Aż-67_-handlowców-nie-osiągnie-założonego-celu

Aż 67% handlowców nie osiągnie założonego celu

Salesforce opublikował nowy raport State of Sales, dzieląc się spostrzeżeniami zebranymi od 5500 specjalistów ds. sprzedaży z 27 krajów – w tym 200 z Polski.

Według nowych badań opublikowanych w szóstym raporcie Salesforce na temat stanu sprzedaży, 67% przedstawicieli handlowych nie spodziewa się osiągnąć swojego celu w tym roku, a jeszcze więcej, bo aż 84%, nie osiągnęło go w roku ubiegłym. Liczby te podkreślają znaczną presję, pod jaką znajdują się sprzedawcy. Jednym z czynników za to odpowiadających może być niska produktywność. Przedstawiciele handlowi zgłaszają, że spędzają 70% czasu na zadaniach niezwiązanych ze sprzedażą, co utrudnia nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami.

Jest jednak dobra wiadomość. Aby sprostać tym wyzwaniom, wiele firm wykorzystuje już predykcyjną i generatywną sztuczną inteligencję, aby umożliwić przedstawicielom skupienie się na sprzedaży i budowaniu zaufanych relacji z klientami. W rzeczywistości 81% zespołów sprzedażowych eksperymentuje lub w pełni wdrożyło sztuczną inteligencję. Wyniki mówią same za siebie: 83% zespołów sprzedażowych z AI odnotowało w tym roku wzrost przychodów w porównaniu do 66% bez wdrożonych rozwiązań AI.

Przedstawiciele handlowi twierdzą, że sprzedaż stała się trudniejsza ze względu na rosnącą konkurencję

W większości organizacji sprzedażowych wzrost przychodów nie nadąża za celami firmy. Na całym świecie specjaliści ds. sprzedaży twierdzą, że rosnące wymagania klientów i konkurencja to ich główne przeszkody. 57% sprzedawców twierdzi, że konkurencja stała się trudniejsza od zeszłego roku, a tylko 13% twierdzi, że stała się łatwiejsza.

Zadania niezwiązane ze sprzedażą odciągają przedstawicieli od budowania relacji z klientami

Konkurencja nie jest jedyną przeszkodą w sprzedaży. Zadania niezwiązane ze sprzedażą, takie jak prace administracyjne i przygotowywanie spotkań, pochłaniają 70% czasu przedstawicieli. Bez czasu przeznaczonego na krytyczne działania sprzedażowe, przedstawiciele mają trudności z nawiązywaniem kontaktów z klientami. Przedstawiciele sektora B2B w szczególności zaznaczyli ten rozdźwięk. 86% z nich twierdzi, że są bardziej skłonni do zakupu, gdy firmy rozumieją ich cele, ale praca niezwiązana ze sprzedażą może im w tym przeszkadzać: 59% kupujących twierdzi, że przedstawiciele nie poświęcają czasu na zrozumienie unikalnych wyzwań i celów ich firmy.

W klimacie wzmożonej konkurencji i ograniczonej liczby godzin na sprzedaż, wiele zespołów sprzedażowych szuka wsparcia. Obecnie 40% organizacji sprzedażowych eksperymentuje ze sztuczną inteligencją, a dodatkowe 41% twierdzi, że w pełni wdrożyło tę technologię w swoich działaniach. Oczywiście, biorąc pod uwagę wyjątkowo szybkie tempo, w jakim rozwija się sztuczna inteligencja, to, czy zespoły uznają swoje obecne wdrożenia za kompletne, może ulec zmianie w przyszłości.

Ciekawe dane z Polski

  • Przedstawiciele handlowi mają trudności ze znalezieniem czasu na spełnienie oczekiwań klientów. Przedstawiciele handlowi w Polsce spędzają średnio zaledwie 32% tygodnia pracy na kontaktach z klientami. 42% specjalistów ds. sprzedaży w Polsce twierdzi, że zmieniające się oczekiwania klientów są większym wyzwaniem niż w ubiegłym roku; tylko 25% twierdzi, że jest to mniejsze wyzwanie.
  • Wdrażanie sztucznej inteligencji rośnie, ale wciąż istnieją luki w zaufaniu i danych. 81% zespołów sprzedażowych w Polsce w pełni wdrożyło sztuczną inteligencję lub eksperymentuje z nią. Dodatkowe 11% zespołów jest na etapie oceniania tej technologii. Największą korzyścią sprzedażową ze sztucznej inteligencji w Polsce jest łatwiejsza komunikacja z potencjalnymi klientami. Największą przeszkodą napotykaną przez zespoły sprzedaży w Polsce podczas wdrażania sztucznej inteligencji są obawy o bezpieczeństwo
  • Retencja pracowników rośnie na całym świecie. Na całym świecie zespoły odnotowują średnio 18% rotację pracowników w ciągu ostatnich 12 miesięcy – spadek z 25% w 2022 roku. Jednak trendy w zakresie zatrzymywania pracowników różnią się w zależności od regionu. Szacowany, średni wskaźnik rotacji pracowników w Polsce wyniósł 20% w ciągu ostatniego roku. Natomiast 1% specjalistów ds. sprzedaży w Polsce chce obecnie zmienić pracę.

 

###

 

Metodologia

Salesforce przeprowadził podwójnie anonimową ankietę wśród 5 500 specjalistów ds. sprzedaży w okresie od 8 marca do 18 kwietnia 2024 roku. Respondenci pochodzili z 27 krajów Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz Europy. Dodatkową metodologię i szczegóły demograficzne ankiety można znaleźć na stronie raportu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Salesforce i Google wprowadzają Gemini do Agentforce

Salesforce i Google ogłosiły dziś znaczne rozszerzenie swojego strategicznego partnerstwa. Dzięki niemu klienci zyskają wybór modeli i możliwości wykorzystywanych do tworzenia i wdrażania agentów opartych na sztucznej inteligencji. Partnerstwo zapewnia ogromną elastyczność, umożliwiając klientom tworzenie dostosowanych rozwiązań AI, które spełniają ich specyficzne potrzeby, zamiast być ograniczonymi do jednego modelu dostawcy. Google Cloud jest liderem innowacji w zakresie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw, a miliony programistów wykorzystują modele Google Gemini i infrastrukturę Google Cloud zoptymalizowaną pod kątem sztucznej inteligencji. To rozszerzone partnerstwo umożliwi klientom Salesforce tworzenie agentów Agentforce przy użyciu Gemini i wdrażanie Salesforce w Google Cloud. Jest to rozszerzenie istniejącego partnerstwa, które umożliwia klientom płynną wymianę danych między Google BigQuery i Salesforce za pośrednictwem technologii zerowego kopiowania – dodatkowo wyposażając klientów w dane, sztuczną inteligencję, zaufanie oraz aktywności, których potrzebują, aby wprowadzić autonomicznych agentów do swoich firm. „Dzięki naszej rozszerzonej współpracy z Google Cloud i głębokiej integracji w warstwie platformy, aplikacji i infrastruktury, dajemy klientom wybór aplikacji i modeli, z których chcą korzystać” – powiedział Srini Tallapragada, Salesforce President & Chief Engineering and Customer Success Officer. „Salesforce oferuje kompletną platformę agentowej sztucznej inteligencji klasy korporacyjnej, która ułatwia wdrażanie nowych możliwości i szybkie osiąganie wartości biznesowej. Google Cloud jest pionierem w dziedzinie agentowej sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw, oferując jedne z najpotężniejszych, najbardziej wydajnych modeli, agentów i narzędzi programistycznych AI na świecie. Razem tworzymy najlepsze miejsce dedykowane firmom do skalowania dzięki cyfrowej pracy”. „Wybór Google Cloud przez Salesforce jako głównego dostawcy infrastruktury oznacza, że klienci korporacyjni mogą teraz wdrażać niektóre ze swoich najbardziej krytycznych aplikacji w naszej wysoce bezpiecznej, zoptymalizowanej pod kątem sztucznej inteligencji infrastrukturze – przy minimalnym tarciu” – powiedział Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud. „Wspólni klienci poprosili nas o możliwość bardziej płynnej pracy w Salesforce i Google Cloud, a to rozszerzone partnerstwo pomoże im przyspieszyć transformacje AI dzięki agentowej sztucznej inteligencji, najnowocześniejszym modelom AI, analizie danych i nie tylko”. Dlaczego jest to istotne Według badania przeprowadzonego przez Salesforce, sztuczna inteligencja nadal się rozwija, jednak jest już obecna w organizacjach i stwarza szansę rynkową o wartości 2 bilionów dolarów. W rzeczywistości 84% dyrektorów ds. informatyki uważa, że sztuczna inteligencja będzie równie istotna dla firm, jak Internet. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, organizacje potrzebują strategii agentowej opartej na otwartości, pełnym zaufaniu i możliwości wyboru. Obejmuje to: Dane: Bezpieczny i zunifikowany dostęp do wszystkich danych, bez względu na to, gdzie się znajdują, z architekturą „zero kopii” i wzbogaconymi metadanymi dla głębszego wglądu. Dzięki temu klienci nie muszą rezygnować z możliwości wyboru na rzecz zintegrowanego doświadczenia, w przeciwieństwie do rozwiązań, które gromadzą dostęp do danych lub wymagają od użytkowników łączenia różnych rozwiązań. AI: Niezrównany wybór i elastyczność dzięki najnowocześniejszym modelom AI, w tym predykcyjnym, generatywnym i multimodalnym. Pozwala to firmom dostosować rozwiązania do ich konkretnych potrzeb i uniknąć uzależnienia od możliwości AI jednego dostawcy. Zaufanie: Wielowarstwowe podejście do ochrony danych i infrastruktury zaawansowane metody szyfrowania, wybór lokalizacji przechowywania danych oraz audyty AI pod kątem stronniczości i toksyczności. Działania: Integracja automatyzacji, analizy danych i aplikacji na różnych platformach, co poprawia efektywność pracy i pozwala agentom AI lepiej współdziałać z istniejącymi systemami. Odpowiedzi w czasie rzeczywistym w Agentforce z Google Search Agentforce będzie mógł wykorzystać Grounding z Google Search za pośrednictwem Vertex AI, opierając się na bezpiecznym fundamencie danych ustanowionym w ramach partnerstwa „zero copy” między Salesforce Data Cloud i Google BigQuery. Integracja ta daje rozwiązaniu Agentforce możliwość odwoływania się do aktualnych danych, wiadomości, bieżących wydarzeń i wiarygodnych cytatów, znacznie zwiększając świadomość kontekstową i zdolność do dostarczania dokładnych, popartych dowodami odpowiedzi. Przykładowo, w zarządzaniu łańcuchem dostaw i logistyce, agent Agentforce może śledzić przesyłki i monitorować poziomy zapasów w Salesforce Commerce Cloud oraz proaktywnie identyfikować potencjalne zakłócenia przy użyciu danych z wyszukiwarki Google, w czasie rzeczywistym, w tym warunków pogodowych, zatorów w portach i wydarzeń geopolitycznych. Odblokowanie możliwości wyboru i elastyczności dzięki Gemini i Agentforce W 2025 r. modele Gemini Google będą również dostępne do szybkiego tworzenia i wnioskowania bezpośrednio w Agentforce. Dzięki Gemini i Agentforce firmy skorzystają z: Agentów z możliwościami multimodalnymi: Natywna multimodalność Gemini pozwala agentom „widzieć” i interpretować świat, umożliwiając sztucznej inteligencji rozpoznawanie obrazów (takich jak kody błędów) i wykrywanie emocji w głosie. Zintegrowanie tego z Agentforce tworzy inteligentniejszych agentów, którzy reagują na dźwięk, wideo i tekst. Rozszerzone kontekstowe rozumienie i wnioskowanie: Okno kontekstowe Gemini z 2 milionami tokenów pozwala agentom przechowywać i odwoływać się do ogromnych ilości informacji, takich jak całe bazy kodu, lata interakcji z klientami lub dokumentacja produktu. Wzrost szybkości i wydajności: Jednostki przetwarzania tensorowego Google (TPU), w połączeniu z zaawansowanymi technikami, takimi jak te stosowane w Google NotebookLM, umożliwiają Gemini przetwarzanie i rozumienie informacji z wyjątkową szybkością i wydajnością, zapewniając odpowiedzi w czasie rzeczywistym nawet w przypadku złożonych zapytań. Przekłada się to na krótszy czas reakcji i niższe koszty operacyjne. Przykładowo, klient ubezpieczeniowy może przesłać roszczenie wraz ze zdjęciami uszkodzeń inotatką głosową od świadka. Agentforce, korzystając z Gemini, może następnie pomóc ubezpieczycielowi w zapewnieniu lepszej obsługi klienta poprzez przetwarzanie wszystkich tych danych wejściowych, ocenę zasadności roszczenia, a nawet wykorzystanie zamiany tekstu na mowę w celu skontaktowania się z klientem w sprawie rozwiązania, usprawniając tradycyjnie długi proces roszczeń. Platforma Salesforce wdrożona w Google Cloud Klienci będą mogli wykorzystać ujednoliconą platformę Salesforce (Agentforce, Data Cloud, Customer 360) w wysoce bezpiecznej, zoptymalizowanej pod kątem sztucznej inteligencji infrastrukturze Google Cloud, korzystając z funkcji takich jak dynamiczne dopasowanie, zerowa retencja danych i wykrywanie toksyczności zapewniane przez Einstein Trust Layer. Gdy produkty Salesforce będą dostępne w Google Cloud, klienci będą mieli również możliwość zamawiania ofert Salesforce za pośrednictwem Google Cloud Marketplace, otwierając przed globalnymi firmami nowe możliwości optymalizacji inwestycji w Salesforce i Google Cloud oraz przynosząc korzyści tysiącom wspólnych klientów. Zwiększona produktywność pracowników i obsługa klienta dzięki integracjom opartym na sztucznej inteligencji Miliony osób codziennie korzystają z Salesforce i Google Cloud. Partnerstwo to stawia na wybór i elastyczność, umożliwiając płynną pracę między platformami. Nowe połączenia między platformami, takimi jak Salesforce Service Cloud i Google Cloud’s Customer Engagement Suite, a także Slack i Google Workspace, umożliwią agentom AI i przedstawicielom serwisu ujednolicony dostęp do danych, usprawnione przepływy pracy i zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji, niezależnie od platformy. Salesforce i Google Cloud głęboko integrują swoje platformy obsługi klienta – Salesforce Service Cloud i Google Cloud’s Customer Engagement Suite – aby stworzyć płynne i inteligentne środowisko wsparcia. Oczekuje się, że jeszcze w tym roku to ujednolicone podejście umożliwi agentom AI w Service Cloud: Tłumaczenie głosowe w czasie rzeczywistym i analiza nastrojów: Google Cloud AI w Service Cloud umożliwi tłumaczenie głosowe w czasie rzeczywistym, przełamując bariery językowe. Nowe funkcje pomocy agenta w pulpicie Service Cloud będą analizować ton głosu i wskazówki dźwiękowe w celu głębszego zrozumienia nastrojów klientów. Inteligentne przełączanie między agentami: We wszystkich kanałach wirtualni agenci zbudowani na Google Conversational Agents będą mogli płynnie łączyć się z Agentforce w Service Cloud w celu bardziej efektywnego zarządzania wieloetapowymi interakcjami z klientami. Salesforce i Google Cloud badają również głębszą integrację między Slack i Google Workspace, zwiększając produktywność oraz tworząc bardziej spójną cyfrową przestrzeń roboczą dla zespołów i organizacji. Firmy badają obecnie przypadki użycia, takie jak: Możliwość wykorzystania przez użytkowników wyszukiwania korporacyjnego w Slack w celu uzyskania dostępu i działania na plikach w Google Drive. Możliwość łatwiejszego udostępniania informacji między Gmailem a Slackiem, która pozwoli na usprawnienie komunikacji i dzielenie się wiedzą. Rezultatem jest bardziej połączone i produktywne środowisko pracy, w którym firmy mogą wybrać najlepsze narzędzia dla swoich potrzeb, od produktywności pracowników po obsługę klienta, jednocześnie korzystając z płynnego i inteligentnego przepływu pracy na różnych platformach. Rozszerzenie możliwości i integracji w ramach partnerstwa To partnerstwo wykracza poza podstawowe integracje produktów. To dopiero początek. Salesforce i Google Cloud są zaangażowane w  głębszą współpracę w ramach wdrażania innowacji, aby zapewnić firmom jeszcze potężniejsze rozwiązania. Spodziewana dostępność w 2025 r.: Głębsza integracja Data Cloud, BigQuery i Cortex Framework sprawi, że klienci będą mogli łatwiej niż kiedykolwiek bezpiecznie ugruntować swoich agentów AI we wszystkich danych przedsiębiorstwa. Nowa natywna integracja Tableau, Looker i BigQuery pozwoli klientom zarządzać i wizualizować dane biznesowe na wszystkich platformach w jednym interfejsie użytkownika ze znormalizowaną logiką biznesową i definicjami danych.
Salesforce-i-Google-wprowadzają-Gemini-do-Agentforce

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń