day 2025 odbędzie się 6 listopada 2025 roku w Centralnym Domu Technologii, ul. Krucza 50 w Warszawie. Uczestnicy będą mogli dołączyć również online. Rejestracja trwa zarówno na wydarzenie stacjonarne, jak i transmisję online – szczegóły i zapisy są dostępne na stronie: https://symfonia.pl/symfonia-digital-day/.
Obrazek wyróżniający dla 'Jak zbudować odporny biznes w świecie cyfrowych zmian?'
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń