Zdjęcie

IFS PRZEJMUJE FIRMĘ CLEVEST

  • Firma wzmacnia swoją czołową pozycję w segmencie rozwiązań do zarządzania serwisem 
  • Najbardziej kompleksowe w branży rozwiązanie do zarządzania serwisem w terenie staje się jeszcze bardziej zaawansowane

Warszawa, 9 listopada 2020 — IFS poinformował o przejęciu firmy Clevest Solutions Inc., czołowego dostawcy rozwiązań do zarządzania pracownikami mobilnymi oraz zaawansowanych wdrożeń sieciowych dla sektora energetyki i usług użyteczności publicznej. Przejęcie wzmacnia czołową pozycję IFS w segmencie rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie oraz świadczy o zaangażowaniu firmy w zwiększanie jakości obsługi klienta. Clevest to idealne uzupełnienie grupy IFS. Firma ma bogatą wiedzę specjalistyczną w sektorze usług użyteczności publicznej oraz dysponuje szerokimi możliwościami i imponującą bazą klientów obejmującą największe spółki na świecie.

Moment, w którym klient musi skorzystać z usług i bezpośrednio przekonać się o jakości obsługi, to moment prawdy dla każdej firmy serwisowej. Jakkolwiek jest on istotny dla firm w każdym sektorze, to w energetyce i usługach użyteczności publicznej nabiera szczególnego znaczenia i dlatego dostawcy usług starają się cyfryzować swoje główne procesy oraz dostosować swoje modele biznesowe, by w większym stopniu skupić się na obsłudze klienta. Doświadczenie Clevest w transformacji cyfrowej pozwala przedsiębiorstwom z sektorów energetyki i usług użyteczności publicznej nie tylko odróżnić się od konkurencji poprzez usprawniony serwis, ale również zwiększyć dostępność usług i poprawić bezpieczeństwo pracowników i społeczności lokalnych.

„Clevest jest mocno zaangażowany w dostarczanie korzyści swoim klientom w kluczowych sektorach” — powiedział Darren Roos, dyrektor generalny IFS. „Firma już teraz wykorzystuje technologie, które przynoszą klientom wyjątkowe korzyści biznesowe, takie jak inteligentne liczniki, inteligentne sieci, zarządzanie pracownikami mobilnymi oraz dodatkowe funkcje optymalizacji harmonogramu pracowników. To wszystko daje możliwość cyfryzacji głównych procesów w różnych obszarach zastosowań mających kluczowe znaczenie dla sektora usług użyteczności publicznej. Jestem przekonany, że zapewni to jeszcze więcej korzyści naszym klientom z tego sektora”.

Thomas Ligocki, założyciel i dyrektor generalny firmy Clevest, powiedział: „IFS okazał się idealnym partnerem strategicznym w zakresie przyspieszenia globalnego rozwoju firmy, którą założyłem prawie 15 lat temu. Dzięki połączeniu obu firm z pewnością będziemy mogli oferować najlepsze na rynku rozwiązania w dziedzinie zarządzania serwisem w terenie, zarządzania pracownikami mobilnymi i zaawansowanych wdrożeń sieciowych. Zapewni ono również nowe możliwości oraz wymierne korzyści partnerom i klientom firmy Clevest, którzy szukają nowych sposobów rozwijania działalności w skali globalnej”.

Od 2014 r. IFS nieprzerwanie utrzymuje pozycję lidera w raporcie Magic Quadrant for Field Service Management Software firmy Gartner. Dzięki przejęciu firmy Clevest IFS będzie mógł poszerzyć zakres swojego działania. Obecnie obsługuje już ponad 10 000 klientów z całego świata, z czego około 8000 stanowią przedsiębiorstwa korzystające z rozwiązań do zarządzania serwisem. Ponadto IFS stworzy jedną z najbardziej konkurencyjnych ofert rozwiązań do zarządzania serwisem w sektorach energetyki i usług użyteczności publicznej.

Według prognoz w latach 2019–2020 przychody IFS z tytułu oprogramowania do zarządzania serwisem mają wzrosnąć o 100% r/r. W pierwszej połowie 2020 r. po raz pierwszy w historii firmy przychody z tytułu rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie stanowiły ponad połowę łącznych przychodów.

Źródło: ifs.com

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń