Darmowe-szkolenia-z-AI-i-certyfikaty-dla-wszystkich-chętnych

Darmowe szkolenia z AI i certyfikaty dla wszystkich chętnych

Salesforce zaoferuje bezpłatne kursy i będzie przyznawał certyfikaty w zakresie sztucznej inteligencji. Firma przeznaczy na ten cel ponad 50 mln USD.

Salesforce ogłosił plan podnoszenia kwalifikacji wprowadzając program bezpłatnych szkoleń AI dla wszystkich chętnych. Firma będzie oferować swoje kursy premium z zakresu AI i certyfikaty ich ukończenia bezpłatnie. Będą one dostępne dla każdego za pośrednictwem internetowej platformy edukacyjnej Trailhead do końca 2025 roku. Aby wesprzeć te wysiłki, Salesforce otworzy także nowe przestrzenie w swojej siedzibie w San Francisco, w tym pop-up AI Center w celu możliwości prowadzenia stacjonarnych kursów szkoleniowych AI oraz dedykowane piętro dla pracowników, aby mogli doskonalić swoje umiejętności w zakresie narzędzi i agentów AI. Nowe inicjatywy Salesforce stanowią inwestycję o wartości ponad 50 milionów dolarów i stanowią wymierną pomoc w podnoszeniu kwalifikacji i rozwiązywaniu rosnącej luki w umiejętnościach AI.

Według badań Slack, pilna potrzeba włączenia narzędzi AI do operacji biznesowych wzrosła siedmiokrotnie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy i jest obecnie największym zmartwieniem, wyższym niż inflacja czy szersza gospodarka. Jednak te same badania pokazują, że ponad dwie trzecie pracowników nie korzystało jeszcze z tej technologii w pracy – a tylko 15% pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ma wykształcenie i przeszkolenie niezbędne do skutecznego korzystania ze sztucznej inteligencji.

Rozszerzanie dostępu do szkoleń AI

Salesforce pomógł już setkom tysięcy profesjonalistów rozwinąć umiejętności techniczne poprzez wysokiej jakości szkolenia prowadzone przez doświadczonych instruktorów. Przyznawane certyfikaty  wzbogacają CV i ułatwiają znalezienie pracy. Firma ma nadzieję dotrzeć do przynajmniej 100 000 nowych osób ze swoją ofertą darmowych szkoleń.

Oprócz treści premium, Trailhead niedawno rozszerzył swoje bezpłatne kursy online i oferuje szkolenia w zakresie umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją, w tym podstawy sztucznej inteligencji, etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji i inne. Od czerwca 2023 r. pracownicy, osoby poszukujące pracy i osoby uczące się zdobyły ponad 2,6 miliona certyfikatów AI!

Tworzenie przestrzeni do przekwalifikowania pracowników dzięki praktycznym szkoleniom z zakresu sztucznej inteligencji

Salesforce zaczął także udostępniać przestrzenie szkoleniowe AI w swoich biurach na całym świecie. W czerwcu firma otworzyła swoje pierwsze centrum AI w Londynie, a w 2025 r. zaprezentuje nowe centrum AI typu pop-up w swojej siedzibie głównej w San Francisco, z planami uruchomienia dodatkowych centrów szkoleniowych w kluczowych ośrodkach na całym świecie, takich jak Chicago, Tokio i Sydney. Te fizyczne przestrzenie będą oferować stacjonarne kursy oferowane przez Trailhead, a także gromadzić ekspertów branżowych, partnerów i klientów, aby rozwijać innowacje w zakresie sztucznej inteligencji, dając jeszcze większe możliwości podnoszenia kwalifikacji.

Podnoszenie kwalifikacji 72 000 pracowników przy użyciu zaufanej sztucznej inteligencji

Salesforce nieustająco pomaga w podnoszeniu kwalifikacji swoich 72 000 pracowników, wprowadzając dni nauki AI, aby zapewnić w ten sposób swoim pracownikom czas na praktyczne zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami AI. Innowacje te obejmują np. Agentforce – przełomowy pakiet autonomicznych agentów AI, którzy wspomagają pracowników i obsługują zadania w zakresie usług, sprzedaży, marketingu i handlu, zwiększając bezprecedensowo wydajność i zadowolenie klientów.

Do tej pory firma wdrożyła ponad 100 narzędzi i technologii opartych na sztucznej inteligencji, aby pomóc swoim pracownikom skupić się na bardziej znaczącej pracy, a nie na codziennych, powtarzalnych zdaniach. Obecnie pracownicy korzystają z Trailhead, aby zrozumieć, jak korzystać ze sztucznej inteligencji i agentów w swojej pracy. Ponadto, jako klient zero dla własnych produktów, Salesforce ma tysiące pracowników korzystających z zaufanych agentów Agentforce do automatyzacji powtarzalnych zadań oraz inteligentniejszej i szybszej pracy. Od czasu uruchomienia Slack AI w lutym – który wykorzystuje interfejs konwersacyjny do znajdowania odpowiedzi, podsumowywania informacji i pobudzania pomysłów – pracownicy Salesforce zaoszczędzili prawie 3 miliony godzin pracy.

Podobnie jak w przypadku innych rewolucji technologicznych, sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki pracujemy, tworząc nowe miejsca pracy i możliwości – to już się dzieje. Naszym obowiązkiem jako pracodawców jest zapewnienie możliwości szkolenia, aby zapewnić pracownikom umiejętności potrzebne do odniesienia sukcesu w tych rolach” – powiedziała Nathalie Scardino, prezes i dyrektor ds. zasobów ludzkich w Salesforce. „Salesforce zawsze był platformą do zmian, a opierając się na naszych wartościach, wykorzystujemy całą moc Salesforce – od naszej technologii, przez nasze przestrzenie, po naszych ludzi – aby przyciągnąć wszystkich”.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Przedsiębiorstwa stawiają na sztuczną inteligencję

Według najnowszego raportu Banku Światowego „Global Economic Prospects”, rosnąca niepewność w zakresie handlu światowego i polityki może osłabić wzrost gospodarczy o 2,3% w 2025 r., co będzie miało wpływ zarówno na główne gospodarki, jak i na rynki wschodzące. W obliczu tych trudności, wiele firm przyspiesza plany wdrożenia sztucznej inteligencji, dążąc do osiągnięcia nowego poziomu wydajności i oszczędności. W badaniu przeprowadzonym przez McKinsey w marcu 2025 r. 78% respondentów stwierdziło, że ich organizacje już wykorzystują sztuczną inteligencję w co najmniej jednej funkcji biznesowej, co stanowi wzrost w porównaniu z 72% na początku 2024 r. i 55% rok wcześniej. Ujmując rzecz najprościej, sztuczna inteligencja jest najbardziej transformacyjną technologią naszych czasów. Jej najnowsza wersja, agentowa sztuczna inteligencja – zawsze aktywni inteligentni agenci, którzy potrafią uczyć się, rozumować i samodzielnie wykonywać zadania – zmieni sposób, w jaki firmy działają, konkurują i optymalizują swoją pracę. Dostosowanie działalności przedsiębiorstwa do konkretnej strategii AI, przygotowanie infrastruktury technologicznej oraz zrozumienie wskaźników definiujących sukces to podstawowe filary pozwalające wykorzystać możliwości związane z agentową sztuczną inteligencją i osiągnąć zwrot z inwestycji (ROI). Ukryta wartość automatyzacji Prawie połowa pracowników biurowych twierdzi, że poświęca czas na powtarzalne, mało wartościowe lub niezwiązane z ich pracą zadania. W wielu branżach nieefektywność operacyjna i niewykorzystane możliwości są głęboko ukryte w danych, procesach i przepływach pracy, wpływając na wszystko, od zaangażowania pracowników po wyniki finansowe. Pierwszym krokiem do pobudzenia wzrostu produktywności jest zidentyfikowanie czynników hamujących rozwój organizacji i znalezienie rozwiązań dla tych wyzwań; proces ten znany jest jako analiza wartości uwięzionej. Zacznij od zidentyfikowania obszarów, w których występują wysokowartościowe, ale mało wydajne procesy. Na przykład, czy istnieją zadania wykonywane ręcznie, które spowalniają pracę zespołów? Czy można je zautomatyzować? Które interakcje z klientami można bardziej spersonalizować? Wzmocnienie potencjału ludzkiego za pomocą cyfrowej siły roboczej ma kluczowe znaczenie dla realizacji ukrytej wartości, umożliwiając mądrzejsze i szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o wiarygodne dane oraz poprawę spersonalizowanych interakcji z klientami na dużą skalę. Wystarczy wyobrazić sobie marketera, który nagle otrzymuje wsparcie zespołu agentów AI w zakresie opracowywania strategii, planowania i realizacji najlepszych w swojej klasie kampanii. Albo przedstawiciela handlowego, który ma natychmiastowy dostęp do analizy danych klientów w czasie rzeczywistym i prognoz dotyczących potencjalnych klientów, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupu. Wprowadzanie agentów AI nie polega na zastępowaniu nimi ludzi, ale na umożliwieniu pracownikom skupienia się na tym, co robią najlepiej – myśleniu strategicznym, wprowadzaniu innowacji i budowaniu relacji z klientami. Pokonanie problemów związanych z produktywnością dzięki cyfrowej sile roboczej pozwala przedsiębiorstwom na zmianę priorytetów w zakresie dostępnych zasobów ludzkich tam, gdzie mogą one przynieść największe korzyści. Ma to kluczowe znaczenie dla uzyskania nowych źródeł przychodów lub modeli biznesowych i jest podstawą do osiągnięcia zwrotu z inwestycji. Kluczowe wskaźniki do pomiaru zwrotu z inwestycji Zalety cyfrowej siły roboczej w zakresie optymalizacji operacji są oczywiste. Jednak według firmy Gartner ponad 40% projektów agentowej sztucznej inteligencji zostanie anulowanych do końca 2027 r. z powodu niejasnej wartości biznesowej. Aby wykazać rzeczywisty zwrot z inwestycji, organizacje muszą skupić się na wydajności przedsiębiorstwa, zwiększając wartość biznesową poprzez jakość oferowanych usług, redukcję kosztów, szybkość działania oraz skalowanie. W przypadku zespołów obsługi klienta, pomiar ROI może obejmować ocenę satysfakcji klientów, np. poprawę jakości obsługi dzięki całodobowemu wsparciu we wszystkich kanałach, gdzie agentowa sztuczna inteligencja segreguje zgłoszenia i udziela szczegółowych instrukcji, używając naturalnych odpowiedzi. W przypadku zespołów sprzedaży, zwrot z inwestycji przejawia się w krótszym czasie reakcji i lepszej kwalifikacji potencjalnych klientów. Agentowa sztuczna inteligencja umożliwia skalowanie dzięki autonomicznej obsłudze klienta, odpowiadając na pytania dotyczące produktów, rozwiewając zastrzeżenia i umawiając spotkania, a także komunikując się z klientami za pośrednictwem odpowiednich kanałów, udzielając spersonalizowanych odpowiedzi. Wykorzystanie wskaźników – od wskaźników odrzuceń po wyniki satysfakcji klientów i oszczędności operacyjne – umożliwia organizacjom ocenę wydajności inicjatyw związanych z agentami i skuteczne obliczanie zwrotu z inwestycji. Długoterminowa wartość W czasach, gdy firmy na całym świecie zmagają się ze spadkiem wydajności i rosnącymi oczekiwaniami klientów, era agentowej sztucznej inteligencji stwarza okazję do osiągnięcia rzeczywistego wzrostu. Przedsiębiorstwa przyszłości, które są nastawione na sukces, zdają sobie sprawę z konieczności przyjęcia zupełnie nowego podejścia do pracy, inwestowania w sztuczną inteligencję i wdrażania jej we wszystkich obszarach działalności oraz umieszczenia ludzi i agentów AI na pierwszym planie tej zmiany. Chodzi o stworzenie nowego partnerstwa między ludźmi a technologią, które pozwoli nam sprostać dzisiejszym wyzwaniom, przyspieszyć produktywność i ostatecznie osiągnąć zwrot z inwestycji, który napędzi dalsze przemiany
Przedsiębiorstwa-stawiają-na-sztuczną-inteligencję

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń