Zdjęcie

Abplanalp stawia na rozwiązania IFS Cloud

Warszawa, 4 stycznia 2022 – Abplanalp, europejski lider branży obróbki metali, zdecydował o wyborze IFS Cloud. Najnowsze rozwiązanie z oferty IFS będzie wspierało dalszy rozwój firmy na terenie Polski, Ukrainy oraz w krajach bałtyckich. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się właśnie na rozwiązanie chmurowe ze względu na jego elastyczność oraz dopasowanie do specyfiki działalności. Opracowany na bazie potrzeb oraz doświadczeń klientów, IFS Cloud jest kolejnym, naturalnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej firm. 

Nowoczesne technologie światowych producentów w zakresie obróbki metali, wieloletnia obecność na rynkach europejskich oraz współpraca z wiodącymi przedsiębiorstwami sprawia, że Abplanalp chce się rozwijać w oparciu o niezawodne i innowacyjne rozwiązania informatyczne. Jednym z kluczowych aspektów wyboru rozwiązania IFS Cloud było wsparcie dla obszaru serwisowego oraz optymalizacja procesu zarządzania zleceniami serwisowymi.

Między innymi w wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań serwisowych opartych o mechanizmy sztucznej inteligencji i rozszerzoną rzeczywistość, Abplanalp widzi możliwość dalszej ekspansji swojego biznesu. Holding Abplanalp działa na rynkach Europy Wschodniej (Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Ukraina) oraz Azji Środkowej (Kazachstan i Uzbekistan).

Technologia gwarantująca przewagę

Kontrakt obejmuje dostawę kilkuset licencji oraz serwis najnowszej wersji systemu ERP – IFS Cloud w zakresie finansów, kadr i płac, zakupów, gospodarki magazynowej, sprzedaży oraz serwisu dla całego holdingu. 

IFS Cloud ma tę właściwość, że jest zawsze aktualny i ma szeroki wybór opcji utrzymaniowych. Widzę, że coraz więcej firm, tak jak ja, wierzy w chmurę i jej przyszłość. Od momentu przedstawienia rynkowi IFS Cloud, zainteresowanie naszym rozwiązaniem chmurowym systematycznie rośnie i podpisujemy coraz więcej kontraktów właśnie na ten model usługi. Dlatego niezwykle cieszy mnie, że do grona naszych chmurowych klientów dołącza Abplanalp.

Za każdym razem kiedy zwiększamy swoje zasięgi o firmy z dużym potencjałem rozwoju, oferujące najwyższej jakości produkty jest to dla nas dodatkowa motywacja, żeby dostarczać rozwiązania wykorzystujące najnowsze oraz efektywne technologie, gwarantujące przewagę rynkową. Co już nie raz podkreślałem, zależy nam na tworzeniu trwałej relacji z klientami opartej na doświadczeniu i współpracy, dlatego staramy się być obecni na każdym etapie cyfrowej transformacji naszych partnerów – wskazuje Marek Głazowski, prezes IFS Poland & Europe East. 

Ambicja oparta na wykorzystaniu najnowszych technologii

Kolejnym istotnym obszarem dla Abplanalp była najnowsza technologia jaka stoi za IFS Cloud, cykl życia produktu – „ever green” oraz elastyczność w zakresie miejsca instalacji rozwiązania. IFS Cloud daje pełną swobodę – chmura, hosting lub serwery klienta, w każdym przypadku jest to tożsame rozwiązanie pod względem funkcjonalnym.

 Wybierając dostawcę systemy Klasy ERP zależało nam na możliwie najbardziej elastycznym i nowoczesnym rozwiązaniu. IFS Cloud od początku był naszym faworytem między innymi dzięki możliwości objęcia wszystkich aktualnych jak i planowanych w przyszłości, procesów w naszej organizacji. W Abplanalp wiemy gdzie dziś jesteśmy, wiem także gdzie chcemy być w kolejnych latach. Wierzę że IFS  jest dla nas najlepszym i najbardziej perspektywicznym wyborem  – podkreśla Maciej Ratyński, Członek Zarządu Abplanalp Sp. z o.o.. 

Dzięki doświadczeniom, które codziennie gromadzi pracując z klientami na całym świecie, IFS może wspólnie z nimi planować i patrzeć w przyszłość. Głównym celem firmy jest wprowadzanie zmian w zakresie jakości planowania zasobów przedsiębiorstwa oraz zarządzania usługami i aktywami.

Ta ambicja opiera się na wykorzystaniu technologii, dzięki której możliwa będzie dalsza transformacja cyfrowa oraz wyeliminowanie zakłóceń w procesach biznesowych klientów – z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji, zastosowania analiz oraz symulacji. IFS opracował i wdrożył wiele kluczowych rozwiązań uwzględniających strategiczne podejście do tzw. user experience – wykorzystania przyzwyczajeń i doświadczenia użytkownika, jak też warstwowej architektury aplikacji umożliwiającej aktualizację i synchronizację z innymi aplikacjami i technologiami.

Więcej informacji o firmie IFS można znaleźć na stronie IFS.com lub obserwując nas na Linkedin.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Kompleksowe zaopatrzenie branży rolniczej z systemem Teneum WMS

Firma Agrotex od kilkunastu lat zajmuje się kompleksowym zaopatrywaniem branży rolniczej w części zamienne do maszyn rolniczych i ciągników. Priorytetem przedsiębiorstwa jest dostarczanie sklepom rolniczym, a tym samym rolnikom oraz przedsiębiorcom, wysokiej jakości oryginalnych podzespołów sprowadzanych bezpośrednio od producenta. Wielkopowierzchniowy magazyn pozwala przedsiębiorstwu posiadać w ofercie szeroką gamę produktów. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań i potrzebą dokładnego zaspokajania potrzeb swoich klientów Agrotex zdecydował się na nawiązanie współpracy z firmą Sente. Celem było wdrożenie WMS do zarządzania procesami magazynowymi oraz jego integracja z systemem WAPRO. Pierwszym krokiem kooperacji stała się szczegółowa analiza bieżącej sytuacji oraz oczekiwań przedsiębiorstwa. W trakcie Sprintu Analitycznego ustalono, że kluczowe dla Agrotex jest zwiększenie efektywności pracy magazynu i ograniczenie liczby pomyłek. Na tej podstawie przygotowano precyzyjny harmonogram wdrożenia systemu Teneum WMS wraz z jego integracją z wykorzystywanym w firmie systemem ERP (WAPRO). Dzięki tej analizie firma zyskała uporządkowaną i rozbudowaną strukturę magazynów logicznych w systemie ERP, co pozwoliło na skuteczniejsze zarządzanie procesami magazynowymi w każdym z nich. Cele projektu Na starcie projektu wśród głównych celów wdrożenia wyróżniono: redukcję liczby pomyłek – w momencie rozpoczęcia prac projektowych, rejestrowano średnio jedną reklamację związaną z błędem dziennie, poprawa wydajności pracy magazynu – w momencie rozpoczęcia prac projektowych realizowane było od 800 do 1000 linii dziennie, redukcja różnic inwentaryzacyjnych, integracja z używanym w firmie systemem ERP (WAPRO), wprowadzenie możliwości kontroli czasu pracy i wydajności pracownika. Rozwiązania Nowoczesny system WMS swoim zakresem objął obszary logistyki i zarządzania magazynem. Podczas realizacji projektu, wdrożony został szereg usprawnień i rozwiązań, których celem było ograniczenie liczby pomyłek, wsparcie realizacji procesów, skrócenie czasu przygotowania i wysyłki towarów, jak również poprawa organizacji działań oraz zwiększenie efektywności i wydajności pracy magazynierów. Najważniejsze wdrożone rozwiązania to: wdrożenie systemu Teneum WMS w wariancie systemu zarządzającego pracą magazynu – oprogramowanie w sposób automatyczny generuje zlecenia magazynowe dla pracowników, bez konieczności ręcznego sterowania nimi przez kierownika. Rozwiązanie zapewnia przede wszystkim możliwość śledzenia i monitorowania stanów magazynowych oraz dokonuje ich bieżącej korekty za pomocą rozbudowanego mechanizmu inwentaryzacji bieżącej, jak i okresowej. Dodatkowo oprogramowanie zapewnia sprawną obsługę łączonych wydań z magazynu oraz sklepu prowadzonego przy magazynie, a nie objętego systemem WMS, oznakowanie towarów za pomocą kodów kreskowych – podczas procesu wdrożenia systemu zaadaptowano wykorzystywane wcześniej oznaczenia towarów za pomocą kodów kreskowych, które posłużyły do ich jednoznacznej identyfikacji we wszystkich procesach magazynowych. Dzięki skorzystaniu z już istniejących oznaczeń znacząco zredukowano ilości prac przygotowawczych po stronie pracowników Agrotex, wdrożenie bezprzewodowych terminali typu HandHeld – urządzenia wspierają ograniczenie pomyłek podczas zbiórki towaru oraz przyspieszają kompletację, przyjęcia oraz inwentaryzację towarów przez magazynierów, dzięki temu, że prowadzą każdego z nich krok po kroku przez cały proces, mapa magazynów z wieloma oddzielnymi budynkami, sektorami i antresolami – dokładne oznakowanie lokacji przyczyniło się do znaczącego przyśpieszenia pracy magazynierów poprzez optymalizację ścieżki zbierania oraz lepszą orientację magazynierów w rozmieszczeniu towarów, co pozwoliło na eliminację błędów, integracja WMS Teneum z systemem ERP WAPRO, pracującym jako oprogramowanie nadrzędne – integracja ma na celu zapewnić ciągłość w obsłudze zamówień od klientów, wdrożenie rozwiązania typu multipicking – system dokonuje analizy struktury zamówień i łączy je w ramach jednego zlecenia zbiórki dla magazyniera, co umożliwia obsługę wielu zleceń jednocześnie. Pozwala to na istotne usprawnienie i przyspieszenie całego procesu kompletacji, wdrożenie modułu spedycji – narzędzie pozwala na dodatkową weryfikację poprawności zebranego towaru z jego jednoczesnym pakowaniem oraz generowaniem dokumentów spedycyjnych (listów wysyłkowych i przewozowych). Rozwiązanie informatyczne do magazynu pozwala na obsługę różnych typów sposobów dostawy, od transportu własnego, przez dedykowaną spedycję, po firmy kurierskie. W ramach tego modułu wdrożona została integracja z dwoma kluczowymi firmami kurierskimi (DPD i Schenker), z usług, których korzysta firma Agrotex, jednorazowy import kartoteki asortymentu firmy, klientów i dostawców, ale bez historii obrotów z klientami i dostawcami (na start); następnie, import z systemu nadrzędnego odbywa się na bieżąco w czasie rzeczywistym. Block Quote Dzięki wdrożeniu systemu Teneum WMS firma Agrotex osiągnęła: zmniejszenie liczby pomyłek – przed uruchomieniem pomyłkę rejestrowano raz dziennie, a aktualnie rejestrowane są 3-4 w skali miesiąca, co stanowi redukcję błędów o 83%, poprawę ogólnej wydajności pracy magazynu – przed uruchomieniem systemu realizowane było od 800 do 1000 linii dziennie. W pierwszym tygodniu uruchomienia liczba ta wahała się od 1100 linii do 1400, a obecnie jest to około 1000 do 1600 linii dziennie, co daje wzrost o 60% możliwość dokładnej kontroli czasu pracy i wydajności pracownika, integrację nowego systemu WMS z ERP (WAPRO).
Kompleksowe-zaopatrzenie-branży-rolniczej-z-systemem-Teneum-WMS
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń