ERP-w-modelu-subskrypcyjnym-bez-bariery-wejścia

ERP w modelu subskrypcyjnym bez bariery wejścia

Trend związany z wykorzystywaniem modeli subskrypcyjnych zdobywa coraz większą popularność w dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Zarówno indywidualni użytkownicy, jak i przedsiębiorstwa, z powodzeniem i entuzjazmem korzystają z takich rozwiązań. Tym samym, oferowanie wdrożenia systemu ERP w ramach subskrypcji także staje się naturalnym krokiem, który odpowiada na potrzeby i oczekiwania przedsiębiorców i na który decydują się niektórzy dostawcy. Dowiedz się, jak wygląda to w praktyce i jakich korzyści możesz oczekiwać od takiego rozwiązania.

Jaką rolę pełni system ERP w modelu subskrypcyjnym w zarządzaniu biznesem?

Być może z powodzeniem wykorzystujesz oprogramowanie tego typu w swojej organizacji, a może jest zupełnie na odwrót – zastanawiasz się, co to jest system ERP i jaką rolę może pełnić w zarządzaniu Twoim biznesem? To rozwiązanie, które stanowi układ nerwowy przedsiębiorstwa i integruje różne obszary działalności za pomocą jednej, wspólnej bazy danych – finanse i księgowość, zarządzanie zapasami, zarządzanie personelem, produkcję itd. Celem wykorzystania systemu ERP w przedsiębiorstwie jest usprawnienie procesów biznesowych w taki sposób, by zwiększyć ich efektywność i ułatwić zarządzanie zasobami i przepływem informacji. Zazwyczaj oprogramowanie tego typu składa się z wielu modułów, które odpowiadają konkretnym obszarom działalności.

Jak w takim razie wygląda korzystanie z takiego narzędzia w modelu subskrypcyjnym? Czym różni się od tradycyjnych płatności? Wdrożenie systemu ERP często stanowi dużą inwestycję, dlatego dobrym pomysłem jest realizacja takiego projektu w taki sposób, by obniżyć początkową barierę wejścia związaną z wysokimi kosztami. Sente, jako jeden z pierwszych dostawców systemów informatycznych w Polsce, proponuje ten innowacyjny model współpracy.

Subskrypcja ERP – model finansowania

Klienci bardzo często już na samym początku rozmów na temat projektu wdrożeniowego, pytają, ile kosztuje system ERP? Nic dziwnego – przedsiębiorca potrzebuje tej informacji, aby zaplanować, ile będzie musiał zainwestować w nowe rozwiązanie i ustalić, czy mieści się ono w zakładanym budżecie. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednak oczywista i wszystko zależy od potrzeb danej organizacji i wielu innych czynników. Warto zatem zastanowić się, jak opłacić taki projekt. Subskrypcja ERP to komfortowy model finansowania, w którym co miesiąc płaci się niewielką, ustaloną kwotę. To rozwiązanie pozwala dopasować koszty do kondycji firmy i rozłożyć je dogodnie, aby przedsiębiorstwo nie musiało pokrywać całej kwoty z góry.

Korzyści z wdrożenia systemu ERP w modelu subskrypcyjnym

Wdrożenie ERP w subskrypcji może przynieść liczne korzyści. Dzięki elastycznemu podejściu organizacja może skorzystać ze wszystkich standardowych funkcji tego rozwiązania, poprawić wydajność i efektywność procesów oraz usprawnić przepływ informacji, minimalizując jednocześnie początkowy koszt inwestycji. Poznaj korzyści charakterystyczne dla ERP w modelu subskrypcyjnym:

Brak trudnej do osiągnięcia bariery wejścia

Wdrożenie systemu ERP w modelu subskrypcyjnym to gwarancja poprawy efektywności procesów przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka związanego z wyborem partnera biznesowego na wiele lat. Komfortowe wdrożenie pozwala na elastyczne korzystanie z systemu bez konieczności inwestowania ogromnej sumy na początku projektu. Zamiast tego możesz korzystać z usług na podstawie comiesięcznej subskrypcji, co minimalizuje ryzyko i likwiduje barierę wejścia. Dzięki temu wdrożenie systemu ERP jest bardziej dostępne finansowo, nawet dla mniejszych firm.

Możesz zrezygnować, kiedy chcesz

Zazwyczaj tradycyjne rozwiązania, za które już na początku płacisz pełną kwotę, nie dają elastyczności i przestrzeni do wypróbowania oprogramowania. System ERP w subskrypcji pozwala na rezygnację ze współpracy, jeśli zdefiniowane na jej początku mierniki efektywności nie zostaną osiągnięte. Jednocześnie, nie ryzykujesz utratą setek tysięcy złotych zainwestowanych we wdrożenie.

Kto może skorzystać z wdrożenia ERP w modelu subskrypcyjnym?

Wdrożenie ERP w modelu subskrypcyjnym to rozwiązanie odpowiednie dla wszystkich firm, które chcą usprawnić wydajność swoich procesów, ale oczekują elastyczności. To podejście do projektów odpowiednie dla wszystkich organizacji, bez względu na ich wielkość, skalę działań, czy branżę.

Dzięki takiej formie współpracy między Klientem a dostawcą, oprogramowanie optymalizujące procesy biznesowe staje się dostępne dla szerokiego grona firm, zdejmując barierę wejścia w postaci wysokich kosztów początkowych. Sprawdzi się zarówno w małych, jak i średnich przedsiębiorstwach, które chcą uniknąć dużych początkowych nakładów finansowych związanych z wdrożeniem systemu. Skorzystają nim także duże firmy, które nie chcą wydawać na raz kwoty rzędu kilkuset tysięcy złotych, bo wolą przeznaczyć ją na inne inwestycje i cenią sobie elastyczność.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ERP w modelu subskrypcyjnym, skontaktuj się z konsultantem >> https://sente.pl/kontakt/

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera obsługę procesów logistycznych

Wrocławski operator logistyczny, LogBox, szukał rozbudowanego narzędzia do zarządzania magazynem wysokiego składowania. Zdecydował się na wdrożenie systemu WMS Teneum, który został dopasowany do charakterystyki działalności przedsiębiorstwa oraz specyfiki jej operacji, co przełożyło się na znaczący wzrost efektywności pracy magazynu. O firmieLogBox jest operatorem logistycznym z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze e-Commerce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi w zakresie obsługi sklepów internetowych, magazynowania towarów oraz całościowej realizacji zamówień (zarówno detalicznych, jak i hurtowych), dystrybucji i transportu. Magazyn pełni także rolę centrum dystrybucyjnego, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem oraz dystrybucją marek własnych. Dynamiczny rozwój spowodował, że przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowych możliwości rozwoju, zwiększania efektywności i wzrostu. Warto wiedzieć, że głównym klientem LogBox jest Gunfire (GF Corp) – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), części i akcesoriów, sprzętu do survivalu oraz militariów. W swoim portfolio GF Corp posiada wiele rozpoznawalnych w branży marek. Poza tym firma rozwija własne brandy, które obok działalności handlowej, stanowią jeden z głównych elementów jej działalności. W tym momencie w jej ofercie znajduje się ponad 9 tysięcy produktów. Geneza projektuZe względu na szybki rozwój i nowe wyzwania firma LogBox poszukiwała systemu informatycznego, które odpowiadałoby jej rosnącym potrzebom. Dotychczasowe rozwiązanie nie było odpowiednio dopasowane do modelu biznesowego związanego z realizacją usług fulfillment, a to blokowało intensyfikację działań. Przedstawiciele firmy szukali takiego oprogramowanie, które przede wszystkim pozwoliłoby usprawnić pracę magazynu, ale też uporządkować procesy komunikacji i rozliczeń z klientami przy uwzględnieniu wyjątkowej specyfiki branży fulfilment. Ostatecznie zdecydowali się na wdrożenie WMS Teneum. Cele projektu O konieczności wdrożenia nowego systemu zadecydowało kilka głównych czynników. Przede wszystkim przeprowadzka do nowego magazynu, chęć systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów oraz plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment. Dla przedstawicieli LogBox kluczowa była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (hurtowe, wielopozycyjne, jednopozycyjne), jak i indywidualnych oczekiwań poszczególnych klientów odnośnie do sposobu pakowania zamówień. Główne cele, które zdefiniowane zostały na początku projektu, to: integracja z systemem ERP (Comarch XL),zwiększenie wydajności w zarządzaniu magazynem, usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek. RozwiązaniaPrace rozpoczęły się po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym systemem ERP. Proces ten był kluczowym krokiem milowym we współpracy i stanowił pierwsze duże wyzwanie.  Drugim etapem był projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego, znacznie większego magazynu. LogBox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem WMS. Fakt ten stanowił wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz jego odpowiedniego rozmieszczenia, wiązał się także ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowa przestrzeń to 3500 m2 powierzchni, wyposażonej w regały wysokiego składowania i antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeprowadzką.   W ramach projektu zaimplementowany został szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych można wymienić: Multipicking – rozwiązanie umożliwiające obsługę wielu zamówień w tym samym czasie. Na bazie analizy struktury zamówień, oprogramowanie łączy je w ramach jednego zlecenia zbiórki dla magazyniera. Zastosowane rozwiązania usprawniły, kompletację zamówień, pozwoliły na znaczne przyspieszenie realizacji, a także spowodowały zmniejszenie ilości pomyłek w trakcie zbiórki towarów. Zamówienia jednopozycyjne – multipicking został rozszerzony o praktykę komplementacji zamówień jednopozycyjnych. To klasyczna kompletacja jednoprzebiegowa, polegającą na zbieraniu przez magazyniera wszystkich towarów razem bez podziału na zamówienia, które następnie są dzielone przez pakującego. W razie potrzeby (w okresach pików sprzedażowych, np. w okresie przedświątecznym lub podczas Black Friday) proces ten jest włączany przez kierownika magazynu. Dzięki zastosowaniu tego  rozwiązania pracownicy mogą w efektywny sposób realizować jednocześnie dużą liczbę zamówień, oszczędzając czas i zachowując wysoki poziom wydajności swojej pracy bez względu na liczbę zamówień. Zastosowanie tej metody pozwala na znaczne przyspieszenie procesu pakowania, który w tym modelu polega  na skanowaniu jednego produktu z puli zebranych, pakowaniu go i naklejaniu etykiety drukowanej przez system. Proces jest prosty i powtarzalny. Obsługa zamówień B2C i B2B w jednym magazynie – aby usprawnić jednoczesną obsługę zróżnicowanych zamówień, system WMS automatycznie dzieli je na części, zlecając ich równoległą realizację. System analizuje zamówienia w czasie rzeczywistym, dzieli je na strefy zbiórki, a następnie konsoliduje w procesie pakowania. Takie rozwiązanie pozwala przyspieszać realizację zleceń i porządkować procesy w magazynie obsługującym zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych, Panel pakowania – rozwiązanie, którego podstawową rolą jest uproszczenie i przyspieszenie procesu pakowania. Pełni również rolę drugiego punktu kontroli poprawności skompletowanych zamówień, a także łącznika między magazynem i spedycją. W jednym panelu rejestrowane są parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru wraz z opakowaniem i wypełniaczami (na przykład w postaci założonego z góry narzutu 5% wagi towaru) oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne. Przyklejenie dokumentów na paczki zamyka proces obsługi zamówień w magazynie. W efekcie proces pakowania został przyspieszony, a błędy w zamówieniach wyeliminowane. Automatyczne rozlokowanie towarów – oprogramowanie zarządza rozmieszczeniem i relokacją towarów w sposób automatyczny tak, aby proces zbiórki towarów do wydania był możliwie jak najszybszy. Ewidencja zamówień wysyłki towarów oraz awizacja przyjęć według kartoteki asortymentowej danego klienta i jego bazy odbiorców / dostawców. Dedykowane analizy – system został wzbogacony o raporty analityczne, monitorujące przebieg pracy w magazynie oraz dostarczające szeregu cennych informacji na temat efektywności poszczególnych procesów i etapów kompletacji zamówień. Narzędzie stanowi wsparcie dla kierownika magazynu, pozwalając mu obiektywnie oceniać efektywność pracy. Optymalizacja czasu realizacji zamówień – oprogramowanie WMS pomaga badać ten wskaźnik, a także pokazuje jaki procent zamówień został zrealizowany w danym czasie. Parametr ten pozwala również dopasować zasoby ludzkie do prognozowanego poziomu sprzedaży. WMS, dzięki funkcjonalnościom typu multipicking czy obsługa zamówień jednopozycyjnych pozwala na realizowanie zakładanych celów biznesowych i KPI, które zakładają realizację 98% zamówień w mniej niż 24h. Monitorowanie wydajności pracy – system WMS wspiera monitorowanie wydajności pracy, co pozwala lepiej dobrać zespół, uwzględniając umiejętności konkretnego pracownika na danym stanowisku i efektywnie planować pracę z wyprzedzeniem. Efekty Wdrażając dedykowany system WMS Teneum, firma LogBox osiągnęła: istotny i dynamiczny wzrost wydajności realizowanych dziennie linii na poziomie 233% – z 1200 na 4000, wzrost ogólnej wydajności magazynu o 300%, skrócenie czasu realizacji zamówień do jednego dnia, nawet w okresach zwiększonego popytu, obniżenie poziomu braków w wysyłanych towarach z 2-3% do poniżej 0,5% linii wysłanych w danym miesiącu, zredukowanie czasu pracy magazynierów z trzech do jednej zmiany. Jak pokazują powyższe wyniki, LogBox znacznie poprawił efektywność i wydajność procesów. Pozwoli to na kontynuację intensywnych działań rozwojowych. Co więcej, firma zyskała otwartą przestrzeń do zwiększania jakości obsługi klientów, co z sukcesami realizuje.
Teneum-WMS-wspiera-obsługę-procesów-logistycznych
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń