sklep internetowy

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy? Dane z raportów.

Sprzedaż kanałami tradycyjnymi zaczyna być w obecnych czasach już niewystarczająca. Coraz więcej klientów oczekuje, że ich ulubione produkty będą dostępne także w sklepach internetowych.

Powszechność dostępu do Internetu i ostatnie wydarzenia na świecie sprawiły, że zakupy online zagościły na dobre w nawykach wielu osób. W Internecie można kupić dosłownie wszystko. Począwszy od artykułów spożywczych, poprzez ubrania, sprzęt AGD, a nawet meble czy maszyny. W Internecie konsumenci sprawdzają opinie, porównują ceny, szukają dodatkowych informacji o produktach. Internauci cenią zakupy w e-sklepach ze względu na wygodę i oszczędność czasu.

Dane z raportów – co mówią fakty?

Jak podają najnowsze raporty rynku e-commerce, aż 87% internautów kupuje online, co oznacza 3% wzrost rok do roku i stanowi aż 15% wzrost do czasów z przed pandemii. Ostatnie czasy znacząco zmieniły zachowania zakupowe Polaków i coraz więcej osób decyduje się na zakupy online.

Wzrosła również częstotliwość zakupów online – 61% e-klientów kupuje już od 2 do 5 razy w miesiącu a 16% ponad 5 razy w miesiącu. Wzrosła także wielkość e-koszyków. Jednorazowe wydatki powyżej 500zł deklaruje obecnie 9% konsumentów, a rok temu było ich zaledwie 2%.

79% konsumentów kupujących w sieci zakupy online uważa za bardziej optymalne niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.

Sklep internetowy – jakie są korzyści?

Otwarcie sklepu internetowego to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, poszerzenie bazy klientów oraz wykorzystanie możliwości marketingu internetowego i reklamy. Jest to również skuteczny sposób na stworzenie bardziej bezpośredniego połączenia z klientami, ponieważ można łatwo dostarczać im pomocnych informacji, odpowiadać na ich potrzeby i informować ich na bieżąco o nowych produktach lub usługach. Dzięki sklepowi internetowemu dotrzesz do nieograniczonej ilości klientów, co pomoże rozwijać sprzedaż i zwiększać zyski. Wreszcie, sklep internetowy jest stosunkowo niedrogi (w konfiguracji i utrzymaniu) w stosunku do prowadzania tradycyjnego sklepu, więc możesz zacząć szybko i przy minimalnych kosztach.

Poniżej znajdziesz główne zalety posiadania sklepu internetowego.

  • sprzedaż 24 h na dobę, 365 dni w roku
  • możliwość dotarcia do większej ilości klientów niż w modelu tradycyjnym
  • dostęp do rynku światowego
  • sprzedaż wielokanałowa poprzez BaseLinker (np. Allegro, Amazon, Empik)
  • bogata wiedza o konsumentach – analityka internetowa
  • możliwość ominięcia łańcucha pośredników
  • redukcja kosztów obsługi zamówień w stosunku do tradycyjnego handlu
  • większa jednorazowa sprzedaż, dzięki narzędziom zwiększającym wartość koszyka (np. mechanizm automatycznego wyświetlania produktów komplementarnych)
  • wyższe zyski – przy niższych kosztach ogólnych i szerszym zasięgu
  • niska bariera wejścia na rynek
  • niskie koszty marketingu e-commerce
Dlaczego wolimy zakupy online?

Klienci lubią kupować online, ponieważ jest to wygodny i szybki sposób na zakup produktów i usług. Zdalna transakcja jest wygodna, ponieważ nie wymaga wychodzenia z domu, a także daje możliwość porównania cen różnych produktów i poznania recenzji użytkowników. Dodatkowo, klienci mają dostęp do szerszego wyboru towarów i usług, niż w tradycyjnych sklepach. Wiele sklepów online oferuje także bezpłatną wysyłkę lub zniżki na zakupy powyżej określonej kwoty. Zakupy online są często tańsze, ponieważ sklepy internetowe nie muszą ponosić kosztów wynajmu sklepu i zatrudniania pracowników.

Według raportów e-klienci cenią najbardziej:

e-sklep

Najistotniejsze powody, dla których klienci kupują online:
  • możliwość zrobienia zakupów przez całą dobę
  • oszczędność czasu – nie trzeba krążyć po sklepach
  • nieograniczony czas wyboru
  • wygoda i komfort
  • podpowiedź co inni klienci kupili razem z danym produktem
  • możliwość porównywania konkurencyjnych ofert
  • dostęp do oferty sklepów na całym świecie
  • dostęp do szerszego asortymentu produktów
  • możliwość wyszukiwania towarów wedle ustalonego kryterium
  • opinie klientów o produkcie lub usłudze
  • dostęp do dodatkowych materiałów informacyjnych o produkcie – np. wideo prezentacyjne
  • często oferta online jest atrakcyjniejsza niż w sklepach stacjonarnych
  • dostawa do domu w przypadku dużych gabarytów
  • możliwość odbioru w dowolnym czasie z paczkomatu

Wg raportów konsumenci, którzy robią zakupy online:

e-zakupy

e-Commerce – rynek, na którym warto być!

E-commerce jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków na świecie. Rośnie zarówno liczba konsumentów jak i ilość e-sklepów. Internet ma niemal nieograniczony zasięg w porównaniu do sprzedaży stacjonarnej, co pozwala dotrzeć do większej ilości klientów, w tym do klientów zagranicznych. Jak pokazują powyższe dane Polacy coraz chętniej kupują przez Internet i to zarówno w kwestii zakupów B2C i B2B. Jest to ogromny rynek, na którym warto być.

Biorąc pod uwagę aktualne trendy wśród konsumentów warto rozważyć rozpoczęcie sprzedaży przez Internet. Otworzenie i prowadzenie sklepu internetowego nie musi wiązać się z wysokimi kosztami, a może stanowić dodatkowy sposób nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na promocję produktów i lepsze poznanie konsumentów.

Źródła:

  • Omni-commerce. Kupuję wygodnie – Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute
  • E-Commerce w Polsce” – Raport Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zapakować zamówienie, żeby klienci chcieli wrócić do Twojego sklepu online?

Sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki nie tylko przekładają się na opinie klienta o sklepie online. Zgodnie z prawem za bezpieczeństwo przesyłki, jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia w trakcie transportu do klienta odpowiada właściciel sklepu internetowego. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy do jej uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika. W sytuacji uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy. Skoro to sklep zleca dostawę, wiec to na nim spoczywa obowiązek dochodzenia roszczeń od firmy kurierskiej. Jak wynika z danych zebranych przez Przesylarka.pl, aż 3 na 1000 przesyłek uległo uszkodzeniu w transporcie kurierskim w 2022 roku. Dlatego chcąc uniknąć niezadowolenia klienta i kłopotów z reklamacją warto zadbać również o odpowiednie i estetyczne zapakowanie zamówienia. Proces pakowania zamówień Pakowanie przesyłek to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Najlepiej stworzyć dla niego specjalnie przystosowane miejsce zaopatrzone w odpowiednie do pakowania paczek materiały i przyrządy. Warto ustalić standardy, które wpłyną na spójny wizerunek marki. Jest to bardzo istotne, szczególnie gdy za pakowanie odpowiada więcej osób. Tworząc zasady warto zwrócić uwagę na: szybkość i prostotę pakowania i rozpakowania, możliwie najniższy koszt przesyłki, zabezpieczenie produktów przed zniszczeniem w procesie dostawy, podejście proekologiczne, zbudowanie relacji z klientem. Materiały wykorzystywane do pakowania przesyłek powinny również iść w zgodzie z profilem firmy, np. naturalne kosmetyki dobrze jakby były zapakowane w ekologiczne kartony i wypełniacze. Jak prawidłowo spakować zamówienie? Koszt materiałów wykorzystywanych do spakowania zamówienia ponosi sprzedawca, dlatego przy opracowywaniu standardów pakowania powinno towarzyszyć hasło umiar. Formę opakowania zawsze należy dostosować do specyfiki sklepu, wysyłanego towaru oraz wielkości gabarytowej zamówień. Zawsze należy pamiętać, aby: wielkość paczki była proporcjonalna do rozmiarów zawartości, użyć tylko niezbędnej ilości wypełniaczy, zabezpieczyć ostre krawędzie i delikatne przedmioty, odpowiednio oznakować paczkę zawierającą szkło, zakleić paczkę w taki sposób, aby uniemożliwić jej samodzielne otwarcie w transporcie. Jak wyróżnić się opakowaniem przesyłki? Opakowania przesyłek w e-commerce może dodatkowo pełnić formę reklamy i stanowić część brandingu firmy. Jest wiele sposobów na wyróżnienie się właśnie wyglądem paczki. W tym celu można wykorzystać: kartony z nadrukowanym lub naklejonym logo, taśmę klejącą z logo lub hasłem marki, papier pakowy z nadrukiem, próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, podziękowanie za zakupy w sklepie, instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania. Estetyczne opakowanie opatrzone logo firmy oraz jakiś gratis, próbka, zniżka zawsze zostaną zapamiętane i docenione. Najczęstsze błędy popełniane przy pakowaniu zamówień Głównym błędem popełnianym przy pakowaniu zamówień jest wykorzystanie za dużych kartonów. Po pierwsze generuje to dodatkowe koszty, gdyż paczka zajmuje wtedy więcej miejsca na magazynie, wymaga użycia większej ilości wypełniacza i co najważniejsze cena przesyłki jest uzależniona od jej gabarytu. Inne błędy, na które trzeba uważać to: brak produktu w paczce – w trakcie kompletowania zamówienia zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie produkty trafiły do paczki, zniszczony produkt – wszelkie podatne na zniszczenia artykuły należy dodatkowo zabezpieczyć, zbyt dużo wypełniacza – użycie nadmiaru wypełniacza sprawi, że klient będzie musiał poradzić sobie z dodatkową ilością śmieci, nadmiar taśmy klejącej – oprócz kwestii estetycznej trzeba mieć na uwadze, że nadmiernie oklejone przesyłki trudniej będzie otworzyć i niechcący można uszkodzić produkty w środku. Choć możliwość otrzymania zamówienia do 12h jest w stanie zmotywować aż 87% klientów do dokonania zakupu, to na ich opinie o sklepie i decyzji o powrocie wpłynie także sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki. Warto się postarać, bo jak pokazują badania opublikowane przez Small Business Trends, prawdopodobieństwo kolejnej sprzedaży do obecnego klient wynosi aż 60-70%, podczas gdy do nowego tylko 5–20%. Humansoft e-commerce – Twoja sprzedaż online na wyższym poziomie Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak system ERP – pracujący na wspólnej bazie danych ze sklepem internetowym i platformą B2B oraz zintegrowany z BaseLinkerem i popularnymi marketplace’ami (Allegro, Amazon, eBay, Empik, Erli itp) – może zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe on-line, zapraszamy do kontaktu.
Jak-zapakować-zamówienie_-żeby-klienci-chcieli-wrócić-do-Twojego-sklepu-online
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń