Agenci AI szybko zmieniają sposób, w jaki pracujemy, ale najnowsze badania Salesforce pokazują, że klienci również wykazują zapotrzebowanie na asystę sztucznej inteligencji przy swoich transakcjach. Ankieta przeprowadzona wśród 2552 amerykańskich konsumentów identyfikuje cztery różne typy osobowości zainteresowane agentami AI: Life-Hacker; Tastemaker (Pionier Trendów); Minimalist (Minimalista); i Smarty Pants (Mądrala).
„Nasze wyniki pokazują, że osobowości konsumentów są tak zróżnicowane, jak obsługujący ich agenci AI” - powiedział Vala Afshar, Chief Digital Evangelist, Salesforce. „Zdolność agentów do personalizacji usług w oparciu o cechy każdej osoby otworzy niesamowite możliwości zarówno dla marek, jak i konsumentów w miarę dalszego rozwoju tej technologii”.
Podczas gdy firmy koncentrują się na wydajności, którą mogą uzyskać wdrażając agentów AI, badanie wykazało, że większość konsumentów preferuje narzędzia, które pomagają im odnaleźć się w nadmiarze informacji i podjąć optymalną decyzję, tym samym ułatwiając życie. Badanie ujawnia również bogaty wachlarz możliwości dla agentów AI za pośrednictwem tych kluczowych person:
Smarty Pants (43%), który ceni świadome podejmowanie decyzji
Minimalista (22%), dla którego priorytetem jest uproszczenie
Life-Hacker (16%), który dąży do wydajności
Tastemaker (15%), który pragnie spersonalizowanych rekomendacji
Konsumenci twierdzą, że doświadczenie zapewniane przez firmę jest równie istotne, co jej produkty lub usługi. Agenci sztucznej inteligencji z czasem jeszcze bardziej podniosą oczekiwania klientów, czyniąc spersonalizowane, proaktywne i konwersacyjne doświadczenia nowym standardem. Aby sprostać tym wymaganiom, przedsiębiorcy muszą dobrze poznać preferencje swoich odbiorców oraz zaimplementować rozwiązania AI w taki sposób, aby jak najlepiej im odpowiadały.
„Badanie podkreśla nowatorskie i różnorodne sposoby, na jakie konsumenci mogą wykorzystać agentów AI: nie tylko oddelegowując do nich część żmudnych zadań, lecz również używając dostarczonych danych do podejmowania bardziej świadomych decyzji” - powiedział Afshar. „Firmy powinny potraktować powyższe archetypy jak drogowskazy, podążyć ich śladem i dostosować rozwój agentów do rzeczywistych potrzeb konsumentów”.
1. Smarty Pants (43% respondentów) Smarty Pants, który ceni sobie bycie dobrze poinformowanym, chce, aby agent AI zapewniał dokładną analizę opcji i jasno przedstawiał informacje, ułatwiając podejmowanie optymalnych i strategicznych decyzji.
2. Minimaliści (22% respondentów) Minimaliści z pokolenia X/Boomer, często mniej komfortowo czujący się ze sztuczną inteligencją, chcą, aby agent uprościł dla nich proces podejmowania decyzji oraz wykonywał zadania w klarowny, pozbawiony zbędnych dodatków sposób. Preferują prostolinijne, pozbawione stresu podejście do życia.
3. Life-Hacker (16% respondentów) Obeznany z technologią Life-Hacker, swobodnie posługujący się narzędziami AI, chce, aby agent zmaksymalizował wydajność, wielozadaniowość i działał jako osobisty menedżer projektu, pozwalając na szybszą realizację zadań.
4. Tastemaker (15% respondentów) Tastemakerzy - głównie z pokolenia Z / milenialsów - chcą, aby agent AI dostarczał spersonalizowane, wyselekcjonowane rekomendacje, dotyczące rozrywki, restauracji, produktów i nie tylko, zgodnie z ich unikalnymi gustami i preferencjami.