dla branży nieruchomości

enova365 dla branży nieruchomości

enova365 przygotowała dla deweloperów, centrów handlowych oraz sieci sklepów kompleksowe rozwiązanie do zarządzania przedsiębiorstwem. System ERP dedykowany dla branży nieruchomości.

Ceniony przez przedsiębiorców

enova365 to system ERP, który jest ceniony przez przedsiębiorców m.in. za najlepiej dopracowane rozwiązania dla działów kard i płac, ale też automatyzację procesów księgowych. Dodatkowo eliminuje papierowy obieg dokumentów, i który ma wysoką konfigurowalność opcji związanych z handlem. Ale przede wszystkim jest to oprogramowanie, które można bardzo szybko dostosować do zmieniających się przepisów prawa.

Naszym celem jest tworzenie oprogramowania, które maksymalnie utrudnia popełnianie błędów przez pracowników.

Robert Czuła

Prezes, Soneta producent enova365

Moduł dla branży nieruchomości

System ERP został rozbudowany o nowy obszar, który zarządza nieruchomościami. Program zapewnia łatwy wgląd w aktualne dane dotyczące budynków, lokali oraz związanych z nimi kosztami. Moduł Nieruchomości, który stanowi część systemu ERP, przyspiesza procesy związane z zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi, biurowymi i mieszkaniowymi. Do tej pory zarządzanie nieruchomościami było najczęściej obsługiwane przez dedykowane aplikacje, które wymagały integracji z innymi obszarami przedsiębiorstwa. Teraz wszystkie obszary firmy są w jednym systemie ERP.

W module Nieruchomości enova365 odróżniono obiekty wynajmowane od własnych. W programie można oznaczyć obiekty, które są przeznaczone na wynajem. Budynki, lokale biurowe, usługowe czy pomieszczenia, ale także mieszkania, miejsca parkingowe, które znajdują się na gruncie należącym do firmy, ale też billboardy reklamowe. Można sprawdzić, które lokale są dostępne do wynajmu w danym momencie, a które zwolnią się w przyszłości.

Możliwość przechowywania dokumentacji

Nie zapomniano również o możliwości przechowywania dokumentacji technicznej oraz wszystkich umów, faktur, polis ubezpieczeniowych i rozliczeń powiązanych z nieruchomościami.

Moduł przechowuje informacje o zmianach w zakresie przeznaczenia lokali i powierzchni użytkowej. Jest to szczególnie istotne w kontekście podatku od nieruchomości. Podczas rejestracji umowy najmu istnieje możliwość przechowywania numerów korekt deklaracji podatkowych (deklaracja DN1), składanych przy rozpoczęciu i zakończeniu umowy najmu. A także możliwość dodania powiadomień o konieczności korekty deklaracji.

Plany fakturowe

W module Nieruchomości można tworzyć plan fakturowania za najem wraz z jego realizacją, czyli generowania faktur oraz ich podglądu wraz ze stanem rozliczenia z poziomu obiektu wynajmowanego.

Przy okazji zaimplementowano wiele przydatnych rozwiązań, które automatyzują wykonywane czynności w takim stopniu, jak to możliwe. W efekcie, moduł Nieruchomości enova365 pozwala na kompleksowe zarządzanie najmem lokali handlowych czy biurowych i innych nieruchomości należących do przedsiębiorstwa.

 Moduł gromadzi w jednym miejscu dokumentację, która dotyczy zarządzanej nieruchomości. Dzięki rozwiązaniu użytkownik zyskuje pełną kontrolę nad jej eksploatacją, efektywnie planując między innymi przeglądy czy remonty. Dzięki powiązaniu z innymi procesami biznesowymi, prowadzonymi w systemie enova365 oraz ich automatyzacji, która oszczędza czas na zarządzaniu całością organizacji.  

Konrad Spryńca

Kierownik zespołu ds. działań związanych z rynkiem, Soneta

Samodzielne korzystanie

Z modułu Nieruchomości można korzystać samodzielnie, które jest typowym oprogramowaniem do zarządzania nieruchomościami. Przewagą nad innymi rozwiązaniami to przede wszystkim rozbudowa programu o Księgowość, Kadry i Płace czy Zarządzanie Projektami, które dają wiele możliwości.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

W 3 miesiące od ręcznego do automatycznego rozliczania

Wraz z wejściem w życie przepisów tzw. Pakietu Mobilności, specjalistyczna firma transportowa PHU Elkor potrzebowała systemu, który zagwarantuje zgodność z przepisami i pozwoli się z nich wywiązywać szybko i bezbłędnie. Firma Tradiss – Autoryzowany Partner Sonety – wdrożyła enova365, dzięki czemu udało się zautomatyzować procesy w zaledwie 3 miesiące. Wyzwanie: łatwe wywiązywanie się z obowiązków, wynikających z przepisów i automatyzacja procesów Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Elkor specjalizuje się w transporcie towarów wymagających zachowania łańcucha chłodniczego (np. nabiału czy mięsa) oraz artykułów o wysokiej wartości – m.in. sprzętu RTV, AGD i elektroniki. Usługi te realizowane są przez 184 pracowników, w tym 148 kierowców, na obszarze całej Unii Europejskiej. Trudności związane z wywiązywaniem się z przepisów regulujących pracę firm transportowych PHU Elkor przez wiele lat korzystała z systemu ERP. Początkowo spełniał on podstawowe wymagania biznesowe, jednak z czasem rozwiązanie przestało nadążać za rosnącymi oczekiwaniami firmy. System nie ułatwiał także wywiązywania się z przepisów, które nałożył na firmy transportowe w Unii Europejskiej tzw. Pakiet Mobilności, w tym.: wypłat wynagrodzeń kierowcom zgodnie z przepisami kraju, w którym realizowany jest przewóz, precyzyjnej ewidencji czasu pracy z uwzględnieniem przerw i odpoczynków, organizowania powrotu kierowców do bazy przynajmniej raz na 4 tygodnie. Dotychczasowy system nie pozwalał na automatyczne rozliczanie kosztów wynagrodzeń, diet dodatków oraz czasu pracy w zgodzie z nowymi regulacjami. Prowadziło to do niepotrzebnego obciążenia pracą działu administracji i kadr, a w razie błędów także kar finansowych. Wzrost efektywności pracy i minimalizacja kosztów utrzymania systemu IT Oprócz braku zgodności z przepisami, firmie doskwierały również inne ograniczenia: niewielkie możliwości integracji systemów i automatyzacji procesów, wysokie koszty utrzymania i serwisowania systemu informatycznego, konieczność ręcznego wprowadzania danych. Konsekwencją tych problemów była niska efektywność pracy, błędy i rosnące koszty operacyjne. Firma Elkor chciała znaleźć sposób, który pozwoliłby tego uniknąć oraz wyeliminować ewentualne opóźnienia w realizacji procesów kadrowo-płacowych w przyszłości. W związku z tym firma rozpoczęła intensywne poszukiwania nowoczesnego i elastycznego rozwiązania ERP. Kryteria wyboru nowego systemu ERP Zespół Elkor rozważał wybór jednego z kilku systemów ERP dostępnych na rynku. Kluczowymi kryteriami wyboru nowego rozwiązania były: zgodność z przepisami Pakietu Mobilności, możliwość integracji z używanym w firmie systemem 4Trans, elastyczność konfiguracji oraz wsparcie ze strony dostawcy. Ostatecznie, wybór padł na system enova365, rekomendowany przez Autoryzowanego Partnera Sonety – firmę Tradiss Piotrowski Iwaniuk Spółka Jawna. Przed decyzją wdrożeniową Tradiss przeprowadził dokładną analizę potrzeb PHU Elkor oraz zaprezentował pełne możliwości systemu. Zakres oraz przebieg wdrożenia enova365 Analiza przedwdrożeniowa Proces wdrożenia systemu enova365 rozpoczął się od analizy przedwdrożeniowej. Celem analizy było zidentyfikowanie krytycznych obszarów działalności oraz potrzeb specyficznych dla branży transportowej. Przygotowanie planu wdrożenia Kolejnym krokiem było zaprezentowanie możliwości systemu enova365, a następnie przygotowanie planu wdrożenia podzielonego na kilka etapów. Zakres wdrożenia objął kluczowe moduły: Kadry i Płace – umożliwiające kompleksowe zarządzanie wynagrodzeniami, Pracownicy Eksportowi – służący do rozliczania kierowców pracujących za granicą, Czas Pracy (XML) – do automatycznego importu danych z urządzeń tachograficznych, 4Trans (Tachoscan) – dla zapewnienia zgodności z czasem jazdy i odpoczynku, Eksporty Dekretów List Płac – dla płynnej integracji z księgowością zewnętrzną, Pakiet Mobilności – odpowiadający na wymagania wynikające z prawa unijnego. Każdy z zaproponowanych oraz wdrożonych modułów odpowiadał na konkretną potrzebę klienta – np. moduł 4Trans pozwolił na automatyzację przetwarzania danych z tachografów, co wcześniej wykonywano ręcznie. Wdrożenie systemu Proces wdrożenia trwał łącznie około 3 miesięcy i przebiegał etapami: 1. Etap przygotowawczy – analiza procesów, migracja danych kadrowych i płacowych. 2. Etap implementacji – konfiguracja modułów: Kadry i Płace, Pracownicy Eksportowi, Czas Pracy (import danych z plików XML), 4Trans (Tachoscan), Eksporty Dekretów List Płac oraz Pakiet Mobilności. 3. Etap testów i szkoleń – testowanie integracji, szkolenia dla użytkowników końcowych. 4. Start produkcyjny – uruchomienie systemu i bieżące wsparcie. Firma Tradiss zapewniła wsparcie merytoryczne i techniczne, a także przygotowała zestaw raportów i mechanizmów dostosowanych do specyfiki Elkoru, m.in. rejestr wydań odzieży roboczej z przypisaniem ryczałtów czy niestandardowe algorytmy wynagrodzeń dla kierowców pracujących w różnych systemach czasu pracy. Integracja z systemem 4Trans i automatyczna obsługa tzw. Pakietu Mobilności Dzięki integracji enova365 z programem 4Trans,można automatycznie importować informacje o dietach, dodatkach i czasie pracy kierowców. To rozwiązanie: znacząco zmniejszyło liczbę błędów związanych z ręcznym wprowadzaniem danych, przyspieszyło pracę działu kadr i płac, zapewniło zgodność z unijnymi przepisami, w tym z tzw. Pakietem Mobilności, zwiększyło efektywność i bezpieczeństwo procesów kadrowo-płacowych. Dzięki integracji z 4Trans, dane z tachografów są automatycznie przetwarzane i wykorzystywane do naliczania diet i dodatków zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców oraz niektórych innych ustaw (zwanych Pakietem Mobilności). Wprowadzenie dedykowanych algorytmów wynagrodzeń oraz rejestru odzieży roboczej pozwoliło na lepszą kontrolę kosztów i uproszczenie ewidencji. Jak podkreśla kierownik działu kadr i płac z Elkor: Block Quote Inne rozwiązania, które usprawniają pracę Elkor W ramach wdrożenia systemu, zespół Tradiss stworzył także szereg rozwiązań dopasowanych do specyfiki Elkor, w tym m.in.: niestandardowe algorytmy wynagrodzeń, uwzględniające zróżnicowane formy zatrudnienia i dodatki branżowe, mechanizm rejestracji wydań odzieży roboczej i przypisanych do nich ryczałtów, zestaw raportów i analiz danych w Excelu oraz wersji drukowanej, weryfikatory danych kadrowych, które minimalizują ryzyko błędów, integracja systemu z zewnętrzną księgowością, dzięki możliwości eksportu dekretów list płac. Efekty wdrożenia: oszczędność czasu i eliminacja błędów Wdrożenie systemu enova365 w PHU Elkor pozwoliło na automatyzację wielu procesów administracyjnych i kadrowych. To przyczyniło się do oszczędności czasu i znacznego ograniczenia liczby błędów w naliczaniu wynagrodzeń i tworzeniu związanej z tym dokumentacji, dzięki wyeliminowaniu manualnych czynności. Rozliczenia płacowe są zawsze zgodne z aktualnymi przepisami, w tym tzw. Pakietem Mobilności, a firma może łatwo dostosowywać system do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, usprawniono komunikację między działami i zewnętrznymi systemami, takimi jak 4Trans czy program księgowy. Block Quote Firma zamierza dalej rozwijać integracje systemowe oraz optymalizować procesy administracyjne, korzystając z rosnących możliwości enova365. Chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom automatyzacji? Jeszcze dziś umów się na bezpłatną prezentację online, w czasie której nasi konsultanci pokażą, jak system ERP enova365 wspiera pracę w firmie.
W-3-miesiące-od-ręcznego-do-automatycznego-rozliczania
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń