E-commerce-Formy-płatności–-co-preferują-klienci

Formy płatności w e-commerce – co preferują klienci?

Współcześni e-konsumenci mają wyrobione swoje przyzwyczajenia. Bywają też nieufni jeśli chodzi o formy zapłaty. Najczęściej są wierni swoim ulubionym, sprawdzonym i uważanym przez siebie za bezpieczne. Coraz mniej osób chce za każdym razem logować się do bankowości online i uzupełniać wszystkie dane przelewu.

Poza tym odnotowanie takich wpłat wymaga czasu więc i dostawa produktu znacznie się wydłuża. Na popularności zyskują nowoczesne metody płatności. Należy więc zadbać, aby e-klient miał możliwość wyboru metody zapłaty za zamówienie.

Dostępne sposoby płatności

Jedną z ważnych decyzji, jaką musimy podjąć zanim uruchomimy sklep internetowy, są rodzaje form płatności dla klientów. Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiła ogromna zmiana preferencji zakupowych Polaków, na co duży wpływ miał koronawirus i rozwój technologii. Obecnie form płatności na rynku jest wiele. Przede wszystkim należy więc zadbać o to, aby dać klientom możliwość wyboru. Warto wiedzieć, z których form płatności klienci najchętniej korzystają, aby wprowadzić je jako pierwsze.

Konsumenci dokonujący zakupów w sklepach online mają do wyboru następujące sposoby płatności: natychmiastowe, przy odbiorze, odroczone i w ratach. Jak widać na poniższym wykresie zdecydowana większość e-klientów najczęściej wybiera płatność natychmiastową.

Metody płatności

Według informacji podanych przez NBP najczęściej wykorzystywanymi metody płatności bezgotówkowych w Internecie są obecnie:

Blik – uznawany jest za najwygodniejszą formą płatności online. Blik to szybka płatność jednorazowym, sześciocyfrowym kodem wygenerowanym w aplikacji banku. Istnieje możliwość zapamiętania tej formy płatności przy pierwszych zakupach w danym sklepie, dzięki czemu kolejne transakcje klient może realizować bez kodu.
Pay-by-link (szybkie przelewy) – są w drugiej kolejności uważane za wygodne rozwiązanie. Pozwalają na natychmiastowe przekazanie środków do sprzedawcy. Klient loguje się do swojego banku, ale z tą różnicą, iż formularz z danymi do przelewu jest automatycznie wypełniony.
Karta (CNP – Card not present) – w ostatnim czasie znacząco zyskuje na popularności. Szczególnie opcja pozwalająca na zapisanie karty w danym e-sklepie istotnie skraca czas dokonywania płatności.
Tradycyjny przelew – nadal ma swoich zwolenników jednak jego popularność pozostaje na niskim poziomie.

Metodami płatności często spotykanymi w e-sklepach są również:

PayPal – jest to rodzaj konta internetowego pozwalające na płacenie online bez udostępniania swoich danych finansowych. Konto powiązane jest z kartą kredytową i posiada własne saldo samodzielnie zasilane środkami, np. z konta bankowego.
Płatności odroczone – coraz popularniejsze rozwiązanie, które umożliwia klientowi opłacenia zamówienia w późniejszym terminie. Forma ta jest bezpieczna dla sprzedawców, ponieważ od razu otrzymują należność, natomiast klient rozlicza się później bezpośrednio z instytucją świadczącą finansowanie.
Portfel elektroniczny – działa na zasadzie aplikacji w telefonie, umożliwia podpinanie kart płatniczych, przesyłanie środków między e-portfelami, wpłatę środków, płacenie zbliżeniowo oraz zlecanie płatności online.
Płatność cykliczna – forma opłaty za różne usługi w formie subskrypcyjno-abonamentowej polegająca na wyrażeniu zgody na obciążaniu konta określoną kwotą w konkretnym terminie.
Płatność za pobraniem – oprócz płatności online za zamówienie istniej jeszcze możliwość zapłaty za zamówienie kartą lub gotówką w momencie jego odbioru. Rozwiązanie to najczęściej wybierają osoby, które obawiają się przedpłaty lub nie posiadają konta bankowego.
Płatność SMS-em – nie ma obecnie zbyt wielu zwolenników. Polega na zapłacie za zamówienie SMS-em o podwyższonej wartości.
Płatność przy odbiorze – tę opcję preferują najczęściej klienci, którzy nie mają konta internetowego albo nie mają zaufania do danego e-sklepu. Zapłacić przy odbiorze można gotówką albo kartą, z tym że obecnie popularność zapłaty kartą jest znacznie większa.

Popularność konkretnych metod płatności przedstawiamy na poniższym wykresie.

Wybierając program do obsługi e-sklepu należy zwrócić uwagę, aby pozwolił na przypisanie odpowiednich form płatności dostępnych dla różnych kombinacji, takich jak waluta, grupa czy kraj klienta.

 

Jak uruchomić płatności w e-sklepie

Na rynku funkcjonują firmy oferujące szeroki zakres różnych metod płatności internetowych takich jak: płatności mobilne BLIK, przelewy online, raty online, płatności odroczone, integracje z portfelami elektronicznymi, obsługa płatności kartą. W celu uruchomienia płatności online w swoim sklepie online należy podpisać stosowną umowę z wybranym operatorem płatności.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

TOP 7 korzyści z wdrożenia WMS w. klientów

Choć zalet wdrożenia WMS jest wiele, przedstawiam tylko kilka, które występują najczęściej u naszych klientów i mają dla nich największe znaczenie. Wiele przedsiębiorstw nadal polega na rozwiązaniach opartych na plikach w Excelu lub innych wypracowanych narzędziach. W takiej sytuacji, trudno mówić jednak o automatyzacji procesów magazynowych i wewnętrznej logistyki magazynowej, która pozwala przyspieszyć tempo pracy na magazynie oraz zmniejszyć ilość pomyłek. Dlatego kiedy firma, która dotychczas polegała na tego typu narzędziach, decyduje się na wdrożenie WMS, szybko odczuwa wyraźny wzrost wydajności i efektywności pracy magazynu. Niewątpliwie zastosowanie systemu WMS do zarządzania magazynem i logistką magazynową, przynosi firmie szereg korzyści, w postaci realnych oszczędności finansowych. Wzrost wydajności i efektywności pracy magazynu Nie ma znaczenia jaką branżę reprezentuje klient. Każda firma, która decyduje się na wdrożenie WMS lub mobilnego magazyniera, przede wszystkim skraca czas przygotowania wysyłek i dostaw. Praca na magazynie z pomocą kolektorów jest po prostu szybsza i łatwiejsza, niż w przypadku systemu zainstalowanego na komputerze. W przypadku WMS od Humansoft, zarówno w systemie ERP jak i na kolektorze danych można sprawdzić, co znajduje się w danej lokalizacji i zobaczyć ścieżkę dostępu do towaru począwszy od rzędu, regału, poziomu aż po konkretne miejsce składowania towaru. Jednak to właśnie aplikacja zainstalowana na kolektorze pozwala ten proces znacząco przyspieszyć. Magazynier przygotowując wysyłkę widzi na kolektorze jasną dyspozycję skąd ma pobrać towar. Dzięki temu następuje eliminacja sytuacji, w której pracownik błądzi po magazynie, poszukując danego artykułu na własną rękę lub musi pytać o towar innych osób. Warto wspomnieć, że istnieje możliwość wdrożenia etykiet, które dotyczą nie tylko artykułu, ale także numeru partii. W efekcie tego możemy w pełnym zakresie pokazać magazynierowi, gdzie ma się udać i co konkretnie wziąć. Wówczas mamy pewność, że pracownik pobierze dokładnie to, co powinien, np. artykuł z konkretnej partii lub o konkretnym terminie przydatności. Jednocześnie lokalizacje WMS pozwalają na utrzymanie porządku w magazynie. Po zeskanowaniu kolektorem kodu w miejscu paletowym, aplikacja pokaże, jakie towary znajdują się w tym miejscu. Pracownicy zaczynają dostrzegać wartość tego, że każdy artykuł znajduje się w określonej, znanej lokalizacji i dzięki temu sami dbają o prządek. Zmniejszenie ilości reklamacji Jeśli towary są odpowiednio oklejone etykietami, magazynierzy praktycznie nie są w stanie wysłać niewłaściwego asortymentu do klienta. Wynika to z tego, że magazynier nie musi się zastanawiać, co powinien spakować, ponieważ po pierwsze – kolektor wskaże mu miejsce pobrania odpowiedniego towaru, a po drugie – aplikacja nie zatwierdzi pobrania innego artykułu. W sytuacji zeskanowania złego kodu, pracownik otrzyma na kolektorze odpowiednie ostrzeżenie i dzięki temu nie popełni błędu. Szybkie wdrożenie nowych pracowników i niższe koszty szkolenia Dzięki szybkiej identyfikowalności lokalizacji towaru, wdrożenie nowego pracownika jest łatwe i trwa krócej. Dzięki temu jest również tańsze. Bez WMS nowy pracownik może mieć problemy z tym, by w prosty sposób identyfikować poszczególne artykuły, zwłaszcza jeżeli ma do czynienia z podobnym do siebie asortymentem. Natomiast lokalizacje oraz kody kreskowe na artykułach powodują, że możliwość pomyłki jest znacznie redukowana. Poza tym, aplikacja mobilny magazynier jest jak nawigacja, która w sposób graficzny pokazuje, gdzie należy iść i jaki artykuł pobrać. To dzięki temu, nowy pracownik szybko staje się samodzielny i nie wymaga długiego, a co za tym idzie, kosztownego szkolenia. To wszystko przyczynia się również do zmniejszenia stresu nowego pracownika i sprawia, że czuje się pewniej kompletując zamówienia. Choć ten aspekt nie przynosi bezpośrednich korzyści finansowych, to warto pamiętać, że komfort pracy i zadowolenie pracownika, przekłada się na jego zapał do pracy. Przyspieszenie inwentaryzacji, nawet o 60% Tę korzyść najłatwiej opisać na konkretnym przypadku wdrożenia WMS. W momencie gdy zaczynaliśmy wdrożenie u jednego z klientów, inwentaryzacja zajmowała tam 5 dni intensywnej pracy z nadgodzinami. Natomiast pierwsza inwentaryzacja z użyciem kolektorów przeprowadzona w czasie, gdy wciąż trwało wdrożenie, została zredukowana do 2 dni. A więc już wtedy, proces ten został skrócony o 60 % , przy czym pół dnia zajęło oklejanie towarów nowymi etykietami. Dla klienta są to konkretne oszczędności. Firma nie musi już ponosić kosztów związanych z dłuższym zatrzymaniem produkcji z powodu inwentaryzacji. Poza tym, w razie potrzeby może ją przeprowadzać częściej, ponieważ teraz zajmuje mniej czasu. Oszczędności związane z redukcją drukowanych dokumentów WMS zapewnia obsługę dokumentów bezpośrednio na kolektorze. Przy pomocy panelu kierownika, osoba upoważniona, przypisuje magazynierom dokumenty do spakowania, które magazynierzy widzą na swoich kolektorach. Dlatego, w zupełności można zrezygnować z drukowania dokumentów, które do tej pory trafiały na magazyn. W tym momencie warto wspomnieć, że panel kierownika umożliwia również dodanie priorytetów w dokumentach, dzięki czemu pracownik wie, w jakiej kolejności powinien pakować artykuły. Taka funkcjonalność doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy pakowanie towarów musi uwzględniać czas przyjazdu poszczególnych kurierów lub termin realizacji zamówień. Jest to kolejna zaleta przejścia na elektroniczne dokumenty. Niektóre firmy pozostają przy drukowaniu dokumentów. Jest to sposób pośredni – dokumenty są drukowane wraz z kodem kreskowym, który pracownik sczytuje za pomocą kolektora i wyświetla je na ekranie. Zdarza się to rzadko, ponieważ rezygnacja z papierowych dokumentów w skali roku oznacza dla firmy spore oszczędności. Automatyzacja i przyspieszenie tworzenia dokumentów spedycyjnych i etykiet Integracja WMS z systemami firm kurierskich zapewnia szybką i wygodną obsługę nadawania paczek, bez potrzeby logowania się na strony spedytorów. W przypadku systemu WMS od Humansoft, po spakowaniu towaru i zmianie statusu dokumentu „do wysyłki” (może to dziać się również automatycznie) system automatycznie generuje list przewozowy oraz drukuje etykietę przewozową. Jednocześnie program może wysłać powiadomienie sms lub e-mail do klienta i handlowca, z informacją o wysłaniu towaru. O tym jak duże korzyści płyną z integracji WMS z aplikacjami kurierskimi i z jakimi oszczędnościami się to wiąże, niech świadczy jedna z wypowiedzi naszego klienta – Wiceprezesa firmy ANIRO Pana Daniela Kaczmarczyka: „Dzięki integracji z systemami kurierskimi tworzenie dokumentacji, wydruk etykiet na paczki czy zamawianie kuriera, odbywa się automatycznie, jednym kliknięciem w systemie. W efekcie tego,  odzyskaliśmy 90% czasu pracy na jednym z etatów.” Jedna baza danych – wiele zalet I na koniec ostatnia, ale niezwykle ważna korzyść dla firmy, którą zapewniają wyłącznie kompleksowe systemy ERP z wbudowanym WMS. Tą korzyścią jest praca na jednej bazie danych i brak konieczności integrowania ze sobą zewnętrznych programów, dostarczanych przez różnych producentów. Zalet pracy na jednej bazie danych jest naprawdę wiele. Wymienię choćby kilka, tych najbardziej kluczowych dla firmy, jak: jedna konfiguracja obiektów w systemie, jedna aktualizacja wspólna dla całego programu, spójność danych, bezpieczeństwo rozwoju ERP i WMS, a także jeden producent odpowiedzialny za całość – aktualizację, rozwój oraz wdrożenie systemu.
TOP-7-korzyści-z-wdrożenia-WMS-w.-klientów
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń